Minä inhoan mopoilijoita!
Oma henkilökohtainen mielipiteeni, että mopoilijat ovat perkeleestä.
On tietenkin heitäkin, jotka osaavat ja viitsivät ajaa kuten pitää, mutta liian monta kertaa olen joutunut väistämään pientareelle koirien kanssa kun nämä perseenreijät tulevat kevyenliikenteen väylällä kaksi tai kolme rinnakkain neljäkymppiä lasissa.
Keskikesällä olin varma, että nyt lähtee mopopojalta henki. Hän tulee kaverinsa kanssa T-risteykseen kolmion takaa. Kaveri kääntyy oikealle ja hän oli kääntymässä vasemmalle. Risteyksessä oli myös auto kääntymässä vasemmalle, eli siihen suuntaan mistä pojat tulivat. Auto oli ryhmittyneenä ja seisoi paikallaan, tässä vaiheessa pitäisi kellojen jo soida, eikö?
Mopopoika päätti sitten kääntyä vasemmalle minne oli matkalla ja samalla alkoi kuulumaan ääni joka kuuluu kun hyppäät viittäkymppiä ajavan auton jarrulle. Tämä sankari päätti sitten ajella kahden etuajo-oikeutetun auton edestä sen kummempia miettimättä. Olen aivan varma, että, jos olisi ollut pimeätä ja kostea tie niin olisi kolahtanut.
Sattuipa tänäänkin. Tulin treeneistä kotiin ja ajelin tietä, joka menee asuinalueen ja liikunta-alueen läpi. Alueella liikkuu aina paljon ulkoilijoita ja kaiken maailman elukoita. Oli pimeää ja katuvalot huonot, eli ajoin kiltisti sen 40 km/h joka rajoitus oli. No jostain sitten ilmaantui tälläisellä lehtipuhaltimella ajava idiootti aivan takapuskuriin kiinni, seilaten edestakaisin auton vasemman ja oikean takakulman välillä. Siinä jos olisi tullut äkkijarrutustilanne niin olisi sitä mopoilijaa otettu ulos meikäläisen takakontista.