Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 013 052
  • 12 359

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä sanovat palstan tieliikennelain asiantuntijat? Jos pysäytysmerkkiä ei ole näytetty, saako tuosta painaa ohi? Onko laissa Viherahon mentävä porsaanreikä?

En tiedä pykälästä tai porsaanreiästä, mutta olisi aika erikoista, mikäli jonon ensimmäiselle autolle näytetty pysähtymismerkki ei koskisi muita jonossa olevia, vaan jokaiselle jonoon tulijalle pitäisi käydä erikseen näyttämässä pysähtymismerkkiä. Siellä jonon alussa sitä punaista pysähtymismerkkiä kuitenkin näytetään ja siihen se ohittaminen kuitenkin normaalisti pysähtyy. Tässä videon tapauksessa poliisi valitsi pienemmän haitan tien ja päästi teiden ritarin jatkamaan matkaa, jotta tämä ei tuki vastaantulijoiden liikennettä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
En tiedä pykälästä tai porsaanreiästä, mutta olisi aika erikoista, mikäli jonon ensimmäiselle autolle näytetty pysähtymismerkki ei koskisi muita jonossa olevia, vaan jokaiselle jonoon tulijalle pitäisi käydä erikseen näyttämässä pysähtymismerkkiä. Siellä jonon alussa sitä punaista pysähtymismerkkiä kuitenkin näytetään ja siihen se ohittaminen kuitenkin normaalisti pysähtyy. Tässä videon tapauksessa poliisi valitsi pienemmän haitan tien ja päästi teiden ritarin jatkamaan matkaa, jotta tämä ei tuki vastaantulijoiden liikennettä.

Mutta eikö tallöin pysäytysmerkkiä pitäisi pitää koko ajan näkyvillä niin, että koko jono sen näkee. Tuosta videosta ainakin saa sellaisen käsityksen, että Pasi näki kyllä poliisit muttei missään vaiheessa pysäytysmerkkiä.

Ei se varmaan riitä, että sitä merkkiä vilautetaan yhdelle autolle ja sen jälkeen pannaan piiloon.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
No niin no, no niiin. Olisihan sen ratsian varmaan voinut vaikka pitää tuolla mainitsemallasi levikkeellä ?
On kuitenkin erittäin yleistä, että se ratsia pidetään "suoralla" tiellä. Silloin on helpompi puhalluttaa autoilijat molemmista suunnista...
Valitettavasti suomesta löytyy tälläisiä videon tapaisia raivoajia vaikka kuinka paljon. Tälläisiin tolloihin ei mitkään rajoitukset ja asetukset vaikuta kun asenne on tuollainen...

OT: Tuossahan ei näytä edes ratsia olevan, vaan kolaripaikka, jossa päästetään vuorotellen autoja liikkeelle, noin äkkiseltään katsottuna. Kaista on tukittu maijalla ja odotetaan että tie on vapaa, jotta letkan voi päästää.
 

scholl

Jäsen
Tyypit, jotka laittavat lokakuun puolivälissä E-Suomeen talvinopeusmerkit, vituttaa. Nyt kun tuolla ajaa 80km/h niin siinä meinaa nukahtaa. Tuntuu, ettei moottori ole edes käynnissä siinä nopeudessa.

Nopeusrajoitushan on suurin sallittu nopeus, joten jos on peilijää tai muuten karmea keli niin on pakko ajaa hiljempaa kuin rajoitus. Ei se rajoituksesta siis ole onnettomuudet kiinni. Joko tiet on paskoja tai sitten autot on paskoja tai ihmiset huonoja ajamaan. Pitää hyväksyä tietty määrä onnettomuuksia muutenkin. Jos suurin osa keleistä on upeita niin silloin pitäisi saada ajaa se satanen. Varsinkin jos on asiallinen auto. Naurettavaa, että neliveto ja bränikät renkaat niin pitää körötellä. Eriasia ne hiipparit, joilla huonot renkaat ja vanha romu. Mikseivät ne mene pääteiltä pikkuteille. Jos ajavat kolareita niin sitten muita rangaistaan alentamalla rajoituksia. Sairasta touhua.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна

Ovathan nuo talvinopeusrajoitukset todella ärsyttäviä, mutta johan ainakin täällä Satakunnassa on muutamaan kertaan ollut tiet todella liukkaassa kunnossa. Olet oikeassa siinä, että nopeusrajoitus ei tarkoita että kyseistä nopeutta on pakko orjallisesti ajaa, mutta suurin osa tienkäyttäjistä ei ole tainnut tätä sisäistää. Noiden oikeaa tilannenopeutta ymmärtämättömien takia me kaikki sitten joudumme hyvälläkin kelillä köröttelemään kahdeksaakymppiä läpi talven. Muuttuvien nopeusrajoitusten lisääminen auttaisi asiaa paljon, mutta niiden lisääminen lienee kallista puuhaa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Muuttuvien nopeusrajoitusten lisääminen auttaisi asiaa paljon, mutta niiden lisääminen lienee kallista puuhaa.

Tämä onkin sitten jännä juttu, kun tuntuu olevan kokoajan enemmän ja enemmän varaa lisätä kameratolppia teiden varsilla, jotka varmasti ovat kalliimpia reilusti, kuin muuttuvien nopeusrajoitusten lisääminen. Muuttuvalla rajoituksella kuitenkin saataisiin ihmiset paremmin tietoisiksi vallitsevasta kelistä. Kuopion motarilla on muuttuvat taulut ja kieltämättä niistä on ollut paljonkin hyötyä!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämä onkin sitten jännä juttu, kun tuntuu olevan kokoajan enemmän ja enemmän varaa lisätä kameratolppia teiden varsilla, jotka varmasti ovat kalliimpia reilusti, kuin muuttuvien nopeusrajoitusten lisääminen. Muuttuvalla rajoituksella kuitenkin saataisiin ihmiset paremmin tietoisiksi vallitsevasta kelistä. Kuopion motarilla on muuttuvat taulut ja kieltämättä niistä on ollut paljonkin hyötyä!

Muuttuvat rajoitukset ovat kyllä hyviä, mutta ainakin 9-tiellä Oriveden ja Tampereen välillä niiden käyttö on "mielipuolista". Joku neropatti on keksinyt korkeammalla taholla, ilmeisesti liikenneministeriössä, että pimeällä max. nopeus on 80 km/h ! Jokainen joka on ajanut tuota väliä tietää että tie on "lentokentän" levyinen ja riista-aita on koko matkalla. Vaatii huumoria ajaa 80 km/h kun tien pinta on kuiva ja lämpömittari näyttää esim. +8 tai - 15, mutta on pimeää. No keinohan tämäkin on kyykyttää autoilijoita ja kerätä siinä sivussa pohjattomaan velkasäkkiin muutamia murusia...

Mutta onneksi Tornion yläpuolella ( siis siellä missä on talvella metri lunta ja oikeat talvikelit ) saa ajaa aina 100 km/h vaikka tie on paljon kapeampi kuin ko. 9-tie
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tyypit, jotka laittavat lokakuun puolivälissä E-Suomeen talvinopeusmerkit, vituttaa. Nyt kun tuolla ajaa 80km/h niin siinä meinaa nukahtaa. Tuntuu, ettei moottori ole edes käynnissä siinä nopeudessa.

Nopeusrajoitushan on suurin sallittu nopeus, joten jos on peilijää tai muuten karmea keli niin on pakko ajaa hiljempaa kuin rajoitus. Ei se rajoituksesta siis ole onnettomuudet kiinni. Joko tiet on paskoja tai sitten autot on paskoja tai ihmiset huonoja ajamaan. Pitää hyväksyä tietty määrä onnettomuuksia muutenkin. Jos suurin osa keleistä on upeita niin silloin pitäisi saada ajaa se satanen. Varsinkin jos on asiallinen auto. Naurettavaa, että neliveto ja bränikät renkaat niin pitää körötellä. Eriasia ne hiipparit, joilla huonot renkaat ja vanha romu. Mikseivät ne mene pääteiltä pikkuteille. Jos ajavat kolareita niin sitten muita rangaistaan alentamalla rajoituksia. Sairasta touhua.

Olen muuten samaa mieltä. Samoin rekat, bussit, karavaanarit ja muut tientukkeet pikkuteille. On se kumma ettei ymmärretä, että moottoritiet ja muutkin pääväylät on rakennettu vain meitä kovaa ajavia varten.

-H-
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävinpä Isolla kirkolla päin. Ei voi kuin taas ihmetellä näitä ilmeisesti schollin ystäviä eli keski-ikäisiä miehiä isoine autoineen, jotka kokevat, etteivät liikennesäännöt koske heitä.

Vaikka olen huomannut sen, että yleensä ottaen taajaammin liikennöidyillä seuduilla (tarkoitan oikeita suurkaupunkeja, en niinkään pk-seutua) otetaan muut tiellä liikkujat paremmin huomioon kuin muualla, on myös idioottien määrä suhteessa suurempi (tällä tarkoitan sitten pk-seutua). Eli keskivertoautoilijoiden osuus on taas suhteessa pienempi kuin muualla.

Joku kumma se vaan näyttää naksahtavan suomalaisen idioottimiehen päässä, kun alla on elintasoa edustava auto ja kyydissä ehkä pari muuta samanlaista idioottia. Sitä katsotaan oikeudeksi mm. kiilata eteen ja vaarantaa muiden tiellä liikkuvien henki. Toki kiire on valtava, kun täytyy viime tingassa ohittaa vain sen takia, että samassa hetkessä erkaannutaan liittymästä huoltoasemalle ja ajetaan Volvolla oven eteen busseille tarkoitettuun parkkiin. Sillähän ei ole väliä, että ohitettu joutuu suorittamaan hätäjarrutuksen.

Tekisi mieli tapp.. tai ainakin toivoa poliisin olevan edes joskus oikeassa paikassa oikaan aikaan.

Toinen ongelma näillä idiooteilla on se, ettei heidän autoissaan toimi vilkut. Ei sen paremmin taajamissa kuin muuallakaan. Tai jos sattuu toimimaankin, vilkkua näytetään itselle jo käännyttäessä/ kaistaa vaihdettaessa, ei kanssaliikkujille ennakolta.
 

scholl

Jäsen
Täytyy sanoa, että olin todella iloinen, kun näin eilen sen dösän roikkuvan siinä Westendin liittymässä. Se on paikka, jossa ne ajaa joka ikinen dösä liikennesääntöjen vastaisesti. Tulevat jumalattoman kovaa siihen risteykseen kolmion takaa Tapiolan suunnasta tulevista autoilijoista välittämättä. Olen usein toivonut, että joku kerta siinä kolahtaisi ja oppisivat jotain. Harmi, ettei nyt missään uutisessa kerrota tuosta epäkohdasta. Toivotaan saisivat ainakin sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä onkin sitten jännä juttu, kun tuntuu olevan kokoajan enemmän ja enemmän varaa lisätä kameratolppia teiden varsilla, jotka varmasti ovat kalliimpia reilusti, kuin muuttuvien nopeusrajoitusten lisääminen. Muuttuvalla rajoituksella kuitenkin saataisiin ihmiset paremmin tietoisiksi vallitsevasta kelistä. Kuopion motarilla on muuttuvat taulut ja kieltämättä niistä on ollut paljonkin hyötyä!

Muuttuvien liikennerajoitusten kustannuksista oli juuri juttua (Ylen?) uutisissa, olisikohan ollut eilen.
Muutama tuhat kilometriä muuttuvilla nopeusrajoituksilla maksaa kymmeniä miljoonia kertainvestointina. Siihen huoltokulut päälle.
Käyttöikä on lyhyt, noin kymmenen vuotta eli sen jälkeen uusi samanlainen investointi.

Toki minun puolestani kameravalvontaan uppoava raha voitaisiin ihan hyvin käyttää vaihtuviin nopeusrajoituksiin.

E: Muistelin summan "vähän" alakanttiin. 200 miljoonasta eurosta puhuttiin Ylen netisivuilla uutisessa
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kaikkien sorrettujen sankari Pasi Viheraho tylyttää taas.

Mitä sanovat palstan tieliikennelain asiantuntijat? Jos pysäytysmerkkiä ei ole näytetty, saako tuosta painaa ohi? Onko laissa Viherahon mentävä porsaanreikä?
Poliisin pysäytyskäskyä on aina toteltava, mutta tässä tilanteessa tuolta jonon perältä ei varmasti nähnyt että edessä on poliisi liikennettä pysäyttämässä. Tosin liikenteen vaarantamista tuo on siinä mielessä, että ohitetaan useampi auto kerralla, eikä ole takeita turvallisesta paluusta omalle kaistalle. Tuossahan voi olla jonoa vaikka 200 metriä, ja mitäs sitten jos vastaan tulee tukkirekka eikä jonossa olekaan tilaa tulla takaisin? Se pitää ohittaessa aina varmistaa, että pääsee turvallisesti takaisin omalle kaistalle.

Idioottimaistahan tuo on, siitä ei pääse mihinkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aijai, tänään meinasin tötöillä taas.

Olin 50 alueella kääntymässä kolmion takaa vasemmalle, ja päätietä oikealta lähestyi autojono, jossa ekan ja tokan välissä oli minun mentävä väli. No olin siihen jo ennakoivasti liittymässä, kun tämä jonon ensimmäinen laittoi viime tingassa vilkun päälle ja alkoi kääntyä kylkeeni (olin jo vastaantulevalla kaistalla puolivälissä). Meikälle on käynyt näin ennenkin, eli kyseessä on selkeästi jussisaarismaisesti benicion breaking point, ja kyllähän se meikäläisen syyksi menisi, paitsi sitten jos vilkkua ei olisi ollut ollenkaan niin tilanne voisi olla ehkä toinen. Onneksi nyt säästyttiin kontaktilta.
Pistää vaan muistamaan vilkun käytön tärkeyden.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
laittoi viime tingassa vilkun päälle.

Jälleen kerran pelisilmän puutetta siis tältä, joka laittoi vilkun viime tingassa. En ymmärrä, mikä siinä on niin helvetin vaikeaa sujuvoittaa liikennettä laittamalla vilkku ajoissa päälle. Olisit päässyt kääntymään ennen sitä ensimmäistä autoa, tämä kääntyjä olisi kertonut ajoissa takana ajaville aikomuksestaan kääntyä ja kaikilla olisi ollut hyvä mieli.
Nyt sinä poukkoilet keskellä tietä, nilkki kääntyy melkein kylkeen ja takana tulevissa autoissa pudistellaan päitä.
Tätä näkee niin usein, varsinkin tässä kotini lähettyvillä. Vatipäät ovat kuin ajaisivat suoraan ja 3 metriä ennen kääntymistä vilkku päälle. Ei ole yksi eikä kaksi vaan yksi- tai kaksistaa kertaa, kun olisin ehtinyt hienosti kääntyä, jos arvon kanssa-autoilijalla olisi ollut taitoa katsoa liikennettä myös toisen näkökulmasta. Ei ole vaikeaa.
"Ahaa, laitanpa vilkun päälle nyt, tuo auto ehtii tuolta kääntyä vasemmalle ennen kuin nuo tuolta kauempaa tänne tulevat ovat paikalla".
Silti tehdään näin:->"vislailua, vislailua, vittu, ainiin se vilkku, laitetaas päälle NYT, pois NYT!.

En tiedä mikä muiden ajatusmaailma on, mutta minusta on mukavaa, jos edesautan muidenkin kuljettajien liikkumista.
Enkä ajele laput silmillä "VITTUMINÄHÄNENMUISTAVÄLITÄ!"-asenteella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olin 50 alueella kääntymässä kolmion takaa vasemmalle, ja päätietä oikealta lähestyi autojono, jossa ekan ja tokan välissä oli minun mentävä väli. No olin siihen jo ennakoivasti liittymässä, kun tämä jonon ensimmäinen laittoi viime tingassa vilkun päälle ja alkoi kääntyä kylkeeni (olin jo vastaantulevalla kaistalla puolivälissä). Meikälle on käynyt näin ennenkin, eli kyseessä on selkeästi jussisaarismaisesti benicion breaking point, ja kyllähän se meikäläisen syyksi menisi, paitsi sitten jos vilkkua ei olisi ollut ollenkaan niin tilanne voisi olla ehkä toinen. Onneksi nyt säästyttiin kontaktilta.
Ei muuten olisi ollut välttämättä sinun vikasi.

Tiedän aivan vastaavan tapauksen, ja siinä tuomittiin syylliseksi se päätietä ajanut. Perusteluna syyllisyyteen oli se, että päätietä pitkin ajanut ns. oikaisi ja näin aiheutti yhteentörmäyksen. Vilkun käytöllä ei ollut mitään merkitystä.

Näissä risteyksissä, joissa ei ole liikenteenjakajaa, se teoreettinen piste, jota ennen ei voi kääntyä, on se joka on suoraa jatkumoa sivutien keskilinjasta päättyen siis päätien keskilinjaan. Mikäli käännät ennen vasemmalle, kun olet tämän pisteen ohittanut, niin olet välittömästi vastustajan kaistalla ja samalla myös maksumies kolarin tapahtuessa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kaksi kertaa kuukauden sisällä ollut tilanne, jossa edellä menevä auto on ajanut huomattavasti alle rajoituksen ja lähtiessäni ohittamaan, onkin yhtäkkiä löytynyt kaasu jostain. Liekö sattumaa, että molemmilla kerroilla ohitettavana on ollut VAG:n rohjake, ensin Skeida ja sitten Volkkari?

Eilen ajoin vakkari päällä 85 km/h, kun edessä körötteli arviolta seitsemääkymppiä TDI-Passat, tuo kaikkien autojen tuulipukuauto. Suora edessä ja ei muuta kuin vakkari päällä ohi, kun yhtäkkiä vastaantulijan kaistalla ollessani, tuo kaikkien hylkiöiden isä ja äiti pysyykin rinnalla. Tuostahan toki selvittiin pienellä oikean jalan oikaisulla, jonka jälkeen Passatin piti luonnollisesti ottaa minut kiinni ja ajaa loppumatkan takapuskurissani kiinni.

Mikä helvetti siinä ohittamisessa on niin vaikeaa? Minä ainakin olen tyytyväinen, jos joku menee ohi, enpä ainakaan ole todennäköisin uhri mahdollisessa tutkassa, joka odottaa seuraavan mutkan takana.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mikä helvetti siinä ohittamisessa on niin vaikeaa? Minä ainakin olen tyytyväinen, jos joku menee ohi, enpä ainakaan ole todennäköisin uhri mahdollisessa tutkassa, joka odottaa seuraavan mutkan takana.

Olen todennut, että kun enemmän autoilee, niin ainakin minulla vähenee tämä ohittamisen sietämätön ongelma. Ei se niin valtavan vaarallista ole, vaikka joku ohitse ryömii. Joskus taas minä ohittelen, jos on olevinaan kiire, hiljainen tie yms.. Mutta ei siitäkään kannata pakkomiellettä tehdä.

Ajan paljon Pori-Tampere väliä, ja siinä on melko harvassa hyvät ohituspaikat. Vastaavasti on sanottava, että liikenteen määrä ei päätä huimaa. Niissä harvoissa paikoissa kyllä pääsee ohitse, jos on hereillä.

Monesti pieni rauhallisuus on valttia liikenteessä, ei se ole leikkipaikka eikä mikään kissatappeluareena.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikä helvetti siinä ohittamisessa on niin vaikeaa?
Kertomasi tapauksen perusteella tämän kysymyksen voisi esittää sinulle.

Ohitukset kannattaa tehdä mahdollisimman nopeasti eikä mennä "pikkuhiljaa" vakionopeussäätimen avulla ohi, vaikka laki ei siihen ylinopeuteen lupaa annakkaan.

Reippaasti ohi, ja hetken vielä antaa mennä pientä ylinopeutta, ettei jää siihen ohitetun eteen ajamaan, niin homma hoituu aika kivuttomasti eikä tule kertomaasi kiihdyttelyä ohitettavalta.

Se on sitten tosi huonoa tuuria, jos sattuu siinä kohtaa olemaan virkavalta paikalla mittaamassa nopeuksia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kertomasi tapauksen perusteella tämän kysymyksen voisi esittää sinulle.

Ohitukset kannattaa tehdä mahdollisimman nopeasti eikä mennä "pikkuhiljaa" vakionopeussäätimen avulla ohi, vaikka laki ei siihen ylinopeuteen lupaa annakkaan.

Etkö vastaa tuossa jo itsellesi? Jos laki kerran ei anna lupaa ajaa ylinopeutta, niin minkä helvetin takia ajaisin ylinopeutta? Tuossakaan ei ollut mitään tarvetta painaa kaasua, kun edessä avautui kilometrin mittainen suora ja näkyvyys oli loistava. Jos menen noin 15 kilometriä tunnissa lujempaa kuin ohitettava, niin ohitus tapahtuu ihan tarpeeksi ripeästi, eikä varmasti ole mitään "pikkuhiljaa".

Minä olen lainkuuliainen kansalainen, enkä mikään kamala rikollinen, kuten sinä kertomasi perusteella. Hyi helvetti.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Täytyy sanoa, että olin todella iloinen, kun näin eilen sen dösän roikkuvan siinä Westendin liittymässä. Se on paikka, jossa ne ajaa joka ikinen dösä liikennesääntöjen vastaisesti. Tulevat jumalattoman kovaa siihen risteykseen kolmion takaa Tapiolan suunnasta tulevista autoilijoista välittämättä. Olen usein toivonut, että joku kerta siinä kolahtaisi ja oppisivat jotain. Harmi, ettei nyt missään uutisessa kerrota tuosta epäkohdasta. Toivotaan saisivat ainakin sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Tässä tosiaan kolahti dösäkuskeja omaan nilkkaan, koska kaksi dösää kolaroi keskenään. Nämä schollin mainitsemat kolmion takaa tulevat ajavat kyllä omaa dösäkaistaa koko ajan ja henkilöauton kanssa ei Tapiolasta tullessa mitään ongelmaa olekaan (itsekin ajan Wessusta tullessani joskus dösäkaistaa pitkin välttääkseni Tapiolasta tulevat) mutta nyt kun Tapiolasta tulleen dösän etuylitys nasahtikin yli oman kaistan, seuraus oli selvä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Liekö sattumaa, että molemmilla kerroilla ohitettavana on ollut VAG:n rohjake, ensin Skeida ja sitten Volkkari?

Pistipä hauskasti tämä silmään, kun eilen Lahden väylää vakkari päällä ajellessa, olin varvaamassa tuollaista farkkupassattia, josta sitten löytyi se kaasu sillä hetkellä, kun olin rinnalla. Ei jäänyt kuitenkaan perään roikkumaan, kun sitten menin reippaammin ohi.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Täytyy sanoa, että olin todella iloinen, kun näin eilen sen dösän roikkuvan siinä Westendin liittymässä. Se on paikka, jossa ne ajaa joka ikinen dösä liikennesääntöjen vastaisesti. Tulevat jumalattoman kovaa siihen risteykseen kolmion takaa Tapiolan suunnasta tulevista autoilijoista välittämättä. Olen usein toivonut, että joku kerta siinä kolahtaisi ja oppisivat jotain. Harmi, ettei nyt missään uutisessa kerrota tuosta epäkohdasta. Toivotaan saisivat ainakin sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Toi on erikoinen kohta, aika monesti siinä on erikoisia tilanteita tullut nähtyä.

Itseäkin aluksi laittoi hymyilyttämään tämä tapaus, mutta siinä taisi ihan oikeasti kolahtaa kunnolla. Medi-Heliäkin kuitenkin tarvittiin..

Kyseessä on joka tapauksessa yksi isoimman törttöilypotentiaalin omaavista risteyksistä.

Tänään oli Tapiolassa hauska tilanne;

Aurinko paistoi ihan huolella, ja tulin Länsiväylän suunnasta tuohon Tuulimäen tunnelin risteykseen, siinä on remppaa ja liikennevalot on ollut jo pidempään pois käytöstä, eli kolmioilla mennään. Katselin jo pitkältä, että on oudonnäköinen tilanne päällä. Aurinko häikäisi sen verran, että joka suunnasta tulevat autot olivat ihan tyytyväisinä pysähtyneinä risteyksessä "punaisissa valoissa". Omasta suunnastani tulevia oli kahdella kaistalla yhteensä toistakymmentä autoa, kuin myös vastaantulevia. Tunnelista tuleviakin oli muutamia. Siihen sitten paikalle päästessäni kohteliaasti annoin ihmisten kuulla, että nyt pitäisi liikkua.

Ei tainnut hirmu kiire olla kenelläkään.. Perjantaisin näitä on jostain syystä kaikennäköisiä viipottajia liikkeellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös