Oletko jo OIKEASTI irtisanoutunut vai oletko vieläkin sen uskon varassa, että "se tehyn paperi riittää"? Kyllä vai ei? Tämä ei ole mikään triviaali pikku seikka tässä asiassa. Mites muuten tuo karenssi? Tehylläisiä se ei varmaan koske. Niin ja onnittelut uusista työtarjouksista. Tartu niistä toiseen.
Tiedän että olen allekirjoittanut lapun jossa sanotaan että
"irtisanoudun siitäjasiitä toimestani sinäjasinä päivänä vuonna 2007" Alle paikka, päivämäärä ja allekirjoitus. Jos tällainen lappu menee mitättömäksi kun se kiertää Tehyn konttorin kautta niin sitten en ymmärrä mistään mitään. Ihme meteli jostakin lapusta; ei minulle ole mikään ongelma laittaa irtisanoutumisilmoitusta työpaikalle vaikka postissa; minuutin homma kun kuponkikin on valmiina intranetissä. Mutta Tehyn ohjeiden mukaan tässä toistaiseksi edetään.
Jos puhut työkkärin karenssista niin ei pelkoa työttömyydestä, alalla huutava työvoimapula ja muutakin duunia löytyy; nyt alkaa näyttää siltä että allkirjoittaneella on hyvät saumat siirtyä lääketieteellisiä varusteita ja laitteita myyvän firman palkkalistoille; myyntitykin duuni on paskaduunia mutta siitä sentään maksetaan säädyllinen korvaus.
No noin pitkällehän ei toki tulla menemään, mutta jotenkin pieni kiero mieleni toivottaisi tässä työnantajapuolelle onnea, katsokaa tämä kortti! Olisi mielenkiintoista nähdä millainen tämä luvattu joukkoirtisanominen, se kamala ase jolla liitto nyt työnantajapuolta uhkailee, tosiasiassa, tosipaikan tullen on.
Mitä enemmän näitä maallikkofoorumeita lueskelee ja päättäjien kommentteja kuuntelee, niin sitä enemmän minä toivon että hallitus ajaisi tilanteen joukkoirtisanoutumiseen. Tietenkään ei tuntuisi hyvältä kun työnantajapuoli uhraisi viattomia säästääkseen palkkarahoissa, mutta oppisivathan ainakin kerrasta mitä tarkoittaa kun 10% tehyläisistä irtisanoutuu ja muut hoitajat tukevat kaikilla mahdollisilla laillisilla keinoilla työtaistelua.
Siitä tulisi kammottavan verinen mutta tulevaisuutta ajatellen erittäin opettavainen episodi..
No, onneksi hallituksella on käytettävissä asiantuntijoita ja puheet jossain vaiheessa muuttuvat; itse veikkaan että meille edullinen sopimus syntyy viimeistään päivää ennen deadlinea, mutta aika näyttää...