Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 574 245
  • 4 103

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@palle fontän

Salminen on ollut tapahtuman aikaan 25-26. Kymmenen vuotta nuoremman kanssa kuvio muuttuisi aika oleellisesti.

Läpät sikseen, mutta itse hengailin 25 vuotiaana erään vähän alle kaksikymppisen kanssa. Kuulisin mielelläni ikä-kortista seuraavat johtopäätökset.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä muistan panneeni 16-vuotiaana 39-vuotiasta naista. Eilen, 46-vuotiaana, panin myös 39-vuotiasta naista. Tämä jälkimmäinen on vaimoni. Ensinmainittu ei ollut. Se oli kaverini isän vaimo. Rikos on kai vanhentunut jo.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Läpät sikseen, mutta itse hengailin 25 vuotiaana erään vähän alle kaksikymppisen kanssa. Kuulisin mielelläni ikä-kortista seuraavat johtopäätökset.

Keskimäärin tällä ikäerolla ollaan todella erilaisessa elämäntilanteessa. Sinulla on fyrkkaa, toinen on persaukinen. Sinulla on jo jonkin verran elämänkokemusta, toisella ei juurikaan. Sinulla on duuni, toinen on melkein ylioppilas. Olen muutamia tällaisia parisuhteita seurannut sivusta, ja helposti syntyy epäreilu asetelma, kun eletään pääosin toisen rahoilla ja hengataan sen vanhemman kaveripiirin kanssa, kun harva 26-vuotias jaksaa 18-vuotiaiden kanssa bilettää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Keskimäärin tällä ikäerolla ollaan todella erilaisessa elämäntilanteessa. Sinulla on fyrkkaa, toinen on persaukinen. Sinulla on jo jonkin verran elämänkokemusta, toisella ei juurikaan. Sinulla on duuni, toinen on melkein ylioppilas. Olen muutamia tällaisia parisuhteita seurannut sivusta, ja helposti syntyy epäreilu asetelma, kun eletään pääosin toisen rahoilla ja hengataan sen vanhemman kaveripiirin kanssa, kun harva 26-vuotias jaksaa 18-vuotiaiden kanssa bilettää.

Ei ole tarkkoja faktoja keskiarvosta, mutta kyllä se parikymppinenkin nainen voi omata aivotoimintaa, määrätietoisuutta, omia haluja sekä itsenäisyyttä.

Tiedän oman kokemukseni lisäksi muutaman muun tapauksen jossa oltu hyvin tarkkoja omasta elämästä. Eli vanhemman osapuolen siivellä oleilu ei kiinnosta ja tärkeimpänä se ettei tuossa iässä se avioliitto ja yhdessä asuminenkaan prioriteetti ole ollut.

Eli kyllä se tärkein on olla kartalla ja tiedostaa suhteen laatu. Minä en ollut viettämässä loppuelämää hänen kanssaan eikä hän minun. Vaikka molemmat toistensa luona yöpyi ja jopa asusteli. Ja tämä vastaava kuvio tullut nähtyä muiden osalta muutaman kerran.

Kummasti tuo vain pahennusta aiheutti, mutta onneksi ei välitetty minuun kohdistetuista "pedohirviö" -asenteista. Asiaan toki vaikutti että tuota hirveyttä olin ihan oikeasti joutunut todistamaan.

Ehkä tässä nyt vain sisäinen feministini nosti päätään ja toin toisen näkökulman. En todellakaan kiellä etteikö pienempikin ikäero voi aiheuttaa sitä että mies haluaa omistaa nuoremman.

Tämä minun tyyppinen skenaario ei vain päädy iltapäivälehtiin posihuomiona. Toki joskus on hienoja tarinoita miten isokin ikäero alussa muuttui yhteiseksi elämäksi.
 
Viimeksi muokattu:

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
On tuo Salminen kyllä kieltämättä erikoinen epeli. Seurailin mielenkiinnolla tuota kommentointia miehen instagramissa ja kuten olettaa saattaa, niin miehen postaus missä hän ottaa kantaa tuohon tuomioon, täyttyi melko vihamielisillä kommenteilla. Selailin kaikki - kyllä, kaikki - kommentit läpi ja muutamaa tsemppiviestiä lukuunottamatta kaikki kommentit olivat "Salmisvastaisia". Lähinnä miestä lynkattiin, kuten ajankuvaan sopii, melko värikkäilläkin sanankäänteillä. Kommentit joissa uhria syyllistettiin, tai naisia ylipäätään, näin korkeintaan yhdenkäden sormilla laskettavan määrän. Ja kommentteja oli jo sulkemisen aikaan lähemmäs 500. Älkää kysykö miksi tätä "keskustelua" instassa edes seurasin. Normaalisti mua ei kiinnosta, mutta tämä case jotenkin herätti mielenkiinnon siinä määrin.

Salminen päätti sitten itse kommentoida myös (harmi etten saanut tästä screenshottia, koska kommentti on jo poistettu), missä hän pyytää, että naisvihamieliset kommentit jäisivät pois, koska hän ei kykene niitä moderoimaan. Samassa yhteydessä hän sanoi, että todistajat ottivat kantaa vain edellisillan tapahtumiin, ei itse väitettyyn tekoon, mikä ei, jos uutisiin uskoo, pidä paikkaansa. Todistajakertomuksethan olivat yksi osatekijä tuomiossa. Salminenhan nimenomaan todistajien mukaan nähtiin sängyssä ilman housuja. Salmisen kommentin perusteella näin ei olisi ollut. Outoa.

Noh, tästä meni n. 5 minuuttia ja kommentointi suljettiin, ja luonnollisesti kaikki kommentit hävisivät, ja Salminen kirjoitti sulkemisen syyksi naisvihamieliset kommentit. Mies osaa kyllä yrittää kalastella irtopisteitä, koska tälläisiä kommentteja ei yksinkertaisesti ollut olemassa, paitsi ne muutamat trollitilien takaa tulleet. n. 99% kommenteista oli nimenomaan Salmis-vihamielisiä. Hänhän ei kyennyt moderoimaan, joten en usko, että hän ehti niitä väitettyjä kommentteja poistamaan sitä mukaan kun niitä (väitetysti) syntyi. Eli hän valehtelee.

En edelleenkään halua ottaa kantaa itse väitettyyn tekoon, koska tuomio ei ole lainvoimainen, koska Salminen on ilmoittanut valittavansa hoviin. Mutta miehen persoonasta paistaa sellainen tietyntyyppinen narsismi. Itseensä kohdistuvat vihakommentit hän kääntää niin, että yrittää suojella naisia vihamielisiltä kommenteilta. Tuo Sieppi -case jo antoi osviittaa minkälaisesta ihmisestä on kyse ja tämä vain mielestäni vahvistaa käsitystä.

Mitään todisteita mulla ei ole tuosta viestistä, joten joudutte vain uskomaan mun sanaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitään todisteita mulla ei ole tuosta viestistä, joten joudutte vain uskomaan mun sanaa.
Sana sanaa vasten sopii hyvin ketjun aiheeseen.

Aiheeseen liittyen Salminen ei edelleenkään saa mitään sympatiaa täältä, ja positiivinen sivuvaikutus on ruudusta katoaminen.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Itseltäni ei löydy ymmärrystä sille, että melkein 10v vanhempi henkilö dokaa 18-vuotiaan kanssa sillä lopputuloksella, että juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut on kaatokännissä. Elämäntilanne, elämänkokemus ja valta-asetelma ovat aika erikoisia jo ilman mitään seksuaalista ahdistelua.

Mikä on hyväksyttävä ikäero yhdessä dokaamiseen?
 

teppana

Jäsen
Eihän tuohon ikäeroon mitään yksiselitteistä vastausta ole. 18-vuotias nainen ja 26-vuotias mies voivat viettää aikaa yhdessä siten ettei siinä ole mitään pahaa. Mutta tuollainen ikäero myös tarkoittaa että siinä voi olla epäterve asetelma. Kyllä tuollainen kännääminen ja seksin vonkaaminen menee sinne epäterveen asetelman puolelle. Ei varmasti mitenkään ennenkuulumatonta. Mutta ei se ainakaan minun maailmankuvaan oikein hyvänä käytöksenä mahdu.

Muutenkin tuollainen vahva seksiin suostuttelu todella humalaisen kohdalla on väärin ja kun siihen lisätään toisen osapuolen nuori ikä ollaan jo aika synkillä vesillä. Laitonta tai ei (käräjäoikeus näki että myös lakia oli rikottu) niin on tuo Salmisen toiminta vähintäänkin limaista ja iljettävää. Sammumispisteessä oleva ihminen ei pysty ilmaisemaan tahtoaan ja tukevassa humalassa olevan ihmisen suostumus on myös vähän niin ja näin. Ymmärrän kyllä, että halu voi olla kova ja illan päätteksi seksin vonkaaminen voi tuntua ihan ok idealta. Mutta jos ei edes seuraavina päivinä omatunto kolkuta tuollaisen jälkeen niin kyllä silloin ihmisen arvomaailmassa on jotain pielessä.

Näin merkityksettömänä loppukaneettina totean, kuka helvetti edes haluaa panna puolitajutonta teiniä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näin merkityksettömänä loppukaneettina totean, kuka helvetti edes haluaa panna puolitajutonta teiniä?
Salmisen poika. Sehän tässä on koko homman juju. :)
Itse olen jo valinnut puolen tämän suhteen, syyllinen on mun silmissä ja yrittää puolustella sitä tuolla tarinalla että "edellisiltana oli kivaa kun tehtiin sitä ja tätä, eiks oo ihan normia käyttäytyä sit näin".
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eihän tuohon ikäeroon mitään yksiselitteistä vastausta ole. 18-vuotias nainen ja 26-vuotias mies voivat viettää aikaa yhdessä siten ettei siinä ole mitään pahaa. Mutta tuollainen ikäero myös tarkoittaa että siinä voi olla epäterve asetelma. Kyllä tuollainen kännääminen ja seksin vonkaaminen menee sinne epäterveen asetelman puolelle. Ei varmasti mitenkään ennenkuulumatonta. Mutta ei se ainakaan minun maailmankuvaan oikein hyvänä käytöksenä mahdu.

Muutenkin tuollainen vahva seksiin suostuttelu todella humalaisen kohdalla on väärin ja kun siihen lisätään toisen osapuolen nuori ikä ollaan jo aika synkillä vesillä. Laitonta tai ei (käräjäoikeus näki että myös lakia oli rikottu) niin on tuo Salmisen toiminta vähintäänkin limaista ja iljettävää. Sammumispisteessä oleva ihminen ei pysty ilmaisemaan tahtoaan ja tukevassa humalassa olevan ihmisen suostumus on myös vähän niin ja näin. Ymmärrän kyllä, että halu voi olla kova ja illan päätteksi seksin vonkaaminen voi tuntua ihan ok idealta. Mutta jos ei edes seuraavina päivinä omatunto kolkuta tuollaisen jälkeen niin kyllä silloin ihmisen arvomaailmassa on jotain pielessä.

Näin merkityksettömänä loppukaneettina totean, kuka helvetti edes haluaa panna puolitajutonta teiniä?

Ihan lärvit olevan seksiin suostuttelu on tässä Salmisen tapauksessa aivan oikein todettu tuomion arvoiseksi. Kantakoon vastuunsa ja seuraukset.

Ikäero taas on minusta ihan yhdentekevä kun kyseessä on täysi-ikäiset ihmiset.
 

teppana

Jäsen
Ihan lärvit olevan seksiin suostuttelu on tässä Salmisen tapauksessa aivan oikein todettu tuomion arvoiseksi. Kantakoon vastuunsa ja seuraukset.

Ikäero taas on minusta ihan yhdentekevä kun kyseessä on täysi-ikäiset ihmiset.

Ikäero on laillisesti yhdentekevä. On sitten jokaisen oma asia pitääkö tuota ikäeroa ongelmallisena vai ei. Mutta mitään laillista merkitystä sillä ei tietenkään ole.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vertaan tätä hieman myös Sillanpää-caseen niiltä osin, että osin kommentoijat on sinisilmäisiä vanhempia fani-rouvia. Kyllä, itse bongasin tällaisia kommentteja ja sain pientä hedaria.
Sillanpää mun ymmärtääkseni todettiin syyttömäksi? Ei tiennyt että häntä kuvataan?

Huumausainerikoksiin toki syyllinen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eihän tuohon ikäeroon mitään yksiselitteistä vastausta ole. 18-vuotias nainen ja 26-vuotias mies voivat viettää aikaa yhdessä siten ettei siinä ole mitään pahaa. Mutta tuollainen ikäero myös tarkoittaa että siinä voi olla epäterve asetelma. Kyllä tuollainen kännääminen ja seksin vonkaaminen menee sinne epäterveen asetelman puolelle. Ei varmasti mitenkään ennenkuulumatonta. Mutta ei se ainakaan minun maailmankuvaan oikein hyvänä käytöksenä mahdu.

Näin merkityksettömänä loppukaneettina totean, kuka helvetti edes haluaa panna puolitajutonta teiniä?
Oli teini tai minkä ikäinen aikuinen tahansa, niin liki sammumispisteessä olevan lähestyminen seksuaalisissa aikomuksissa on tietysti aika kestämätöntä touhua.

Sivumennen. Muistan omilta teinivuosiltani tilanteen, jossa heräsin tutun tytön makuuhuoneesta edelleen puolihumalaisena, tosin alkkarit jalassa. Ikää minulla oli 17 vuotta, ja vierestä löytyi talon parisen vuotta minua nuorempi tytär, nätit tissit paljaana. Heräillessä ei ollut ensin kyllä hajuakaan, oliko tullut peräti suoritettua oikein coitukset. Lähempi tarkastelu osoitti, että jurriaan pois lepäilevällä typyllä oli yläkropan paljaudesta huolimatta farkut jalassa, joten oletin, ettemme olleet hommailleet yöllä. Heti kuitenkin välähti mieleeni seikka, että joku saattaisi pitää minun sängystä löytymistäni huonona juttuna, koska 17-vuotiaana olin lain silmissä ”aikuinen”, kun taas 15-vuotias oli vuotta nuorempi kuin mitä ns. suojaikäraja määritteli. No käytännössä tuskin kukaan olisi tuon ikäisten puuhasteluista mennyt numeroa tekemään, kun ikäeroa ei oikeasti ollut paljoa paskaakaan. Siitä olisi tullut ehkä kyselyjä, mistä me alaikäiset olimme saaneet prosenttijuomia, kotibileiden jatkotapahtumista kun oli kyse. Oli muuten huono aamiaisserviisi, ei tullut aamukahvia, kun tyttö ei kehdannut hakea isäntäväen keittämää sumppia alakerrasta, puhumattakaan että olisi raahannut minut sinne näytille. Kompromissina järjestyi sitten pientä aamukivaa, minkä jälkeen otin kiireesti kamat kainaloon ja etenin eteisen kautta suoraan maantielle. Terveisiä muuten daamille, tunnistat varmasti mikäli luet tämän! Oli kivaa, vaikka vähempikin juominen olisi riittänyt.

Sivumennen v.2. Vähän myöhemmällä iällä eli 28-vuotiaana sain baarista yöseurakseni hilpeästi humaltuneen abiturientin, ikää legitiimisti 18 vuotta. Kivaa oli hänenkin kanssaan, vaikka abiturus olikin selkeästi hakemassa vain uusia jänniä kokemuksia. Omin jaloin hän saapui ja lähti, joten vaikka humalatilansa oli tuntuva, niin umpijuopunutta en sentään kotiini raahannut. Tässä koin kuitenkin seikkailleeni hieman harmaalla alueella. Abi ei sitten kuitenkaan kutsunut minua lakkiaisiinsa, vaikka liki pyhästi vannoikin. Liekö mimmi reputtanut, hä hä.

Sivumennen v.3. Keski-ikäisenä deittaillessani suurin ikäero minun ja satunnaisen tuttavuuden välillä on tähän mennessä ollut 24 vuotta. Minä olin 49, neito 25. Tuli vähän puskista joo, ja lähtikin kyllä siihen suuntaan melkein saman tien takaisin. Kaipa tuokin oli kivaa molemmista, vaikka tuli kyllä kovasti mieleeni, että joillakin vanhoilla koulukavereillani on kyseistä neitoa vanhempia lapsiakin. Mainittu ikäero jäänee ennätyksekseni, semminkin kun toiveissa on, ettei minun tarvitsisi enää palata deittailumoodiin. Mutta 24 vuotta nuoremman kanssa sain yhtä kaikki pientä aavistusta siitä, miltä Lipsasen Ilkasta saattaa tuntua, paitsi että Ilkalla on ikää vitusti enempi, ja fygyä vielä vitummin enempi. Mutta tällä kerralla ei alkolla ollut osuutta asiaan, ei liioin häirinnällä tai ahdistelullakaan, joten olkoon tapaus tässä yhteydessä vain potentiaalista pahennusta joissakin tahoissa herättävä kuriositeetti, kun mitään lakiakaan ei kaiketi rikottu.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elikkä. Uhri on käynyt terapiassa, saanut paniikkikohtauksia ja kärsinyt muista mielenterveysongelmista. Näistä lienee dokumentit olemassa, ja lienee aika epätodennäköistä, että niiden osalta olisi virheellistä tietoa liikenteessä.

Tapauksella on kaksi todistajaa sekä uhrin ja syytetyn viestinvaihto. Todistajat ovat olleet samassa kämpässä ja keskustelleet Salmisen kanssa useita kertoja. Asianomistajan kertomus on oikeuden mielestä uskottava, Salmisen ei niinkään.

Aika moni asia puhuu sen puolesta, että Salminen on syyllistynyt jonkinasteiseen seksuaaliseen häirintää. Siitäkin huolimatta monet uskovat tässäkin siihen, että "ei ole todisteita" ja että katkera akka se vaan rahastaa kuvitelluilla tapahtumilla. Onhan se mahdollista. Hyvinkin epätodennäköisille tapahtumille on tässä maailmankaikkeudessa laskettavissa jonkinlainen osumisprosentti.

Oli tuomio mikä hyvänsä, niin pelkästään julkituotu viestienvaihto antaa ymmärtää, että Salmisella on aika ikäviä toimintatapoja. Sanoisin jopa, että keskenkasvuisia. Eikä hän ole ymmärtääkseni missään unelmavävyn maineessa ollut muutenkaan, mistä kielii myös Siepin kertomukset. Mutta ehkä sekin oli orkestroitu juttu.

Hyvä summaus. Olen inhonnut Roope Salmista pitkään ja minun on aivan helppo uskoa hänen syyllistyneen tähän tekoon ja muihinkin. On silti paikallaan muistaa, ettei tuomitsematta jättämiseen tarvita uskoa "katkera akka valehtelee" -narratiiviin. Länsimainen oikeusjärjestelmä lähtee siitä, että syyllisyys pitää näyttää hyvin varmasti eikä "todennäköisesti asia on näin" tai "uskon asian olevan näin" riitä. Syyllinen päästetään vapaaksi paljon paljon todennäköisemmin kuin syytön tuomitaan. Ja todella hyvä niin.

Ikävät ja keskenkasvuiset toimintatavat ovat selviö mutta rikostuomio on oma asiansa. Nyt julkisuuteen tulleiden seikkojen perusteella näyttää aiheelliselta tuomita Salminen ja pidän todennäköisenä hänen syyllisyyttään. Silti ihmettelen hieman tiettyä ylikorostunutta varmuutta jota täällä on viesteissä näkynyt.

edit: Ei kohdistu sinuun @Walrus21 mutta keskustelussa vilisi myös ikäeron paheksumista "keskimääräisen" varjolla. Ei yksittäistapausta arvioidessa ole keskimääräisellä mitään väliä. Nämä samat virheellisen jakauma-ajattelun piirteet ovat jatkuvasti esillä kaikenlaisessa tasa-arvokeskustelussakin. Jos mietitään onko miespuolinen jatkoaikalainen X pidempi kuin satunnaisesti valittu nainen Y, on paikallaan katsoa jakaumia. Jos taas mietitään onko nimenomainen miespuolinen X pidempi kuin nimenomainen naispuolinen Y, ei jakaumalla ole mitään arvoa kun nimenomainen tulos on suoraan arvioitavissa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En minäkään Roope Salmisen tapauksessa raskauttavaksi asianhaaraksi lukisi sitä, että hän on niin paljon kypsempi kuin vastapuoli.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Roope Salminen on valinnut tuohon keissiinsä hyvin mielenkiintoisen taktiikan: hänkin uhriutuu. On kiinnostavaa nähdä, saako Roope valitusluvan hoviin ja miten juttu päättyy. Lopultahan Roope sai aika pienet rapsut, eikä pakottaminen seksuaalisen tekoon ole seksuaalirikosten pahimmasta päästä. Ja en tällä tarkoita, että tuokaan olisi hyväksyttävää, mutta olisikohan ollut viisaampaa ottaa vain kaikki vastaan sekä katua ja antaa ajan kulua. Jos valituslupaa hoviin ei tule, tai hovissa tulee turpaan, se on paljon suurempi mainehaitta. Se alleviivaa syyllisyyttä entistä enemmän.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Roope Salminen on valinnut tuohon keissiinsä hyvin mielenkiintoisen taktiikan: hänkin uhriutuu. On kiinnostavaa nähdä, saako Roope valitusluvan hoviin ja miten juttu päättyy. Lopultahan Roope sai aika pienet rapsut, eikä pakottaminen seksuaalisen tekoon ole seksuaalirikosten pahimmasta päästä. Ja en tällä tarkoita, että tuokaan olisi hyväksyttävää, mutta olisikohan ollut viisaampaa ottaa vain kaikki vastaan sekä katua ja antaa ajan kulua. Jos valituslupaa hoviin ei tule, tai hovissa tulee turpaan, se on paljon suurempi mainehaitta. Se alleviivaa syyllisyyttä entistä enemmän.

Tuskinpa Salminen hoviin hakisi ellei olisi jotain ässää hihassa. Eli kyseenalaistaa uhri "uhriksi" ja sekoittaa kertomus tapahtuneesta. Värikynät esiin ja värityskirja auki.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lopultahan Roope sai aika pienet rapsut, eikä pakottaminen seksuaalisen tekoon ole seksuaalirikosten pahimmasta päästä. Ja en tällä tarkoita, että tuokaan olisi hyväksyttävää, mutta olisikohan ollut viisaampaa ottaa vain kaikki vastaan sekä katua ja antaa ajan kulua. Jos valituslupaa hoviin ei tule, tai hovissa tulee turpaan, se on paljon suurempi mainehaitta. Se alleviivaa syyllisyyttä entistä enemmän.
Rapsut lienee ihan sivuseikka Roopelle. Kyseessä on kuitenkin ura julkisella alalla ja sen sanoisin tämän tapauksen seurauksena olevan pysyvästi ohi. Tästä jää tahra. Ajan kuluessa ihmiset ei välttämättä muista enää yksityiskohtia, mutta muistavat hänen tehneen jonkinlaisen seksuaalirikoksen. Paras tapa taistella tätä leimaa vastaan on rimpuilla valitustuomioistuinten läpi ja iskostaa mielikuvaa siitä, ettei hän ainakaan itse ole samaa mieltä tuomiosta. Jos vaakakupissa on raha tai maine, niin näyttelijälle jälkimmäinen lienee se tärkein.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuskinpa Salminen hoviin hakisi ellei olisi jotain ässää hihassa. Eli kyseenalaistaa uhri "uhriksi" ja sekoittaa kertomus tapahtuneesta. Värikynät esiin ja värityskirja auki.

Roopella on vähän huonot kortit hoviin, kun vastapuolella on kuitenkin muitakin todistajia ja Roopella vain oma sana. Jos Roopella olisi joku ässä hihassa, niin eiköhän se olisi jo käytetty. Monen vuoden takaisista tapahtumista on vaikea raapia enää mitään lisää.

Rapsut lienee ihan sivuseikka Roopelle. Kyseessä on kuitenkin ura julkisella alalla ja sen sanoisin tämän tapauksen seurauksena olevan pysyvästi ohi. Tästä jää tahra. Ajan kuluessa ihmiset ei välttämättä muista enää yksityiskohtia, mutta muistavat hänen tehneen jonkinlaisen seksuaalirikoksen. Paras tapa taistella tätä leimaa vastaan on rimpuilla valitustuomioistuinten läpi ja iskostaa mielikuvaa siitä, ettei hän ainakaan itse ole samaa mieltä tuomiosta. Jos vaakakupissa on raha tai maine, niin näyttelijälle jälkimmäinen lienee se tärkein.

Parhaiten Roope olisi pelastanut uransa, jos olisi ottanut tämän tuomion vastaan ja aktiivisesti katunut tekemisiään. Katuvia haastatteluja naistenlehdille ja samoissa jutuissa ihanaa perhearkea tuoreena isänä. Nuoruuteen ja tyhmyyteenkin olisi voinut vedota. Silloin Roopen tekoset olisivat pikku hiljaa jääneet taka-alalle. Nyt kun näistä paini jatkuu ja asia pysyy esillä, niin riskit ovat Roopelle paljon suuremmat. Se on toki totta, että tahra jää joka tapauksessa. Vain voitto hovissa voi puhdistaa Roopen maineen täydellisesti. Ja siihenkin saakka hänellä on leima otsassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@nummenkallio Nythän Roopella nimenomaan on kortit käsissään kun a) hänen versio ei ollut uskottava ja b) toinen osapuoli kertoi lähes täydellisen version ja c) Roope on alivoimainen.

Hoviin päästessään Salminen voi kertoa että muistaa asioita tapahtuneen yhteisymmärryksessä ja järkyttyi kun kuuli toisen kertomuksen. Tuo sitten pakotti Salmisen muistelemaan tapahtumia ja syventymään kunnolla. Sitten hän voi kertoa keksimänsä sävellyksen.

Salminen ja uhri tunsivat/tiesivät entuudestaan. Tämä antaa about täydellisen aseen hyökkäykseen ja ei vaadi mitään sadan pinnan näyttöä. Erityisesti kun uhrin kertomus oli lähes täydellinen.

Eli Salmisen kannattaa tosiaan ravata oikeusasteet läpi jos hänellä on jotain millä iskeä. Pelkkä tapahtuneen kieltäminen ei kuulu edes tyhmimmän oikeusavustajan pelikirjaan.

Tietenkin parasta olisi jos alunperin puhuttiin totta, tapahtuneet tapahtui ja Salminen ottaa pataansa vielä toisenkin kerran. Game over ja uhrillekin rauha oikeusrallista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös