Teidän sponsoriboikotointia voitaneen pitää yhtenä syypäänä Suomen ja maailman taloustilanteeseen. Jääkiekkoilijat sikailevat --> jätätte tukematta sponsoroivia yrityksiä --> lama.
On sillä ihmeellinen vaikutus.
Haluamme vaadimme olemme
Me? Ketkä me? Kuinka iso porukkanne on ja minkälaisista ihmisistä se koostuu?
En tiedä, varmaan ketjunaloittajan tarkoitus on hyvä, mutta jollain lailla tästä ketjusta saa kyllä hyvät naurut :)
Teidän sponsoriboikotointia voitaneen pitää yhtenä syypäänä Suomen ja maailman taloustilanteeseen. Jääkiekkoilijat sikailevat --> jätätte tukematta sponsoroivia yrityksiä --> lama.
On sillä ihmeellinen vaikutus.
Realistisempi kysymys lienee, että onko teitä yksi vai kaksi.Ei sillä ole väliä, onko meitä 5, 50 vai 500.
Se on tietenkin ihan ookoo, jos haluat naureskella ketjun aiheelle. Se on sinun valintasi jota on syytä kunnioittaa. Mutta kerro ihmeessä mikä siinä naurattaa. Kerro myös, miksi ne kiekkoa ja liigaseuroja lähellä olevat tahot, joiden kanssa teemaa on puitu, ovat suhtautuneet varsin vakavasti tilanteeseen?
Näkemyksesi kiinnostaa!
Asiasi on hyvä, ei siinä mitään. Tyylisi viestiä asiasta on se, joka tässä pientä hilpeyttä aiheuttaa. Ja uskon, että aiheutta hilpeyttä muutamissa muissakin :)
Ei mitään henkilökohtaista siis Sinua vastaan.
@Haas Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka paljon porukkaa tässä teidän boikottiryhmässänne on?
Ihan mielenkiintoinen idea, mutta en nyt ole ihan varma onko tämä oikea tapa.
Miksi pitää kierrellä ja kaarrella eikä voi vastata kysymykseen suoraan? Onko teitä nyt yksi, kaksi, viisi vaiko kymmenen?Kuten monta kertaa sanottu, meitä ei ole tosiaan montaa. Eikä tämä muutos meidän voimin mitenkään lähde emmekä jaksa tai halua alkaa enempää elämöimään. Joku taisi aiemmin ehdottaa jo aamutelkkaria tai muuta semmoista. Ei hitossa.
Mutta kyllä tässä on havahdutettu, sekin on jotain :-)
Ei ole taloudellista merkitystä kohteille, eikä myöskään mitään näkyvyyttä tätä ketjua lukuunottamatta. Koetteko, että boikotit tai täällä niistä kertominen edistää jotain asiaa? Tietääkö yksikään liigajoukkuetta sponsoroiva taho, että olette boikotoineet niitä?Kuten sanottu, meitä on vähän. Omalla boikotillamme ei ole mitään taloudellista merkitystä kohteille.
Kuten monta kertaa sanottu, meitä ei ole tosiaan montaa.
Miksi pitää kierrellä ja kaarrella eikä voi vastata kysymykseen suoraan? Onko teitä nyt yksi, kaksi, viisi vaiko kymmenen?
Kuten sanottu, meitä on vähän.
En tiedä olenko ainoa mutta en ole voinut välttyä ajatukselta että Te olette yhtäkuin Sinä.
Tätä ketjua on luettu yhteensä n. 30 000 kertaa. Noita Haasin linkkejä seurojen sivuille yhteistyökumppaneiden tietojen kohdalle tuskin niin usein, mutta jos niitä olisi yhteensä klikkailtu edes 1000 kertaa, niin seurojen ja sponsoreiden ilmaisena mainoksena saatu välillinen hyöty olisi todennäköisesti suurempi kuin mitä jonkun nimimerkin yksinäisen protestin aiheuttamat ansionmenetykset.
Miksi pelkät klikkaukset tässä yhteydessä olisivat myönteisiä kyseisille firmoille?
Jos on markkinointinsa lukenut, ymmärtää mielikuvan merkityksen. Negatiivinen näkyvyys ja mielikuva on huonompi juttu, vrt vaikkapa Volkkarin dieselmallien mielikuva.
Mistä se negatiivinen näkyvyys ja mielikuva mielestäsi tulee. Tietääkö edes yksikään boikotointisi kohde olleensa jossain boikotissa. Jos tietää niin onko boikotti ollut niin merkittävä, että yksikään yritys olisi reagoinut siihen millään lailla?Eiköhän klikkauksia paljon suurempi hyöty kohdeyleisön suuntaan tule siitä että sponsori todistaa ajavansa jääkiekon etua vaativalla tavalla?
Miksi pelkät klikkaukset tässä yhteydessä olisivat myönteisiä kyseisille firmoille?
Jos on markkinointinsa lukenut, ymmärtää mielikuvan merkityksen. Negatiivinen näkyvyys ja mielikuva on huonompi juttu, vrt vaikkapa Volkkarin dieselmallien mielikuva.
Jonkin verran markkinointia lukeneena ymmärrän sen, että negatiivinenkin julkisuus on kuitenkin julkisuutta. Se kuinka negatiivista tämä "julkisuus" tosiasiassa yritykselle on vähintäänkin kyseenalaista. Vertaus Volkkarin dieselmalleihin on varsin ontuva, eihän tässä yritykset itse ole tuottaneet valheellista/oikeita tietoja vääristelevää tuotetta, vai ovatko sinun mielestäsi?
Jaloja ajatuksia. Koetko oikeasti tämän yhden miehen ristiretkesi toimivan jonkinlaisena herätyksenä yritysmaailmalle. Millaisia käytännön tuloksia se on tuottanut?Näin ollen sponsoroivan yrityksen tulee puuttua arvojensa vastaiseen toimintaan. Jos yritys ei itse sitä ymmärrä tehdä, sitä pitää pikkaisen potkaista persuuksiin ja auttaa havahtumaan mistä on kyse.
Sanomme näin, koska sponsoreilla on valta tässä asiassa. Raha puhuu.
Mistä se negatiivinen näkyvyys ja mielikuva mielestäsi tulee. Tietääkö edes yksikään boikotointisi kohde olleensa jossain boikotissa. Jos tietää niin onko boikotti ollut niin merkittävä, että yksikään yritys olisi reagoinut siihen millään lailla?
Onko tämän sponsorointiboikotin välittömiä vaikutuksia päästy tutkimaan, eli onko sinulla/ teillä @Haas jonkinlaista dataa jo olemassa, että onko saatu mitään ns. aikaan? Ei tietenkään voi rajallisilla resursseilla vaatia mahdottomia, mutta onko edes keskustelua virinnyt pelaajien turvallisuudesta tämän palstan ulkopuolella? Itse mainontaa tekevänä ja yrityselämää, tai lähinnä sitä kuinka hiton vaikeaa ja nihkeätä se tän laman aikana on, jotenkin tuntevana sanoisin, että teillä on väärä kohde, tai ei reilu ainakaan. Mikko Mallikas ajaa ylinopeutta. Sinä/ te boikotoitte hänen allaan ollutta automerkkiä. Mutta joo, Jatkoaika, vaikka omaakin suuria käyttäjämääriä, on kuitenkin aika suljettu yhteisö. Muissa some-kanavissa saisit/ saisitte varmasti enemmän asiallenne näkyvyyttä. Rohkeasti vain omalla persoonalla esiin ja annat/ annatte kasvot tälle jutulle. Tjeu: Jounin Kauppa.
Kannattaisiko siirtyä sieltä mielikuvitusmaailmasta todellisuuteen. Ei ole mitään näyttöä tai merkkejä siitä, että yhden miehen boikottisi olisi vaikuttanut liigassa pelaavien joukkueiden peliin millään lailla. Mistään rahallisista vaikutuksista ja vipuvaikutuksista on turha edes uumoilla niin kauan kun yksikään sponsori ei edes tiedä mistään boikoteista.Jos katsoo ketjun klikkausmääriä, tätä voi pitää erittäin todennäköisenä. Ketjussa aiemmin viime kevään TPS-Kärpät sarjaan viitaten joku kommentoi, että sponsoriboikottiuhalla olisi ollut vaikutusta sarjan siistiytymiseen ja TPS:n sekoilun loppumiseen. Emme ole tästä kuiteinkaan itse tietoisia.
Kuten aiemmin sanottu, rahallisesti vaikutus on pieni, mutta tuotemerkki on niin pyhä asia, että vipuvaikutus on huomattava.
Niin kauan kuin yksi ihminen, todennäköisesti siis vain ketjun aloittaja itse ostaa ilmalämpöpumppunsa, tai tekniset kalsarinsa jostain muusta liikkeestä, mutta ei saa rinnalleen muita "aatetovereita" sen enempää täältä suomalaisen jääkiekkokannattamisen ytimestä, tai ulkomaaillmasta, ei boikotti pure tyyliin yhtään. Toki tämä toimii keskustelunherättäjänä, mutta mitä uutta tämä tuo pöytään siihen keskusteluun, jota jo käydään pelaajien turvallisuudesta vrt. turvakaukalot ja poliittinen debatti näytöstappeluista? Ja kannattaako sitä keskustelua käydä täällä, joka on siis aika suljettu yhteisö? Tästä boikotointihommasta ei ole kirjoitettu edes Jatkoajan nettilehden puolella.Kannattaisiko siirtyä sieltä mielikuvitusmaailmasta todellisuuteen. Ei ole mitään näyttöä tai merkkejä siitä, että yhden miehen boikottisi olisi vaikuttanut liigassa pelaavien joukkueiden peliin millään lailla. Mistään rahallisista vaikutuksista ja vipuvaikutuksista on turha edes uumoilla niin kauan kun yksikään sponsori ei edes tiedä mistään boikoteista.