Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 417 914
  • 11 257

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Marinin teinikohellus, Näkkälän nuoruuden eläinsadismi ja törkeä rattijuopumus, Hussain AlTaee, Mäkysen vaimonpettäminen, Veijo Baltzar, Rinne… eipä noita puhtaita pulmusia ole muuallakaan, mutta on tuokin erikoista porukkaa.
 

Analyzer

Jäsen
Aika tiukasti demareiden varapuheenjohtajat ottavat kantaa Lindtmanin puoluesihteeri lobbaukseen. Yllättävää.

Jännä, että noin kokenut poliitikko kuin Lindtman ei joko ymmärrä tai piittaa siitä kuinka paljon tällainen toiminta hajoittaa puoluetta. Kiurulla ja muilla marinlaisilla on nyt käsissään kasvatusalusta, jonka tuotoksen Lindtman löytää vielä jonain päivänä edestään.

Olin iloinen kun kaasuputkilobbari Rönnholmista päästiin viimein eroon, mutta toinen niljake sieltä sitten tuli tilalle. Vieläkin kyllä valintaa ihmettelen, koska ehdokasjoukko oli kauttaaltaan laadukas ja tehtävään pätevä. Oi miksi sieltä piti juuri tämä arvelluttavin tapaus valita. Outoa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Olin iloinen kun kaasuputkilobbari Rönnholmista päästiin viimein eroon, mutta toinen niljake sieltä sitten tuli tilalle. Vieläkin kyllä valintaa ihmettelen, koska ehdokasjoukko oli kauttaaltaan laadukas ja tehtävään pätevä. Oi miksi sieltä piti juuri tämä arvelluttavin tapaus valita. Outoa.
Demareiden nykyiseen työkalupakkiin kuuluu merkittävänä osana instituutioiden ravisteleminen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kukapa sitä ei nuorena hölmöilisi, mutta kyllä tuo on jo sen luokan pogoilua, etenkin kun tuon Seiskan jutun mukaan siihen olisi liittynyt myös jokin yritys tuhopolttoon, että pahaa teki lukea. Demareilla oli mahdollisuus vaieta kyseinen poliitikko kuoliaaksi, mutta totta hänet piti nostaa parrasvaloihin.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Onko löytynyt jostain mediasta jo taivastelevia kolumneja ja pääkirjoituksia siitä, että miten puolue voi valita puoluesihteeriksi tuollaisen taustan omaavan kaverin?

Saa linkata jos löytyy.
YLE/HS varmaan ryntää ensimmäisenä raportoimaan? Hehheh
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Onko löytynyt jostain mediasta jo taivastelevia kolumneja ja pääkirjoituksia siitä, että miten puolue voi valita puoluesihteeriksi tuollaisen taustan omaavan kaverin?

Saa linkata jos löytyy.
Toivoisin ettei tällaiseen lähdettäisi, ei siksi että SDP olisi minulle jotenkin henkilökohtaisesti tärkeä, vaan siksi että moisen soisi jo vähitellen loppuvan. Tässä nykyisessä vastakkainasettelun maailmassa on turhauttavaa seurata toisten virheisiin keskittyvää syyllistämistä, jota politikoinniksi verhoillaan. Ei tätä ilmapiiríä saada parannettua, jos hallituspuolueiden edustajat alkavat nyt heittämään lokaa niskaan näiden SDP:n valintojen johdosta. En väitä etteikö siihen olisi moraalista oikeutta, mutta jossain vaiheessa olisi fiksua lopettaa. Se että toistetaan jotain huonoa tapaa vain siksi, että on joutunut itse sen kohteeksi, ei ole kovin rakentavaa. En usko, että varsinkaan perussuomalaiset jättää tätä mahdollisuutta kuitenkaan käyttämättä, mutta ehkä nämä nimitykset jossain määrin hillitsevät vasemmiston herkkyyttä syyttelyyn menneistä, kun SDP näyttää, että osataan sitä heilläkin.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Käyttäjä on saanut provosoinnista rikepisteen.
Huikea line-up on valittu demarien johtoon. Entinen heilaaja ja uusnatsi(vain porukassa) puheenjohtajaksi ja entinen sadisti eläinrääkkääjä(vain porukassa) puoluesihteeriksi. Näitä parannuksen tehneitä ja armoa hakevia näkyy riittävän ihan hyvin demarien keskuudessa. Ei tunnu Purran kirjoittelut miltään tässä seurassa. Olisi korkea aika saada uusia puolueita suomen poliittiseen kenttään pikkuhiljaa. Haisee taivaaseen asti tämä vanha kaappikommunistien ja maalaisliittolaisten värittämä touhu.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Näkkäläjärvi on hyvä esimerkki siitä, miten vanhat jutut nousevat kummittelemaan vasta kun asema on riittävän merkittävä. Itse en ollut tästä kaverista koskaan kuullutkaan, mutta varmasti tämä hänen kissajuttunsa on ollut varsin hyvin tiedossa poliittisissa piireissä. Eli tässä kävi juuri niin kuin persuillekin ja sikäli persujen ajojahtijutut voidaan unohtaa. Tällaisen kesän jälkeen aika outo moka Lindtmanilta ja demareilta. Eivätkö he oikeasti tienneet, miten tässä käy?
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Huikea line-up on valittu demarien johtoon. Entinen heilaaja ja uusnatsi(vain porukassa) puheenjohtajaksi ja entinen sadisti eläinrääkkääjä(vain porukassa) puoluesihteeriksi. Näitä parannuksen tehneitä ja armoa hakevia näkyy riittävän ihan hyvin demarien keskuudessa. Ei tunnu Purran kirjoittelut miltään tässä seurassa. Olisi korkea aika saada uusia puolueita suomen poliittiseen kenttään pikkuhiljaa. Haisee taivaaseen asti tämä vanha kaappikommunistien ja maalaisliittolaisten värittämä touhu.
Päätit tuhlata yhden noin reilusta kolmenstakymmenestä vuosittaisesta viestistäsi tähän? Olisi ehkä kannattanut ensiksi tutustua siihen, mitä ketjussa on kirjoitettu viimeisten parin päivän aikana.
 

Analyzer

Jäsen
Toivoisin ettei tällaiseen lähdettäisi, ei siksi että SDP olisi minulle jotenkin henkilökohtaisesti tärkeä, vaan siksi että moisen soisi jo vähitellen loppuvan. Tässä nykyisessä vastakkainasettelun maailmassa on turhauttavaa seurata toisten virheisiin keskittyvää syyllistämistä, jota politikoinniksi verhoillaan. Ei tätä ilmapiiríä saada parannettua, jos hallituspuolueiden edustajat alkavat nyt heittämään lokaa niskaan näiden SDP:n valintojen johdosta. En väitä etteikö siihen olisi moraalista oikeutta, mutta jossain vaiheessa olisi fiksua lopettaa. Se että toistetaan jotain huonoa tapaa vain siksi, että on joutunut itse sen kohteeksi, ei ole kovin rakentavaa. En usko, että varsinkaan perussuomalaiset jättää tätä mahdollisuutta kuitenkaan käyttämättä, mutta ehkä nämä nimitykset jossain määrin hillitsevät vasemmiston herkkyyttä syyttelyyn menneistä, kun SDP näyttää, että osataan sitä heilläkin.

Kyselin tässä lainaamassasi viestissä itse kyllä median perään. Sieltä suunnalta kun on ollut suurta kiinnostusta menneitä ruotia, kaivella ja tuomita. Ja pyörittää myllyä viikosta toiseen ja ottaa aina joku uusi päivystävä tutkija kommentoimaan. Tasapuolisuutta toivoisin. Mutta nimitys on tuore, vielä ehtii.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Case Näkkäläjärvi on hyvä esimerkki siitä, miten vanhat jutut nousevat kummittelemaan vasta kun asema on riittävän merkittävä. Itse en ollut tästä kaverista koskaa kuullutkaan, mutta varmasti tämä hänen kissajuttunsa on ollut varsin hyvin tiedossa poliittisissa piireissä. Eli tässä kävi juuri niin kuin persuillekin ja sikäli persujen ajojahtijutut voidaan unohtaa. Tällaisen kesän jälkeen aika outo moka Lindtmanilta ja demareilta. Eivåtkö he oikeasti tienneet, miten tässä käy?
Itse en kanssa tiedä, millä ihmeen ansioilla/suhteilla/kiristysmateriaaleilla kaveri tuli nyt valituksi, mutta vaikea keksiä mitään sellaista, mikä saisi tuon näyttämään järkevältä valinnalta. Vastenmielinen pasikainen ja todennäköisesti ei edes tuossa roolissa mitenkään pätevimmästä päästä.
 

Analyzer

Jäsen
Case Näkkäläjärvi on hyvä esimerkki siitä, miten vanhat jutut nousevat kummittelemaan vasta kun asema on riittävän merkittävä. Itse en ollut tästä kaverista koskaa kuullutkaan, mutta varmasti tämä hänen kissajuttunsa on ollut varsin hyvin tiedossa poliittisissa piireissä. Eli tässä kävi juuri niin kuin persuillekin ja sikäli persujen ajojahtijutut voidaan unohtaa. Tällaisen kesän jälkeen aika outo moka Lindtmanilta ja demareilta. Eivåtkö he oikeasti tienneet, miten tässä käy?

Tämä kissajuttu ja rattijuopumus oli kyllä esillä isosti europarlamenttivaalien aikaan. Hyvä niin, koska silloin se esti Näkkäläjärven läpimenon. Ennakkoäänten perusteella mies oli menossa läpi. Tämä kohu tuli ilmi ennakkoäänestyksen jälkeen ja vaalipäivänä äänet romahti. Rannalle jäi.

Näkkäläjärvi oli ehdolla myös ek-vaaleissa tänä keväänä. Ei mennyt läpi, varmasti äänestäjillä oli muistissa miehen historia.

Vaan demariaktiiveille ja puoluejohtajalle kelpasi sitten paremmin kuin hyvin. En ymmärrä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Case Näkkäläjärvi on hyvä esimerkki siitä, miten vanhat jutut nousevat kummittelemaan vasta kun asema on riittävän merkittävä. Itse en ollut tästä kaverista koskaan kuullutkaan, mutta varmasti tämä hänen kissajuttunsa on ollut varsin hyvin tiedossa poliittisissa piireissä. Eli tässä kävi juuri niin kuin persuillekin ja sikäli persujen ajojahtijutut voidaan unohtaa. Tällaisen kesän jälkeen aika outo moka Lindtmanilta ja demareilta. Eivätkö he oikeasti tienneet, miten tässä käy?
Tästä nousi kohu jo 2019, kun kissanrääkkäykset tulivat julki. Varmaan demarit ovat laskeskelleet, että sitä tikulla silmään.

Itse en valitsisi koskaan mihinkään luottamusvirkaan (tai oikein mihinkään muuhunkaan hommaan) Näkkäläjärven tavoin eläimiä kiduttanutta. Olen lukenut riittävästi psykopaattien ja sadistien toimintatavoista, että tietyt teot laittavat hälytyskellot soimaan. Kissanpentujen kiduttaminen on yksi niistä.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Päätit tuhlata yhden noin reilusta kolmenstakymmenestä vuosittaisesta viestistäsi tähän? Olisi ehkä kannattanut ensiksi tutustua siihen, mitä ketjussa on kirjoitettu viimeisten parin päivän aikana.
Älä huoli, kyllä tutustuin. Harmi että tänne jättämä ääneni kiukuttaa noin paljon siellä demarien puoluekokouksessa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kyselin tässä lainaamassasi viestissä itse kyllä median perään. Sieltä suunnalta kun on ollut suurta kiinnostusta menneitä ruotia, kaivella ja tuomita. Ja pyörittää myllyä viikosta toiseen ja ottaa aina joku uusi päivystävä tutkija kommentoimaan. Tasapuolisuutta toivoisin. Mutta nimitys on tuore, vielä ehtii.
Juu ei ihan suoraa liittynyt sinuun tuo viesti. Itselläni on ehkä vähän massasta poikkeava tapa lainailla toisten viestejä, vaikka vastaus ei suoranaisesti lainattavalle olisikaan.

Tuohon lainattuun viestiin liittyen, Iltalehti on ainakin nyt nostanut asian esiin ja lainannut myös vanhempaa uutistaan aiheesta.
 

Analyzer

Jäsen
Juu ei ihan suoraa liittynyt sinuun tuo viesti. Itselläni on ehkä vähän massasta poikkeava tapa lainailla toisten viestejä, vaikka vastaus ei suoranaisesti lainattavalle olisikaan.

Tuohon lainattuun viestiin liittyen, Iltalehti on ainakin nyt nostanut asian esiin ja lainannut myös vanhempaa uutistaan aiheesta.

Iltalehti on tehnyt jutun, jossa on nostanut X:stä kommentteja puolesta ja vastaan. Ei ole ottanut kantaa kolumnien tai pääkirjoitusten kautta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
YLE/HS varmaan ryntää ensimmäisenä raportoimaan? Hehheh
Eiköhän tammiovilive järjestetä vasta, kun Näkkäläjärvi menee vaateliikkeeseen tai marketin vaateosastolle kravattiostoksille.

Vasta silloin ollaan totuuden hetkessä. Kravatin kuviointi kertoo ihmisestä kaiken, se jopa määrittelee yhteiskunnallisen aseman.

No, ironia sivummalle. Tässä ketjussa lienee jo kummasteltu samaa kuin mihin omakin huomioni kiinnittyi:

Miksi tietoisesti antaa nykyisessä kahtiajaossa polittiselle vastapuolelle kaikki aiheet kritiikkiin? Demarien vahvuutena viime kaudella oli nimenomaan kaiken vasemmistoliitosta oikeammalla olevan piikittely mahdollisimman henkilökohtaisilla asioilla.

Nyt kiekkotermein syötetään vastustajille lapaan oman maalin takatolpalle. Hetkeäkään en usko, demarit lupuvat muiden virheiden kaivelusta.

Kysymystä "antaisitko kissasi hoitoon tälle miehelle" on aika hankala kriminalisoidakaan vihapuheena.

Sekuntikellon voi varmaan käynnistää siitäkin, kuinka nopeasti ja paljon alkaa kuulua "kissa pöydälle"-henkisiä piikittelyjä eduskuntasalissa.

Vahvistaa edelleen käsitystäni siitä, että tämä oli tyhmä veto ja vieläpä väärä junttaustyyli Lindtmanilla.

No, eiköhän Mäkynen liene ensi viikolla A-studiossa kertomassa, miten asiat oikeasti ovat.
 
Viimeksi muokattu:

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Iltalehti on tehnyt jutun, jossa on nostanut X:stä kommentteja puolesta ja vastaan. Ei ole ottanut kantaa kolumnien tai pääkirjoitusten kautta.

Tässäkö ei mielestäsi tarpeeksi selkeästi tehdä Näkkäläjärven rikostaustaa selväksi? Aika eilisen teeren poika täytyy poliitikassa olla jos hänen taustat ei ollut entuudestaan tutut. Se tekeekin tästä valinnasta entistä erikoisemman. Varmasti olisi vielä isommat otsikot jos Näkkäläjärvi samaan aikaan kaksoisviestisi kannattajilleen, että ei kissojen tappamisessa mitään ongelmaa ole vaan kyse on vain poliittisesta ajojahdista.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näkkälänjärvi : "kattia kans kuka sen kissan hännän nostaa jos kissa ei itse" Ai niin tämä kommenttini on varmaan taas liikaa moderaattoreille jotka sallii kaikenlaisen paskanjauhannnan mutta ei sarkasmia .
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Toivoisin ettei tällaiseen lähdettäisi, ei siksi että SDP olisi minulle jotenkin henkilökohtaisesti tärkeä, vaan siksi että moisen soisi jo vähitellen loppuvan. Tässä nykyisessä vastakkainasettelun maailmassa on turhauttavaa seurata toisten virheisiin keskittyvää syyllistämistä, jota politikoinniksi verhoillaan. Ei tätä ilmapiiríä saada parannettua, jos hallituspuolueiden edustajat alkavat nyt heittämään lokaa niskaan näiden SDP:n valintojen johdosta. En väitä etteikö siihen olisi moraalista oikeutta, mutta jossain vaiheessa olisi fiksua lopettaa. Se että toistetaan jotain huonoa tapaa vain siksi, että on joutunut itse sen kohteeksi, ei ole kovin rakentavaa. En usko, että varsinkaan perussuomalaiset jättää tätä mahdollisuutta kuitenkaan käyttämättä, mutta ehkä nämä nimitykset jossain määrin hillitsevät vasemmiston herkkyyttä syyttelyyn menneistä, kun SDP näyttää, että osataan sitä heilläkin.
Ei tässä taida olla loppu lähelläkään. Suomen poliittinen kenttä on ollut blokkiutumaan päin, poteroita on kaivettu ahkerasti, ja osa ei suostu leikkimään niiden toisten kanssa. Politiikan toimijoiden vanhojen tekojen, kirjoitusten ja kuvamateriaalien kaivelu on tätä nykyä normihommaa, ja nuoruuden töppäykset yms. saadaan entistä vaikeammin anteeksi. On ihan turha ujuttaa seuraavaankaan hallitukseen hahmoja, joilla on kaikenlaista suttua taustassaan, ja kuvitella sitten sinisilmäisesti, että oppositio olisi rakentavuuden nimissä hiljaa.

Näkkäläjärven valinta demarien puoluesihteeriksi on tietysti SDP:n sisäinen asia, eikä muista pöydistä kuuluvilla mouruamisilla ole sen suurempaa merkitystä. Ehkä ja toivottavasti Näkkäläjärvi on ottanut tapahtuneista onkeensa ja kasvanut nykyisten tehtäviensä tasalle ihmisenä. Mielelläni soisin ihmisille uuden tilaisuuden näyttää että homma toimii, vaikka aiemmin olisi perseilty.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näkkälänjärvi : "kattia kans kuka sen kissan hännän nostaa jos kissa ei itse" Ai niin tämä kommenttini on varmaan taas liikaa moderaattoreille jotka sallii kaikenlaisen paskanjauhannnan mutta ei sarkasmia .
Jos ei kissa itse nosta, niin sodomisti nostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös