Parkkipaikkakolhuilta on itse onneksi tähän asti ainakin välttynyt. Tuossa omassa pihassa huomaa tosin kovin usein, miten päin helvettiä porukka parkkeeraa. Pari ekaa autoa on ehkä ruudun sisällä, sen jälkeen alkaa välit kasvamaan ja kohta onkin autoa sitten ihan keskellä kahta ruutua. Onneksi ongelma rajoittuu noihin vieraspaikkoihin. Ja oman autopaikan molemmin puolin on muutenkin tyhjää. Osaltaan tuohon parkkeeraukseen kaiketi vaikuttaa myös se, että ruudut on jo aika haalistuneet, mutta kyllä niistä nyt jotain selkoa kuitenkin ottaa.
Liikenteessä oli taas tänään hieman erikoisempi tapaus. Olin tasa-arvoisessa risteyksessä vasemmalla kaistalla, koska olin vasemmalle kääntymässä. Pysähdyin suojatien eteen, koska en sitä kokonaan halunnut linja-autolla tukkia. Koska tiesin, että tovin joutuu odottamaan, koska sekä oikealta, että vastaan tulevien kaistalta oli tulossa autoja. Ei liene mikään yllätys, että yksikään auto ei pysähtynyt tuohon suojatien eteen, vaan painoi ohi meikäläisestä. Tai kääntyivät oikealle, mutta kuitenkin. Suurinta hämmästystä aiheutti, että myös ambulanssi teki noin. Eikä ollut hälytysajossa, vaan ihan normaalisti muuten ajoi. Luulisi heillä olevan vähän älliä edes päässä. Olihan siinä joo ihan hyvä näkyvyys, koska olin siis vasemmalla kaistalla, mutta kuitenkin. Yksikään auto ei siis pysähtynyt, mutta skoottereilla ajaneet tytöt pysähtyivät..
Paljon kuulee negatiivista mopopojista ja tytöistä, mutta itselläni on ainakin varsin hyviä kokemuksia noin pääasiassa. Paljon enemmän tuolla liikenteessä saa väistellä noita henkilöautoja kuin mopoja. Ja enemmän näkee autoilijoiden tekemiä idioottimaisuuksia mopoja kohtaan kuin toisin päin. Viimeksi taisi tulla mopoilija eteeni noin kolme viikkoa sitten, kun taas henkilöautoja tuli eteen tänään, ja useampikin. Tuossakin tilanteessa tuli kaksi mopoa kolmion takaa. Ensimmäinen ehti suht hyvin, kun toista piti jo vähän väistää. Tai jarruttaa. Veikkaan että oli tuolta jälkimmäiseltä mopopojalta lähinnä ajattelemattomuutta, piti sen kaverin perään ehtiä. Säikähti kuitenkin pikkaisen itsekin tuota tilannetta. Etenkin kun tuli töötättyä tilanteessa ja kyseisessä autossa se äänimerkki on aikamoinen sumutorvi..