Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No en minä nyt osaa pitää kovin suurena rötöksenä, jos varakoituu tekemällä ahkerasti hommia ja laittamalla koko ajan rahaa säästöön. Ei tuo edellytä välttämättä veronkiertoa. Jotkut tekevät oikein isoja rahoja perustamalla yrityksen ja kehittämällä sitä, kunnes omistaja myy lopulta firmansa ja tekee tilin. Veroja on maksettu ja ihmisiä on työllistetty. Missä se rikos tapahtui? Tuo sitaatteihin laittamasi aforismi voi joissakin yksittäistapauksissa pitää jopa osimoilleen kutinsa, mutta aika tajuton puupää pitää olla jos tuollaista lähtee yleistäen väittämään.Ei se korkeakoulutus kuule aina tuo leveämpää leipää, sen verran läheltä liippaa, että tiedän, enkä esim. minä sovellu joksikin putkiasentajaksi, joka tienaisi paljon.Huonoja ajatuksia sulla. Sitä paitsi meistä osalla on moraalia toimia oikein, eikä keinolla millä hyvänsä esim. salata tuloja verotuksessa jne.
Vanha aforismi siitä, että "mitä suurempi rikkaus on, sitä suurempi rikos sen takana". Olen tästä vakuuttunut.Piste.
Maatalouden tuotantotuet eivät ole suomalainen ilmiö, eikä niiden olemassaolo perustu tuensaajien "rötöstelyyn". Toisekseen tuotantotukea ei myönnetä tuottamattomaan toimintaan, vaan kyse on monella eri tavalla perusteltavissa olevasta tuotannosta, jonka olemassaololla on jonkinlainen kansallinen intressi. Eri mieltäkin voi olla, siis jos ei ymmärrä asioita. Olennaista on se, että nämä ovat tuotantotukia. Eivät esimerkiksi sosiaalitukia. Eivätkä laitavasurien toisilleen myöntämiä apurahoja, joiden turvin voi väsätä nuppi punaviinistä turvoksissa käsitetaidetta ja vitunkuvia, joista kukaan täysijauhoinen ei ikinä halua maksaa pennin latia. Välillä taiteilija voi ottaa kantaa ja kirjoitella Kansan Uutisiin, kuinka "oikeita" taiteentekijöitä ei arvosteta. Tästähän me olemme Noitarummun kanssa porisseetkin joskus.