Hupaisa tuo venäläispelaajan nimi. Ainakin shakinpelaajalle. Suomeksi: Eipäoikeinmuistavainen2021 MM-ottelu menossa Dubaissa. Game 2, Carlsen -Nepomniachtchi. Livenä YouTubessa,
Hupaisa tuo venäläispelaajan nimi. Ainakin shakinpelaajalle. Suomeksi: Eipäoikeinmuistavainen2021 MM-ottelu menossa Dubaissa. Game 2, Carlsen -Nepomniachtchi. Livenä YouTubessa,
Jösses. Katsoin alkua, sitten siirryin SKA-Jokerit matsiin ja ajattelin, että tasuri varmaan. En edes palannut livestriimiin. E-rook mistake. Pakko varmaan kahlata koko loppumatsi jälkilähetyksenä.Aika mahtava game 6 menossa, on tainnut 8 tuntia jo kestää ja MM-otteluiden siirtoennätys rikkoutui vähän aikaa sitten. Carlsen kun vie tämän, niin on varmaan mestaruuden kannalta aika ratkaiseva.
Edit. Ja siitä ensimmäinen voitto Carlsenille. Nepolle varmaan kova tappio, saapa nähdä, paljonko vaikuttaa seuraaviin peleihin.
Ei kai suosituin shakki-kanavakaan kovin huono ole?Tätä kanavaa on tullut seurattua viime ajat YouTubessa. Hyviä, pitkiä videoita strategiasta ja taktiikoista. Suosittelen.
Ei ei, kyllä minä Levy Rozmaniakin toki seuraan. Ja Ginger GM:ää eli Simon Williamsia. Oli muuten hienoa seurata miehen, siis Ginger GM:n reportaaseja norjalaisesta shakkipubista viime MM-ottelussa. Mutta tämä Ramirez onkin vähän sellainen tuntematon musta hevonen (pun intended), joka ei välttämättä ole kovin monelle harrastajalle tuttu. Siksi vinkkasin.Ei kai suosituin shakki-kanavakaan kovin huono ole?
Ja oli Savikon vieraana Aamu-TV:ssä jo viime viikolla.Mika Karttunen julkaissut kirjan "Shakki, matti! - joka kodin shakkiopas". Karttunen on Arto Nybergin vieraana ensi sunnuntaina.
Shakin historia tuntee kiukuttelevia maailmanmestareita milloin mistäkin, joten siinä mielessä tuossa ei oleisi mitään uutta. Mitään todisteita huijaamista ei olla vieläkään esitetty, joten tapaus lienee käsitelty. Niemannin historia on hieman epämääräinen ja mielestäni koko tyyppi vähän omituinen, mutta ei kai se vielä huijaria tee. Mikäli käyttää tietokoneen siirtoja sopivasti valikoiden niin huijaamista on aika mahdotonta todistaa. Lisäksi myös epäilys huijaamista on liian helppo heittää ilmoille.Mielenkiintoista nähdä, löytyykö todisteita Niemannin huijaamisesta. Tuskin ihan vähäisin perustein maailman ykköspelaaja alkaisi syyttämään vastapeluria huijariksi.
Oli totuus lopulta mitä tahansa, on Carlsenin käytös ihan uskomattoman lapsellista. Hän ei ole vieläkään virallisesti syyttänyt Niemannia mistään tai avannut käytöstään. Hän kiukuttelee turnauksissa ja Twitterissä kautta rantain vihjailee huijaamisesta, mutta ei ota itse osaa keskusteluun vaan jättää teini-ikäisen vastustajansa yksin keskelle maailmanlaajuista skandaalia.Mielenkiintoista nähdä, löytyykö todisteita Niemannin huijaamisesta. Tuskin ihan vähäisin perustein maailman ykköspelaaja alkaisi syyttämään vastapeluria huijariksi.
Shakkimaailmassa melkoista draamaa. Parisen viikkoa sitten maailman ykköspelaaja Magnus Carlsen koki shokkihäviön "suhteellisen" tuntematonta Hans Niemannia vastaan. Kyseessä klassinen shakki ja Magnus pelasi vielä valkoisilla. Häviön myötä katkesi yli 50 ottelun tappioton putki classic chess pelimuodossa. Ja peli tosiaan pelattiin ihan f2f.
Seuraavana päivänä Magnus ilmoitti vetäytyvänsä turnauksesta ja twiittasi vihjailevasti siihen suuntaan, että Hans olisi huijannut: I've withdrawn from the tournament. I've always enjoyed playing in the @STLChessClub , and hope to be back in the future
Jatkoa saagalle saatiin tänään, kun Magnus ja Hans kohtasivat uudestaan Meltwater Champions Chess Tourilla. Magnus luovutti ensimmäisen siirtonsa jälkeen.
Mielenkiintoista nähdä, löytyykö todisteita Niemannin huijaamisesta. Tuskin ihan vähäisin perustein maailman ykköspelaaja alkaisi syyttämään vastapeluria huijariksi.
Vartin pelejä tulee pelailtua melko useinkin, pisteluku on niin huono etten edes kehtaa sanoa. Olen ihan aloittelija mitä shakkiin tulee, en ole opiskellut strategiaa käytännössä lainkaan, mutta aihe kiinnostaa. Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle, internet on täynnä strategiaoppaita ja videoita, pää menee vain pyörälle.Onko Jatkoajan kirjoittajissa Chess.comissa pelaavia kirjoittajia? Itse olen pelannut siellä pääosin noita 10 minuutin pikapelejä, jotka mukavaa ajanvietettä pelata, kun on sopivaa joutoaikaa.
Oma pisteluku on nyt noussut 1240:een. Pitäisi opiskella lisää avauksia, nyt on oikeastaan valkoiselle menty pääosin yhden avauksen taktiikalla ja mustalla jään helposti pulaa, jos tulee joku erikoisempi avaus.
Eihän noista mitään tajua ja kun oma keskittymiskykykin on mitä on, mutta tulee joskus viihteen kannalta kateltua jotain tällaisia. Seuraavana päivänä on jo unohtunut, itse en osaa oppia ja omaksua. Varmaan löytyy oleellisempiakin videoita, mutta mutta. Kyllähän nämäkin olisivat hyödyllisiä ettei itse lankeaisi vihun tuhat vuotta vanhoihin ansoihin.Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle, internet on täynnä strategiaoppaita ja videoita, pää menee vain pyörälle.
Meillä oli ikuisuus takaperin ala-asteella matikan opettaja, joka järjesti valinnaisaineeksi shakin. Varmaan niitä ainoita koulutunteja, jonka opit jääneet mieleen. Silloin pelattiin shakkia välitunnit, mutta jonkun vuoden jälkeen pelaaminen "unohtui kokonaan"Vartin pelejä tulee pelailtua melko useinkin, pisteluku on niin huono etten edes kehtaa sanoa. Olen ihan aloittelija mitä shakkiin tulee, en ole opiskellut strategiaa käytännössä lainkaan, mutta aihe kiinnostaa. Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle, internet on täynnä strategiaoppaita ja videoita, pää menee vain pyörälle.
Samalla periaatteella täälläkin mennään eli kännykällä tulee noita 10 minuutin pelejä pelailtua. Nyt just on sellainen hetki, että menossa on kolme 24h siirtoajalla olevaa peliä ja pikapelit vähemmällä. Omat pisteet on jossain 1100 hujakoilla. Selvästi nyt ollaan tasolla, jossa pitäisi vähän opetella taktiikoita, jotta pääsisi pidemmälle.Onko Jatkoajan kirjoittajissa Chess.comissa pelaavia kirjoittajia? Itse olen pelannut siellä pääosin noita 10 minuutin pikapelejä, jotka mukavaa ajanvietettä pelata, kun on sopivaa joutoaikaa.
Oma pisteluku on nyt noussut 1240:een. Pitäisi opiskella lisää avauksia, nyt on oikeastaan valkoiselle menty pääosin yhden avauksen taktiikalla ja mustalla jään helposti pulaa, jos tulee joku erikoisempi avaus.
Täällä myös yksi aloittelija. Rating 10 minuutin peleissä jossain 1400-1500 välissä, mutta enemmän tykkään 3+2 peleistä. Vahva suositus, että valitsee yhden avauksen ja pysyy siinä niin pitkään kuin mahdollista. Muutenkin tuo avauksien oppiminen ei matalalla tasolla ole niin oleellista, kunhan välttää ne suurimmat ansat.Onko Jatkoajan kirjoittajissa Chess.comissa pelaavia kirjoittajia? Itse olen pelannut siellä pääosin noita 10 minuutin pikapelejä, jotka mukavaa ajanvietettä pelata, kun on sopivaa joutoaikaa.
Suosittelen Youtubesta GothamChess-kanavaa. Löytyy videot melkeinpä kaikista avaussiirroista helposti omaksuttavassa paketissa.Onko Jatkoajan kirjoittajissa Chess.comissa pelaavia kirjoittajia? Itse olen pelannut siellä pääosin noita 10 minuutin pikapelejä, jotka mukavaa ajanvietettä pelata, kun on sopivaa joutoaikaa.