@Masculine ja
@Osmo Rapeli en jaksa vastata nyt enää samoihin asioihin uudestaan.
Ehkä en osaa ilmaista kerta kaikkiaan itseäni oikein tai aihe vain polarisoi niin kovasti tai minun kanssani ollaan niin mielettömän tiukasti erimielisiä itse asiasta, ettei voida lukea sitä, minkä olen nyt neljästi sanonut.
Sanoin itse viestissä, sitä seuraavassa ja vielä sitäkin seuraavasti viidesti, että käytin tätä Rydmanin keissiä esimerkkinä. En halunnut puolustaa tai keskustella case Rydmanista vaan jossittelin esimerkillä, jossa Rydman oli mukana. Sitten tätä minun jossitteluani seuraa n. 10 eri henkilön viesti, jossa takerrutaan juuri Rydmaniin. Minä en edes tunne koko Rydmania enkä tiedä hänen poliittisesti urastaan tai naismaustaan yhtikäs mitään.
On minusta hieman raivostuttavaa, ettei kanssakeskustelijan viestiin voi edes sen verran perehtyä - hyökkäät uudestaan ja uudestaan hakkaamaan minua mielipiteestäni Rydmanista ilman, että edes luet kontekstia tai mitä oikeastaan sanoin. Jääköön nyt viimeiseksi viestiksi tähän keissiin - pahoittelut, etten osannut/pystynyt ilmaisemaan asiaa sellaisella selkosuomella, että olisi mennyt perille, ettei viestissäni ollut kysymys Rydmanista.
Kaikki reaktiot ainoastaan alleviivaavat sitä alkuperäistä siteeraamaani viestiä, jossa juuri ongelmaksi nostettiin se, että jos yrität abstraktisti lähestyä tällaista yleistä porinaa aiheuttavaa keissiä eri näkökulmasta ja problematisoit jotain siihen liittyvää ilmiötä niin hetken päästä sinä oletkin se mätä ihminen, joka puolustaa automaattisesti tarinan pahista. Vaikka eksplisiittisesti sanoisitkin, ettet puolusta.