Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 537
  • 47 171
Suosikkijoukkue
KK
Avatessani YouTube videoita mobiililaitteella niin usein tulee teksti, että tätä sisältöä ei saa toistettua mobiililaitteella. Miksi näin?
Tähän vaivaan löyty ratkaisu jota en viimeksi muistanut. Kun menet mobiililaitteellasi m.youtube.comiin, niin kun rullaat ihan alas, on siellä valinta mahdollisuus "työpäytä". Kun sitä painaa avautuu sivu YouTube ja pääsee katsomaan esim vevo-videoita. Tosin mobiililaitteesi pitää olla tuettuna kunnon flashillä.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Asensin omaan nokialaiseeni, mallia C7 tuon uuden Belle-laiteohjelmisto päivityksen ja kuten arvata saattaa, niin paskaa sain.
Eli päivityksen jälkeen lähettäessäni tekstiviestiä henkilölle A, menee sama tekstiviesti myös henkilölle B hieman muokattuna.. eli puhelin lisäilee itsestään viesteihin sanoja ja/tai lauseita. Myös henkilölle A mennyt viesti harvoin tulee juuri siinä muodossa perille asti, mikä on ollut tarkoitus.

Oon asentanu päivityksen uudestaan ja palauttanut jopa puhelimeeni tehdasasetukset, mutta eipä ole auttanu. Myös akun + SIM-kortin irroittaminen puhelimesta vähäksi aikaa ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Onko kellään mitään hajua mitä pitäisi tehdä, että saisi tuon tekstiviesti homman toimimaan normaalisti?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä merkitys on antennikaapelissa sillä ulommalla kuparikerroksella? Sisäkuparissahan se tieto liikkuu, eiks niin? Onko f-liittimen asennuksessa tärkeää jättää sitä ulompaa kuparia liittimen ja kaapelin väliin? Ymmärsikö kukaan mistä puhun?

Tässäkin tapauksessa kannattaa luottaa wikipediaan. Koaksiaalikaapeli ei ole sähköjohto sen helposti ymmärrettävässä muodossa, vaan singnaali etenee kaapelissa sen ulomman vaipan ja kaapelin ytimien välisessä eristeaineessa. Melko monimutkainen teoreettinen asia, minkä ymmärtäminen ja selittäminen edellyttää muutakin kuin ohmin lain.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
V-mainen ongelma

Meillä on kotona TV-sisäantenni käytössä kun syysmyrsky vei ulkoantennin mennessään. Ongelmana on nyt se, että jos kännykkä soi tai jokin sähkölaite(mikro, hiustenkuivain jne.) laitetaan päälle, alkaa helevetin moinen pätkiminen telkkarissa.

Onko noihin sisäantenneihin olemassa mitään häiriönsuodatinta? Ja kyseessä on omalla vahvistimella oleva antenni.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Avatessani YouTube videoita mobiililaitteella niin usein tulee teksti, että tätä sisältöä ei saa toistettua mobiililaitteella. Miksi näin?

Tässä just törmäsin vastaavaan pitkästä aikaa kun jatkoajasta jonkun Youtube-linkin avasin kännykällä. Android vehkeen oma Youtube-sovellus sanoi juuri noin. Sit huvikseni kokeilin bsplayer-soitinta, viime päivityksen jälkeen siihen tuli tuki Youtube videoille. Hyvin toimii!

Syyhän on juurikin niin kun on sanottu, tässä ratkaisu jos android vehkeellä surffaat.
 

Jeffrey

Jäsen
Tarvitsisin venäjänkielen taitoista palstalaista joka voisi minulle kääntää/tulkita yhden lauseen YV:llä. Google kääntäjä antaa kaksi aika erilaista vaihtoehtoa. Syynä varmasti lievä kirjoitusvirhe.

Asteleeko joku esiin?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Juurikin näin. Jos esim itse uploadaat videon youtubeen, saat päättää sako sitä katsoa mobiililaitteilla vai ei.

Liittyykö sekin tähän, että esim. iPhonen youtube-sovelluksella ei haussa löydä kaikkea mitä yrittää? En tietenkään osaa heittää mitään esimerkkiä, mutta ei anna samoja hakutuloksia iPuhelimen haku verrattuna ihan juutube-sivustoon...
 
Suosikkijoukkue
KK
Liittyykö sekin tähän, että esim. iPhonen youtube-sovelluksella ei haussa löydä kaikkea mitä yrittää? En tietenkään osaa heittää mitään esimerkkiä, mutta ei anna samoja hakutuloksia iPuhelimen haku verrattuna ihan juutube-sivustoon...
Näin uskoisin. Nokialla löytää mutta ei pääse katsomaan. Onkos iPhonella minkäänläistä flash tukea. Kannattaa kokeilla sitä desktop versiota.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Näin uskoisin. Nokialla löytää mutta ei pääse katsomaan. Onkos iPhonella minkäänläistä flash tukea. Kannattaa kokeilla sitä desktop versiota.

Täytyy itse asiassa vastata vielä sillä, että taitaa olla tuosta mainitsemastani kiinni, koska television sovelluksellakaan ei samoja tuloksia saanut. Sonyn telkkarissamme oli tuubi-sovellus ja yhteys nettiin. Ei löytynyt samoja hakutuloksia.
 
Suosikkijoukkue
KK
Täytyy itse asiassa vastata vielä sillä, että taitaa olla tuosta mainitsemastani kiinni, koska television sovelluksellakaan ei samoja tuloksia saanut. Sonyn telkkarissamme oli tuubi-sovellus ja yhteys nettiin. Ei löytynyt samoja hakutuloksia.
No niin, sinä puhutkin jostain sovelluksesta televisiossa. Varmasti hieman rajoittunut sovellus. Kyllä minun Nokian N8 löytää Vevo videot ja yrittää jopa toistaa, mutta kaatuu flash tuen puutteeseen. Huomenna yritän katsoa saisiko puhelimeeni mitään flash tukea. Ei varmaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
No niin, sinä puhutkin jostain sovelluksesta televisiossa. Varmasti hieman rajoittunut sovellus. Kyllä minun Nokian N8 löytää Vevo videot ja yrittää jopa toistaa, mutta kaatuu flash tuen puutteeseen. Huomenna yritän katsoa saisiko puhelimeeni mitään flash tukea. Ei varmaan.

Nääh, taisin sekoittaa...

Puhuin ensin toki ihan iPuhelimeni sovelluksesta. Mutta Sonyn telkkarissaniKIN on youtube-sovellus. Lähinnä vertailin noita kahta sovellusta (iPuhelimen ja telkkarin). Onkohan rautalanka jo tarpeeksi väännetty. Saan noilla sovelluksilla haku-toiminnolla keskenään aika samanlaisia tuloksia, mutta tosiaan ihan selaimen kautta surffaillessa sivustolta saan paljon enemmän tulosta. No eipä asia minun elämääni pilaa (aloin kyselemään lähinnä uteliaisuuttani), joten asian spekuloinnin voi toki jättää...

Sorry sekaannus!
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko Stadissa enää keskiviikkoisin mitään mestaa, jossa olisi halpaa juomaa ja edes jonkun verran porukkaa?
Kaivopihan Ale? Ihan paska mestahan se on, mutta juoma oli ainakin pari kesää sitten halpaa ja porukkaa ihan hyvin kun siellä viimeksi viikolla jaksoin käydä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Onko Stadissa enää keskiviikkoisin mitään mestaa, jossa olisi halpaa juomaa ja edes jonkun verran porukkaa?
Tarkotatko pubeja vai nightclubeja? Rokkia vai mitä? Onhan niitä! Joka paikassa porukkaa kuin pipoa, varsinkin keskiviikkoisin. Kalliossa pubit täynnä ja keskustan night clubeista hintataso on kyllä kova. Tuota Ale pubia en suosittele, ellet ole alle 20v.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkotatko pubeja vai nightclubeja? Rokkia vai mitä? Onhan niitä!

Joo, hyvä tarkennus. Elikkä enemmän yökerhotyyliä ja keskustasta kuten Amarillo, Baarikärpänen, kesällä Kaivohuone jne. Ale ei enää maistu yhtään, joten se on poissa laskuista. Saa olla toki myös rokkibaari. Lähinnä halpaa hintaa etsin, mutta ei taida tosiaan keskustasta löytyä vaan Kallioon on suunnattava.
 
Suosikkijoukkue
KK
Joo, hyvä tarkennus. Elikkä enemmän yökerhotyyliä ja keskustasta kuten Amarillo, Baarikärpänen, kesällä Kaivohuone jne. Ale ei enää maistu yhtään, joten se on poissa laskuista. Saa olla toki myös rokkibaari. Lähinnä halpaa hintaa etsin, mutta ei taida tosiaan keskustasta löytyä vaan Kallioon on suunnattava.
Kalliossa nyt ei yökerhoja hirveästi ole, mutta jos mattinykäsmäinen meininki kiinnostaa, niin Städäri eli Stadin Tähti kurvin lähellä taitaa olla keskiviikkoisin 04 asti auki ja hinnat halvat. Aikamoinen lihatiski, mutta hauska katsoa örveltäviä ihmisiä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Oletetaan että henkilö aloittaa pienimuotoisen liiketoiminnan, esimerkiksi siivouspalvelun, jonka liikevaihto on alle 8 500 euroa ja työtulo alle 7 105,84 euroa vuodessa. Hän ilmoittautuu kaupparekisteriin ja ennakkoperintärekisteriin eikä katso olevansa arvonlisäverovelvollinen AVL 3§:ssä tarkoitetun vähäisen toiminnan vuoksi.

Onko nyt niin, että hän ei maksa laskuttamastaan työstä mitään muita kuluja kuin tuloveron ja 0,82% sairauspäivärahamaksun, joka kerätään verotuksen yhteydessä?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt näyttäisi siltä, että ensi viikon keskiviikkona on käräjät kohtuu kaukana kotoa ja en pääse paikalle. 450€ uhkasakko on, että pitäisi olla henk. kohtaisesti paikanpäällä. Jos joku tietää niin pystyisikö tuota hoitamaan niin, että puhelimen välityksellä sönköttäisi sitä stooria. Eli asianajajalla olisi kaiutin päällä ja käräjäsalissa ne nauhurit tulilla ja selittäisin oman version tapahtumista niin, että kaikki paikalla olijat kuulisivat tuomarista ja syyttäjästä lähtien, että mitä mulla on asiaa. Jotenkin nykyaikana tuntuisi, että pystyisi, mutta toisaalta tuntuu jotenkin mahdottomalta yhtälöltä.

Minun rooli siellä olisi olla vastaajana ja asianomaisena.
 

Pardus

Jäsen
Latvian jääkiekkomaajoukkue julkaisi eilen uudet pelipaitansa, joissa on kaksi latvialaisen äärioikeiston käyttämää tunnusta. En tiedä kyseisten merkkien tarkempaa merkitystä, enkä sitä nyt kysykään, mutta sen sijaan haluaisin tietää mitä tarkoittaa edesmenneen Suomi-Isänmaa -puolueen logossa keskellä oleva kuvio? Mielenkiinnosta rupesin siis lueskelemaan wikipediasta erilaisista äärijärjestöistä ja vastaan osui jotenkin tutun oloinen kuvio, mutta en nyt saa päähäni missä olen sen aiemmin nähnyt ja mikä on sen merkitys? Kuvion ympärillä on työtä kuvaava hammasratas, minkä jopa minä ymmärsin.

Tässä siis kyseinen (onneksi jo kuolleen ja kuopatun) Suomi-Isänmaan logo:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Suomi_-_Is%C3%A4nmaan_logo.jpg
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt näyttäisi siltä, että ensi viikon keskiviikkona on käräjät kohtuu kaukana kotoa ja en pääse paikalle. 450€ uhkasakko on, että pitäisi olla henk. kohtaisesti paikanpäällä. Jos joku tietää niin pystyisikö tuota hoitamaan niin, että puhelimen välityksellä sönköttäisi sitä stooria. Eli asianajajalla olisi kaiutin päällä ja käräjäsalissa ne nauhurit tulilla ja selittäisin oman version tapahtumista niin, että kaikki paikalla olijat kuulisivat tuomarista ja syyttäjästä lähtien, että mitä mulla on asiaa. Jotenkin nykyaikana tuntuisi, että pystyisi, mutta toisaalta tuntuu jotenkin mahdottomalta yhtälöltä.

Minun rooli siellä olisi olla vastaajana ja asianomaisena.

Pitäisi onnistua kuuleminen puhelimitse. Minua itseäni kuultiin asianomistajana käräjäoikeuden istunnossa puhelimen välityksellä. Oikeuden sihteeri soitti minulle salista ja sen jälkeen tuomari selosti tilanteen ja miten homma etenee. Tämän jälkeen syyttäjä kysyi kysymykset ja minä vastailin. Vastaajan puolustusasianajajilla ei ollut minulta kysyttävää. Itse olin fyysisesti työpaikallani puhelun aikana ja olin kysynyt pomolta luvan asian hoitamiseen työajalla. Soita sinne käräjäoikeuteen sihteerille tai tuomarille ja sitä kautta asia selviää. Itse olin muistaakseni yhteydessä vielä syyttäjäänkin, koska hän minun asiaani ajoi istunnossa.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin sinähän kerroitkin olevasi vastaajana, joten en ole aivan varma onnistuuko sinun kohdallasi tämä toimintamalli. Kannattaa kuitenkin soittaa sinne käräjäoikeuteen ja sillä se asia selviää. Jos etäistunto ei onnistu, niin paikalle kannattaa kyllä mennä. Muuten tulee poliisit hakemaan sut sinne.

Edittinä vielä vähän lakipykäliä Finlexistä:

Oikeudenkäymiskaaren 12. Luvun 6§ kertoo seuraavaa:

Asianosaisen läsnäolo
6 § (11.7.1997/690)
Asianosainen määrätään saapumaan käräjäoikeudessa pidettävään pääkäsittelyyn henkilökohtaisesti sakon uhalla, jollei katsota, että hänen henkilökohtainen läsnäolonsa asian selvittämiseksi ei ole tarpeen.

Käräjäoikeuden suullisen valmistelun istuntoon asianosainen määrätään saapumaan henkilökohtaisesti sakon uhalla, jos hänen henkilökohtaisen läsnäolonsa katsotaan edistävän asian valmistelua.

Hovioikeudessa ja korkeimmassa oikeudessa toimitettavaan suulliseen käsittelyyn asianosainen määrätään saapumaan henkilökohtaisesti sakon uhalla, jos se katsotaan asian selvittämiseksi tarpeelliseksi.

Riita-asiassa, jossa sovinto ei ole sallittu, vastaajaa on aina kehotettava saapumaan tuomioistuimeen sakon uhalla.

Ja saman luvun 19§ sanoo vielä seuraavaa:

9 § (22.7.1991/1052)
Jos asianosainen tai hänen laillinen edustajansa ei noudata hänelle annettua kehotusta sakon uhalla saapua tuomioistuimeen henkilökohtaisesti, tuomioistuimen on, jos se edelleen pitää asianomaisen henkilökohtaista läsnäoloa välttämättömänä, asetettava korkeampi uhkasakko tai määrättävä hänet tai hänen laillisen edustajansa tuotavaksi samaan tai myöhempään istuntoon.

Jos vastaaja asiassa, jossa sovinto ei ole sallittu, jää saapumatta tuomioistuimeen, johon häntä on sakon uhalla kehotettu saapumaan, tuomioistuin saa asettaa hänelle korkeamman uhkasakon tai määrätä hänet tuotavaksi samaan tai myöhempään istuntoon silloinkin, kun häntä ei ole kehotettu saapumaan henkilökohtaisesti.


Summa summarum. Jos sinut on sakon uhalla määrätty saapuvaksi, ei paljoa vaihtoehtoja ole. Mutta kannattaa sinne oikeuteen olla yhteydessä niin selviää paremmin. Itse en ole mikään juristi,mutta aika paljon olen näiden lakipykälien kanssa ollut tekemisissä.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Oletetaan että henkilö aloittaa pienimuotoisen liiketoiminnan, esimerkiksi siivouspalvelun, jonka liikevaihto on alle 8 500 euroa ja työtulo alle 7 105,84 euroa vuodessa. Hän ilmoittautuu kaupparekisteriin ja ennakkoperintärekisteriin eikä katso olevansa arvonlisäverovelvollinen AVL 3§:ssä tarkoitetun vähäisen toiminnan vuoksi.

Onko nyt niin, että hän ei maksa laskuttamastaan työstä mitään muita kuluja kuin tuloveron ja 0,82% sairauspäivärahamaksun, joka kerätään verotuksen yhteydessä?

Virhe on jättää ilmoittautumatta alv-velvolliseksi ja jättää alvi laskuttamatta ja tilittämättä. Sen saa kuitenkin tuolla liikevaihdolla kokonaan takaisin alv:n alarajahuojennuksena.

Muuten ei sitten tarvitse maksella, kuin verot ansiotulosta. Periaatteessa yrittäjän (elinkeinonharjoittajan) pitää maksaa tietty liikevaihtoraja ylittäessään eläkemaksuja mutta noin pienillä liikevaihdoilla tuotakaan ei tarvitse välttämättä maksella vedoten työn osa-aikaisuuteen.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Virhe on jättää ilmoittautumatta alv-velvolliseksi ja jättää alvi laskuttamatta ja tilittämättä. Sen saa kuitenkin tuolla liikevaihdolla kokonaan takaisin alv:n alarajahuojennuksena.
Miksi tämä on virhe?

Jos ja kun palveluja myydään yksityishenkilöille, hinnoitteluhan on huomattavasti kilpailukykyisempi, jos alvia ei laskuteta. Tietysti sitten, jos raja ylittyy, pitää maksaa alv koko myynnistä, mutta senkin saa pääosin takaisin huojennuksena. Eli eikö se ole plus miinus nolla, paitsi että ei tarvitse tilitellä alveja ja anoa huojennusta?

Ja niitä eläkemaksuja ei tosiaan tarvitse maksaa, ellei työtulo ylitä mainitsemaani summaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miksi tämä on virhe?

Jos ja kun palveluja myydään yksityishenkilöille, hinnoitteluhan on huomattavasti kilpailukykyisempi, jos alvia ei laskuteta. Tietysti sitten, jos raja ylittyy, pitää maksaa alv koko myynnistä, mutta senkin saa pääosin takaisin huojennuksena. Eli eikö se ole plus miinus nolla, paitsi että ei tarvitse tilitellä alveja ja anoa huojennusta?

Ja niitä eläkemaksuja ei tosiaan tarvitse maksaa, ellei työtulo ylitä mainitsemaani summaa.

Ihan vanhempana valtiomiehenä ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että kannattaa maksaa sekä alvit että sotut yms. riippumatta tulorajoista. Silloin ei tarvitse niitten kanssa murehtia ja nehän saa takaisin kun verotuspäätös on selvä. Kikkailu sucks.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Ihan vanhempana valtiomiehenä ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että kannattaa maksaa sekä alvit että sotut yms. riippumatta tulorajoista. Silloin ei tarvitse niitten kanssa murehtia ja nehän saa takaisin kun verotuspäätös on selvä. Kikkailu sucks.

Niin, no eihän tuossa mitään kikkailua ole. Jos toiminta on vähäistä, se sitten on. Toisaalta, voihan se olla selvin hakeutua alv-velvolliseksi. Ainakin välttyy selittelemiseltä vaikkapa asiakkaille, miksi alvia ei makseta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös