Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 120 153
  • 13 183

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylläolevasta viestistä huomaa hyvin että ollaan liikenneketjussa. Mielestäni ammattiautoilija esitti ihan selkeästi miten hidastelijat voivat vaikeuttaa merkittävästikin toisen työtä.

Yritän lähestyä asiaa rakentavammin ja tarjoan ratkaisuvaihtoehtoja.

1. Raskaan ajoneuvon kuljettaja saisi lisää vuorokautosta ajoaikaa mikäli tiettyä osaa (esim. 75%) ajoajasta ei ole ajettu 80km/h. Tätä olisi tietenkin monimutkaista valvoa ja väärinkäytökset tulisivat olemaan ongelma.

2. Henkilöauton pitäisi aina; rikesakon uhalla; päästää nopeampi raskas ajoneuvo ohitseen pysäyttämällä seuraavalle mahdolliselle levennykselle tai taukopaikalle. Tämä ei varmastikaan saa kannatusta sillä onhan ihmisillä oikeus olla tukkona liikenteessä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Kyllä se normaalilla kelillä normaalilla maantiellä on.

Jos osaat lukea saati ymmärrät mitä luet, tuolla todetaan, että lain mukaan alinopeutta ei ole olemassakaan. Mutta kyllä, 78 on henkilöautolla maantiellä 80 alueella alinopeutta.

Et lukenut sitä alkuperäistä viestiä? Missä kirjoitin, että ohituskaistalla ohi ja sitten 78 tauluun? Kyllä, se on alinopeutta ja perseilyä.
Kuten sanoit, alinopeutta ei ole olemassakaan. Ja jos olisi, 78 km/h 80:n alueelle ei sitä ainakaan olisi. Ylinopeus kuitenkin löytyy ihan laistakin, ja 83 km/h 80:n alueella on ylinopeutta, joten siinä mielessä tuo vertailusi siitä jos joutuu ajamaan 78 km/h 83:n sijaan on vähintäänkin erikoinen.

78 maantiellä 80-alueella ei ole alinopeutta, ja teidän "minä ensin" kuskien vänkääminen ei muuta tuota asiaa miksikään. Usein talviaikanakin ohituskaistoilla on rajoitus 100 km/h, joten voit olla varma että en tuolloin jätä ainuttakaan rekkaa tms. ohittamatta. Ja jos sitten ohituskaistan jälkeen rajoitus on taas 80, en ryhdy ajamaan ylinopeutta vain siksi että rekka joka katoaa seuraavassa ylämäessä taustapeilin ulottumattomiin onnistuu jossain alamäessä pääsemään tappituntumaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2. Henkilöauton pitäisi aina; rikesakon uhalla; päästää nopeampi raskas ajoneuvo ohitseen pysäyttämällä seuraavalle mahdolliselle levennykselle tai taukopaikalle. Tämä ei varmastikaan saa kannatusta sillä onhan ihmisillä oikeus olla tukkona liikenteessä.
Rikesakkoa ei saa 2km/h ylityksestäkään, niin olisi aika erikoista jos sen saisi 2km/h alituksesta (pidättelystä). Jos pidättelyn pitäisi olla räikeämpää, niin kuinkahan iso ongelma se nyt sitten lopulta on, kun kevyempi raskas liikenne alkaa jo ehtiä ohikin ja loput voi sitten graingeria mukaillen pistää kamat junan kyytiin jos autoilu pelottaa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
1. Raskaan ajoneuvon kuljettaja saisi lisää vuorokautosta ajoaikaa mikäli tiettyä osaa (esim. 75%) ajoajasta ei ole ajettu 80km/h. Tätä olisi tietenkin monimutkaista valvoa ja väärinkäytökset tulisivat olemaan ongelma.
Tässä ehdotuksessa on nyt tainnut pikkaisen unohtua miksi ajoaikaa on rajoitettu. Onko siis ok ajaa väsyneenä jos on ajanut vain 78 km/h eikä 80 km/h?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Se on juuri tämä mitä toimistojen rillipäät eivät tule koskaan ymmärtämään. Joillakin se työpäivä voi olla hyvinkin erilainen riippuen ajaako 78 vai 83. Päivän aikana sillä voidaan tehdä eroa 50 kilometriä ja huonolla tuurilla joku ei pääse yöksi kotiin, kun laki kieltää ylittämästä ajoaikaa

Toimistojen rillipäillä se työaika loppuu aina 16:30 ja pääsee nysväämään Skoda Octavialla alle rajoituksen, mutta joku tosiaan voi joutua jäämään yöksi 50 kilometrin päähän kotoaan, kun ihmiset eivät uskalla ajaa edes sitä kahdeksaakymppiä (minkä pitäisi olla maantiellä henkilöautolla alin ajonopeus lähes joka tilanteessa).

Lisätään nyt vielä se, että liikenne on valitettava vastakkainasettelu, missä kaikki tuntuvat olevan vihollisia keskenään.

Silloin on reitti- ja aikataulusuunnittelussa vikaa jos ajotyössä on reitiksi valittu matka jonka ehtii perille vain ajamalla maksimiajoajan niin suurella keskinopeudella että 78km/h nopeus 80km/h alueella ei riitä. Kuskeilla on myös 2 kertaa viikossa mahdollisuus pidentää ajoaikaa tunnilla eikä niitä tunteja ole tarkoitettu vain entistä pidempien reittien suunnittelemisen mahdollistamiseksi vaan juurikin siihen että pääsee perille jos jonain päivänä sattuu liikenne tökkimään keskimääräistä enemmän. Jos näin ei ole niin se on työpaikanvalintakysymys.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Usein talviaikanakin ohituskaistoilla on rajoitus 100 km/h, joten voit olla varma että en tuolloin jätä ainuttakaan rekkaa tms. ohittamatta. Ja jos sitten ohituskaistan jälkeen rajoitus on taas 80, en ryhdy ajamaan ylinopeutta vain siksi että rekka joka katoaa seuraavassa ylämäessä taustapeilin ulottumattomiin onnistuu jossain alamäessä pääsemään tappituntumaan.

Oletetaan siis, että ajetaan ehdotonta maksimia eli 80 km/h, ettei vain ajettaisi ylinopeutta. Jos käytetään maalaisjärkeä ja pelisilmää, mitä hyödytään siitä, että kaksi kilometriä ajetaan sataa, ohitetaan rekka ja palataan jälleen ajamaan ehdotonta maksimia kahdeksaakymppiä (eli toisin sanoen jotain 75-78 ja hitaammin kuin hetki sitten ohitettu rekka)? Niin, ei hyödytä mitään, osoitetaan vain, että kyseessä on täysin järjetön idiootti. Onneksi yhdenkään miehen kasseista ei ole näin urpo otus voinut saada alkuaan. Eihän?

Silloin on reitti- ja aikataulusuunnittelussa vikaa jos ajotyössä on reitiksi valittu matka jonka ehtii perille vain ajamalla maksimiajoajan niin suurella keskinopeudella että 78km/h nopeus 80km/h alueella ei riitä.

Tämä nyt on täyttä shittiä. Ei niitä reittejä valita mielen mukaan, vaan se lyhin mahdollinen. Asiakkaita vain ei kiinnosta ajoajat tai liikenteessä hilluvat nysvääjät, vaan ilmoitetaan milloin sen maitopurkin on oltava kaupassa, että aiemmin mainittu rillipäinen nörtti saa käydä sen ostamassa.

Harmi, että kaikki eivät ymmärrä sen olevan ammatinvalintakysymys. Olisihan se mahtava, kun tavara ei viikkoon-kahteen liikkuisi mihinkään. Voisi ammatikseen ajavat saada tien päällä muutakin kuin keskaria ja vittuilua osakseen. Tai tuskin useimmat edes kaipaavat mitään, kunhan ei tulisi sitä vittuiluakaan.

Tottakai joka alalla on idiootteja, mutta harvemmin se rekka kiusallaan pitää kiirettä ja hakee ohituspaikkaa, jos ajat sitä tasaisen tappavaa seiskavitosta "koska mä voin eikä se ole alinopeutta".
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Oletetaan siis, että ajetaan ehdotonta maksimia eli 80 km/h, ettei vain ajettaisi ylinopeutta. Jos käytetään maalaisjärkeä ja pelisilmää, mitä hyödytään siitä, että kaksi kilometriä ajetaan sataa, ohitetaan rekka ja palataan jälleen ajamaan ehdotonta maksimia kahdeksaakymppiä (eli toisin sanoen jotain 75-78 ja hitaammin kuin hetki sitten ohitettu rekka)? Niin, ei hyödytä mitään, osoitetaan vain, että kyseessä on täysin järjetön idiootti. Onneksi yhdenkään miehen kasseista ei ole näin urpo otus voinut saada alkuaan. Eihän?
Oletetaan myös se että rekka ajaa myös ehdotonta maksimia eli 80 km/h, eiväthän nyt ammattikuljettajat ylinopeutta aja. Se 80 km/h tunnissa ajava rekka ei saa kiinni 80 km/h tunnissa ajavaa henkilöautoa, ellei keksi teleporttia matkan aikana.
Jos osaat lukea saati ymmärrät mitä luet, niin esimerkkitapauksessani se rekka häviää seuraavassa ylämäessä taustapeiliin, eikä tule olemaan ohitusetäisyydellä kuin mahdollisesti hetken matkaa ohituksen jälkeen - olettaen siis että ajaa ylinopeutta.

Jonkun miehen kasseista on saanut alkunsa myös otus, jonka mielestä rekkakuskien on sopivaa ajaa rinnakkain ohituskaistaa 60 km/h vain blokatakseen ne jotka haluaisivat ohi, joten vaikuttaa vahvasti siltä että ihmisten urpoudella ei ole mitään rajaa. Vastasiko kysymykseesi?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tämä nyt on täyttä shittiä. Ei niitä reittejä valita mielen mukaan, vaan se lyhin mahdollinen. Asiakkaita vain ei kiinnosta ajoajat tai liikenteessä hilluvat nysvääjät, vaan ilmoitetaan milloin sen maitopurkin on oltava kaupassa, että aiemmin mainittu rillipäinen nörtti saa käydä sen ostamassa.
Ihan mielivaltaisestiko se asiakas niitä aikatauluja ilmoittelee, vai onko asiakkaalle myyty palvelu jota ei pysty realistisesti toteuttamaan muuten kuin ajamalla ylinopeutta? Kuten @DTremens totesi, reitti- ja aikataulusuunnittelussa vikaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Oletetaan myös se että rekka ajaa myös ehdotonta maksimia eli 80 km/h, eiväthän nyt ammattikuljettajat ylinopeutta

En osaa vastata muiden puolesta, mutta itse ajan 83. En ole muiden tiellä, mutta toisaalta en aja poliisien mielestä ylinopeutta. Ajan, työkseni mutta koskaan en ole minkäänlaista sakkoa saanut.

Enkä jaksa enää aiheesta jauhaa. Emmehän me Suomen liikennettä tässä kuitenkaan saa kuntoon.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Harmi, että kaikki eivät ymmärrä sen olevan ammatinvalintakysymys. Olisihan se mahtava, kun tavara ei viikkoon-kahteen liikkuisi mihinkään. Voisi ammatikseen ajavat saada tien päällä muutakin kuin keskaria ja vittuilua osakseen. Tai tuskin useimmat edes kaipaavat mitään, kunhan ei tulisi sitä vittuiluakaan.

En sanonut sen olevan ammatinvalintakysymys vaan työpaikanvalintakysymys Ei kenenkään kannata olla töissä sellaisella työnantajalla joka tietoisesti ja säännönmukaisesti myy asiakkailleen työsuoritteita joita työntekijä ei ehdi normaaleissa ja ennakoitavissa liikenneolosuhteissa suorittaa lepoaikasäädösten puitteissa. Niin kauan kun sitä pidetään työntekijöiden keskuudessa normaalina ja/tai hyväksyttävänä ja kiltisti suoritetaan aivan sakkorajoille suunniteltuja reittejä niin varmasti löytyy myös firmoja jotka niitä ajattaa.

En osaa vastata muiden puolesta, mutta itse ajan 83. En ole muiden tiellä, mutta toisaalta en aja poliisien mielestä ylinopeutta. Ajan, työkseni mutta koskaan en ole minkäänlaista sakkoa saanut.

Enkä jaksa enää aiheesta jauhaa. Emmehän me Suomen liikennettä tässä kuitenkaan saa kuntoon.

Ajat poliisin mielestä ylinopeutta ajaessasi 83 km/h 80-alueella. Se ei vain ylitä rangaistavuuden rajaa. Ja joo, itsekin tulee ajeltua hieman yläkanttiin muttei se selittämälläkään ole mitään muuta kuin ylinopeutta silti. 78km/h ei joka tapauksessa ole mitenkään poikkeuksellisen alhainen nopeus 80-alueella - se on 97,5% sallitusta maksiminopeudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ajat poliisin mielestä ylinopeutta ajaessasi 83 km/h 80-alueella. Se ei vain ylitä rangaistavuuden rajaa.

Kyllä ja teen ilkeämpiäkin rikoksia. Poliisi usein käyttää sitä maalaisjärkeä, mikä yllättävän monelle jatkoaikalaiselle tuntuu olevan kovin tuntematon käsite.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihan mielivaltaisestiko se asiakas niitä aikatauluja ilmoittelee, vai onko asiakkaalle myyty palvelu jota ei pysty realistisesti toteuttamaan muuten kuin ajamalla ylinopeutta? Kuten @DTremens totesi, reitti- ja aikataulusuunnittelussa vikaa.
Tätähän tehdään.

Ja en todella puolustele näitä jotka lähtevät raskaan auton ohi ”kun on pakko” ja jäädään perseilemään siihen eteen. Se, mitä kritisoin, on se että esimerkiksi motariilla lähdette ohi toisistanne. Miksi? Esim Hki-Lahti -välillä tuota näkee paljon. Tai alkuperäisessä esimerkissä ylämäessä lähdetään ohi. Miksi?

Mikään ei vituta liikenteessä enempää kuin se, että muuta liikennettä selvästi hitaammat ohittelevat ohittelevat ottamatta ollenkaan huomiota muuhun liikenteeseen. Oli kyse kenestä tahansa. Siitähän nämä hairtariliikeet syntyvät. Ennakointi puuttuu täysin.

Vittuilu ei kuulu liikenteeseen.

E: @Grainger
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kyllä ja teen ilkeämpiäkin rikoksia. Poliisi usein käyttää sitä maalaisjärkeä, mikä yllättävän monelle jatkoaikalaiselle tuntuu olevan kovin tuntematon käsite.

Poliisi ei käytä maalaisjärkeä sakotusrajoissa vaan katsoo suoraan taulukosta. Ennen oli toisin, mutta ollut jo vuosia taulukosta koska jossain tehtiin päätös että on epätasavertaista kun eri poliisilaitosten alueella (ja ennen myös liikkuvassa poliisissa) sakotetaan eri käytännöillä. Tämä siis peltipoliisin tai ratsian ollessa kyseessä. Sakon suuruudessa on päiväsakkojen osalta sitä liukumaa mikä tulee keliolosuhteista ym. ja jota poliisipartiot soveltavat harkintansa mukaan. Normaalissa partioajossa on poliiseja nykyään niin vähän ettei ne ehdi puuttumaan liikenteessä kuin törkyisiin rikkeisiin kun (melkein) aina on keikkoja odotuksella.

Odotahan vaan kun poliisin uudet kaukaa mittaavat tutkakamerat sekä keskinopeusmittaukset yleistyvät, kyllä hyytyy entisestään vauhti liikenteessä.

Kaikesta huolimatta turvallisia ja toivottavasti myös stressittömiä kilometrejä sinulle jatkoon!
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rikesakkoa ei saa 2km/h ylityksestäkään, niin olisi aika erikoista jos sen saisi 2km/h alituksesta (pidättelystä). Jos pidättelyn pitäisi olla räikeämpää, niin kuinkahan iso ongelma se nyt sitten lopulta on, kun kevyempi raskas liikenne alkaa jo ehtiä ohikin ja loput voi sitten graingeria mukaillen pistää kamat junan kyytiin jos autoilu pelottaa.

Ehdotuksessani ei pitäisi miettiä lainkaan varsinaisia nopeuksia vaan ainoastaan tilannetta jossa raskas ajoneuvo on henkilöautoa nopeampi. Eli vaikka henkilöauto ajaisi 120km/h ja rekka saa kiinni, niin ohi pitää päästää. Esimerkissänihän rekka ajaisi räikeää ylinopeutta ja rajoitinta olisi peukaloitu, ja näistä poliisi ja tuomioistuin sitten asianmukaisesti antaisi myös rangaistuksen. Mutta yhtä kaikki, raskas ajoneuvo pitäisi aina päästää ohi ellei itse pääse alta pois.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mutta yhtä kaikki, raskas ajoneuvo pitäisi aina päästää ohi ellei itse pääse alta pois.
Ei todellakaan tarvitse jos ajaa itse rajoituksen mukaan tai lähellekään sitä ja alamäessä ylinopeutta ajava rekka tulee roikkumaan konttiin kiinni. Tasaisella tai viimeistään seuraavassa ylämäessä se on tien tukkona kun lasti alkaa taas painaa. Tallaisista roikkujista pääsee onneksi helposti eroon ajamatta ollenkaan ylinopeutta.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuljetusalan työpäivän maksimipituus on kolme kertaa viikossa 15 tuntia ja kolme kertaa viikossa 13 tuntia, kun työpäivät tehdään putkeen ilman viikkolepoa. Nämä päivät pitävät sisällään tasaisella työtahdilla kaksi 45 minuutin taukoa, jotka voidaan jakaa kahteen osaan pidettäviksi, ensimmäinen osa on 15 minuuttia jälkimmäinen on oltava 30 minuuttia. Ajaa saa 9 tuntia työvuorokaudessa ja kaksi kertaa työviikossa 10 tuntia, mutta ei peräkkäisinä päivinä. Sitten on vielä viikkokohtaiset maksimiajoajat, 56 tuntia viikossa ja 90 tuntia kahdessa viikossa. Viikkolepo on 45 tuntia ja sitä voi lyhentää 24 tuntiin. Lyhennys on kuitenkin korvattava tunnista tuntiin tulevien 45 tunnin viikkolepojen yhteydessä, eli noiden 45 tunnin päälle.

Tuossa pähkinänkuoressa ne rajoitteet, joidenka mukaan kuljettajat tekevät työnsä. Paras muutos tähän kokonaisuuteen olisi se, että koko päivän työajan voisi käyttää ajamiseen, jos ei ole lastauksia ja purkuja niin montaa. Tällöin tavara liikkuisi tehokkaammin, eivätkä nämä "hidastelijat" olisi niin iso ongelma ajoajan riittävyyden suhteen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Se, mitä kritisoin, on se että esimerkiksi motariilla lähdette ohi toisistanne. Miksi? Esim Hki-Lahti -välillä tuota näkee paljon. Tai alkuperäisessä esimerkissä ylämäessä lähdetään ohi. Miksi?

Rekkakuskitkin ovat yksilöitä, eivät mikään yksi ja sama massa, joten tuskin kukaan osaa vastata toisen puolesta.

Henkilökohtaisesti olen työssä, jossa ei ole mitään pakollista kiirettä periaatteessa olemassakaan. Joten minä en osaa tuohon vastata, itse liputan sujuvan liikenteen puolesta, enkä tee kuuden minuutin ruuhkaa motarillakaan.

Tämä keskustelu vaikutta täysin absurdilta, mutta ilmeisesti tätä käydään tosissaan. "78 km/h 80-alueella on alinopeutta, mutta 83 km/h ei ole ylinopeutta." NICE

Kertoo vain, ettet ymmärrä lukemaasi tai sitten oli niin kiire pätemään, ettet ehtinyt lukea. Valitettavasti kommentoida ehdit aina, kun on raskas liikenne kyseessä.

Kerrataan nyt vielä. Herra Tärkeä Paska ajaa rekan perässä 82 kilometriä tunnissa. Alkaa ohituskaista ja herra Paska polkee tietenkin ohi. Ohituskaista loppuu ja Paska huomaa, ettei ensimmäisenä olekaan kiva ajaa, kun on pimeä ja kaikkea, pudotetaan vauhti alle kahdeksankympin marssivauhdin. Rekkakuskia vituttaa, ilmeisesti syyttä.

Oliko herra Paskan ohitus tosiaan ihan järkevä, vai voidaanko puhua jopa perseilystä? Ehkä joku puhuu jopa idiotismista ja sujuvan liikenteen haittaamisesta. Joo, kyllä. Ero ajonopeuksissa ei ole tässä esimerkissä iso, mutta miksi ylipäätään ohittaa, jos lopulta ajaa hitaampaa kuin ohitettava? Koska ohittaja on tässä tapauksessa aivan helvetin urpo mistään mitään ymmärtämätön ääliö.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rekkakuskitkin ovat yksilöitä, eivät mikään yksi ja sama massa, joten tuskin kukaan osaa vastata toisen puolesta.

Henkilökohtaisesti olen työssä, jossa ei ole mitään pakollista kiirettä periaatteessa olemassakaan. Joten minä en osaa tuohon vastata, itse liputan sujuvan liikenteen puolesta, enkä tee kuuden minuutin ruuhkaa motarillakaan.



Kertoo vain, ettet ymmärrä lukemaasi tai sitten oli niin kiire pätemään, ettet ehtinyt lukea. Valitettavasti kommentoida ehdit aina, kun on raskas liikenne kyseessä.

Kerrataan nyt vielä. Herra Tärkeä Paska ajaa rekan perässä 82 kilometriä tunnissa. Alkaa ohituskaista ja herra Paska polkee tietenkin ohi. Ohituskaista loppuu ja Paska huomaa, ettei ensimmäisenä olekaan kiva ajaa, kun on pimeä ja kaikkea, pudotetaan vauhti alle kahdeksankympin marssivauhdin. Rekkakuskia vituttaa, ilmeisesti syyttä.

Oliko herra Paskan ohitus tosiaan ihan järkevä, vai voidaanko puhua jopa perseilystä?
Herra Paskahan on toki tuossa tapauksessa tyypillinen idiootti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Herra Paskahan on toki tuossa tapauksessa tyypillinen idiootti.

No tämähän koko keskustelun pointti on ollut, ei se onko 78 alinopeutta ja 83 ylinopeutta. Mutta, kun porukka kaivaa viesteistä yhden lauseen piittaamatta siitä mikä on kokonaisuus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No tämähän koko keskustelun pointti on ollut, ei se onko 78 alinopeutta ja 83 ylinopeutta. Mutta, kun porukka kaivaa viesteistä yhden lauseen piittaamatta siitä mikä on kokonaisuus.
Sovitaan näin. Jos nyt kuitenkin pilkkua viilataan, niin 80-alueella 78 km/h ei ole alinopeutta, mutta 83 km/h on ylinopeutta vaikka se ei rangaistavaa olisikaan. Se, että Herra Paska tekee liikenteessä typeriä valintoja ei muuta sitä asiaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Toiset osaavat myöntää virheensä ja toiset eivät.

Henkilökohtaisesti olen huomannut, että kun jättää ne virheet tekemättä, niin ei tarvitse turhaan myöntää moisia.

Jälkimmäiseen, onneksi liikenne kuitenkin pääsääntöisesti sujuukin ilman suurempia ongelmia. Valitettavasti lehtiin ja tähänkin ketjuun pääsevät yleensä ne vähemmistössä olevat jonkun perseilyt tai virheet. Eihän tuonne ulos uskaltaisi edes mennä, jos liikenne oikeasti olisi niin hirvittävää kuin usein annetaan ymmärtää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös