Itse kävin rouvan kanssa Amarillossa joskus muistaakseni 2012 kesällä ilta-aikaan.
Tämän tapauksen ja paikan yleisilmeen johdosta Amarillon ja sanan "ravintola" mainitseminen kuvaamaan kyseistä paikkaa on edesvastuutonta, typerää ja osoittaa virheen tekijän huonoa makua ja arvostelukykyä.
Koska ketjun otsikkona on sekalaisia kysymyksiä, niin tässä sekalainen kysymys: Missä kaupungissa näin kävi? Helsingissä? Minä syön lounaani Turun Amarillossa, ja vaikka ketjupaikasta onkin kyse, niin toki työntekijöiden asenne voi vaihdella ympäri maata. Kai muuten annoit palautetta Amarillolle tai omistajaketjulle?
Ikävää, että sinulla ja rouvallasi oli noin huono kokemus, mutta tässä yhteydessä voisi ehkä käyttää ilmaisua "yksittäistapaus jota ei voi yleistää". Tuo ilmaisuhan on suurta hupia aiheuttava vitsi jos on kyse tietyistä maahanmuuttajaryhmistä tai mustalaisista, mutta ruokapaikkojen suhteen voi tapahtua paljon lyhyessäkin ajassa, ja kokemukset voivat vaihdella.
Ihan pienistä en välitä ainakaan yhden kerran perusteella, mutta paska palvelu ja asenne saavat minutkin äänestämään jaloillani enkä ihan heti uutta mahdollisuutta anna, jos taso on ollut liian huono. Esimerkiksi Turun Kupittaan Veritas-stadionin ravintolassa en ole käynyt noin seitsemään vuoteen. Saimme kerran kaveriporukan illanistujaisissa niin uskomattoman kusipäistä palvelua, että paikka meni joka jätkältä boikottiin pysyvästi. Tässä ei ollut kyse mistään unohtuneesta astiasta vaan niin nyrpeästä tarjoilijaämmästä, että tapauksesta muodostui kaveriporukan sisäinen meemi.
Nyt oli kuitenkin kyse lounaspaikoista, ei illallisravintoloista. Useimmiten syön "lounaan" työpaikallani lähiössä, jossa minulla ei ole ruokatuntia ja syön jonkun patongin tai sitten lämmitän mikrossa jotain minkä ehdin kupuuni ahtaa. Kaupungille eli Turun keskustaan pääsen noin kerran viikossa työasioissa, ja silloin on kyse ydinkeskustasta eli kortteli kauppatorista, jonka kupeessa Amarillokin on. Kebab-pizzeria Milan sekä läheinen kinkkiravintola ovat kelpo lounaspaikkoja, samoin Cafe Sirius josta saa italialaistyyppistä lounasta eli pastaruokia yms.
Amarillossa olen käynyt reilun vuoden sisällä noin parikymmentä kertaa vähintään, pari kanta-asiakaskorttiakin on tuonut ns. ilmaisen lounaan joka 10. aterian jälkeen. Ei ole lounasaikoihin kyllä koskaan ollut huonoa palvelua, aina asiallista ja ystävällistä. Lisäksi annokset tehdään keittiössä tuoreeltaan eivätkä ne ole odottaneet tilaajaa valmiina. Noin kympin hintaisiksi ne ovat isoja ja maittavia annoksia. Ihan kelpo burger-annoksia ainakin jos vertaa läheisen Hesen mömmöihin, ja vuohenjuusto-broileritortilla sekä noutobuffetin annokset kelpaavat myös.
Yleensä ovat ne pöydätkin putsattu ja tyhjätty. Joskus oli ruuhka-aikana tämä vielä kesken eikä muita pöytiä vapaana, mutta äkkiäkös tarjoilija pöydän sitten putsasi niin pääsin syömään. Ilta-aikaan eli ns. ravintola-asiakkaana en ole Amarillossa tainnut kovin usein käydä, olisinko joskus kerran pari.