Soitappa poliisille, voivat tulla partioinnin ohella joskus valvomaan.
Hauskempaa leikkiä itse poliisia.
Kyllä siellä poliiseja aina välillä pyörii ja varmasti muutkin ovat tuon asian huomanneet.
Soitappa poliisille, voivat tulla partioinnin ohella joskus valvomaan.
Toinen mikä ihmetyttää on se, että miksi joka kerta pyörätiellä pyöräilessäni siellä on aina joku neljän ihmisen rivi kävelemässä pyörätiellä?
Katos, minulla meni juuri kuppi nurin. Totta munassa autoliikenne on jalankulkijoita tärkeämpää. Siellä se kansantalous liikkuu, ja siellä ei pysty ottamaan nopeusrajoitusten takia kiinni sitä kohtuutonta haittaa minkä pällit jalankulkijat aiheuttavat, vrt jalankulkijan ottamat pari juoksuaskelta. Käyttäkää sitä oikeutta, köyhät.
Jokin aika sitten eräs nimimerkki muistutti, että englanniksi vilkku on indicator, joka viittaa vilkkua paremmin tuon valon käyttämisen alkuperäiseen tarkoitukseen. Mikäli meilläkin vilkkua kutsuttaisiinkin vaikka suunnannäyttäjäksi tai osoittajaksi, voisi junteille mennä vilkun tarkoitus paremmin perille.
Vituttaa ja nykyään jätän itsekin vilkuttamatta juurikin esim. liikenneympyrässä aina kun mahdollista. Jos ei muut, niin en minäkään.
Hieno asenne.
...
Kai siitä sormen liikuttamisesta on vaan niin pirun paljon vaivaa.
Tähän täytyy tarttua. Ymmärrän tuon "jos ei muut niin en minäkään"-asenteen kun oikein vituttaa, mutta suuntavilkun käyttäminen on niitä asioita joissa en tuota selitystä niele.
Niin, ajattelutapa on ehkä tyhmä ja jonkun mielestä lapsellinenkin, mutta ainakin minä olen menettänyt uskoni siihen, että tämä asia jotenkin muuttuisi.
Haunted shores ja Jermu jo väänsivätkin puolestani rautalangasta, joten TosiFani on nyt hyvä ja vie kiltisti lupauksensa mukaisesti korttinsa Porin poliisilaitoksen kansliaan ja siirtyy arvioimaan asiaa jalankulkijan näkökulmasta...?
No ei vittu nyt taas.
Ai jonkun mielestä (ei sen imurin) lapsellinen? Eihän yksikään aikuinen voi perustella omaa käyttäytymistään, "no kun muutkin " -kommentilla. Heitätkö roskatkin luontoon, koska muutkin tekevät niin tai varastatko kaupasta, kun muutkin tekevät niin? En viitsi jatkaa pidemmälle, koska tajusit varmaan pointin?
Toisaalta sekin vituttaa, kun sitä käytetään väärin. Tänään todistin kahdesti, kun liikenneympyrässä vilkutettiin innokkaasti vasemmalle, molemmilla kerroilla naiskuski (ja kyllä, olisin maininnut sukupuolen myös siinä tapauksessa, että kuljettajat olisivat olleet miehiä). Ympyrästä poistuessaan eivät tietenkään vilkkua käyttäneet.Liikenneympyröissä tuo vilkun käyttämättä jättäminen vituttaa ehkä eniten.
Minä taas käytän aina, vaikka olisin yksin neliökilometrin alueella. Se on automaatio ja muista tienkäyttäjistä riippumaton.En minäkään käytä vilkkua liikenneympyrästä poistuessani. Siis silloin, kun muuta liikennettä ei ole mailla eikä halmeilla.
Joo, pointti ymmärretty.
Minä taas käytän aina, vaikka olisin yksin neliökilometrin alueella. Se on automaatio ja muista tienkäyttäjistä riippumaton.
No ei näemmä ymmärretty.
Viikosta, vuodesta ja kaupungista toiseen saa vittuuntua aina kun liikenneympyrässä odottelee vuoroaan. Väitän, että selvä enemmistö sitä vilkkua:
A) Ei käytä ollenkaan
B) Vilauttaa kerran kun auto on jo puoliksi poistunut ympyrästä
Turku on toki aina Turku, mutta Britanniassa yms. nämä ympyrässä oikealle vilkuttajat ja samaan suuntaan rattia veivaavat.Yleisin tuntuu olevan se, että lyödään vilkku oikealle kun ajetaan sisään ympyrään ja otetaan se pois kun käännytään sieltä pois. En vittu oliskaan tiennyt, että aiot ajaa sitä ympyrää oikealle.
Yleisin tuntuu olevan se, että lyödään vilkku oikealle kun ajetaan sisään ympyrään ja otetaan se pois kun käännytään sieltä pois. En vittu oliskaan tiennyt, että aiot ajaa sitä ympyrää oikealle.
Turku on toki aina Turku, mutta Britanniassa yms. nämä ympyrässä oikealle vilkuttajat ja samaan suuntaan rattia veivaavat.
Juuei. Minun mielestäni nykyinen sääntö on harvinaisen selkeä, jos sitä vain noudatettaisiin. Eli vilkku päälle vain, kun ollaan poistumassa ympyrästä. Ja vilkku päälle nimenomaan riittävän ajoissa, eli heti, kun auto on ohittanut ympyrän edellisen poistumisväylän.Eli täällä voisi vilkuttaa vasemmalle kunnes poistuessa sitten oikealle. Helpottaisi lisää muiden liikkujien arviointia milloin liittymään voisi ajaa.
Mutta tuskin keksit mitään haittaakaan tuosta brittien ja irkkujen säännöstä? Sehän vain selkiyttää tilannetta, sujuva liikenne kuitenkin perustuu siihen että ymmärtää mitä kanssaliikkujat seuraavaksi tekevät..Juuei. Minun mielestäni nykyinen sääntö on harvinaisen selkeä, jos sitä vain noudatettaisiin.. .