Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 001 211
  • 47 191

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitä mä söisin tänään? Ei eineksiä eikä jotain jota pakkp syyö viikko sit. About vaikeinta yksinasumisessa on ruokailujen järjestäminen.

Käy lunttaamassa Mitä tänään syötäisiin? -ketjusta. Sieltä löytyy sekä käsittämättömän monivivahteista ruoalla snobbailua, rahkan punnitsemista nanogrammojen tarkkuudella sekä minun ajoittainen epäterveellisyyden perikuva- dieettilinjani joka sisältää mikroruokia, hotdogeja aamupalaksi ja suklaapastilleja Pepsi Maxin kera. Tosin tänään söin vaihteeksi kunnon aamupalan, lounaaksi Amarillossa keskustassa ja todennäköisesti omenan pian välipalaksi. Tai sitten ruisleivän.

Jalostajan hernekeitto on hyvää. Sinne voi silputa vaikkapa rosvopaistia sekaan ja Auran sinappia päälle, plus ruisleipäsiivu voilla tai chilituorejuustolla. Ruhtinaallisen hyvää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jalostajan hernekeitto on hyvää. Sinne voi silputa vaikkapa rosvopaistia sekaan ja Auran sinappia päälle, plus ruisleipäsiivu voilla tai chilituorejuustolla. Ruhtinaallisen hyvää.
Pitäisi oikestaan laittaa tuonne löytösi elintarvike-ketjuun, mutta Jalostajan palviliha hernari vasta hyvää olikin. Nykyään on aina pari purkkia kaapissa ja kuten sanoit, näitä on helppo upgreidata.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Et huonompaa ravintolaa löytänyt? On se kumma, että ruuan itse valmistaminen on snobbailua.

Mikä Rillossa vikana? Kelpo lounaspaikka, hakkaa valtaosan kebab-pizzerioista mitä keskustassa on. Eikä sitä kinkkiäkään jaksa syödä kuin ajoittain. Ei sitä jokainen arvosta kalliita suomenruotsalaisia silliravintoloita tai muuta vastaavaa lounaalle mennessään.

Ei ruoan valmistaminen itse olekaan snobbailua. Sitten se on, jos aterian koostumus, ainesten harvinaisuus, valmistusprosessin monimutkaisuus ja/tai aterian hinta ovat ns. humble brag -ketjun osastoa. Mutta mikäpä toisaalta snobbailussakaan esteenä tai aina edes vikana, tyylinsä kullakin.

Se on toki snobbailua, jos välttelee vaikkapa ketjuravintoloita arkilounaillaan koska kokee olevansa jotenkin niiden yläpuolella ja haluaa korostaa syövänsä lounaansa niin kovin uniikeissa ravitsemusliikkeissä (ja käy todennäköisesti kuitenkin vetämässä silloin tällöin salaa jonkun veropetos-karvakäden halpiskebabin). Ei ole kaikilla aikaa, rahaa tai mahdollisuuksia, halusta puhumattakaan, käydä arkilounaalla jossain Michelin-tähditetyssä huippuravintolassa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Et huonompaa ravintolaa löytänyt? On se kumma, että ruuan itse valmistaminen on snobbailua.

Ihan kaikella ystävyydellä ja mielenkiinnolla kysyn millasissa paikoissa pitäisi käydä lounaalla? Kaupungin työpaikkaruokala on ihan hyvä ja edullinen, mutta sinne on niin kilometrien jonot, että ruoka"tunti" meni jo.

Nesteeltä saa hyvää ruokaa, pannupihvi muusilla tai kalasoppaa.
Ostoskeskuksien kahvilasta patonki eri täytteillä ja kahvia
Amarillossa tai Chicosissa salaattia tai kanaa
Kiinalaisessa, mutta vaan viikonloppuna koska siellä tulee ähky.
Omat eväät otan harvoin mukaan, koska en jaksa akkojen kotkotuksia kahvihuoneessa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä Rillossa vikana? Kelpo lounaspaikka, hakkaa valtaosan kebab-pizzerioista mitä keskustassa on. Eikä sitä kinkkiäkään jaksa syödä kuin ajoittain. Ei sitä jokainen arvosta kalliita suomenruotsalaisia silliravintoloita tai muuta vastaavaa lounaalle mennessään.
...

Itse kävin rouvan kanssa Amarillossa joskus muistaakseni 2012 kesällä ilta-aikaan. Meidät saatettiin pöytään, mikä oli täynnä edellisten asiakkaiden astioita. Saattanut tarjoilija ei tehnyt mitään astioille, vaan poistui heti paikalta. Hetken kuluttua näin hänet tuovan juomia naapuripöytään johon hän jäi juttelemaan kavereidensa kanssa. Jouduin erikseen pyytämään häntä ottamaan meiltä juomatilauksen ja koska en erikseen pyytänyt häntä siivoamaan pöytää, niin hän ei sitä tehnyt, enkä enää muista missä vaiheessa pöytä siivottiin. Hän kuitenkin jatkoi juttelua naapuripöydässä, vaikka joutuikin joitain pakollisia työtehtäviä välillä hoitamaan.

Oikeissa ravintoloissa asiakkaita ei viedä pöytiin missä on likaisia astioita. Jos sinne on jotain unohtunut tms. pientä, asia korjataan viipymättä ja asiakasta palvellaan muutekin ajatuksella: "tuo maksaa palkkani".

Tämän tapauksen ja paikan yleisilmeen johdosta Amarillon ja sanan "ravintola" mainitseminen kuvaamaan kyseistä paikkaa on edesvastuutonta, typerää ja osoittaa virheen tekijän huonoa makua ja arvostelukykyä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän tapauksen ja paikan yleisilmeen johdosta Amarillon ja sanan "ravintola" mainitseminen kuvaamaan kyseistä paikkaa on edesvastuutonta, typerää ja osoittaa virheen tekijän huonoa makua ja arvostelukykyä.

Olet oikeassa. Tuossa olikin puhetta lähinnä lounaspaikoista ja tietysti myös sen hintatason paikoista. Mielestäni Amarilloin lounas on ihan ok vaihtoehto silloin tällöin, muistaakseni kympin pintaan maksoi lounasaikaan annos.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itse kävin rouvan kanssa Amarillossa joskus muistaakseni 2012 kesällä ilta-aikaan.

Tämän tapauksen ja paikan yleisilmeen johdosta Amarillon ja sanan "ravintola" mainitseminen kuvaamaan kyseistä paikkaa on edesvastuutonta, typerää ja osoittaa virheen tekijän huonoa makua ja arvostelukykyä.

Koska ketjun otsikkona on sekalaisia kysymyksiä, niin tässä sekalainen kysymys: Missä kaupungissa näin kävi? Helsingissä? Minä syön lounaani Turun Amarillossa, ja vaikka ketjupaikasta onkin kyse, niin toki työntekijöiden asenne voi vaihdella ympäri maata. Kai muuten annoit palautetta Amarillolle tai omistajaketjulle?

Ikävää, että sinulla ja rouvallasi oli noin huono kokemus, mutta tässä yhteydessä voisi ehkä käyttää ilmaisua "yksittäistapaus jota ei voi yleistää". Tuo ilmaisuhan on suurta hupia aiheuttava vitsi jos on kyse tietyistä maahanmuuttajaryhmistä tai mustalaisista, mutta ruokapaikkojen suhteen voi tapahtua paljon lyhyessäkin ajassa, ja kokemukset voivat vaihdella.

Ihan pienistä en välitä ainakaan yhden kerran perusteella, mutta paska palvelu ja asenne saavat minutkin äänestämään jaloillani enkä ihan heti uutta mahdollisuutta anna, jos taso on ollut liian huono. Esimerkiksi Turun Kupittaan Veritas-stadionin ravintolassa en ole käynyt noin seitsemään vuoteen. Saimme kerran kaveriporukan illanistujaisissa niin uskomattoman kusipäistä palvelua, että paikka meni joka jätkältä boikottiin pysyvästi. Tässä ei ollut kyse mistään unohtuneesta astiasta vaan niin nyrpeästä tarjoilijaämmästä, että tapauksesta muodostui kaveriporukan sisäinen meemi.

Nyt oli kuitenkin kyse lounaspaikoista, ei illallisravintoloista. Useimmiten syön "lounaan" työpaikallani lähiössä, jossa minulla ei ole ruokatuntia ja syön jonkun patongin tai sitten lämmitän mikrossa jotain minkä ehdin kupuuni ahtaa. Kaupungille eli Turun keskustaan pääsen noin kerran viikossa työasioissa, ja silloin on kyse ydinkeskustasta eli kortteli kauppatorista, jonka kupeessa Amarillokin on. Kebab-pizzeria Milan sekä läheinen kinkkiravintola ovat kelpo lounaspaikkoja, samoin Cafe Sirius josta saa italialaistyyppistä lounasta eli pastaruokia yms.

Amarillossa olen käynyt reilun vuoden sisällä noin parikymmentä kertaa vähintään, pari kanta-asiakaskorttiakin on tuonut ns. ilmaisen lounaan joka 10. aterian jälkeen. Ei ole lounasaikoihin kyllä koskaan ollut huonoa palvelua, aina asiallista ja ystävällistä. Lisäksi annokset tehdään keittiössä tuoreeltaan eivätkä ne ole odottaneet tilaajaa valmiina. Noin kympin hintaisiksi ne ovat isoja ja maittavia annoksia. Ihan kelpo burger-annoksia ainakin jos vertaa läheisen Hesen mömmöihin, ja vuohenjuusto-broileritortilla sekä noutobuffetin annokset kelpaavat myös.

Yleensä ovat ne pöydätkin putsattu ja tyhjätty. Joskus oli ruuhka-aikana tämä vielä kesken eikä muita pöytiä vapaana, mutta äkkiäkös tarjoilija pöydän sitten putsasi niin pääsin syömään. Ilta-aikaan eli ns. ravintola-asiakkaana en ole Amarillossa tainnut kovin usein käydä, olisinko joskus kerran pari.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska ketjun otsikkona on sekalaisia kysymyksiä, niin tässä sekalainen kysymys: Missä kaupungissa näin kävi? Helsingissä? Minä syön lounaani Turun Amarillossa, ja vaikka ketjupaikasta onkin kyse, niin toki työntekijöiden asenne voi vaihdella ympäri maata. Kai muuten annoit palautetta Amarillolle tai omistajaketjulle? .....

Tämä oli Porvoossa. En antanut palautetta, koska en aio mennä enää kyseisen ketjun kioskeihin. Minulle on aivan sama miten palvelevat asiakkaitaan, itse en kuulu heihin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä oli Porvoossa. En antanut palautetta, koska en aio mennä enää kyseisen ketjun kioskeihin. Minulle on aivan sama miten palvelevat asiakkaitaan, itse en kuulu heihin.

Toki periaatteensa ja tapansa kullakin, ei siinä mitään. Ruokaa saa varmasti muualtakin.

Ihan uteliaisuudesta lisää sekalaisia kysymyksiä sekalaisten kysymyksien ketjuun: Onko jotain muitakin vastaavia ketjuja joihin et aio enää mennä vastaavista syistä, eli joskus on tullut huono kokemus vastaan? Purilaisketjut (Hese, McDonalds, BK), ravintolaketjut, huoltoasemat (ABC)? S-ketjun muut ravintolat (Fransmanni, Rosso, mitä näitä nyt on)?

Minulle on tullut McDonaldsissa joskus heikompaa palvelua ja kerran puuttuivat ranskalaiset annoksesta Helsingissä ollessani sikäläisessä Hesburgerissa. En ole kuitenkaan näitä boikottiin pistänyt, tosin käyn purilaispaikoissa muutenkin nykyisin hyvin harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa jos sitäkään.

Turkulaisessa Dennis-pizzeriassa en ole käynyt puoleen vuosikymmeneen, siellä oli silloin heikkolaatuista pizzaa ja vähän ynseä palvelu. Voisi ehkä joskus antaa uuden mahdollisuuden. Samoin turkulaisessa Golden Dragon -kinkkiravintolassa minua palveltiin myöhemmin sisään tulleen jälkeen ja silloinkin happamasti vuoden 2008 paikkeilla, joka sai minut jättämään kinkkiravintolan palvelut noin neljäksi vuodeksi. Annoin sitten armon käydä oikeudesta ja sen jälkeen on ollut normaalia palvelua.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Ihan uteliaisuudesta lisää sekalaisia kysymyksiä sekalaisten kysymyksien ketjuun: Onko jotain muitakin vastaavia ketjuja joihin et aio enää mennä vastaavista syistä, eli joskus on tullut huono kokemus vastaan?....

Ei oikeastaan. Tosin Rosso yms. ketjukama on boikotissa, mutta kyllähän mä voin mennä vaikka tuohon edellä mainittuun jos muuta ei ole tarjolla. Ehkä boikotin sijaan pitäisi puhua priorisointilistan viimeisestä sijasta.

Muita lähtökohtaisesti listan peräpään paikkoja ovat ABCt ja kaikki S-ryhmään liittyvä. Hampurilaispaikkoja vastaan ei ole mitään. Aika harvoin käyn, mutta krapulaan big mac, iso cola ja ranut on aika sopivaa ruokaa.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Onko olemassa tapaa, jolla saisi estettyä tieystä yrityksestä tulevat puhelut? Suomen energiayhtiö -niminen firma on ulkoistanut myyntinsä Prime Sales Oy -nimiselle yritykselle, joka piinaa minua puheluillaan, eikä suostu uskomaan, etten ole kiinnostanut ostamaan uutta sähkösopimusta. Googletusten perusteella ainakin kuluttaja-asiamies on voimaton asiassa.

EDIT: Markkinointikielto numerossani on jo.

Jos sulla on Androidi niin itsellä toimii Blacklist Plus ja on ilmainen.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tämä oli Porvoossa. En antanut palautetta, koska en aio mennä enää kyseisen ketjun kioskeihin. Minulle on aivan sama miten palvelevat asiakkaitaan, itse en kuulu heihin.

Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään. Sen sijaan valitat täällä. Palautteen anatminen kannattaa aina. Jos prosessissa on poikkeama niin korjataan prosessia. Tällä tavoin muutkin saavat jatkossa parempaa palvelua tai ainakin paremman ravintolakokemuksen.
Se mitä joku kertoo jollain keskustelupalstalla jostain paikossa ei kauheasti mun käyttäytymistä muuta. Vaikka itsekin vältän ketjupaikkoja koska se on bullkitavaraa ja "ihan hyvää". Ihan hyva vaan ei riitä, haluan parempaa.
Mutta summa summarum, palautteen jättäminen kannattaa aina , oli se sitten huonoa tai hyvää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään. Sen sijaan valitat täällä....

Mistähän minä olen valittanut? Kun kysyttiin, mikä on Amarillossa vikana, kerroin oman kokemukseni. En suinkaan valittanut sen kummemmin, valitsen ruokapaikkani jatkossa huolellisemmin. Kuten sanoin, ei minua kiinnosta Amarillon kohtalo, saavat varmasti mitä asaitsevat ja maan ollessa täynnä persuja ja demareita, heillä voi mennä ihan hyvinkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei noilta suht edullisilta ruokapaikoilta tai siis tavallisilta ravintoloilta kannattaisi odottaa ihan samaa kuin vaikkapa tuplasti maksavilta selvästi hienommilta paikoilta. Ja mä vähän epäilen että noi hienompia paikkoja kehuvat käy niissä vain kerran viikossa tai kerran kuukaudessa, jotkut jopa vain kerran tai kaksi vuodessa, ja silloin se luultavasti on joku spesiaali-ilta vaikka tyttöystävän kanssa kun kerta ulos menevät syömään. Varmaan jotain erityistä palveluakin odottavat jne. ja siitä sitten maksavat. Amarillo kuitenkin on suht arkinen mesta, ainakin verrattuna niihin joihinkin, ja tuon Amarillon lounaasta täällä vissiin puhuttiin. Joo kyllä mäkin samalla rahalla menisin mielummin ehkä johonkin toiseen paikkaan, mutta siis kuitenkin. Ja toi joku juttu on varmaan ollut vaan yksittäistapaus, joita luultavasti tietenkin sattuu hieman enemmän noissa halvemmissa ketjupaikoissa kuin esimerkiksi joissakin fiinimmissä paikoissa, jotka panostavat moniin asioihin eri tavalla. Tietenkin kaikki huonot kokemukset on valitettavia, mutta niistä kannattaisi kertoa jo paikan päällä.
 

lihaani

Jäsen
Joo ei noilta suht edullisilta ruokapaikoilta tai siis tavallisilta ravintoloilta kannattaisi odottaa ihan samaa kuin vaikkapa tuplasti maksavilta selvästi hienommilta paikoilta.

Ei niin.

Mutta tavalliselta halvaltakin lounaspaikaltakin voi pyytää kolme asiaa:

- Siisteys. Se meinaa sitä, että asiakkaalle osoitettu pöytä on tyhjä ja puhdas. Perusvatimus JOSTA EI SAA TINKIÄ!!

- Asiallinen palvelu. Minimissään se on sitä, että asiakkaalle ei tiuskita eikä vittuilla. Se ei yrittäjälle maksa mitään.

- Saadaan sitä ruokaa, mistä on maksettu. Jos nimenomainen ruoka on loppu, siitä on selkeästi ilmoitettava. Sekään ei maksa yrittäjälle mitään.

Vielä on pitkä tie varsinkin maakunnissa tähän. Mutta toivoa soppii.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuo on suuri ongelma. Jos ei annan palautetta ne ei voi korjata virheitään.

Vaan entäs jos se palaute ei vastaanottajaa voisi vähempää kiinnostaa? Pistin aikanaan Kauppakeskus Eloon palautetta, omalla nimelläni ja yhteystiedoillani, koska en pitänyt siitä, että paikan infon "asiakaspalvelija" surutta yritti pistää omat perseilynsä minun piikkiini. Menen antamaan tuolle paikalle uuden mahdollisuuden sitten, kun palautteeseeni vastataan. Aika monta vuotta tuota olen odotellut. Odotellessani voin kertoa silloin tällöin, miten Kauppakeskus Elo on melko perseestä, eikä sinne kannata mennä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaan entäs jos se palaute ei vastaanottajaa voisi vähempää kiinnostaa? Pistin aikanaan Kauppakeskus Eloon palautetta, omalla nimelläni ja yhteystiedoillani, koska en pitänyt siitä, että paikan infon "asiakaspalvelija" surutta yritti pistää omat perseilynsä minun piikkiini. Menen antamaan tuolle paikalle uuden mahdollisuuden sitten, kun palautteeseeni vastataan. Aika monta vuotta tuota olen odotellut. Odotellessani voin kertoa silloin tällöin, miten Kauppakeskus Elo on melko perseestä, eikä sinne kannata mennä.

Jos tähän tarinaan vaihtaa kauppakeskus Elon tilalle turkulaisen "trendiravintola" Blancon, kokemus on yks yhteen omani kanssa. Blancossakin nuori itsestään hyvin tietoinen tytteli koitti vierittää omat mokansa asiakkaan niskaan eikä asiallisesta ja nimellä varustetusta palautteesta huolimatta vastausta ole edelleenkään kuulunut. Sitä odotellessa..
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voiko työnantaja yksipuolisesti tuoda käytäntöön uuden provisiomallin jossa provisiot käytännössä putoavat tapauksesta riippuen 20-50% ?

Oma käsitys on, että tuo vaatii neuvottelut ja hyväksynnän henkilöstöltä tai yt:t.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Tämä kysymys pitäisi varmaan esittää jollain vauva.info -palstalla, mutta ei. Haluan kysyä teiltä.

Onko jollakin pikkulapsen vanhemmalla ollut haasteita opettaa lapsi pyöräilemään? Minun syksyllä kouluun menevä tyttäreni ei tykkää, eikä halua eikä tunnu oppivan tätä taitoa. Koulumatka tulee olemaan juuri sellainen, mihin taitoa tarvitsisi, joten kiirekin asialla alkaa olla.

Ei siis ole motorisesti toivoton, esim. luistelee hyvin. Mutta pyörällä etenee vain apupyörät täyden tuen antaen ja minun pitäessä selästä tai satulasta kiinni. Miten tuosta eteenpäin? Sama metodi käytössä nyt kolmatta tai neljättä kevättä, mutta kehitystä ei ole paljoa tapahdu. Painoa tytöllä on tietysti jo sen verran että käsin kannattelu on jo hankalaa jos yllättäviä horjahduksia tulee ja ne tietysti säikyttävät tyttöä lisää. Vinkkejä, kiitos. Miten tuosta pyöräilijä saadaan?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Selittäkää tyhmälle tämä kesälomapäivien kertyminen. Aloitin työssä 5.8. 2013, ja käsittääkseni ekana työssäolovuonna saan lomapäiviä kerätyksi 2/kk tämän kuun loppuun saakka. Hyvä. Syys-loka-marras-joulu-tammi-helmi-maalis tuottavat plakkariin siis 12 lomapäivää, eli kaksi viikkoa kesälomaa (koska lauantait lasketaan tuossa mukaan.)

Mitä mä saan elokuulta koska työssä aloitus oli 5.8. eikä 1.8.? Yhden? Kaksi?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Selittäkää tyhmälle tämä kesälomapäivien kertyminen. Aloitin työssä 5.8. 2013, ja käsittääkseni ekana työssäolovuonna saan lomapäiviä kerätyksi 2/kk tämän kuun loppuun saakka. Hyvä. Syys-loka-marras-joulu-tammi-helmi-maalis tuottavat plakkariin siis 12 lomapäivää, eli kaksi viikkoa kesälomaa (koska lauantait lasketaan tuossa mukaan.)

Mitä mä saan elokuulta koska työssä aloitus oli 5.8. eikä 1.8.? Yhden? Kaksi?

Vuosilomalain mukaan (jota oletettavasti työpaikallasi noudatetaan) täysi lomanmääräytymiskuukausi vaatii 14 työpäivää. Elikäs siis 2 lomapäivää on tulossa ellei jostain syystä työaikasi yms. ollut elokuussa rajoitettu.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tämä kysymys pitäisi varmaan esittää jollain vauva.info -palstalla, mutta ei. Haluan kysyä teiltä.

Onko jollakin pikkulapsen vanhemmalla ollut haasteita opettaa lapsi pyöräilemään? Minun syksyllä kouluun menevä tyttäreni ei tykkää, eikä halua eikä tunnu oppivan tätä taitoa. Koulumatka tulee olemaan juuri sellainen, mihin taitoa tarvitsisi, joten kiirekin asialla alkaa olla.

Ei siis ole motorisesti toivoton, esim. luistelee hyvin. Mutta pyörällä etenee vain apupyörät täyden tuen antaen ja minun pitäessä selästä tai satulasta kiinni. Miten tuosta eteenpäin? Sama metodi käytössä nyt kolmatta tai neljättä kevättä, mutta kehitystä ei ole paljoa tapahdu. Painoa tytöllä on tietysti jo sen verran että käsin kannattelu on jo hankalaa jos yllättäviä horjahduksia tulee ja ne tietysti säikyttävät tyttöä lisää. Vinkkejä, kiitos. Miten tuosta pyöräilijä saadaan?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Kohtalotoveri!

Meillä oli toooodella vaikeaa tuo pyöräilyn opetteleminen. Ihan samalla tavalla kuin teilläkin niin luistelu sujui ja muutkin liikutahommat ihan kivasti, vaan pyöräily ei millään ottanut tulta alleen. Apupyörien poiston jälkeen homma meni aivan mahdottomaksi, niin jästipäinen tapaus oli että vaikka antoi alkuvauhdit niin ei suostunut polkaisemaan kertaakaan vaan kaatui mieluummin että loukkaisi ja että treenaamisen voisi lopettaa. Hyppäsi myös monta kertaa vauhdissa olevan pyörän kyydistä polvilleen maahan (!) jotta pääsisi kotiin...

Mitään patenttiratkaisua mulla ei valitettavasti ole antaa. Ihmettelin jo tuolloin sitä, kun kaiken muun voi ulkoistaa (uimakoulu, luistelukoulu jne.) - miksei fillarikoulua ole?

Kyllä kakarasta sitten polkupyöräilijä kumminkin tuli. Tuntikausia oltiin ulkona reenaamassa, välillä olin tosi tylynä ja puolittain pakotin pyörän päälle. Likka parkui kuin henkeä vietäisiin, mutta kyllä se polkemaan sitten lopulta lähti.

Kun pääsi meiltä Prismalle ja takaisin niin sai tuolla matkalla (n. 1 km/suunta) Nintendo DS:n.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös