Sebastian Dyk HIFK:ssa

  • 118 157
  • 588

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Luulen että Dyk kuuluu vähän niihin pelaajiin, jotka laittaa maalipaikoissa silmät kiinni ja sutasee sinnepäin. Jännittääkö liikaa tilanteissa? Ehkä siksi ei ole mikään tehokkuuden esimerkkipelaaja.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Luulen että Dyk kuuluu vähän niihin pelaajiin, jotka laittaa maalipaikoissa silmät kiinni ja sutasee sinnepäin. Jännittääkö liikaa tilanteissa? Ehkä siksi ei ole mikään tehokkuuden esimerkkipelaaja.
Sit, nykyään todella harvoin kun saa flow päälle niin uppoaa ku vaan lämäsee.

Mut edelleenkin työnteon kautta plus merkkinen pelaaja joukkueelle.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mut edelleenkin työnteon kautta plus merkkinen pelaaja joukkueelle.
Kävimme jo tästä eilen keskustelua, eikä tämä edelleenkään avaudu minulle. Dykin oletetulla palkalla saisi todennäköisesti 3 kappaletta näitä ”työnteon kautta plus merkkisiä” pelaajia. Eikö hyöty-panos suhde ole silloin negatiivinen, kun työnteosta pitää maksaa kolminkertainen summa rahaa? Vaikka Dyk onkin osastoa ”vahvistus” niin mielestäni voisi odottaa jotain muutakin kuin pelkkää työntekoa.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Kävimme jo tästä eilen keskustelua, eikä tämä edelleenkään avaudu minulle. Dykin oletetulla palkalla saisi todennäköisesti 3 kappaletta näitä ”työnteon kautta plus merkkisiä” pelaajia. Eikö hyöty-panos suhde ole silloin negatiivinen, kun työnteosta pitää maksaa kolminkertainen summa rahaa? Vaikka Dyk onkin osastoa ”vahvistus” niin mielestäni voisi odottaa jotain muutakin kuin pelkkää työntekoa.
Tottakai pitäisi olla pienempi likaa jos vetää top6 hyökkääjän liksalla

Tässä vaiheessa sopparit tehty eikä saa vaihtaa/hommata uusia pelaajia, niin mä katon vain suoritusta kentällä, miten vaikuttaa pelin virtaukseen, saako hommattua vastustajalle jäähyjä, saako pidettyä paineen alla kiekon omilla jne.

Niin mun mielestä pari viime matsii on parantanut kokoajan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tottakai pitäisi olla pienempi likaa jos vetää top6 hyökkääjän liksalla

Tässä vaiheessa sopparit tehty eikä saa vaihtaa/hommata uusia pelaajia, niin mä katon vain suoritusta kentällä, miten vaikuttaa pelin virtaukseen, saako hommattua vastustajalle jäähyjä, saako pidettyä paineen alla kiekon omilla jne.

Niin mun mielestä pari viime matsii on parantanut kokoajan.
Ok, itse en ole nähnyt kuin Dykin vaikuttavan pelin virtaukseen negatiivisesti ja samalla sotkevan Koivistoisen pelin täysin. Hyvänä esimerkkinä eilen Kärppien pisin pyöritys kolmannessa erässä, joka lähti Dykin surkeasta sokkosyötöstä hyökkäyssiniselle. En ole myöskään nähnyt hänen hankkivan vastustajalle jäähyjä. Let’s agree to disagree.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Taitaa olla nyt 17 peräkkäistä ottelua ilman maalia. Missä muussa joukkueessa tällainen nallipyssy laitettaisiin joukkueen kultakypärän johtamaan kärkiketjuun?
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Alkaisiko jo riittämään tämä sama levy.
Loppuuko tämä edes mestaruuteen vai jaksetaanko silloinkin jauhaa että oltais voitettu mestaruus paremmin/enemmän/isommin jos Dyk/Rantakari/ Kåsastul/tms olisi parempi tai joku ihan muu.

Joukkue voittaa ja jokainen pelaaja on silloin tehnyt oman osuutensa riittävän hyvin. Kun maalintekijällä maalinteko tökkii, niin silloin pelataan joukkueelle ja muut tekee ne tarvittavat maalit.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Dyk ja Roy ovat sellaisia pelaajia, että joukkue voittaa heistä huolimatta ,ei siksi, että olisivat hoitaneet oman osuutensa (olemalla tehottomia plus tänäänkin molemille -2). Olisipa HIFK viime hetken hankintana Royn sijasta napannut esim. Kirk tai Kantner tai Stålberg, jotka sentään ovat liigatason pelaajia ja siten pystyvät ajoittain tuottamaan jotain hyökkäyspäähän, vaikkeivat suoertähtiä olekaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ehdottomasti ensikautta silmälläpitäen. Pitkät jatkot Dyk, Tallberg ja Roy!!!!
Juuri näin! Täällä palstallakin yleensä vaan huudellaan pikaisen menestyksen perään. Ei ymmärretä jatkuvuutta ja aluillaan olevaa projektia. Ei osata katsoa tuloksen taakse. Dyk on sen kaltainen pelaaja, että tuloksen taakse pitää osata katsoa ihan todella syvälle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Juu en kiellä et toivoisin tehoja myös Dykiltä, mutta kun IFK:n DNA on työteliäs vittumainen jengi niin Dyk on siinä hyvä, sanottakoon et tänään pelaa välttävä/ok tasolla, oli siellä snadisti aihioita, Roy pitäis saada vielä mukaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Täysi turhake. Toivottavasti oli viimeinen peli IFKssa.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Ihan vitun huono, on huonoin kolmikosta Lyytikäinen, Palola, Dyk... Ei luultavasti kelvannut mihinkään, joten siksi roikkuu mukana. Surkeampi kenttäpelaajana, kuin meijän toinen veskari maalivahtina.
Kuitenkin symppiskundi, hyvät läpät, kuuma muija ja diggailee pannkakasta
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tästä antaa esimerkkiä koska itse näen asian erilailla. Dyk ei selkä suorana vaihdossa vetele vaan tekee kyllä töitä. Tietysti sieltä ei tule tulosta ulos sitä mitä odotetaan, mutta kyllä se joukkueelle pelaa vaihdosta vaihtoon.
Juuri tästä syystä oletan, että Dyk ottaa paikan kolmosesta kun pleijarit pyörähtää käyntiin. Ounastelen edelleen, että se kenttä on muodossa Seppälä-Paajanen-Dyk. Teissala on hyvä seppä runkosarjassa, mutta veikkaan että on vielä toistaiseksi liian riskialtin kortti Peltoselle pudotuspelejä ajatellen.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Juuri tästä syystä oletan, että Dyk ottaa paikan kolmosesta kun pleijarit pyörähtää käyntiin. Ounastelen edelleen, että se kenttä on muodossa Seppälä-Paajanen-Dyk. Teissala on hyvä seppä runkosarjassa, mutta veikkaan että on vielä toistaiseksi liian riskialtin kortti Peltoselle pudotuspelejä ajatellen.
Voi olla näin. Itse en usko, että Teissalaa pudotetaan kolmesta ekasta ketjusta ainakaan aluksi. Jos menee tehottomaksi kikkailuksi, hänet lanataan monta kertaa pelissä ja selkä suoristuu puolustussuuntaan, uskon, että katsomo kutsuu.
 

Incognito

Jäsen
Onko tästä antaa esimerkkiä koska itse näen asian erilailla. Dyk ei selkä suorana vaihdossa vetele vaan tekee kyllä töitä. Tietysti sieltä ei tule tulosta ulos sitä mitä odotetaan, mutta kyllä se joukkueelle pelaa vaihdosta vaihtoon.

Kyllähän se duunia on tehnyt aina. Itse asiassa Dyk oli ennen tuota pitkää loukkaantumistaan tehotilastossa +7 ja silloin IFK:n toiseksi paras hyökkääjä siinä tilastossa. Tämä siis sen vaikean jakson aikana. Tehoja ei tullut eikä kiekollisia onnistumisia, mutta ei vuotanut omiin toisin kuin moni muu. Nyt paluunsa jälkeen ottanut 4 maalia pakkasta ja "vain" +3 enää. Vertailuina Koivistoinen -5, Paajanen -6, Tallberg -4, Halttunen -7. Nyt jos ja kun joku vähättelee tehotilaston merkitystä, niin kyllä se aika selkeästi korreloi peliesityksiin. Åstenista esim. on puhuttu, että pelaa uransa parasta kautta. Nyt loppukaudesta hänellä lähti pelillisesti vähän laukalle, mutta +5 on hänen roolinsa pelaajalle hyvä lukema, kun miettii että joukkue on keskikastia. Sitten taas Tallberg -4. Juha Jääskä ihan omilla lukemillaan +15.

Kiekollinen pelaaminen on tällä hetkellä aivan luokatonta suorastaan Dyk:llä ja loukkaantumisen jälkeen omaan silmään myös pelillinen taso notkahtanut vs. alkukausi, mutta silloin ei ollut kuitenkaan taakka joukkueelle. Nyt HIFK todella tarvitsee tasonnostoa osastolta Paajanen, Tallberg, Dyk. Sieltä se ennemmin tulee, kuin Teissala, Kaskimäki. Tavallaan tässä voi nyt painaa resettiä ja nyt vain Åstenmaista kevättä kohti.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivotaan että eiliset onnistumiset siivittäisivät hyviin playoffeihin. Mä en myöskään allekirjoita täysin Dyk on turha-väitettä. Kahden suunnan peli kulkee ja töitä tekee niin perkeleesti miksi uskon että poffeissa voisi olla Dykistä enemmän iloa jengille kuin kokemattomista Kaskimäestä ja Seppälästä.

Edellisen kerran Dyk on varsinaisesti liekeissä ollut playoffeissa 2021, siellä pinna per peli. Viime keväänä ei juurikaan pelannut.

Sopimuksen purku kauden jälkeen vaikuttaa toki loogiselta. Mutta jos näin ei tapahdu, ehkä Dyk löytäisi tehokkuutensa Lehterän vierellä. Dyk on IFKssa löytänyt tehoilukemiat useamman eri pelinrakentajan, sentterin tai laiturin kanssa, mutta tällä kaudella semmoista kaveria ei ole löytynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös