Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 112 344
  • 47 284

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä oli Porvoossa. En antanut palautetta, koska en aio mennä enää kyseisen ketjun kioskeihin. Minulle on aivan sama miten palvelevat asiakkaitaan, itse en kuulu heihin.

Toki periaatteensa ja tapansa kullakin, ei siinä mitään. Ruokaa saa varmasti muualtakin.

Ihan uteliaisuudesta lisää sekalaisia kysymyksiä sekalaisten kysymyksien ketjuun: Onko jotain muitakin vastaavia ketjuja joihin et aio enää mennä vastaavista syistä, eli joskus on tullut huono kokemus vastaan? Purilaisketjut (Hese, McDonalds, BK), ravintolaketjut, huoltoasemat (ABC)? S-ketjun muut ravintolat (Fransmanni, Rosso, mitä näitä nyt on)?

Minulle on tullut McDonaldsissa joskus heikompaa palvelua ja kerran puuttuivat ranskalaiset annoksesta Helsingissä ollessani sikäläisessä Hesburgerissa. En ole kuitenkaan näitä boikottiin pistänyt, tosin käyn purilaispaikoissa muutenkin nykyisin hyvin harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa jos sitäkään.

Turkulaisessa Dennis-pizzeriassa en ole käynyt puoleen vuosikymmeneen, siellä oli silloin heikkolaatuista pizzaa ja vähän ynseä palvelu. Voisi ehkä joskus antaa uuden mahdollisuuden. Samoin turkulaisessa Golden Dragon -kinkkiravintolassa minua palveltiin myöhemmin sisään tulleen jälkeen ja silloinkin happamasti vuoden 2008 paikkeilla, joka sai minut jättämään kinkkiravintolan palvelut noin neljäksi vuodeksi. Annoin sitten armon käydä oikeudesta ja sen jälkeen on ollut normaalia palvelua.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Ihan uteliaisuudesta lisää sekalaisia kysymyksiä sekalaisten kysymyksien ketjuun: Onko jotain muitakin vastaavia ketjuja joihin et aio enää mennä vastaavista syistä, eli joskus on tullut huono kokemus vastaan?....

Ei oikeastaan. Tosin Rosso yms. ketjukama on boikotissa, mutta kyllähän mä voin mennä vaikka tuohon edellä mainittuun jos muuta ei ole tarjolla. Ehkä boikotin sijaan pitäisi puhua priorisointilistan viimeisestä sijasta.

Muita lähtökohtaisesti listan peräpään paikkoja ovat ABCt ja kaikki S-ryhmään liittyvä. Hampurilaispaikkoja vastaan ei ole mitään. Aika harvoin käyn, mutta krapulaan big mac, iso cola ja ranut on aika sopivaa ruokaa.

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Onko olemassa tapaa, jolla saisi estettyä tieystä yrityksestä tulevat puhelut? Suomen energiayhtiö -niminen firma on ulkoistanut myyntinsä Prime Sales Oy -nimiselle yritykselle, joka piinaa minua puheluillaan, eikä suostu uskomaan, etten ole kiinnostanut ostamaan uutta sähkösopimusta. Googletusten perusteella ainakin kuluttaja-asiamies on voimaton asiassa.

EDIT: Markkinointikielto numerossani on jo.

Jos sulla on Androidi niin itsellä toimii Blacklist Plus ja on ilmainen.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tämä oli Porvoossa. En antanut palautetta, koska en aio mennä enää kyseisen ketjun kioskeihin. Minulle on aivan sama miten palvelevat asiakkaitaan, itse en kuulu heihin.

Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään. Sen sijaan valitat täällä. Palautteen anatminen kannattaa aina. Jos prosessissa on poikkeama niin korjataan prosessia. Tällä tavoin muutkin saavat jatkossa parempaa palvelua tai ainakin paremman ravintolakokemuksen.
Se mitä joku kertoo jollain keskustelupalstalla jostain paikossa ei kauheasti mun käyttäytymistä muuta. Vaikka itsekin vältän ketjupaikkoja koska se on bullkitavaraa ja "ihan hyvää". Ihan hyva vaan ei riitä, haluan parempaa.
Mutta summa summarum, palautteen jättäminen kannattaa aina , oli se sitten huonoa tai hyvää.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään. Sen sijaan valitat täällä....

Mistähän minä olen valittanut? Kun kysyttiin, mikä on Amarillossa vikana, kerroin oman kokemukseni. En suinkaan valittanut sen kummemmin, valitsen ruokapaikkani jatkossa huolellisemmin. Kuten sanoin, ei minua kiinnosta Amarillon kohtalo, saavat varmasti mitä asaitsevat ja maan ollessa täynnä persuja ja demareita, heillä voi mennä ihan hyvinkin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei noilta suht edullisilta ruokapaikoilta tai siis tavallisilta ravintoloilta kannattaisi odottaa ihan samaa kuin vaikkapa tuplasti maksavilta selvästi hienommilta paikoilta. Ja mä vähän epäilen että noi hienompia paikkoja kehuvat käy niissä vain kerran viikossa tai kerran kuukaudessa, jotkut jopa vain kerran tai kaksi vuodessa, ja silloin se luultavasti on joku spesiaali-ilta vaikka tyttöystävän kanssa kun kerta ulos menevät syömään. Varmaan jotain erityistä palveluakin odottavat jne. ja siitä sitten maksavat. Amarillo kuitenkin on suht arkinen mesta, ainakin verrattuna niihin joihinkin, ja tuon Amarillon lounaasta täällä vissiin puhuttiin. Joo kyllä mäkin samalla rahalla menisin mielummin ehkä johonkin toiseen paikkaan, mutta siis kuitenkin. Ja toi joku juttu on varmaan ollut vaan yksittäistapaus, joita luultavasti tietenkin sattuu hieman enemmän noissa halvemmissa ketjupaikoissa kuin esimerkiksi joissakin fiinimmissä paikoissa, jotka panostavat moniin asioihin eri tavalla. Tietenkin kaikki huonot kokemukset on valitettavia, mutta niistä kannattaisi kertoa jo paikan päällä.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo ei noilta suht edullisilta ruokapaikoilta tai siis tavallisilta ravintoloilta kannattaisi odottaa ihan samaa kuin vaikkapa tuplasti maksavilta selvästi hienommilta paikoilta.

Ei niin.

Mutta tavalliselta halvaltakin lounaspaikaltakin voi pyytää kolme asiaa:

- Siisteys. Se meinaa sitä, että asiakkaalle osoitettu pöytä on tyhjä ja puhdas. Perusvatimus JOSTA EI SAA TINKIÄ!!

- Asiallinen palvelu. Minimissään se on sitä, että asiakkaalle ei tiuskita eikä vittuilla. Se ei yrittäjälle maksa mitään.

- Saadaan sitä ruokaa, mistä on maksettu. Jos nimenomainen ruoka on loppu, siitä on selkeästi ilmoitettava. Sekään ei maksa yrittäjälle mitään.

Vielä on pitkä tie varsinkin maakunnissa tähän. Mutta toivoa soppii.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään.

Vaan entäs jos se palaute ei vastaanottajaa voisi vähempää kiinnostaa? Pistin aikanaan Kauppakeskus Eloon palautetta, omalla nimelläni ja yhteystiedoillani, koska en pitänyt siitä, että paikan infon "asiakaspalvelija" surutta yritti pistää omat perseilynsä minun piikkiini. Menen antamaan tuolle paikalle uuden mahdollisuuden sitten, kun palautteeseeni vastataan. Aika monta vuotta tuota olen odotellut. Odotellessani voin kertoa silloin tällöin, miten Kauppakeskus Elo on melko perseestä, eikä sinne kannata mennä.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaan entäs jos se palaute ei vastaanottajaa voisi vähempää kiinnostaa? Pistin aikanaan Kauppakeskus Eloon palautetta, omalla nimelläni ja yhteystiedoillani, koska en pitänyt siitä, että paikan infon "asiakaspalvelija" surutta yritti pistää omat perseilynsä minun piikkiini. Menen antamaan tuolle paikalle uuden mahdollisuuden sitten, kun palautteeseeni vastataan. Aika monta vuotta tuota olen odotellut. Odotellessani voin kertoa silloin tällöin, miten Kauppakeskus Elo on melko perseestä, eikä sinne kannata mennä.

Jos tähän tarinaan vaihtaa kauppakeskus Elon tilalle turkulaisen "trendiravintola" Blancon, kokemus on yks yhteen omani kanssa. Blancossakin nuori itsestään hyvin tietoinen tytteli koitti vierittää omat mokansa asiakkaan niskaan eikä asiallisesta ja nimellä varustetusta palautteesta huolimatta vastausta ole edelleenkään kuulunut. Sitä odotellessa..

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voiko työnantaja yksipuolisesti tuoda käytäntöön uuden provisiomallin jossa provisiot käytännössä putoavat tapauksesta riippuen 20-50% ?

Oma käsitys on, että tuo vaatii neuvottelut ja hyväksynnän henkilöstöltä tai yt:t.

Suosikkijoukkue
Arsenal
Tämä kysymys pitäisi varmaan esittää jollain vauva.info -palstalla, mutta ei. Haluan kysyä teiltä.

Onko jollakin pikkulapsen vanhemmalla ollut haasteita opettaa lapsi pyöräilemään? Minun syksyllä kouluun menevä tyttäreni ei tykkää, eikä halua eikä tunnu oppivan tätä taitoa. Koulumatka tulee olemaan juuri sellainen, mihin taitoa tarvitsisi, joten kiirekin asialla alkaa olla.

Ei siis ole motorisesti toivoton, esim. luistelee hyvin. Mutta pyörällä etenee vain apupyörät täyden tuen antaen ja minun pitäessä selästä tai satulasta kiinni. Miten tuosta eteenpäin? Sama metodi käytössä nyt kolmatta tai neljättä kevättä, mutta kehitystä ei ole paljoa tapahdu. Painoa tytöllä on tietysti jo sen verran että käsin kannattelu on jo hankalaa jos yllättäviä horjahduksia tulee ja ne tietysti säikyttävät tyttöä lisää. Vinkkejä, kiitos. Miten tuosta pyöräilijä saadaan?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Selittäkää tyhmälle tämä kesälomapäivien kertyminen. Aloitin työssä 5.8. 2013, ja käsittääkseni ekana työssäolovuonna saan lomapäiviä kerätyksi 2/kk tämän kuun loppuun saakka. Hyvä. Syys-loka-marras-joulu-tammi-helmi-maalis tuottavat plakkariin siis 12 lomapäivää, eli kaksi viikkoa kesälomaa (koska lauantait lasketaan tuossa mukaan.)

Mitä mä saan elokuulta koska työssä aloitus oli 5.8. eikä 1.8.? Yhden? Kaksi?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Selittäkää tyhmälle tämä kesälomapäivien kertyminen. Aloitin työssä 5.8. 2013, ja käsittääkseni ekana työssäolovuonna saan lomapäiviä kerätyksi 2/kk tämän kuun loppuun saakka. Hyvä. Syys-loka-marras-joulu-tammi-helmi-maalis tuottavat plakkariin siis 12 lomapäivää, eli kaksi viikkoa kesälomaa (koska lauantait lasketaan tuossa mukaan.)

Mitä mä saan elokuulta koska työssä aloitus oli 5.8. eikä 1.8.? Yhden? Kaksi?

Vuosilomalain mukaan (jota oletettavasti työpaikallasi noudatetaan) täysi lomanmääräytymiskuukausi vaatii 14 työpäivää. Elikäs siis 2 lomapäivää on tulossa ellei jostain syystä työaikasi yms. ollut elokuussa rajoitettu.

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tämä kysymys pitäisi varmaan esittää jollain vauva.info -palstalla, mutta ei. Haluan kysyä teiltä.

Onko jollakin pikkulapsen vanhemmalla ollut haasteita opettaa lapsi pyöräilemään? Minun syksyllä kouluun menevä tyttäreni ei tykkää, eikä halua eikä tunnu oppivan tätä taitoa. Koulumatka tulee olemaan juuri sellainen, mihin taitoa tarvitsisi, joten kiirekin asialla alkaa olla.

Ei siis ole motorisesti toivoton, esim. luistelee hyvin. Mutta pyörällä etenee vain apupyörät täyden tuen antaen ja minun pitäessä selästä tai satulasta kiinni. Miten tuosta eteenpäin? Sama metodi käytössä nyt kolmatta tai neljättä kevättä, mutta kehitystä ei ole paljoa tapahdu. Painoa tytöllä on tietysti jo sen verran että käsin kannattelu on jo hankalaa jos yllättäviä horjahduksia tulee ja ne tietysti säikyttävät tyttöä lisää. Vinkkejä, kiitos. Miten tuosta pyöräilijä saadaan?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Kohtalotoveri!

Meillä oli toooodella vaikeaa tuo pyöräilyn opetteleminen. Ihan samalla tavalla kuin teilläkin niin luistelu sujui ja muutkin liikutahommat ihan kivasti, vaan pyöräily ei millään ottanut tulta alleen. Apupyörien poiston jälkeen homma meni aivan mahdottomaksi, niin jästipäinen tapaus oli että vaikka antoi alkuvauhdit niin ei suostunut polkaisemaan kertaakaan vaan kaatui mieluummin että loukkaisi ja että treenaamisen voisi lopettaa. Hyppäsi myös monta kertaa vauhdissa olevan pyörän kyydistä polvilleen maahan (!) jotta pääsisi kotiin...

Mitään patenttiratkaisua mulla ei valitettavasti ole antaa. Ihmettelin jo tuolloin sitä, kun kaiken muun voi ulkoistaa (uimakoulu, luistelukoulu jne.) - miksei fillarikoulua ole?

Kyllä kakarasta sitten polkupyöräilijä kumminkin tuli. Tuntikausia oltiin ulkona reenaamassa, välillä olin tosi tylynä ja puolittain pakotin pyörän päälle. Likka parkui kuin henkeä vietäisiin, mutta kyllä se polkemaan sitten lopulta lähti.

Kun pääsi meiltä Prismalle ja takaisin niin sai tuolla matkalla (n. 1 km/suunta) Nintendo DS:n.

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Vuosilomalain mukaan (jota oletettavasti työpaikallasi noudatetaan) täysi lomanmääräytymiskuukausi vaatii 14 työpäivää. Elikäs siis 2 lomapäivää on tulossa ellei jostain syystä työaikasi yms. ollut elokuussa rajoitettu.

Hyvä, kiitti! Eli ensi suvena meikä rallattelee 2 viikkoa ja 4 päivää lomatunnelmissa. Oolee, ole ole olee.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Oli ihan mahdoton tehtävä. Pari kertaa kun kaatui, pyörä lensi pusikkoon ja kävellen kotio. Hyvin kärsivällisesti mieheni kuitenkin jaksoi. Mutta kun ei kiinnostanut tyttöä niin ei. Pyörä hautautui varastoon kunnes viime keväänä, 6v tuli pihalta ja ilmoitti, että haluaa pyöränsä. Ja niin vain lähti ajamaan. Nyt ostin jo isomman pyörän ja joka päivä koulun jälkeen lähtee pyöräilemään.

Ekaluokkalaiset ei muuten saa mennä pyörällä kouluun. Vissiin kolmannella vasta.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ole laki tai määräys, jokainen koulu tekee itse päätöksensä. Eikä kenenkään tarvitse koulun pyöräilykiellosta välittää, koulu ei pysty lasta koulumatkalla määräämään.

Höpssöps. Jos koululta tulee ohje/kielto/määräys ettei ekaluokkalainen saa ajaa pyörällä kouluun, ei saa lintsata, ei saa kiusata, ei saa häiriköidä toisten opetusta, vanhemmat eivät aja autojaan koulun pihaan yms.. Kyllä meillä niitä noudatetaan.

Myöskin opettajat puuttui kiitettävän hanakasti, kun täällä yks tokaluokkalaisten poikien jengi häiriköi toistuvasti ekaluokkalaisten tyttöjen koulumatkaa. Mun puolesta koulu saa ja pitää puuttua myös koulumatkoihin.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Höpssöps. Jos koululta tulee ohje/kielto/määräys ettei ekaluokkalainen saa ajaa pyörällä kouluun, ei saa lintsata, ei saa kiusata, ei saa häiriköidä toisten opetusta, vanhemmat eivät aja autojaan koulun pihaan yms.. Kyllä meillä niitä noudatetaan.

Myöskin opettajat puuttui kiitettävän hanakasti, kun täällä yks tokaluokkalaisten poikien jengi häiriköi toistuvasti ekaluokkalaisten tyttöjen koulumatkaa. Mun puolesta koulu saa ja pitää puuttua myös koulumatkoihin.

Olet aivan oikeassa, hieno tapa suhtautua koulun ohjeisiin. Tästä huolimatta ekaluokkalainen voi pyöräillä kouluun, eikä koulu voi puuttua siihen mitenkään.

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Persianlahden sodan ajoilta muistuu mieleen sellainen uutispätkä, jossa haastatellaan jotakin irakilaista ministeriä, poliitikoa, pormestaria tms. Haastattelu tehdään muistaakseni Bagdadissa, ja haastattelussa irakilainen uhoaa ettei jenkit ikinä pääse kyseiseen kaupunkiin. Samalla taustalla näkyy jenkkiläinen panssarivaunu. Muistaako kukaan muu ko. klippiä, ja onko laittaa linkkiä siihen?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Persianlahden sodan ajoilta muistuu mieleen sellainen uutispätkä, jossa haastatellaan jotakin irakilaista ministeriä, poliitikoa, pormestaria tms. Haastattelu tehdään muistaakseni Bagdadissa, ja haastattelussa irakilainen uhoaa ettei jenkit ikinä pääse kyseiseen kaupunkiin. Samalla taustalla näkyy jenkkiläinen panssarivaunu. Muistaako kukaan muu ko. klippiä, ja onko laittaa linkkiä siihen?

Kyseessähän oli Irakin silloinen tiedotusministeri Muhammad Sa'id al-Sahhaf, legendaarinen hahmo aikanaan.

Youtubesta lisää tiedotusministerin seikkaluista.

vlad.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Hyvä, kiitti! Eli ensi suvena meikä rallattelee 2 viikkoa ja 4 päivää lomatunnelmissa. Oolee, ole ole olee.
Sitten kun vielä muistat, että lauantait arkipäivinä kuluttavat vuosilomapäiviä, ellei teillä ole työpaikalla tai TES:ssa sovittu toisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy