Kiitätkö aina kaikkia autoilijoita jotka väistävät tullessaan kolmion takaa? Entä kiitätkö jokaista vastaantulijaa joka ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti?
En kiitä. Kiitän silloin kun siltä tuntuu. Mieluummin liian usein kuin liian harvoin.
Kiitätkö aina kaikkia autoilijoita jotka väistävät tullessaan kolmion takaa? Entä kiitätkö jokaista vastaantulijaa joka ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti?
Kuvaavaa, että kun päästän suojatien päässä ihmettelevän jalankulkijan, lakien mukaan, menemään ensin, nämä usein kiittävät. Varsin hupaisaa kiittää toista siitä, että tämä noudattaa lakia.
Kuvaavaa, että kun päästän suojatien päässä ihmettelevän jalankulkijan, lakien mukaan, menemään ensin, nämä usein kiittävät. Varsin hupaisaa kiittää toista siitä, että tämä noudattaa lakia. Hieman sama kuin kiittäisi jokaista vastaantulijaa siitä, että nämä eivät lyö puukolla.
Ehkäpä tuo kiittäminen polveutuu siitä, että noita kevyen liikenteen suhteen päteviä lakeja autoilijat noudattavat verrattain harvoin. Vähän vastaavaa, kuin jos huonosti käyttäytyvä kakara kerrankin tekisi jotain oikein. Onko väärin kehua ja kiittää?
Kaikesta sitä nuristaankin (perkele) :)
Missä tämä "hesassa ei osata ajaa autolla" jengi nyt on?
Kaikki Oulun läänin yhdeksän autoa osuneet samaan läjään.Missä tämä "hesassa ei osata ajaa autolla" jengi nyt on?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1462255
3) Mika helvetti siina on, etta varsinkin naisilla on hirrrvee kiire sinne motarin vasemmalle kaistalle, vaikka ohittaa ei ole edes tarkoitus, saatana? Vedetaan siina vasemmalla kaistalla alinopeutta, eika MINKAANLAISTA tarkoitustakaan ajaa missaan muualla. Noita taytyy sitten liikeneturvallisuutta vaarantaen ohitella oikealta puolelta.
Pitaako Suomesta asti tulla ja opettaa teita vitun ylipainoisia tukkalaitteita ajamaan???!!
En vittu käsitä tätä motarilla. Itse ollaan juuri ohittamassa (täys-perävaunu)rekka, joka ajaa about 90km/h. No eikös siinä samalla perään tule vähintään 150km/h bemarikuski, joka tunkee lähes takalasista sisään. Onko se niin vaikeaa hahmottaa sitä edessä ajavan nopeutta, vai mikä tässä on ongelma?
H:gissä taitaa olla maan junteimmat autoilijat mitä tulee kykyyn noudattaa liikennesääntöjä jalankulkijan väistämiseksi silloin kun tämä on suojatiellä tai sille astumassa.
Hienosti sait kytkettyä Helsinki-vastaisuutesi viestiin. Voitko samantien kertoa, missä päin Suomea tilanne on jollain lailla poikkeava parempaan suuntaan? Väitän asian olevan jopa päin vastoin. Vaikka Helsingissä n. 75 % autoilijoista on tilannetajuttomia moukkia, täällä sentään löytyy se neljännes joka on tottunut ajamaan kaupungissa. Helppoahan jossain Kuoreveden taajamassa on pysähtyä sen ainoan suojatien eteen. Silti olen sitä mieltä, että myös täällä pitää pysähtyä jokaisen 10 metrin välein olevan suojatien eteen, jos jalankulkija on tulossa yli. Kunhan se oikeasti on tulossa yli eikä vain päivystä siinä odottamassa oikeaa hetkeä. Stadilaisille jalankulkijoille onkin parempi antaa tietä, kun ne tietävät oikeutensa ja osaavat toimia sen mukaisesti.Tästäpä juuri onkin kyse. Liiikennesäännöt tuntevia / niitä noudattavia autoilijoita on Helsingissä sen verran harvassa, että kohdalle osuessa sitä ihminen hämmästyksissään kiittää.
Hienosti sait kytkettyä Helsinki-vastaisuutesi viestiin. Voitko samantien kertoa, missä päin Suomea tilanne on jollain lailla poikkeava parempaan suuntaan?
Kyllä ihmetyttää joidenkin kuljettajien täydellinen pelisilmän puute valoristeyspaikoissa. Jonon ensimmäinen saattaa olla jopa puolentoista autonmitan päässä suojatiestä. Valtaosissa valoristeyksiä on siellä risteyksen toisellakin puolen ne valot nähtävissä. Ja onpa myös sellaisiakin paikkoja, jossa on sitä jonon ensimmäistä varten olemassa ne pikkuvalot. Vaan ei... pitää jättäytyä sinne kauemmas, että voi kurkkia niitä edessä ylhäällä olevia valoja. Tätä näkee yllättävänkin paljon tapahtuvan.