Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 016 135
  • 12 398

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Kysymys kuuluukin, että mitä tietä pitkin minun kannattaisi körötellä Helsingin Alppilasta Paraisille, jota matka olis mahdollisimman turvallinen niin itselleni kuin muillekin tielläliikujille? En usko, että uskallan yli satasta ajaa.

Laita vaikka eniron karttapalveluun osoitteet, ja lisävaihtoehdoista "Vältä moottoriteitä". Ei näköjään juurikaan tule eroa moottoritien kautta ajettuna matkan pituuteen. Sinänsä lauantaina on ykköstiellä usein/yleensä sen verran hiljainen liikenne, että sekaan mahtuu hiljempaakin ajava. Muista muuten että Nordenskiöldinkadulta rokkimäkin suuntaan käännyttäessä (jos ajat siitä), on kääntyjille enää käytössä ainoastaan oikeinpuolimmainen kaista, keskikaistahan oli pitkään myös. Sitten vaan heti vaihdat risteyksen jälkeen vasemmalle.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Pitääpä kehua erästä matkailuvaunun kanssa liikkeellä ollutta autoilijaa. Olin lauantaina ajelemassa Turusta 8-tietä Rauman ja Porin välimaastoon, kun satasen alueella edessä oli noin kymmenen auton letka, jota kyseinen auto+vaunu veti. Jonkin matkaa ajettuamme huomasin tämän kääntyvän oikealle p-paikalle, päästävän autot ohi ja palaavan takaisin tielle. Oli kyllä erittäin hienoa toimintaa, tuollaista muiden huomioon ottamista kun näkisi enemmän.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Minusta on vajaan vuoden Pösöllä ajelun tuloksena tullut suht rauhallinen kulkija. Ei tuolla ranskan ammeella tahdo olla kiire mihinkään. Menossa on tätä nykyä tärkeintä leppoisuus ja hyvä kun hereillä pysyy. Toki joka päivä näkee kaikenlaista, mutta ne tulee kuitattua vaan miettimällä, että mitä söisi lounaalla :)

Yksi asia kuitenkin ihmetyttää päivä päivältä enemmän, Vihdintien valot. Aivan sama ajanko kuuttakymppiä, yhdeksääkymppiä tai jotain tuosta välistä. Punaisia on useimpina päivinä vihreitä enemmän. Se on aika saavutus, kun tiellä on kuitenkin sama rajoitus koko matkan ja on kai jonkinlainen pääväylä noissa maisemissa. Kehä 1:n ja 3:n välissä on kulkusuunnasta riippuen 10-11 valot ja aina seison punaisissa n. 6-8 kertaa.

Paras on pohjoisesta tultaessa, kun heti Kehä 3:n kohdalla on n. 500m matkalla neljät valot ja useimpina aamuina on vähintään kolmet punaiset. Koko autojono rekkoineen siis kiihdyttää liikkeelle vain pyhsähtyäkseen ennen kuin kukaan ehtii vaihtaa edes kolmoselle. Ei mulla ole kiire mihinkään, mutta ei jaksaisi vempata noiden hallintalaitteiden kanssa. Mieluummin hieroisin stereoita tai nenää. Inimaginable tâche (meniks oikein?).
 

12961

Jäsen
Pitääpä kehua erästä matkailuvaunun kanssa liikkeellä ollutta autoilijaa. Olin lauantaina ajelemassa Turusta 8-tietä Rauman ja Porin välimaastoon, kun satasen alueella edessä oli noin kymmenen auton letka, jota kyseinen auto+vaunu veti. Jonkin matkaa ajettuamme huomasin tämän kääntyvän oikealle p-paikalle, päästävän autot ohi ja palaavan takaisin tielle. Oli kyllä erittäin hienoa toimintaa, tuollaista muiden huomioon ottamista kun näkisi enemmän.

Erityisesti vastaavaa soisi näkevänsä muiltakin kuin tuolta yhdeltä karavaanarilta. Harvemmin paskahuussilla ajavien tai sellaista perässään vetävien teidentukkojen taholta edes yritetään ymmärtää muun liikenteen tarvetta vauhdikkaampaan etenemiseen.

Ajatelkaapas, jos matkailuautot pannaan autoverolle ja karavaanarimassa siirtyy nykytrendin mukaisista, max. satasta ajettavista matkailuautoista verovapaisiin, max. 80 km/h vedettäviin vaunuihin. Vitutus kasvaa eksponentiaalisesti karavaanareiden nopeuden hiljentyessä.

Tietääkö joku, oliko matkailuautojen ja -vaunujen luonnottoman suuri hintaero (toista verotettiin, toista ei) aikanaan syynä matkailuautojen vapauttamiseen autoverosta?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Lain mukaan mopoille sallittua pyörätietä on käytettävä, jos sellainen tien vierestä vain löytyy.

Ei mene ihan näin tämä asia, ainakaan Esko Riihelän mielestä:"Milloin tien varrella on liikennemerkillä 442 osoitettu, ajoradasta tiemerkinnöin tai korotetuin reunakivin erotettu tahi erillinen pyörätie, on polkupyöräilijän käytettävä sitä. Jos ko. väylä on liikennemerkillä sallittu myös mopoille, voivat mopoilijat sitä käyttää ja on luonnollista, että nämä ensijaisesti sitä käyttävät.Lainsäädäntö ei kuitenkaan tähän nimenomaan velvoita. Käytännössä mopoilija voi valita, ajaako hän ajoradalla vai mopoille sallitulla pyörätiellä"."
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koiran ulkoiluttajista erityisesti... 90% ihmisistä eivät tajua pitää koiraansa siellä penkereen puolella, vaan usein näkee sen koiran tallustavan liikenteen puolella suht löysällä hihnalla. Ja se, mitä siitä yleensä seuraa, kun luistimilla tälläisen ohitat, voi moni jo arvatakin. Valehtelematta, miltei jokainen koira on koittanut hypätä päin, pienistä isompaan. Saman lenkin aikana, kun näitä kohtaat useamman kappaleen, alkaa vitutuskäyrä nousemaan lenkin loppupuolta kohti.

Kun, itse ulkoilutan koiraa, pidän sen aina tiukasti penkereen puolella. Mikä siinä on niin vaikeaa ulkoiluttajille tajuta?

Suurin ongelma kevyenliikenteenväylillä on NOPEUSERO, on se sitten koirankusettaja taikka mummo vähän hatarin askelin, täysin järjetöntä fillarointia/mopoilua näillä väylillä näkee päivittäin ainakin Espoo/Helsinki akselilla. On se takaalta tuleva nopeampi henkilö liikkeellä millä tahansa niin järjen pitäisi sanoa hiljentää hiukan kun ohitetaan koiria, lapsia, mummoja jne.

Yksi mihin olen kiinnittänyt asuintienoollani huomion on nuoret skootteritytöt, ajavat kevyenliikenteenväyliä kaasupohjassa hiljentämättä kenenkään kohdalla ja puhumattakaan hiljentämistä täysin pimeiden jalankulkuristeyksien kohdalla. Huh huh, itse en edes vastaavissa paikoissa juokse täydellä vauhdilla lenkkeillessä.

Itse olisin valmis kieltämään mopot kevyenliikenteenväylillä.
Mopot taajamissa liikenteen sekaan ja samalla voisi mopojen max nopeutta kasvattaa esim 55kmh. Tämä olisi muutenkin perustelua koska mopokortti sisältää enemmän ajo-opetusta joten pärjäisivät varmasti liikenteen seassa taajamissa hiukan nopeammillakin nopeuksilla.



_
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Tänään joku mulkku rääpäle ajoi skootterillaan keski-ikäisen naisen kumoon Kuopion keskustassa ja taisi päästä vielä poliisilta karkuun. En tiedä oliko takaa-ajo käynnissä jo ennen tuota törmäystä vai sattuiko sinivuokot muuten vaan paikalle mutta kuitenkaan en ole koskaan ollut livenä todistamassa noin törkeää käytöstä. Näytti tätille sattuvan ihan jonnii verran.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tänään joku mulkku rääpäle ajoi skootterillaan keski-ikäisen naisen kumoon Kuopion keskustassa ja taisi päästä vielä poliisilta karkuun. En tiedä oliko takaa-ajo käynnissä jo ennen tuota törmäystä vai sattuiko sinivuokot muuten vaan paikalle mutta kuitenkaan en ole koskaan ollut livenä todistamassa noin törkeää käytöstä. Näytti tätille sattuvan ihan jonnii verran.

"Poliisi sai puoli kahden maissa ilmoituksen 20–30-vuotiaasta poninhäntäpäisestä miehestä, joka ajoi yksisuuntaista katua väärään suuntaan kilvettömällä skootterilla." Holtiton skootterikuski pakeni poliisia Kuopiossa - Kotimaa - Savon Sanomat
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Itse olisin valmis kieltämään mopot kevyenliikenteenväylillä.
Mopot taajamissa liikenteen sekaan ja samalla voisi mopojen max nopeutta kasvattaa esim 55kmh. Tämä olisi muutenkin perustelua koska mopokortti sisältää enemmän ajo-opetusta joten pärjäisivät varmasti liikenteen seassa taajamissa hiukan nopeammillakin nopeuksilla.

Kiellettäisiin ensin mopoautot. Kun käytin ikivanhaa Corollaani pajalla, kuulin paljon mopoautoja huoltaneelta sälliltä järkyttäviä asioita siitä, kuinka niin köykäisellä korilla virittämällä päästään nopeuksiin, jossa hautajaisiin voi varata jo arkkua ja kukkia. Ajattelemattomimmat vanhemmat vielä avustavat virittelyssä, vähemmän löyhät vain sallivat sen. Muutama kaveri kyytiin, nopeus sinne 80-90 km/h ja morjens...

Laillista nopeutta kulkevat ovatkin sitten väärässä paikassa esim. Tampereella Vaasan-Kekkosen-Paasikiven-Hervannantiellä. Kokonaan sitä ei voi nopeuteen vedoten kieltää, koska kulkeehan siellä joskus mm. kaivureita, mutta joku "ei mopoille"-pykälä olisi ihan ok. Lisäksi näiden kuolemankoneiden hintaluokka on sellainen, että sillä rahalla saisi parin vuoden päästä ihan mukavan ensimmäisen auton. Hyötyjä taitaa olla valmistaja, muut kärsivät.
 
Viimeksi muokattu:

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo

tutzba

Jäsen
Näytän sentteriä kaikille niille, jotka ensiksi ajavat kahdeksankympin alueella jotain 70 km/h ja sitten kun niitä lähtee ohittamaan, alkaa kauhea kiihdytys ettei vaan päästetä toista edelle. Pahimmillaan olen joutunut painamaan jotain 120-140 km/h että pääsee ohi. Loppumatka meneekin sitten siinä, että tuo ohitetun auton kuski roikkuu perseessä kiinni loppumatkan. Miten se voi ottaa niin koville?

Tästä lähtien julkistan kaikkien idioottien rekisterinumerot Jatkoajassa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näytän sentteriä kaikille niille, jotka ensiksi ajavat kahdeksankympin alueella jotain 70 km/h ja sitten kun niitä lähtee ohittamaan, alkaa kauhea kiihdytys ettei vaan päästetä toista edelle. Pahimmillaan olen joutunut painamaan jotain 120-140 km/h että pääsee ohi. Loppumatka meneekin sitten siinä, että tuo ohitetun auton kuski roikkuu perseessä kiinni loppumatkan. Miten se voi ottaa niin koville?

Tästä lähtien julkistan kaikkien idioottien rekisterinumerot Jatkoajassa.

Tämä ilmiö toistuu aina ja aina uudestaan ainakin silloin kun tullaan ohituskaistoille. Ensiksi ajetaan sitä 10 km/h alle sallitun ja ohituskaistan kohdalla sen 10 km/h päälle sallitun. Kun kaistaa loppuu, ei tarvi miettiä mikä on taas vauhti...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Myönnän että välillä tulee oltua mulkku, joskus kun duunaa jotain muuta esim motarilla ajellessa ja vauhti tipahtaa hieman alle rajotuksen epähuomiossa niin tulee painettua kaasua reippaasti. Suht tehokkaalla autolla saa ajella niin välillä tekee mieli painaa kaasua enemmänkin. Monesti juuri joku on ohittamassa minua samaan aikaan. Olen juntti.

On se hienoa kun kaasupolkimesta löytyy jotain millä mennä, varsinkin ekan kuukauden aikana uuden auton kanssa oli niin teini ettei mitään rajaa. Onneksi kuukausien kuluessa on tullut hieman järkeä ja malttia päähän. Pojat on poikia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pojat on poikia.

Ääliömäisyyttä ja liikenteessä leikkimistä ei voi laittaa sen piikkiin, että pojat ovat poikia, kaksi täysin eri asiaa. Sitä paitsi mitä auton hankintaan liittyviä koeajoviestejäsi olen lukenut, niin et ole mitään oikeasti tehokasta autoa koskaan nähnytkään. Et siis voi laittaa senkään piikkiin. Oikeasti tehokkaat autot kulkevat valvotuissa oloissa virallisten mittausten mukaan +75 km/h jokaista sylinteriä kohden.

Se on totta, että jo kertaalleen ohitetun kiihdyttäminen takaisin perseeseen on todella raivostuttavaa ja lapsellista. Jos tuollainen lähtee vielä ohittamaan, niin on suorastaan kansalaisvelvollisuus kiihdyttää karkuun. Luonnollisesti vain ja ainoastaan nopeusrajoituksen sallimissa puitteissa...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli aika surkuhupaisa tilanne, kun fillaroin päivällä kaupasta himaan. Siinä siis ihan pyörätietä pitkin ajelin ja katsoin jo kaukaa, että taitaa tuo Ooppeli valua kaupan pihalta suojatien päälle odottamaan kääntymistä ja niinhän se tekikin. Jouduin kiertämään auton etupuolelta ja näytin peukkua kuljettajalle, hymyilinkin vielä, että hyvin sä vedät.

Jatkoin matkaani ja tuo ooppeli lähti samaan suuntaan. Sitten kuskin ikkuna aukesi ja maidonvalkoinen sotanorsu poltetun blondin värisessä tukassaan työnsi läskiä tursuvan kätensä ikkunasta ja nosti sentterin pystyyn. Hämmennyin, mutta naureskelin tuolle koko loppumatkan ajan. Oli jotenkin niin absurdi tilanne. Minä hymyilin ja näytin peukkua ja sain siitä palkaksi turvonneen keskisormen heiluttelua. Ihme ettei akka huudellut vielä hävyttömyyksiä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ääliömäisyyttä ja liikenteessä leikkimistä ei voi laittaa sen piikkiin, että pojat ovat poikia, kaksi täysin eri asiaa. Sitä paitsi mitä auton hankintaan liittyviä koeajoviestejäsi olen lukenut, niin et ole mitään oikeasti tehokasta autoa koskaan nähnytkään. Et siis voi laittaa senkään piikkiin. Oikeasti tehokkaat autot kulkevat valvotuissa oloissa virallisten mittausten mukaan +75 km/h jokaista sylinteriä kohden.

Se on totta, että jo kertaalleen ohitetun kiihdyttäminen takaisin perseeseen on todella raivostuttavaa ja lapsellista. Jos tuollainen lähtee vielä ohittamaan, niin on suorastaan kansalaisvelvollisuus kiihdyttää karkuun. Luonnollisesti vain ja ainoastaan nopeusrajoituksen sallimissa puitteissa...


Niin, kiitos Grainger kun tulit valaisemaan minua mikä on tehokasta ja mikä ei. Ei helvetti! Minulle riittää tehokkaaksi autoksi se että kiihtyy noin 7 sekunnissa sataseen. Ihan tarpeeksi kiva lelu jolla "tuntuu kun kaasua painaa" NIIN ja pojat on poikia kommentilla lähinnä meinasin tälläistä kun nauttii autosta mikä edes hieman kulkee. Itselläni ainakin tulee aika luonnostaan kaikki tälläinen pikku leikkimielisyys, eikä se tarkoita että kaahaan tuolla kuin mikäkin idiootti. Enkä tässä nyt ala sen enempää puhumaan tehokkaista autoista, lähinnä vain alkoi vituttamaan "et sinä mitään tiedä" tyyliset heitot. Tälläistä tämä on.

Se on aivan helvetin hienoa jos Grainger tekee kaiken oikein liikenteessä ja ikinä ei leiki liikenteessä. Kunnioitan sitä oikeasti, mutta vaikka niin aina tekisikin niin ei se mitään turvallisuutta takaa sen suhteen mitä muut idiootit tekee. Meitä on moneen lähtöön, toiset leikkii aina, toiset välillä ja toiset ei ollenkaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kunnioitan sitä oikeasti, mutta vaikka niin aina tekisikin niin ei se mitään turvallisuutta takaa sen suhteen mitä muut idiootit tekee.

Se on ihan totta, mutta kyllä sinä omilla teoillasi aika paljon voit pienentää riskiä joutua onnettomuuteen. Minulle on sinänsä ihan sama, vaikka minulle tuntemattomat autoilijat tappaisivat itsensä leikkimällä ja menettämällä kippojensa hallinnan, mutta valitettavan usein nämä ääliöt vievät mukanaan viattomia sieluja, jotka vain sattuvat tulemaan vastaan väärään aikaan väärässä paikassa. On toki helppoa kirjoittaa, että kunhan vähän leikin tehokkaalla autollani silloin tällöin. Oikeastaan leikin aika harvoin. Mitäs sitten, kun se harva leikkimiskerta johtaa jonkun raukan kuolemaan?

Itse olen vakaasti sitä mieltä, että liikenteessä ajetaan kunnolla, jos haluaa leikkiä, niin Suomessa on jokunen rata missä voi käydä leikkimässä. Jos haluaa kokeilla autonsa suorituskykyä, niin Suomessa on kesäisin muutama kiitorata, jossa saa kokeilla. Vaikka se oma auto kulkisi yli 300 km/h, ei se tarkoita, että sen liikahtamiskykyä pitää testata liikenteen seassa. Sitä varten on ihan muut paikat. Ja on erittäin helppoa vittuilla nimettömänä Jatkoajassa, että mitä siinä jeesustelet, mutta odotahan, jos se onnettomuus sattuu omalle kohdallesi.

Itse olen sattunut paikalle muutama minuutti sen jälkeen, kun oli "vähän leikitty ja kokeiltu auton suorituskykyä". Yksi kaveri kuoli, toinen halvaantui kaulasta alaspäin ja kuljettaja selvisi kohtalaisen pienin naarmuin. Varmaan kyseistä kuljettajaa saattanut muutaman kerran harmittaa, että pitikin mennä leikkimään kenties ensimmäisen ja viimeisen kerran liikenteessä.

Kuten kirjoitin, elämä on täynnä valintoja ja minun puolestani itselleen jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta muita ei saisi asettaa sen tähden vaaraan. Hautausmaat ovat täynnä elämää suurempia kuljettajia, joille ei koskaan voi tapahtua arviointivirhettä tai auto ei koskaan voisi karata näiden tommimäkisten hyppysistä. Vielä enemmän hautausmailla on tällaisten rallikuskien uhreja.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kahta asiaa ei tavallinen kuolevainen pysty käsittämään;

1. Tässä Kuopiossa Kallansilloilta Vuorelaan on noita työmaita ja nopeusrajoitukset vaihtelevat viidestäkympistä myöhemmin sataseen. Aivan valehtelematta jotkut ajavat tuon pätkän 80-90km/h jatkaen samalla nopeudella myös työmaiden jälkeenkin. Siis viidenkympin ja satasen alueella ~90km/h!

2. Miksi sunnuntai-iltana, rauhallisella kaupunkilähiöllä pitää polttaa liikennevaloja kun tahti on n. auto per minuutti?
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...

1. Tässä Kuopiossa Kallansilloilta Vuorelaan on noita työmaita ja nopeusrajoitukset vaihtelevat viidestäkympistä myöhemmin sataseen. Aivan valehtelematta jotkut ajavat tuon pätkän 80-90km/h jatkaen samalla nopeudella myös työmaiden jälkeenkin. Siis viidenkympin ja satasen alueella ~90km/h!

...

Tuossa taannoin käydessäni Kuopiossa parin viikon reissulla, huomasin ajaessani useampia kertoja väliä Kuopio-Siilinjärvi, saman käsittämättömän asian.
Ei niissä PRKL ole huvin vuoksi laitettu niitä työmaanopeuksia!!!Niitä ei ole laitettu sinne vittuilun takia, vaan kaikkien turvallisuuden takia! Ja varsinkin nimenomaan niitten työtätekevien ihmisten vuoksi. Pahimpana esimerkkinä rekat veti sitä ~80km/h tunnissa niitä pätkiä, ammattiautoilijat!!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Myönnän että välillä tulee oltua mulkku, joskus kun duunaa jotain muuta esim motarilla ajellessa ja vauhti tipahtaa hieman alle rajotuksen epähuomiossa niin tulee painettua kaasua reippaasti.

Ei siitä tehokkaasta autosta vakionopeudensäädintä löydy? Ihan kätevä peli motarilla, varsinkin jos samalla "duunaa jotain muuta".
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kahta asiaa ei tavallinen kuolevainen pysty käsittämään;

1. Tässä Kuopiossa Kallansilloilta Vuorelaan on noita työmaita ja nopeusrajoitukset vaihtelevat viidestäkympistä myöhemmin sataseen. Aivan valehtelematta jotkut ajavat tuon pätkän 80-90km/h jatkaen samalla nopeudella myös työmaiden jälkeenkin. Siis viidenkympin ja satasen alueella ~90km/h!

Itsekin ajoin tuon pätkän tänään iltapäivällä ja kun kuudenkympin rajoitus tuli ja pudotettuani nopeuden johonkin 65-70 km/h niin ihmetys oli melkoinen kun autoja porhaltaa ohitse melko nopeasti. Ei tosiaankaan luulisi kenenkään normaaliautoilijan elämä olevan kiinni siitä, että ajelee pari hitaampaa alle kilometrin pätkää rajoitusten mukaan.

Siinä olisi kieroilla savolaispoliiseilla kyllä kova sakkorysä laittaa tutka taas jonnekin pensaan piiloon. Luulisi tuottavan enemmän kuin sakottaminen keltasille ajamisesta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsekin ajoin tuon pätkän tänään iltapäivällä ja kun kuudenkympin rajoitus tuli ja pudotettuani nopeuden johonkin 65-70 km/h niin ihmetys oli melkoinen kun autoja porhaltaa ohitse melko nopeasti. Ei tosiaankaan luulisi kenenkään normaaliautoilijan elämä olevan kiinni siitä, että ajelee pari hitaampaa alle kilometrin pätkää rajoitusten mukaan.

Tämä on melkein mun lempiaihe. Pk-seudulla tätä näkee ihan loputtomiin. Viimeksi tänä aamuna "joku spede" veti Turun motarin lopun koko matkan tasan 80kmh vaikka nopeusrajoitukset meni 60-100kmh ja sitten kun tultiin Huopalahdentielle Munkkaan niin 60kmh 40kmh-alueella, eikä ollut mikään kiihdytys vaan kilometrin ja 60kmh.

En vaan tajua, onko joillain niin herkät korvat ettei voi ajaa sisämelun vuoksi satasta motarilla? Ja onko taas niin välinpitämätöntä sakkia että 60kmh tiellä jossa pomppii jos jonkinlaista jalankulkijaa tiuhaan?

Ja näitä sankareita on joka ikinen aamu edessä ja takana.

_
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Moitimme idiootteja.

Minkä takia se auto pitää parkkeerata parkkipaikalla siihen ruutuun niin, että viereiseen autoon on käytännössä mahdotonta päästä kuskin puoleisesta ovesta sisään? Joku Kenigin kokoinen riisitikku voisi mahtuakin, mutta ei normaali suomalainen mies.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moitimme idiootteja.

Minkä takia se auto pitää parkkeerata parkkipaikalla siihen ruutuun niin, että viereiseen autoon on käytännössä mahdotonta päästä kuskin puoleisesta ovesta sisään? Joku Kenigin kokoinen riisitikku voisi mahtuakin, mutta ei normaali suomalainen mies.

Tätä samaa olen kironnut nyt oikein erityisen raskaasti kun olen kyynärsauvojen kanssa viimeiset pari kuukautta liikkunut. Silloin kun oli vielä lisäksi kipsi jalassa niin oli kyllä supervittumaista yrittää kammeta autoon sellaisesta 30 cm raosta. Annoin kyllä autoni oven ja keppien paukkaa ihan kunnolla naapurin auton kylkeen tällaisessa tilanteessa, itsepähän saatana autonsa ajoi siihen kylkeen kiinni.
 

Talentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spurs, SaPKo, Ässät
Ei tosiaankaan luulisi kenenkään normaaliautoilijan elämä olevan kiinni siitä, että ajelee pari hitaampaa alle kilometrin pätkää rajoitusten mukaan.

"Hauskin" juttu tässä onkin se että saat ajaa pidemmänkin matkan kohtuullisen kovaa että siitä mitään ajallista hyötyä olisi! En oikeasti ymmärrä miksi niitä rajoituksia ei voi noudattaa. Kai se matka taittuu paljon nopeammin? Ainiin ja tämä sama tietyömaalla olevien rajoitusten laiminlyöntiä tapahtuu myös Savonlinnassa... 30km/h alueella ajetaan sitä 60!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös