Sari (ja Jari) Sairaanhoitajan kuulumisia

  • 610 815
  • 5 631
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Arvostan suuresti sairaanhoitajia mutten pätkääkään Tehyn johdossa olevia lihavia ämmiä jotka ovat lietsoneet kentän tähän tilanteeseen! Superin hyväksymät korotukset pitäisi riittää näillekin omaan napaan tuijottelijoille(lue Tehyn johto).
Kuntasektorilla itsekin töissä olevana ja 3.1% korotuksen saaneena 1.10. lähtien en voi kuin ihmetellä joidenkin ahneutta?? Menkää muualle töihin jos ei kiinnosta!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Odotellaan nyt, alkaako niitä irtisanoutumislappuja todella ilmestyä työnantajien pöydille.
EDIT: hoitajat.netissä on ilmeisesti kyllä vallalla sellainen käsitys, että nimi listassa on jo pätevä irtisanoutuminen. Ei ole mennyt koulutus hukkaan...

Näin lainsäädäntöä tuntematta olisi kyllä sangen kovan luokan bluffi, jos näillä listoilla ei ole merkitystä ja tarvittaisiin henkilökohtaiset ilmoitukset (tuo listahan kai on ilmoitus irtisanomisesta, mutta yhden henkilön allekirjoituksen ja henkilötietojen sijasta siellä on monen henkilön allekirjoitukset ja henkilötiedot) - mutta näitä oikeita ilmoituksia ei siis lähetettäisi ollenkaan! Tai siis ehkä kovan sijasta pitäisi adjektiivina käyttää "alkeellinen" - mikään inhimillisessä toiminnassa ei juuri enää hämmästytä, mutta kyllä hämmästyttäisi ihan pikkasen jos Tehy a) joko ei ole selvittänyt tätä asiaa lakimiehillään tai b) olettaa ettei työnantaja sitä tule tekemään.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mjr; kirjoitti:
Näin lainsäädäntöä tuntematta olisi kyllä sangen kovan luokan bluffi, jos näillä listoilla ei ole merkitystä ja tarvittaisiin henkilökohtaiset ilmoitukset (tuo listahan kai on ilmoitus irtisanomisesta, mutta yhden henkilön allekirjoituksen ja henkilötietojen sijasta siellä on monen henkilön allekirjoitukset ja henkilötiedot) - mutta näitä oikeita ilmoituksia ei siis lähetettäisi ollenkaan! Tai siis ehkä kovan sijasta pitäisi adjektiivina käyttää "alkeellinen" - mikään inhimillisessä toiminnassa ei juuri enää hämmästytä, mutta kyllä hämmästyttäisi ihan pikkasen jos Tehy a) joko ei ole selvittänyt tätä asiaa lakimiehillään tai b) olettaa ettei työnantaja sitä tule tekemään.

Kyllähän tässä listassa on kyse vain siitä, että listaan nimensä kirjoittaneet ovat luvanneet Tehylle tarvittaessa irtisanoa itsensä. (tätä tukee sekin, että tehy on sanonut, että jos listalle nimensä kirjoittanut ei irtisanoudukaan, häntä kohdellaan rikkurina)

Työnantajalle päin tuo paperi ei voi mitenkään olla pätevä, minun vähäisen tietämykseni valossa irtisanoutuminen pitää tehdä henkilökohtaisesti eikä yhdellä paperilla voi irtisanoutua kuin yksi ihminen.

Eli kyse on suuren luokan bluffista, jota Tehy ei toivonut työnantajan katsovan.

EDIT: Ilmeisesti Tehy:ssä on kerrottu tuon listan olevan valtakirja tehylle. Voiko valtakirjalla irtisanoutua toisen puolesta?
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuntasektorilla itsekin töissä olevana ja 3.1% korotuksen saaneena 1.10. lähtien en voi kuin ihmetellä joidenkin ahneutta?? Menkää muualle töihin jos ei kiinnosta!

Et ehkä tarkoittanut tehdä vertailua 3.1:n ja 24:n välille mutta siltä varalta että se jonkun päässä syntyy: 3.1% (itselle tuli 3.5) on sopimuksen ensimmäisen vuoden osuus. Tehyn vaatimuksessa se olisi ilmeisesti n. 8%, ei siis 24. Minua tämä nokittelu ei jaksa nyt enää tässä vaiheessa kiinnostaa. Tähän varautumisesta olen jaksanut varoitella vuosikaudet (lähdin aikoinani koko sektorilta kävelemään juuri tämän ennakoitavissa olevan tilanteen vuoksi) , mutta nyt kun rytinä alkaa niin olen enää kiinnostunut vain lopputuloksesta. Sekä valtion että kuntapuolen päättäjille tässä on vain yksi viesti: you asked for this.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllähän tässä listassa on kyse vain siitä, että listaan nimensä kirjoittaneet ovat luvanneet Tehylle tarvittaessa irtisanoa itsensä. (tätä tukee sekin, että tehy on sanonut, että jos listalle nimensä kirjoittanut ei irtisanoudukaan, häntä kohdellaan rikkurina)

Työnantajalle päin tuo paperi ei voi mitenkään olla pätevä, minun vähäisen tietämykseni valossa irtisanoutuminen pitää tehdä henkilökohtaisesti eikä yhdellä paperilla voi irtisanoutua kuin yksi ihminen.

Eli kyse on suuren luokan bluffista, jota Tehy ei toivonut työnantajan katsovan.

Se vain kuulostaisi täysin naurettavalta taktiikalta. Eli siis jos ei olisi tarkoitus todella lähettääkään minkäänlaisia todellisia irtisanomisia. Miten kauan luulet että työnantajalta menisi tuon asian sisäistämisessä? Itsekin kyllä ajattelin aluksi julkisuuden tietojen varassa, että kysymys olisi vain tälläisestä epämääräisestä sitoumuksesta, millä ei ole todellista merkitystä, ja että sitten vain niihin perustuen olisivat varsinaiset ilmoitukset lähdössä tällä viikolla, mutta sikäläisessä foorumissa näin nyt viestejä, joiden mukaan paperin sanamuoto on selkeästi nimenomaan irtisanoutumista koskeva ilmoitus työnantajalle, mutta varustettu monella eikä vain yhdellä allekirjoituksella. No, eiköhän tämä selviä piakkoin - ja jos sinun tulkintasi on oikea niin Tehylle se selviää vähän kuten Titanicille selvisi jäävuoreen törmääminen. Vaikea kuitenkaan uskoa että näin olisi näin isoilla panoksilla pelatessa.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Eli kyse on suuren luokan bluffista, jota Tehy ei toivonut työnantajan katsovan.

EDIT: Ilmeisesti Tehy:ssä on kerrottu tuon listan olevan valtakirja tehylle. Voiko valtakirjalla irtisanoutua toisen puolesta?

No olisipa siinä vitunmoinen bluffi kerrakseen, että jo perjantaina todettaisiin, että irtisanoutumiset eivät ole laillisia. Joko jokainen tekee ilmoituksen itse tai sitten kyseessä on mainitsemasi laillinen "valtakirjajärjestely". Jälkimmäinenhän toimiessaan romuttaisi tällä palstalla monen unelmat siitä, että ei niitä irtisanoutuvia kuitenkaan paljoa ole.

edit. Tehyllähän on käsittääkseni noita potilasvahinkoja yms. varten aika pätevät lakimiehet, joten eiköhän tuollaiset seikat olla selvitetty.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletko sinä, kalevi, viiden viikon kuluttua henkilökohtaisesti irtisanonut itsesi? Tämä tarkoittaa siis sitä, että olet laittanut nimesi ihan oikeaan irtisanoutumisilmoitukseen perjantaihin mennessä. Nyt ei puhuta mistään Tehyn kierrättämästä lapusta.
Tämä on täysin triviaali pikkuseikka tässä asiassa; pääpointti on se että viiden viikon päästä minä + 13 000 muuta hoitajaa ollaan vapautettu kuntatyönantajan palveluksesta ja ollaan vapaita tekemään just sitä mitä halutaan. Jos hallitus on niin typerä että päästää terveydenhuollon kaatumaan, niin vedän siitä ainoastaan yhden johtopäätöksen; yhteiskunnan arvostus alaa kohtaan on nolla ja minä joudan vaihtamaan alaa.
Onneksi näyttää tällä koulutuspohjalla töitä riittävän; kaksi varteenotettavaa tarjousta on jo allekirjoittaneelle tehty.

No olisipa siinä vitunmoinen bluffi kerrakseen, että jo perjantaina todettaisiin, että irtisanoutumiset eivät ole laillisia. Joko jokainen tekee ilmoituksen itse tai sitten kyseessä on mainitsemasi laillinen "valtakirjajärjestely".
Kuten sanottu, ei ole väliä onko kyseessä laillinen tai laiton irtisanoutuminen kun se kerran joka tapauksessa tapahtuu. Ja jos siitä paukahtaisi sakot niin so what? Itse olen ainakin valmis vaikka vähän maksamaan pois pääsystä jos hallitus tekee typeryyksiä ajaa tilanteen totaaliseen kaaokseen ja katastrofiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kuten sanottu, ei ole väliä onko kyseessä laillinen tai laiton irtisanoutuminen kun se kerran joka tapauksessa tapahtuu. Ja jos siitä paukahtaisi sakot niin so what? Itse olen ainakin valmis vaikka vähän maksamaan pois pääsystä jos hallitus tekee typeryyksiä ajaa tilanteen totaaliseen kaaokseen ja katastrofiin.

Pointti on kai lähinnä siinä, että jos ilmoitus ei ole laillisesti validi, niin kysymys on aivan samasta asiasta kuin jos kahvitunnilla huutaisi, että "nyt kyllä ihan oikeesti lähden täältä kävelemään 19.11.". Sen huudon voi perua hyvin helposti, eikä voitaisi millään varmuudella arvioida ilmoituksen uskottavuutta, ennenkuin tuo 19.11. koittaa. Minkä lisäksi tietysti jos todellinen lähtijöiden määrä onkin paljon pienempi niin vaara sanktioista on suurempi. Jos taas kysymyksessä olisi todellinen validi kirjallinen irtisanoutuminen niin sen laajuus olisi helpommin arvioitavissa, eikä sitä olisi kovin helppo tehdä tekemättömäksi missään kovin suuressa mittakaavassa eli uhan todellisuus olisi paljon konkreettisempi ja välittömämpi työnantajalle ja valtiolle. Tässä mielessä tällä laillisuudella on paljonkin merkitystä, ja jos siinä on epäselvyyttä niin työnantaja tulee varmasti käyttämään asiaa hyväksi.
 
K

kiwipilot

Tämä on täysin triviaali pikkuseikka tässä asiassa; pääpointti on se että viiden viikon päästä minä + 13 000 muuta hoitajaa ollaan vapautettu kuntatyönantajan palveluksesta ja ollaan vapaita tekemään just sitä mitä halutaan. Jos hallitus on niin typerä että päästää terveydenhuollon kaatumaan, niin vedän siitä ainoastaan yhden johtopäätöksen; yhteiskunnan arvostus alaa kohtaan on nolla ja minä joudan vaihtamaan alaa.
Onneksi näyttää tällä koulutuspohjalla töitä riittävän; kaksi varteenotettavaa tarjousta on jo allekirjoittaneelle tehty.


Kuten sanottu, ei ole väliä onko kyseessä laillinen tai laiton irtisanoutuminen kun se kerran joka tapauksessa tapahtuu. Ja jos siitä paukahtaisi sakot niin so what? Itse olen ainakin valmis vaikka vähän maksamaan pois pääsystä jos hallitus tekee typeryyksiä ajaa tilanteen totaaliseen kaaokseen ja katastrofiin.

No miksi sitten tämä hirveä tilitys ja uutispommien lupailu? Sähän vaikutat ihan - no jos et tyytyväiseltä - niin ainakin vapautuneelta; sisäinen tolppahomo (taksikuski) on näköjään löytynyt. Ja etkös sä ole sitten kuskailemassa mummoja terveyskeskukseen kun "totaalinen kaaos ja katastrofi" pukkaa päälle? Joko on muuten pussihousut ja nahkarotsi ostettu?
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
EDIT: Ilmeisesti Tehy:ssä on kerrottu tuon listan olevan valtakirja tehylle. Voiko valtakirjalla irtisanoutua toisen puolesta?

Mielestäni ei, joskaan en ole aivan varma. Laissa puhutaan henkilökohtaisesti toimittamisesta. Ainakaan valtakirja ei voi olla nimilistanomainen, ja mielestäni valtakirjaa työntekijän ja työnantajan välisen sopimuksen purkamiseksi ei voi antaa järjestölle, pankille tai yritykselle.

Onko kukaan nähnyt tuota listaa, lainkäytön kannalta on oleellista mitä siinä lukee.

http://www.kuntatyonantajat.fi/modu...A18E724427BA4B235EA47C08FC7~layout~kt2006.asp
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Beagle Boy; kirjoitti:
Valtakirjalla voi valtuuttaa toisen irtisanomaan oman työsuhteensa.

Mutta eikö siinäkin tapauksessa valtakirjan tulisi olla henkilökohtainen ja valtuutetun luonnollinen henkilö?
 

Gangrene

Jäsen
Valtakirjalla voi valtuuttaa toisen irtisanomaan oman työsuhteensa.

Mistä löysit tämän?

Yksi rahallisestikin vaikuttava skenaario on, että kun ihmiset irtisanoutuvat TEHY:n ruutuvihkoilla, työnantaja ei hyväksy niitä validina irtisanomisdokumenttina, ihmiset poissa työstä --> luvaton irtisanoutuminen. Jää lomaraha korvaamatta palkansaajille, joka on rangaistus irtisanomisajan noudattamatta jättämisestä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Laissa puhutaan henkilökohtaisesti toimittamisesta.



Anteeksi puhuinkin paskaa. Kyllähän päättämisilmoitus pitää toimittaa henkilökohtaisesti. TSL 9 luku 4§ "Työsopimuksen päättämisilmoitus on toimitettava työnantajalle tai tämän edustajalle tai työntekijälle henkilökohtaisesti. Jos tämä ei ole mahdollista, ilmoitus voidaan toimittaa kirjeitse tai sähköisesti. Tällaisen ilmoituksen katsotaan tulleen vastaanottajan tietoon viimeistään seitsemäntenä päivänä sen jälkeen, kun ilmoitus on lähetetty."
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mutta eikö siinäkin tapauksessa valtakirjan tulisi olla henkilökohtainen ja valtuutetun luonnollinen henkilö?
Valtuutusta koskevat säännöt löytyvät Oikeustoimilain toisesta luvusta. Valtuuttettu voi olla oikeushenkilö (kuten esimerkiksi kännykkäliittymää vaihtaessa valtuutetaan uusi operaattori sulkemaan vanha liittymä) ja valtuutus voi myös olla suullinen, mutta silloin kolmas ei saa vilpittömän mielen suojaa valtuutetun ylittäessä toimivaltansa.

Mistä löysit tämän?

Valtuuttamisen vapaus on Suomen oikeudessa pääsääntö, jota rajoitetaan joissakin nimenomaisissa tapauksissa, kuten esimerkiksi kiinteistön kaupassa ja avioliiton solmimisessa.

Edit. Tapahtui lipsahdus tuon päättämisilmoituksen toimittamisen suhteen. Anteeksi, menen nurkkaan häpeämään.
 
Viimeksi muokattu:

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Riittääkö yksi yhteinen irtisanominen, vai pitääkö jokaisen irtisanoutua itse. Tästä problematiikasta luvattiin puhua enemmän YLE:n uutisissa 21.50
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koskenkorva; kirjoitti:
Riittääkö yksi yhteinen irtisanominen, vai pitääkö jokaisen irtisanoutua itse. Tästä problematiikasta luvattiin puhua enemmän YLE:n uutisissa 21.50

Ja jos tuo yksi yhteinen irtisanoutuminen on pätevä, niin ymmärtävätkö kaikki allekirjoittajat mihin ovat nimensä laittaneet?

Millaisia ovat olleet tilanteet joissa nimiä on kerätty ja mitä silloin on sanottu.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vähän ihmetyttää että minkälainen vika on suomalaisessa koulutusjärjestelmässä, jos korkeakoulutetuiksi sanotaan tampioita jotka eivät ymmärrä vaihtaa työpaikkaa parempaan ennen kuin ammattiliitto kertoo että palkkasi on perseestä?

Vai miten muuten on selitettävissä nämä "kalevit" jotka nyt vaahtoavat alan vaihtuvan helposti jos liksa ei nouse?
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Millaisia ovat olleet tilanteet joissa nimiä on kerätty ja mitä silloin on sanottu.

Se TEHY:n puheenjohtaja, mikä Jaana Pullea-Pusula se oli, käytti kielenkäytössään sanaa "sitoumus". Ei voi olla niin, että "sitoudun irtisanomaan itseni" - lista voi olla validi irtisanominen, jonka järjestö vain toimittaa.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Tämä on täysin triviaali pikkuseikka tässä asiassa; pääpointti on se että viiden viikon päästä minä + 13 000 muuta hoitajaa ollaan vapautettu kuntatyönantajan palveluksesta ja ollaan vapaita tekemään just sitä mitä halutaan.

Oletko jo OIKEASTI irtisanoutunut vai oletko vieläkin sen uskon varassa, että "se tehyn paperi riittää"? Kyllä vai ei? Tämä ei ole mikään triviaali pikku seikka tässä asiassa. Mites muuten tuo karenssi? Tehylläisiä se ei varmaan koske. Niin ja onnittelut uusista työtarjouksista. Tartu niistä toiseen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja jos tuo yksi yhteinen irtisanoutuminen on pätevä, niin ymmärtävätkö kaikki allekirjoittajat mihin ovat nimensä laittaneet?

Millaisia ovat olleet tilanteet joissa nimiä on kerätty ja mitä silloin on sanottu.

Samaa kyllä mietin varsinkin kun uskoni ihmisten kykyyn ja älyyn noin yleensäkään selvittää minkään asioiden oikeaa tilaa on verraten heikko. Moni ihminen uskoo kyllä melkein mitä vaan kunhan sen joku auktoriteetiksi mielletty sanoo.
Voihan olla toki, että kaikki 12 800 ovat ihan sitovan ja asianmukaisen valtakirjan antaneet tietäen mistä todellisuudessa on kyse ja minä olen vain kyyninen ihmisten kollektiiviseen tietämättämyyteen uskova ihminen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllä vähän ihmetyttää että minkälainen vika on suomalaisessa koulutusjärjestelmässä, jos korkeakoulutetuiksi sanotaan tampioita jotka eivät ymmärrä vaihtaa työpaikkaa parempaan ennen kuin ammattiliitto kertoo että palkkasi on perseestä?

Sairaanhoitajan hommahan on aika lailla kutsumusammatti. Ei kai kukaan palkan takia poliisiksikaan ala.

Sairaanhoitajat ovat olleet yleisesti tyytymättömiä palkkaansa, mutta huomaavat vasta nyt todellisen mahdollisuuden vaikuttaa siihen. Kukaan ei jaksa taistella yksin tuulimyllyjä vastaan, mutta ammattiliiton aloitettua työtaistelun seisoo varmasti hyvin moni liiton vaatimusten takana.

Itse asiaan en nyt ota mitään erityista kantaa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kieltämättä mielenkiintoinen skenaario. TEHYllä on nyt 13000 irtisanoutumiseen valmiin ihmisen lista joka on aivan selvästi tehty vain painostusmielessä ja hieman riskilläkin: Ei uskota että sitä ihan oikeasti joudutaan laittamaan käytäntöön. Joukkovoiman takana on helppo pullistella.

Mutta nyt mikäli työnantaja katsookin tämän kortin: Mitä sitten tapahtuu? Asuntovelkaiset inssinvaimot tipahtavat ensin karenssille ja sitten työttömyystuelle, ja alkavat jonotella työpaikkoja. Loppupeleissä vaihdetaan sitten vaan naapurin Annelin kanssa duuneja ja homma jatkuu entisellään. "Muutama" voi myös erota liitosta...

No noin pitkällehän ei toki tulla menemään, mutta jotenkin pieni kiero mieleni toivottaisi tässä työnantajapuolelle onnea, katsokaa tämä kortti! Olisi mielenkiintoista nähdä millainen tämä luvattu joukkoirtisanominen, se kamala ase jolla liitto nyt työnantajapuolta uhkailee, tosiasiassa, tosipaikan tullen on. Toki samassa yhteydessä toivotan voimia töiden organisointiin, tässä olisi toisaalta tulevien tehostamistoimenpiteiden kannalta otollinen harjoittelurako: "Meiän äiti tekee teidän äitin hommat!"
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Kieltämättä mielenkiintoinen skenaario. TEHYllä on nyt 13000 irtisanoutumiseen valmiin ihmisen lista joka on aivan selvästi tehty vain painostusmielessä ja hieman riskilläkin: Ei uskota että sitä ihan oikeasti joudutaan laittamaan käytäntöön. Joukkovoiman takana on helppo pullistella.
"
Olet aivan oikeassa. Kyse on pelkästä painostuskeinosta ja riskinotosta. TEHY:llä ei todellakaan ole varaa irtisanoutumisten toteuttamiseen. Mikäli niihin mennään, ja mikäli koko operaatio kestäisi edes muutaman viikon, kurahtaisi lakkokassa tyhjäksi ja töissä olevien tehyläisten tulisi maksaa korotettua jäsenmaksua. Korotettua jäsenmaksua he joutuvat maksamaan myös seuraavina vuosinakin. Sen sijaan työntantajapuolella on rahaa pitkäänkin työtaisteluun, eikä se helpolla tule taipumaan, koska muillekin kunta-alan järjestöille pitäisi jatkossa maksaa sama kuin hoitajille.

TEHY on näyttänyt jo kaikki korttinsa ja kaiketi toivoo n. 18 - 20% korotuksia, mutta KT ei sitä pysty maksamaan, joten sairaanhoitajien on turha luulla sitä, että työntantaja taipuisi näiden uhkailujen edessä.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletko jo OIKEASTI irtisanoutunut vai oletko vieläkin sen uskon varassa, että "se tehyn paperi riittää"? Kyllä vai ei? Tämä ei ole mikään triviaali pikku seikka tässä asiassa. Mites muuten tuo karenssi? Tehylläisiä se ei varmaan koske. Niin ja onnittelut uusista työtarjouksista. Tartu niistä toiseen.
Tiedän että olen allekirjoittanut lapun jossa sanotaan että "irtisanoudun siitäjasiitä toimestani sinäjasinä päivänä vuonna 2007" Alle paikka, päivämäärä ja allekirjoitus. Jos tällainen lappu menee mitättömäksi kun se kiertää Tehyn konttorin kautta niin sitten en ymmärrä mistään mitään. Ihme meteli jostakin lapusta; ei minulle ole mikään ongelma laittaa irtisanoutumisilmoitusta työpaikalle vaikka postissa; minuutin homma kun kuponkikin on valmiina intranetissä. Mutta Tehyn ohjeiden mukaan tässä toistaiseksi edetään.

Jos puhut työkkärin karenssista niin ei pelkoa työttömyydestä, alalla huutava työvoimapula ja muutakin duunia löytyy; nyt alkaa näyttää siltä että allkirjoittaneella on hyvät saumat siirtyä lääketieteellisiä varusteita ja laitteita myyvän firman palkkalistoille; myyntitykin duuni on paskaduunia mutta siitä sentään maksetaan säädyllinen korvaus.

No noin pitkällehän ei toki tulla menemään, mutta jotenkin pieni kiero mieleni toivottaisi tässä työnantajapuolelle onnea, katsokaa tämä kortti! Olisi mielenkiintoista nähdä millainen tämä luvattu joukkoirtisanominen, se kamala ase jolla liitto nyt työnantajapuolta uhkailee, tosiasiassa, tosipaikan tullen on.
Mitä enemmän näitä maallikkofoorumeita lueskelee ja päättäjien kommentteja kuuntelee, niin sitä enemmän minä toivon että hallitus ajaisi tilanteen joukkoirtisanoutumiseen. Tietenkään ei tuntuisi hyvältä kun työnantajapuoli uhraisi viattomia säästääkseen palkkarahoissa, mutta oppisivathan ainakin kerrasta mitä tarkoittaa kun 10% tehyläisistä irtisanoutuu ja muut hoitajat tukevat kaikilla mahdollisilla laillisilla keinoilla työtaistelua.
Siitä tulisi kammottavan verinen mutta tulevaisuutta ajatellen erittäin opettavainen episodi..

No, onneksi hallituksella on käytettävissä asiantuntijoita ja puheet jossain vaiheessa muuttuvat; itse veikkaan että meille edullinen sopimus syntyy viimeistään päivää ennen deadlinea, mutta aika näyttää...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös