Myönnän motoristina avoimesti splittaavani kaistoja ruuhkassa varsinkin turun motarilla jos nopeus tippuu alhaiseksi, eli alle 50 km/h. En vielä kertaakaan tästä toiminnasta ole huomannut aiheutuvan kenellekään mitään haittaa. Ja teen sitä jatkossakin. Toisinaan löytyy niitä jotka tahallisesti blokkaavat omalla autollaan tuon mahdollisuuden, mutta sitten löytyy taas niitä jotka antavat tietä ystävällisesti.
Myönnän myös motarilla ohittavani hitaammat ajoneuvot oikealta jotka jonossa ajavat vasenta kaistaa odottaen sitä seuraavan rekan ohitusta joka on noin kilometrin päässä ja oikea kaista on kokonaan tyhjä, mutta jos se kaista edellä ajavalla vaihtuu niin käännän kaasuni välittömästi auki jotta pääsen tästä ystävällisestä autoilijasta ohitse nopeasti ilman että hänen tarvitsee jäädä mottiin ja tiputtaa omaa nopeuttaan.
Sitä taas en sitten ymmärrä että ajetaan vasemmalla kaistalla tahallisesti estäen muiden mahdollisuus ohittaa, olen useasti ollut autoilijan takana motarilla, vilauttanut pitkiä että vaihtaisi kaistaa, mutta mitään ei tapahdu. Tällöin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin mennä oikealta ohi. Onneksi pyörä kiihtyy sen verran hyvin että se yksikin bemarikuski joka yritti estää minua ohittamasta häntä oikealta kiihdyttämällä omaa munanjatkettaan jäi kyllä niin selkeästi kakkoseksi että mahtoi harmittaa kun oletettavasti oma naaras istui vieressä. Päätti sitten roikkua takarenkaassani kun saavutimme seuraavan jonon hännän.
Myönnän myös stadissa ajavani punaisissa liikennevaloissa keskelle kahta kaistaa autojen väliin ja lähteväni välittömästi valojen vaihtuessa nopeasti suoraan eteenpäin etten jää muiden tukkeeksi, tuota
@Jari66 :n mainitsemaa kolmikon vasemmalle kääntymistä en ymmärrä, sehän nyt on vallan hölmöä estää muuta liikennettä moisella touhulla.
Yhtälailla sitten taas jos ajan ohituskaistaa eikä perässäni ole ketään ja tulen tilanteeseen jossa oikealla kaistalla oleva autoilija on saavuttamassa rekkaa ja joutuisi tod näk jarruttamaan jotta pääsisi perääni, käännän joko lisää kaasua tai päästän kaasun pois jotta hän pääsee sujuvasti ohittamaan tuon rekan ilman että minun ajamiseni tuottaisi hänelle vaivaa.
Liikenteessä kun pitää pään ylhäällä ja muistaa kunnioittaa muita, pääsee jo aika pitkälle.