Volvo-ihmisistä puheen ollen. Heille nimittäin tuntuu vanhempi Bemari olevan punainen vaate.
Itselläni on ollut 3 autoa tähän mennessä, kaikki hieman vanhempia, mutta kuitenkin varsin tehokkaita Bemuja.
Jokaisen kanssa on useampi Volvo halunnut mitata suorituskykyään tai sitten joku helvetin vanha amisviritelmä, mutta niiden kuskeilla nyt on ongelmia oman itsensä kanssa joten jätettäköön ne tästä.
Lähes tulkoon, joka kerran, kun teen pitkää matkaa (noin. 4kertaa kuussa) ja satun ohittamaan uuden karhean Volvon, joku niistä liimautuu sata varmasti peräpeiliini kiinni ja ajelee siinä, vaikka näytän ohitusmerkkiä. Otsasuoni siis pullistuu melko useasti.
Tämä yleensä kuitenkin loppuu siinä vaiheessa, kun huomaavat etteivät pysy perässä. Huom. loppuu yleensä. Hiljennän satasen alueella viiteenkymppiin ja jos ei vieläkään mene ohi, niin annan hanaa sen jälkeen autolla niin perkeleesti sinne sataseen saakka ja katselen takana-olijan yritystä pyrkiä samaan. Jotkut siltikin tulevat vähän ajan päästä kantaan takaisin, joten yleensä painelen sitten huoltoasemalle kahville ja toivon mielessäni, että toinen seuraa perässä... Taisin tästä joskus tänne jo purnatakin, mutta helvetti, että mulla menee näiden kanssa hermot!
Ei ole mitään antipatioita Volvoja kohtaan. Ihan kivoja pelejä sinänsä, enkä muutenkaan luetteloi ihmisiä liikenteessä sen perusteella millä ajaa. Volvot ovat vain todella pistäneet silmään tässä asiassa.
Mitä taas tulee Veijarin mainitsemaan Skodan ja Volvon eroihin, niin en itse ainakaan muista huomanneeni mitään vastaavaa muutosta, kun olen ajellut uudella, mutta vaatimattomalla Kia Picantolla. Ehkä siinä useasti käy niin, kun menee isosta Volvosta pikku Skodaan, niin omassa mielessäkin saattaa jotain silloin muuttua? Alistuu ehkä hieman Mersun nähdessään ja töpeksii huomaamattaan? En siis sano, että vaimosi olisi tällä tavalla tehnyt, kunhan vain mietiskelen.
Kiihdytyskaistat tosiaan tuntuu olevan monille nuorille miehillekin varsin vaikea paikka. Ruuhka-aikaan, kun on yrittänyt etsiä väliä mihin kiihdyttää ja juuri kiihdyttäessä se idiootti siellä edessä iskee jarrut pohjaan kun ei löydä kaasupoljinta ja rohkeutta mennä sinne väliin. Prkl ajokortti pois näiltä! Näitä on ihan miehiä, että naisia, nuorempia ja vanhempia. Viime kerralla oli pakko erästä miestä jututtaa hänen ajettua saman kaupan pihaan tälläisen ketjukolarivaaran aiheuttamisesta.