Siis. Äääh. ”Mutta ei ole laitonta”.
Poliisin tekemän esiselvityksen perusteella kokoomuksen kansanedustaja Wille Rydman on puhunut 14-vuotiaalle yläkoululaiselle tämän seksikkyydestä eduskunnan kahvilassa.
www.iltalehti.fi
Tässä on Rydmanin ongelma.
Ei, hän ei ole rikkonut lakia. Mutta...
Ongelma on siinä, että hän on kansanedustaja ja on ollut valta-asemassa näihin nuoriin nähden, se on se suurin ongelma. Alaikäinen on aina alaikäinen mun silmissä.
Suurin ero on silti siinä, että jos 23 vuotias raksaPera ja 17 vuotias lukiolaisJaana tapaa ja rakastuu, niin kun toimitaan lain puitteissa, niin tämä on lain osalta hyväksyttyä. Ketään se ei myöskään kiinnosta suoranaisesti tai ainakaan Pera ei ole päättäjä eikä Jaana ole suoraan Peralle alisteisessa asemassa tai sellaiseksi tulkittavassa asemassa.
Nyt on kuitenkin kansanedustajasta kyse ja toi 14-15 vuotiaiden draftaus on yksi sellainen kun juuri näitä draftattuja on sitten "kypsänä" 16 vuotiaana paneskeltu ja seurusteltukin, kaikki kokoomuksen nuoriso-osastolta.
Voisi verrata johonkin muusikkoon, joka lupailee kauniille nuorille naisille jos minkälaista laulajan uraa.
Tämä kansanedustajuus on siis suuri ongelma ja tätä ei pysty pakenemaan, ihan sama miten päin asiaa pyörittää. Suuri ongelma on myös alisteisessa asemassa olevat nuoret kokoomuslaiset.
Tottakai nuoret saattaa ihastua vanhempaan mieheen, jota ihailee. Kyllähän teineillä aina on Suosikin sivuilta napattuja julisteita esim. näyttelijöistä. Minullakin oli 13 vuotiaana Sabrinan alastonjuliste seinällä. Jos olisimme panneet Sabrinan kanssa tuolloin tai kun olin 16, niin mullehan se olisi ollut ikimuistoinen kokemus, Sabrinalta kyseenalaista tai laitonta.
Alaikäinen saa ihastua ja jopa flirttailla, mutta aikuinen ei saa lapselle tehdä samaa vaikka aloite tulisi alaikäiseltä.
Kansanedustajan ura ei mielestäni sovi kaikille ja kyllä tietynlainen nuhteettomuus on mielestäni tärkeää. Toki, tämän päättää sitten äänestäjät tulevaisuudessa, jos Rydman vielä asettuu ehdolle, mutta minun näkemys on tämä.