Ongelma on siinä, että sitä ei välttämättä tiedä jos missään ei lue. Minulla itselläni on kokemusta vastaavasta työurani alkuajoilta. Kyse oli vain parin kuukauden pestistä, mutta silloinen työnantajani kusetti multa juuri lomarahat. Minä pidin itsestään selvänä, että saan lomarahat palkan päälle mutta irtisanoutuessani työnantaja väitti, että ne sisältyivät palkkaan. Kyse oli markka-aikana vain muutamista satasista, joten en nostanut asiasta meteliä vaan merkkasin menetykset "pysyvään muistiini" oppirahoina. Ja jokaisessa työsopimuksessani (tai tessissä) on sen jälkeen ollut jossain muodossa kirjallisesti mainittu myös lomarahoista. Olen myös useita kertoja neuvonut nuorempia tuttujani ja kavereitani tarkistamaan asian jo etukäteen. Näin ollen minun tuttunikin hyötyivät myöhemmin minun casestani.
Ihan noin äkkiseltään arvauksena liigassa pelaajista sopimuksen neuvottelee itse hyvin harva pelaaja. Eli tasan tarkkaan neuvoja on varmasti ollut ja vielä Revon tapauksessa hyvin kokeneelta kaverilta, joten vertauksesi ei mennyt maaliin mitenkään.
Sinulla tuskin oli agenttia tai lakimiestä kaverina tuossa tilanteessa?
Toisekseen sinun tilanteen takia olisi tuskin käynyt niin, että n. 450 henkilöä olisi alkanut samaan prosessiin?
Eli toisin sanoen vertailee tilannetta ns. Ihan tavallisen tallajaan ja jo reilusti ammattilaisten apua saaneen pelaajan välillä.
Tätä tavallista tallaajaa pitää toki puolustaa mutta pelaaja, joka saa apua omalta agentiltaan ja näillä on aina lakimies takana ei voi verrata mitenkään.
Tästä Revon tapauksessa vaan seurauksena voi jonkun liigaseuran isot talousvaikeudet jos pelaajat lähtevät haastamaan kaikilla tiedossa ollutta toimintatapaa.