Niin, mutta edelleen se pyörän kääntyminen toiselle pyörätielle tai sen jatkeelle ei ole merkityksellistä vaan se ajoradalle tuleminen. Sinä olet väittänyt, ainakin alun perin, että se pyörän kääntyminen olisi se juttu, mutta se ei ole. Juttu on se ajoradalle tuleminen pyörällä, kuten lain 14 §:n 4 momentissa sanotaan.
Lain 14 §:n 2 momentin mukaan ”Risteyksessä kääntyvän ajoneuvon kuljettajan on väistettävä risteävää tietä ylittävää polkupyöräilijää, mopoilijaa ja jalankulkijaa. Samoin on kuljettajan, joka muualla kuin risteyksessä, aikoo poistua ajoradalta tai muuten ylittää sen, väistettävä tien reunaa käyttävää polkupyöräilijää, mopoilijaa ja jalankulkijaa. Vasemmalle kääntyvän kuljettajan on lisäksi väistettävä vastaan tulevaa liikennettä.” Laissa on siis määritelty ne, ketä/mitä pitää ko. momentin perusteella väistää. Ei puhuta esim. autosta mitään.
Suojateitä (ja suojatien vieressä olevia pyörätien jatkeita) on muuallakin kuin risteyksissä, esim. suoran tien (ajoradan) ylitse voi kulkea suojatie (ja pyörätien jatke). Tuommoinenhan oli myös siinä sinun (BlackWolf) linkkaamassasi kuvassa. Joten, suoran tien yli kulkeva suojatie + pyörätien jatke ei näillä tulkinnoilla ole risteys, ja silloin ei risteyssäännöt ylipäänsä ole voimassa.