Sebastian Dyk HIFK:ssa

  • 117 603
  • 588

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulee varmasti olemaan tärkeä osa meidän joukkuetta pleijareissa. Kokenut ja kova tekemään töitä, aika puusilmä täytyy Peltosen olla jos esim. Roy tai Kaskimäki menisi kovissa playoffväännöissä Dykin ohi. Pisteitä tuskin kannattaa hirveästi Sebulta odottaa.

Ja olen silti sitä mieltä että ensi kaudeksi tämä herra kohti uusia haasteita.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sopimuksen purku kauden jälkeen vaikuttaa toki loogiselta. Mutta jos näin ei tapahdu, ehkä Dyk löytäisi tehokkuutensa Lehterän vierellä.
Tämä olisi niin IFK:n tyylinen ratkaisu. Tuhlataan Lehterän tasoinen pelaaja sillä, että istutetaan vierelle Dyk! Ehkä sieltä saataisiin sitten Dykistä jotain 15+15 irti kun joku muu painaisi tuossa tontissa 25+25. Mutta ihan kivahan tuo 15+15 on myös. Ja Dyk on kiva tyyppi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monilta unohtuu se, että Dyk on ollut tällä kaudella kaksi kertaa loukkaantuneena. Ensimmäisen kerran hän oli lokakuussa kolme viikkoa pois ja jo noinkin pitkä poissaoloaika indikoi sitä, ettei kyseessä ollut mikään täysin mitätön vaiva. Mulle on ainakin ihan selvää, että loukkaantumisen jälkeen pelituntumaan pääseminen vie aina hetken. Dykille ei myöskään ollut (tuolloinkaan) löytynyt ”omaa” vakioketjua, jolloin sopeutuminen on vielä vähän haastavampaa, kun ukot vierellä vaihtuu usein. Kun maaleja ei tule, se vaikuttaa itseluottamukseen. Silti pitää vain jaksaa painaa duunia. Ja sitä Dyk on tehnyt koko ajan. Dyk on mun mielestä tällä kaudella pelannut muutenkin ihan erilaista peliä kuin aikaisemmin ja keskittynyt ennemminkin syöttämään ketjunsa ”maalintekijälle” kuin ampumaan itse. Epäilen, että valmennus on häneltä sitä odottanutkin.

Itse muistan, miten siistiä ja energistä lätkää nelonen Åsten-Seppälä-Dyk pelasi ja taisivat tehdä maalinkin. Ainakin lähellä oli useampikin maali. Dyk siitä sitten nostettiin ketjuhierarkiassa yköspäin ja löysi Nättisen kanssa nopeasti yhteisen sävelen. Mä itse asiassa pidän paljon myös Dykin ansiona sitä, että Nättinen löysi ekan loukkaantumisensa jälkeen maalinjyvän. Tämä kaksikko pelasi todella näyttävää lätkää ja kummankin nopeus tuli oikeuksiinsa.

Kun Dyk sitten vihdoin osui itsekin tolppien väliin, hän luonnollisesti loukkaantui uudelleen. 2 kk poissaolo ison jalkavamman takia ei ole mikään mitätön pikkujuttu. Liikehän Dykillä on ollut ihan paskaa paluunsa jälkeen, mutta se oli odotettavaa, olihan hänellä jalkavamma. Ja kun häntäkin on heitelty ketjusta toiseen ja katsomoonkin, niin ei se mikään ihme ole, ettei nyt ihan parasta pöytään ole pystynyt laittamaan.

Työnmäärästä ja asenteesta ei jää kiinni ikinä. En ymmärrä vaatimuksia sopimuksen purkamisesta yhtään näissä olosuhteissa. Ilman loukkaantumisia ehkä ymmärtäisin, mutta en usko, että ilman niitä Dykin peli olisi ollut tuloksellisesti noin vaatimatonta.

Pleijareissa Dykin pitäisi ottaa Kaskimäen paikka. Olisi itse asiassa pitänyt ottaa jo. Vain typerys jättäisi katsomatta Dyk-kortin pleijareissa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä olisi niin IFK:n tyylinen ratkaisu. Tuhlataan Lehterän tasoinen pelaaja sillä, että istutetaan vierelle Dyk! Ehkä sieltä saataisiin sitten Dykistä jotain 15+15 irti kun joku muu painaisi tuossa tontissa 25+25. Mutta ihan kivahan tuo 15+15 on myös. Ja Dyk on kiva tyyppi.

Vasempaan laitaan joku 40+ pistettä jätkä ja Dyk oikealle työmyyrän rooliin tekemään 30+ pinnaa. Mitään muuta paikkaa Dykille en 23-24 IFKssa keksi. Nykyistä ykköstä ei ole mitään järkeä rikkoa, koska se on ensi kaudella koko liigan top-3-ketju eikä Dyk näytä myöskään Koivistoisen ketjuun sopivan. Neloseen turhan kallis eikä se myöskään varmaan ole se rooli, missä Sebastian haluaa pelata.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vasempaan laitaan joku 40+ pistettä jätkä ja Dyk oikealle työmyyrän rooliin tekemään 30+ pinnaa. Mitään muuta paikkaa Dykille en 23-24 IFKssa keksi. Nykyistä ykköstä ei ole mitään järkeä rikkoa, koska se on ensi kaudella koko liigan top-3-ketju eikä Dyk näytä myöskään Koivistoisen ketjuun sopivan. Neloseen turhan kallis eikä se myöskään varmaan ole se rooli, missä Sebastian haluaa pelata.
Pakko tuo sopimus on purkaa tai sitten se pelipaikka on nelosketjussa/rotaatiossa. Ei Dykiä vain voi heittää kärkiketjuihin "raatamaan", koska hän ei todellakaan raada ja tee tilaa ketjukavereille ja pelaa kahteen suuntaan hyvin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tuntuu että valmennus (jostain syystä) luottaa Dykiin ja muistan parikin haastattelua nähneeni jossa joku joukkuekaveri kehui Dykiä todella taitavaksi pelaajaksi ja tottakai myös hyväksi jätkäksi. Ja kun sitä sopparia on vielä yksi kausi jäljellä niin en ikävä kyllä usko että sitä lähdetään purkamaan.

JOS niin kuitenkin kävisi että sopimus puretaan niin olen melko varma että painaa kultapotta päässä jossain Sportissa tai KooKooossa 25 häkkiä ensi kaudella. Olis niin tyypillistä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Monilta unohtuu se, että Dyk on ollut tällä kaudella kaksi kertaa loukkaantuneena. Ensimmäisen kerran hän oli lokakuussa kolme viikkoa pois ja jo noinkin pitkä poissaoloaika indikoi sitä, ettei kyseessä ollut mikään täysin mitätön vaiva. Mulle on ainakin ihan selvää, että loukkaantumisen jälkeen pelituntumaan pääseminen vie aina hetken. Dykille ei myöskään ollut (tuolloinkaan) löytynyt ”omaa” vakioketjua, jolloin sopeutuminen on vielä vähän haastavampaa, kun ukot vierellä vaihtuu usein. Kun maaleja ei tule, se vaikuttaa itseluottamukseen. Silti pitää vain jaksaa painaa duunia. Ja sitä Dyk on tehnyt koko ajan. Dyk on mun mielestä tällä kaudella pelannut muutenkin ihan erilaista peliä kuin aikaisemmin ja keskittynyt ennemminkin syöttämään ketjunsa ”maalintekijälle” kuin ampumaan itse. Epäilen, että valmennus on häneltä sitä odottanutkin.

Itse muistan, miten siistiä ja energistä lätkää nelonen Åsten-Seppälä-Dyk pelasi ja taisivat tehdä maalinkin. Ainakin lähellä oli useampikin maali. Dyk siitä sitten nostettiin ketjuhierarkiassa yköspäin ja löysi Nättisen kanssa nopeasti yhteisen sävelen. Mä itse asiassa pidän paljon myös Dykin ansiona sitä, että Nättinen löysi ekan loukkaantumisensa jälkeen maalinjyvän. Tämä kaksikko pelasi todella näyttävää lätkää ja kummankin nopeus tuli oikeuksiinsa.

Kun Dyk sitten vihdoin osui itsekin tolppien väliin, hän luonnollisesti loukkaantui uudelleen. 2 kk poissaolo ison jalkavamman takia ei ole mikään mitätön pikkujuttu. Liikehän Dykillä on ollut ihan paskaa paluunsa jälkeen, mutta se oli odotettavaa, olihan hänellä jalkavamma. Ja kun häntäkin on heitelty ketjusta toiseen ja katsomoonkin, niin ei se mikään ihme ole, ettei nyt ihan parasta pöytään ole pystynyt laittamaan.

Työnmäärästä ja asenteesta ei jää kiinni ikinä. En ymmärrä vaatimuksia sopimuksen purkamisesta yhtään näissä olosuhteissa. Ilman loukkaantumisia ehkä ymmärtäisin, mutta en usko, että ilman niitä Dykin peli olisi ollut tuloksellisesti noin vaatimatonta.

Pleijareissa Dykin pitäisi ottaa Kaskimäen paikka. Olisi itse asiassa pitänyt ottaa jo. Vain typerys jättäisi katsomatta Dyk-kortin pleijareissa.
Miksi Dyk tarvitsee niin kauan, kun Nättinen oli edellisen loukkaantumisen jälkeen heti kondiksessa? Joo, tietysti erilainen vamma ja huono lääkäri, kun päästää liian aikaisin tositoimiin, vai?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On totta, että Dykistä ei ole saatu hyökkäyspäähän lähellekään sitä, mitä on toivottu. Kuitenkin etenkin pudotuspeleissä, joissa vaatimustaso kamppailupelaamiseen on armoton, minä kerta kerrasta valitsisin Dykin joukkueeseen mieluummin kuin esimerkiksi Kaskimäen tai muun vastaavan junnun. Siinäkin tapauksessa, että joltain nousevalta kyvyltä olisi mahdollisesti saatavissa yksittäisiä erinomaisia välähdyksiä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Dyk tarvitsee niin kauan, kun Nättinen oli edellisen loukkaantumisen jälkeen heti kondiksessa? Joo, tietysti erilainen vamma ja huono lääkäri, kun päästää liian aikaisin tositoimiin, vai?

En minä tiedä, eikä mun varmasti pidäkään. Tuskin sama vamma kyseessä, kun poissaoloaika oli toisella tuplasti pidempi. Lääkäri todennäköisesti sama, joten Heleniusta en lähtisi suolaamaan. Valitettavasti multa et tähän saa vastausta.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En minä tiedä, eikä mun varmasti pidäkään. Tuskin sama vamma kyseessä, kun poissaoloaika oli toisella tuplasti pidempi. Lääkäri todennäköisesti sama, joten Heleniusta en lähtisi suolaamaan. Valitettavasti multa et tähän saa vastausta.
Taka-ajatuksena kuitenkin, minulla oli se, että ehkä Dyk ei kuitenkaan ole enää entisellä tasollaan, verrattuna esim. Nättiseen. Eikä ehkä palaudu sille tasolle. Ehkä. En kuitenkaan loputtomiin jäisi odottamaan. Kyllä varmasti eri pelaajat (ja eri-ikäiset) kuntoutuvat eri nopeudella, mutta on niitäkin, jotka sitten eivät tai eivät pääse entisille tasoilleen, kun ikää on tullut lisää. Esim. Bobby Orr taisi lopettaa, huomatessaan ettei pelaaminen enää onnistu, vaikka nuori olikin.
Itse en usko Dykin enää pääsevän taannoisiin tehoihin. Aika näyttää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruotsista palaa kuulkaa loppukesästä Stadiin kaksi Dykiä. Ehkäpä jopa kaksi Sebastiania, jos ovat ajan hermolla :). Onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä! Hienosti ajoitettu, voisi jopa todeta, että maaliin johtava syöttö lähti juuri oikeaan aikaan :D.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ruotsista palaa kuulkaa loppukesästä Stadiin kaksi Dykiä. Ehkäpä jopa kaksi Sebastiania, jos ovat ajan hermolla :). Onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä! Hienosti ajoitettu, voisi jopa todeta, että maaliin johtava syöttö lähti juuri oikeaan aikaan :D.
Alkusyksyn möyrintä on siis tuottanut hedelmää ainakin jollain tasolla :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Toivottavasti vastustajille on pleijareissa tarjolla vain Underbar och jättefint ”Basti Dyk’s pankaka-show”

(Anteeksi etukäteen mahd. kieliopilliset- ja kirjoitusvirheet)
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan tämä toive menee sinne kaikkien muiden syntien jatkoksi ja syyksi kivittää allekirjoittanut Brewer Streetillä kauden päätyttyä, mutta itse antaisin Dykille vielä yhden kauden aikaa. Parhaimmillaan kuitenkin erittäin pätevä peluri Liigaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan tämä toive menee sinne kaikkien muiden syntien jatkoksi ja syyksi kivittää allekirjoittanut Brewer Streetillä kauden päätyttyä, mutta itse antaisin Dykille vielä yhden kauden aikaa. Parhaimmillaan kuitenkin erittäin pätevä peluri Liigaan.

Niin minäkin antaisin, koska loukkaantumiset ja sopimus tehtiin alunperinkin kahdeksi vuodeksi. Olisin ehkä eri mieltä, jos olisi pelannut tällaisen kauden täysillä peleillä tai pienillä poissaoloilla. Kaksi pidempää poissaoloa (3 vkoa ja 2 kk) ovat kuitenkin mun kirjoissani erittäin iso lieventävä asianhaara. Ja kyllähän Dyk oli juuri päässyt hyvälle tasolle ennen kuin loukkaantui jälkimmäisen kerran. Toivoa paremmasta siis nähdäkseni on ihan oikeasti. Joku liidossa oleva pelaaja samaan ketjuun auttaisi varmasti paljon.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen arvostellut varmasti eniten. Tänään ansaitsee Dyk kehuja. Hoisi oman roolin hyvin ja suuressa roolissa ensimmäisessä maalissa. Vielä, kun saisi jostain onnistumisen maalin muodossa niin vain taivas on rajana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli Dykiltä tänään. Myös liike alkoi näyttää siltä kuin Sebastian Dykin kuuluu kentällä näyttääkin. Pelaa isolla sydämellä jengille ja sellaista arvostan aina, varsinkin silloin, kun oma peli ei kulje. Onnistuminen maalin muodossa tekisi isosti gutaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Dyk oli pirteä. Siitä hänelle plussaa. Edelleen odottelen kuitenkin myös niitä tehoja. Pelkkä pirteä pelaaminen ei kanna loputtomiin.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaippa se rouva Dykin pannukakkutaikina paranee kevättä kohden, näin kävi myös kaksi vuotta sitten. Nämähän ovat itse asiassa vasta Sebun toiset pleijarit, koska 2020 skipattiin koronan takia ja 2022 Dyk pelasi vain yhden pelin.

Rooli on myös selvästi muuttunut aikaisemmasta. Ekalla kaudella se oli tulosyksikön maalipyssy, sen jälkeen kakkoskorin tuloksentekijä, nyt työmies.

Koska käynnissä on Stadin kevät, ei ole ajankohtaista pohtia ensi kauden asioita ja mikä on Dykin rooli siinä (vai onko).

Tänä keväänä Sebu on IFKlle tärkeä tunnollinen joukkuepelaaja, ja panoksellaan tärkeämpi kuin mitä meidän lahjakkaat junnut näissä kevään vaativissa peleissä olisivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös