Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 142 899
  • 13 268

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vasta sitten kun liikenteen valvontaan saadaan tarpeeksi resursseja ja esim. kaikki Helsingin sisääntuloväylät nopeuskameroilla varustetuiksi, saattaa meno hieman rauhoittua.

Onhan näitä kameroita kokeiltu, ei vaan ole mitään resursseja antaa sakkoja edes pahimmille ylinopeuksille (yli 30 km/h).
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autoilu ei jännitä minua pätkääkään. Ruuhkat ja jonot eivät ole yksittäisen henkilön valintojen seurausta, vaan yksinkertainen seuraus siitä, ettei ihmisten mukavuudenhalu kestä julkisten liikennevälineiden käyttämistä.

Minua muuten välillä meinaa jännittää näillä Helsingin sisään/ulostuloväylillä. Siellä kun "Tommyt" vakaasti uskovat V70:n ominaisuuksien riittävän sateessa ja tuiskussa 10 metrin turvaväleihin, vaikka näkyvyys olisi nollassa. Onneksi noita pöllyävän lumen kelejä ei ole kovin usein.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mä luulen, että Tulpun ja Tommyn välisessä kiistassa suurin ero on asuinalueella? Jos Tulppu budjaa Lappeenrannassa tai muualla maakunnassa, on liikenne ihan erilaista kuin pääkaupunkiseudulla. Jopa sinä aikana kuin minulla on ollut oikeus ajaa autoa, on liikenteen määrä kasvanut varmastikin puolella Tsadin alueella.

Itsekin ajelin aluksi vain noin 5 km/h yli nopeusrajoituksen eli käytännössä mittarivirheen kanssa laskettuna rajoituksen mukaan. Nykyisin on pakko ajaa 80 alueella 95, jos ei halua kerätä jonoja taakseen.

Liikenteessä pitää vain hyväksyä se, että meitä on moneen junaan ja mennä alta pois, jos joku tulee takaa kovempaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin ja jos itse ajan reilua vauhtia vaikka ohituskaistalla, joku tulee vaikka teinibemarilla tai RS6:lla siihen ihan hanuriin kiinni niin kyllä minä väistän. Uskon että sillä on suurempi kiire johonkin kuin minulla, väistän hetkeksi ja palaan sitten taas takaisin ohituskaistalle.

Mutta nämä vitun liikenteen korttelipoliisit, itsekkäät puupäät eivät tuollaista syytä voi hyväksyä että jollakin saattaisi olla kiire vaan tekevät kaikkensa tukkiakseen liikenteen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mutta nämä vitun liikenteen korttelipoliisit, itsekkäät puupäät eivät tuollaista syytä voi hyväksyä että jollakin saattaisi olla kiire vaan tekevät kaikkensa tukkiakseen liikenteen.

Vaikka ylinopeus onkin väärin, niin kyllä ne juuri nämä korttelipoliisit ovat ne jotka niitä vaaratilanteita loppujenlopuksi enemmän aiheuttavat ääliömäisellä käytöksellään.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lisätään edelliseen vielä liukujat, eli autoilijat, joille on ylivoimainen tehtävä pysähtyä valoristeyksessä seisovan auton taakse yhdellä yrityksellä. Ensin siis jättävät liian pitkän välin edellä olevaan ja sitten jo pysähtymisen jälkeen alkavat liukumaan lähemmäksi aiheuttaen koko vitun jonoon tolkuttoman pumppausliikkeen. Haistakaa paska.

Käyn itse nyt autokoulua, ja joka kerralla ajo-opettaja painottaa, että noin pitää valoristeyksessä toimia. Samaten opetetaan, että valoissa seistään kytkin pohjassa ja vaihde ykkösellä.

Ja vielä te ihmettelette että mistä tälläinen johtuu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Käyn itse nyt autokoulua, ja joka kerralla ajo-opettaja painottaa, että noin pitää valoristeyksessä toimia. Samaten opetetaan, että valoissa seistään kytkin pohjassa ja vaihde ykkösellä.

Ja vielä te ihmettelette että mistä tälläinen johtuu.

Young Driversissa opetettiin myös vaimo aikanaan tuohon vitun liukumiseen, mutta onneksi se tapa oli nopeasti kitkettävissä pois. Etenkin ruuhka-aikaan moinen pitäisi olla sakon peruste.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Turussa ainakin joku Young Drivers opetti kuulemma 15v sitten tuohon tyyliin, kun jotkut kaverit silloin sitä ajokoulua kävivät. Onkohan vieläkin sama pulju ja sama meininki?

edit. kas, Ipa Rulesilla vastaavat muistot.
edit2. Tuo kytkin pohjassa seisominen ei haittaa muita ja on varmaan kokemattomalle varmempaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Turussa ainakin joku Young Drivers opetti kuulemma 15v sitten tuohon tyyliin, kun jotkut kaverit silloin sitä ajokoulua kävivät. Onkohan vieläkin sama pulju ja sama meininki?

edit. kas, Ipa Rulesilla vastaavat muistot.


Vaimo kävi autokoulun kuusi vuotta sitten, eli taitaa olla sitten vielä nykyäänkin käytössä kyseinen "opettele kusipääksi" metodi.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kysäiseppä Knightrider ajo-opelta, että miten vaikka 15 autoa ajaa peräkkäin samoihin valoihin oikeaoppisesti. Pyydä havainnollistamaan esim. tulitikuilla kaikkien autojen liike. Kuvittele vielä itse nuo 15 autoa peräkkäin Turun Puisto- tai Koulukadulle arkipäivänä klo 16. Pyydä ajo-opeakin kuvittelemaan.

Se nyt on päivän selvää, ettei liinoja lyödä kiinni jos perseessä roikkuu joku, vaan valoihin hidastetaan tilanteen mukaan. Itsellä on kehittynyt melkein refleksi, jossa jo hidastamisen ajatteleminenkin laittaa vilkaisemaan taustapeiliin. Turun motarin Helsingin päässä on usein tilanne, jossa valoissa seisovien jonon pää tulee vastaan jo 100km/h alueella. Silloin tulee kummasti hidastettua rauhassa takana tulevien takia (eli siis itseni takia). On siis täysin ymmärrettävää, että jarrutetaan aina tilanteen (takana ajavien, kelin ja vauhdin) vaatimalla tahdilla, mutta pysähtyminen ja liukuminen on pelkkää vittuilua. Terveisiä opelle.

ja taas edittiä
Young Drivers kirjoitti:
Young Drivers on kansainvälinen autokouluketju, jolla on Suomessa 15 maan parhaimmistoon kuuluvaa koulua. Käytössämme on Kanadasta ja USA:sta lähtöisin oleva opetusmenetelmä, joka tähtää nopeaan ja tehokkaaseen oppimiseen. Lisäksi olemme ainoa autokouluketju, jolla on tässä maassa käytössään kansainvälinen kolarinvälttämismenetelmä.
Se on sitten oikein kansainvälinen menetelmä, ettäs tiedätte.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Voi herramunjeesusristusvittu taas tänään, kun yksi kuorma-autokuski alkoi leikkiä liikennepoliisia.

Kehäkolmosella ajoin vähän ennen viittä länteen ja satasen alueella ohitin kuorma-auton, joka ajoi kasikymppiä niin kuin pitääkin. Palasin hänen eteensä, en edes ihan heti vaan vasta reilun välimatkan jälkeen. Sitten alkoi valoshow; vilkuteltiin pitkiä ja lisävaloja, vilkkuja oikealle ja vasemmalle ja ties mitä. Jäin ihmettelemään, että onko mun autossa joku vika, eikö kaikki valot toimi tai jotain. Hiljensin vauhtia, tarkistin mittareista että onko kaikki ok, mutta valoshow takana jatkuu, oli sillä välillä hätävilkutkin päällä. Seuraavassa liittymässä sitten käännyin ja eikös tämä urpo perässä. Pysähdyin valoihin ja urpo vilkuttelee edelleen. Nousin autosta ja kävin sitten kysymässä mikä hätänä, ja kuulema en ollut laittanut vilkkua päälle kun olin palannut oikealle kaistalle hänen eteensä 5-6 km aiemmin.

Ehkä unohdin laittaa vilkun päälle palatessani oikealle kaistalle, mutta mulla oli vauhtia 100km/h ja tällä kuorkkikuskilla 80km/h. Jep jep. Näitä riittää.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Oikeasti - missä on tällainen autokoulu, joka opettaa ihanteellisen liikennekäyttäytymisen ensisijaisena kriteerinä sujuvuutta turvallisuuden sijaan? Jostainhan tuon asenteen täytyy levitä, kun suurin osa tielläliikkujista näyttää kyseistä periaatetta noudattavan. Ja sitten syytetään muita, kun ei millään osata pitää turvaväliä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Oikeasti - missä on tällainen autokoulu, joka opettaa ihanteellisen liikennekäyttäytymisen ensisijaisena kriteerinä sujuvuutta turvallisuuden sijaan?
En nyt saanut selvää, että otitko kantaa minkä puolesta tai vastaan. On kuitenkin harvinaisen perseestä, että Suomessa on joku yksittäinen autokouluryhmittymä, joka opettaa toimimaan toisin kuin muut. Tuolla pysähtymis-liukumisella tuskin on vältetty ikinä koskaan mitään vakavaa yhtään missään. Pelkkää spedeilyä koko touhu, jolla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Yhtä hyödyllistä kuin putoavassa hississä hyppääminen juuri ennen törmäystä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tänään vitutti hieman vilkun käyttö. Ajelin myyrmäessä klo 16 aikoihin ja rupesi vituttamaan kun on paljon autoa liikenteessä ja ei sitten edessä ajelijat yhtään ajattele että siitä kääntymisestä voi oikeasti ilmoittaa sillä vilkulla ajoissa eikä juuri käännöksen kohdalla. Sattui pari tälläistä urpoa olemaan meikäläisen edessä, toisen perään meinasin ajaa kun tyyppi vain nopiasti painoi jarrua ja ei vihjannut niin maan tippaakaan kääntö aikeistaan. Toinen sitten vain oli samanlainen tomppeli mutta ei aiheuttanut vaaraa muille.

On käsittämätöntä sekin että 40 km/h alueella painellaan 60 km/h vauhdilla ja sitten 60 km/h alueella samat tyypit ajelee oikeasti sitä kuuttakymppiä. Mikä logiikka on siinä että pitää keskellä kaupunkia ajaa niin vitun törkeää ylinopeutta ja sitten sellaisessa paikassa ajetaan sitä sallittua nopeutta missä voisikin vähän sallittua kovempaa ajella.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
En nyt saanut selvää, että otitko kantaa minkä puolesta tai vastaan. On kuitenkin harvinaisen perseestä, että Suomessa on joku yksittäinen autokouluryhmittymä, joka opettaa toimimaan toisin kuin muut. Tuolla pysähtymis-liukumisella tuskin on vältetty ikinä koskaan mitään vakavaa yhtään missään. Pelkkää spedeilyä koko touhu, jolla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Yhtä hyödyllistä kuin putoavassa hississä hyppääminen juuri ennen törmäystä.

Pahoittelut surkeasta ulosannista. Tarkoitus oli kommentoida tätä periaatetta, että ohituskaistalla kuuluu päästellä miljoonaa ja viereisellä kaistalla kuuluu ajaa muiden luusereiden mukana kiltisti alinopeutta. Eli nopeimpien näkökulma. Muulla ei ole väliä, pääasia että juuri he pääsevät mahdollisimman nopeasti paikasta A paikkaan B ja loput kuljettajat sovittavat nopeutensa heidän mukaansa. Mahdolliset vaaratilanteet ovat nopeusrajoitusten noudattajien tai ainakin sakkojen välttäjien vastuulla, sillä he eivät antaneet ajoissa tilaa.

Suurin osa näyttääkin ajavan ohituskaistalla sujuvuuden ehdoilla. Ajetaan 80:n alueella sitä 90-100 km/h kun muutkin ajavat ja varmuuden vuoksi vielä lähietäisyydellä, ettei kukaan vaan pääse kiilaamaan eteen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt pitää vähän avautua, kyse ei ole liikenteessä olevasta autoilijasta, vaan työpaikkamme parkkihallissa zombailevasta.

Tänään aamulla siis töihin mennessäni olin jättänyt autoni työpaikkamme parkkihalliin ja huomannut siellä olevan vielä satunnaisia hajapaikkoja jäljellä.
Kävellessäni työpaikan ovelle huomasin kuinka hallissa joku auto oli ajanut vinoparkkiruudun ohi ja yritti nyt peruuttaa suoraan siihen ruutuun. Tai näin ainakin päättelin, tullessani vasta tässä vaiheessa "paikalle". Kulmahan on aivan toivoton tuollaiseen kahden auton väliin vetäistä ja vähän aikaa jurnutettua siinä edes takaisin äänestä päätellen tömäytti reippaasti vieressä olevan auton kylkeen. Kaiken huippu on se että siitä ohi menevä "kuja" on yksisuuntainen, joten lähtiessään siitä hän on valmiiksi täysin väärään suuntaan ja vaihtoehdot samanlainen jurnuttaminen tai ajo väärään suuntaan.
Siinä sitä ohimennen seuratessani tuli mieleen kuinka tyhmä ihminen VOI olla??
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt pitää vähän avautua, kyse ei ole liikenteessä olevasta autoilijasta, vaan työpaikkamme parkkihallissa zombailevasta.

Tänään aamulla siis töihin mennessäni olin jättänyt autoni työpaikkamme parkkihalliin ja huomannut siellä olevan vielä satunnaisia hajapaikkoja jäljellä.
Kävellessäni työpaikan ovelle huomasin kuinka hallissa joku auto oli ajanut vinoparkkiruudun ohi ja yritti nyt peruuttaa suoraan siihen ruutuun. Tai näin ainakin päättelin, tullessani vasta tässä vaiheessa "paikalle". Kulmahan on aivan toivoton tuollaiseen kahden auton väliin vetäistä ja vähän aikaa jurnutettua siinä edes takaisin äänestä päätellen tömäytti reippaasti vieressä olevan auton kylkeen. Kaiken huippu on se että siitä ohi menevä "kuja" on yksisuuntainen, joten lähtiessään siitä hän on valmiiksi täysin väärään suuntaan ja vaihtoehdot samanlainen jurnuttaminen tai ajo väärään suuntaan.
Siinä sitä ohimennen seuratessani tuli mieleen kuinka tyhmä ihminen VOI olla??

En muutenkaan ymmärrä näitä vinoruutuun peruuttajia missään olosuhteissa. On se varmaan helppoa lähteä siitä ruudusta (tosin monesti se lähtösuuntakin on tavallaan yli kulman), mutta kyllä se peruuttaminen hankaloittaa sekä omaa ja vieläpä kaikkien muiden samassa paikassa autoilevien olemista.

En itse asiassa ymmärrä markettien pihoilla tapahtuvaa (ihan suoriin) ruutuihin peruutteluakaan. Ihan samalla tavalla siinä tukitaan liikenne ruutuun ajettaessa kuin tukittaisiin pois lähtiessä ja kaiken lisäksi se auto onnistutaan yleensä ajamaan ruutuun niin vinoon, että kun se sataviisikymmentäkiloinen ruho yritetään lopulta kammeta autosta ulos, ovi paukahtaa viereisen auton kylkeen.

Tähän samaan täytyy ihmetellä ihmisten pitkien valojen käyttöä maantiellä. Joillakin on taipumus vaihtaa valot lyhyille noin kilometri ennen vastaantulijaa ja valojen vilkuttelu alkaa saman tien, jos vastaantulija ei ole yhtä hätäinen. Sitten kohdalla pitkät laitetaan päälle AINA viittä metriä ennen kohtaamista. Pitäisivät sitten pitkiä vaikka koko matkan, mutta siinä kohdalla pitkien päällekytkeminen tuntuu kiusanteolta.

Itse katson aina hetken vastaantulijan ohitettuani, tuleeko esimerkiksi mutkan takaa seuraava auto, etten renkkaa niitä pitkiä turhaan sekunniksi päälle ja sitten pois. Harvoin on niin pimeää, etteivätkö normaalit ajovalot kykenisi näyttämään riittävän kauas.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En itse asiassa ymmärrä markettien pihoilla tapahtuvaa (ihan suoriin) ruutuihin peruutteluakaan. Ihan samalla tavalla siinä tukitaan liikenne ruutuun ajettaessa kuin tukittaisiin pois lähtiessä ja kaiken lisäksi se auto onnistutaan yleensä ajamaan ruutuun niin vinoon, että kun se sataviisikymmentäkiloinen ruho yritetään lopulta kammeta autosta ulos, ovi paukahtaa viereisen auton kylkeen.
Itse pysäköin aina pakittamalla, myös kotipihalla. Tällöinhän auto nimenomaan menee helpommin suoraan. Esim. hektisessä myymälän parkkihallitungoksessa ei välttämättä huomaa paikkaa ajoissa, jotta ehtisi tekemään kiepin, jolla auton ehtisi suoristamaan. Peruuttaessa pystyy myös käyttämään paremmin peilejä kuin ajoväylälle pakittaessa ja on ennen peruutusta voinut bongata paremmin jalankulkijat, kuin mitä autosta käsin pystyisi. Lisäksi talvella ei omalta pihalta lähtiessä jaksa yleensä putsata jäitä takalaseista kunnolla, jolloin lähtee mieluummin eteenpäin.

Bonuksena auto näyttää fiksummalta perä edellä pysäköitynä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse peruutan parkkipaikkoihin aina, ellei tule vinoparkki sopivaan kohtaan tai ole jonoa sen verran takana, että peruuttelu haittaa muita. Peruuttamalla saa auton taipumaan paremmin ja lähtö on tietenkin miellyttävämpää.
 

scholl

Jäsen
Itsekin olen sitä mieltä, että auto menee huomattavasti paremmin peruuttamalla ruutuun. Etupäässähän ovat kääntyvät pyörät ja ne ovat silloin suurimman osaa aikaa ruudun ulkopuolella, joten auton saa juuri täsmälleen suoraan sinne, vaikka olisi kuinka kapea väli. Markettien pihoilla yleensä tosin on aika paljon tilaa, mutta parkkitaloissa on usein paljon ahtaampaa ja silloin se, että osaa peruuttaa todella ahtaaseen rakoon, on tärkeä taito. Usein paikat ovat kaiken lisäksi sellaisia, että jos paikkaan ei peruuta niin poislähtö menee lähes mahdottomaksi.

Eikä se auto mitään liikennettä tuki, jos todella osaa peruuttaa. Autossa on sivupeilit sitä varten, että niistä voi katsoa mihin peruuttaa.

Käytännössä aina, jos joku auto ei ole kunnolla ruudussa, on se ajanut etupää edellä ja auton takapää makaa silloin tavallaan kulmastaan ruudun reunan yli, koska siihen ruutuun on leikattu liian läheltä.

Eli se alkuperäinen kirjoittajapetteri oli heikoin lenkki.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Tähän samaan täytyy ihmetellä ihmisten pitkien valojen käyttöä maantiellä. Joillakin on taipumus vaihtaa valot lyhyille noin kilometri ennen vastaantulijaa ja valojen vilkuttelu alkaa saman tien, jos vastaantulija ei ole yhtä hätäinen. Sitten kohdalla pitkät laitetaan päälle AINA viittä metriä ennen kohtaamista. Pitäisivät sitten pitkiä vaikka koko matkan, mutta siinä kohdalla pitkien päällekytkeminen tuntuu kiusanteolta.


Tuohon täytyy sen verran kommentoida, että millos ne pitkät sitten pitäs vaihtaa takasin ellei juuri ennen kohtaamista? Lyhyiden valojen vaihtamisesta liian aikaisin olen samaa mieltä.

Mielestäni kyse on samasta asiasta, lyhyet valot vaihdetaan vasta valojen kohdatessa, jottei jää katvealueita pimeään, ja samaa haetaan sillä että pitkät vaihdetaan juuri ennen kohtaamista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yksisuuntaisella kadulla/kujalla vinoparkkiin peruuttaminen kuulostaa kyllä aika blonditouhulta. Anteeksi vain kaikille blondeille. Nokka osoittaa lähtiessä koomiseen suuntaan ja paikasta riippuen voi joutua vekslaamaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Peruuttamalla saa auton taipumaan paremmin ja lähtö on tietenkin miellyttävämpää.
Samasta syystä täälläkin pyritään aina peruuttamaan. En ole mitannut, mutta jos kääntöympyrä on etuperin jotain 10m, niin takaperin jäädään ehkä metriin tai jopa alle. Tämän takia auto menee takaperin suorempaan ja keskemmälle kuin etuperin sompailevilla, joilla jää yleensä perä tulosuunnan viivan lähelle tai jopa päälle. Etuperin oikea kulma on tiedettävä jo ruutuun taitettaessa ja auton perän tuleva paikka on jo siinä vaiheessa kirjoitettu tähtiin. Peruuttaessa ei ole myöhäistä korjata, vaikka auto olisi jo melkein kokonaan ruudussa ja peruutusmatkaa olisi jäljellä 50cm.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuohon täytyy sen verran kommentoida, että millos ne pitkät sitten pitäs vaihtaa takasin ellei juuri ennen kohtaamista? Lyhyiden valojen vaihtamisesta liian aikaisin olen samaa mieltä.

Mielestäni kyse on samasta asiasta, lyhyet valot vaihdetaan vasta valojen kohdatessa, jottei jää katvealueita pimeään, ja samaa haetaan sillä että pitkät vaihdetaan juuri ennen kohtaamista.

Miksei niitä pitkiä sitten pidetä koko aikaa päällä, jos ei tiellä näe muuten ajella? Miksi vastaantulija pitää häikäistä vaihtamalla kohdalla ne valot. Vähemmän se "säikäyttäisi" ja häikäisisi, jos pidettäisiin pitkät koko matkan päällä.

Schollille ja muille peruttajille terveisiä, että helpommin sen auton ajaa suoraan etuperin sinne ruutuun kuin ajaa ensin paikan ohi, jolloin perässätulija on saatanut jo ehtiä kyseisen paikan kohdalle (kun on niin hektistä se liikenne parkkipaikoilla FreezinHellin mukaan) ja alkaa sitten taitella autoaan ruutuun. Ei kai teillä vaan ole ongelmia eteenpäin ajamisen kanssa?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schollille ja muille peruttajille terveisiä, että helpommin sen auton ajaa suoraan etuperin sinne ruutuun kuin ajaa ensin paikan ohi, jolloin perässätulija on saatanut jo ehtiä kyseisen paikan kohdalle (kun on niin hektistä se liikenne parkkipaikoilla FreezinHellin mukaan) ja alkaa sitten taitella autoaan ruutuun. Ei kai teillä vaan ole ongelmia eteenpäin ajamisen kanssa?

Autossa on vilkku siihen tarkoitukseen, että sillä osoitetaan muille aikomuksesta kääntyä. Toki sisäistän, että valitettavan monille vilkun käyttö on ylivoimaisen vaikeata, ja yhtä monet eivät parkkihallissa ymmärrä mitä tarkoittaa, kun joku pistää vilkun päälle osoittaakseen aikomuksensa ajaa tiettyyn parkkiruutuun. Tapahtui se sitten peruuttamalla tai muutoin. Mutta eipä se peruuttamalla ruutuun ajaminen vie sen kauempaa aikaa kuin etuperin ajettaessa, ahtaassa paikassa on jopa nopeampi tapa, kun silloin nimenomaan se etuperin ajava joutuu taittelemaan autoa ruutuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös