Mikäs tämä Hokin tilanne nyt oikeasti on ollut? Ensin sanottiin, että mitään lisäaikaa ei annettu. Sitten sanottiin, että Hokki ehdotti maksavansa osan verovelasta ja nyt viimeisessä viestissä, että Hokki ehdotti yrittävänsä maksaa osan veloista ennen kauden alkua. Salonojallehan on nyt annettu 6 päivää aikaa maksaa velat. Ei ole millään vertailukelpoinen Hokin tilanteeseen. Se, että Hokki ei saanut lisenssiä uutisoitiin 24.5. Nyt mennään 20.4. En usko, että EU:llakaan on enää 24.5. lisäaikaa yrittää maksaa velkoja. Sillä, että on haettu konkurssiin ei pitäisi olla mitään merkitystä. Merkitystä on vain veloilla.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että EU:n pitää hoitaa kaikki velvoitteet ja sen lisäksi pystyä takaamaan, että tulevalla kaudella ei kuluneen kauden kaltaisia ongelmia tule, jotta lisenssi voitaisiin myöntää. Takuu voitaisiin ottaa vaikka ihan talletuksena uusilta omistajilta. Siihen en usko hetkeäkään, että Jussista olisi hommaa pyörittämään edes pääomistajana. Saati ainoana omistajana. Nyt pitää saada ihan muut ruoriin, jos toiminnan halutaan jatkuvan.
Tosin mulle kelpaisi sekin vaihtoehto, että joku toinen porukka (esim. BJR tai Kiekko-Espoo) ottaa vastuun espoolaisesta miesten kiekosta ja aloittaa alempaa.