Tami Talk; kirjoitti:Näemme nykytilanteen hyvin samalla lailla, mutta korjauskeinot eri lailla. En usko siihen, että on jokin yksityistämisen autuus ja viisaat ihmiset, jotka tuosta noin korjaavat ennakkoluulottomasti asiat kuntoon. Enkä usko siihen, että pitkässä juoksussa yksityinen malli olisi jotenkin kokonaisvaltaisesti laadukkaampi ja taloudellisempi, ongelmattomampi. Kelpaa kyllä mulle sekin, että kokeillaan, mutta en usko siihen.
En minäkään yksityistämistä autuaana keinona ole nytkään mainostanut, olen useampaan kertaan näissä keskusteluissa maininnut, että kun ei osata ostaa ei yksityistämisellä saada muuta kuin pahaa mieltä lisää.
Ennemmin kannustaisin kierrättämään henkilökuntaa toimesta toiseen, katsomaan asioita hieman eri näkökulmasta. Vaikka sitten edes saman kunnan sisällä.
Ravistelua. (ei lapsen)
Tami Talk; kirjoitti:Olen samaa mieltä siitä, että organisaatioista kyllä pitäisi lähteä korjaamaan. Sitä on varmaan ammatti-ihmiset alalla tehneet koko ajan, mutta ei se ole niin helppoa, kuin täällä annetaan ymmärtää:
"Pannaan hommat kuntoon ja yhdistellään organisaatioita tehokkaammiksi"
"Priorisoidaan ja jätetään turhat hommat tekemättä"
"Potkitaan hankalat tapaukset ulos"
"Vedetään jo tarjotutkin prosentit pois ja odotellaan, että tulevat nöyrinä takaisin"
"Hyvin pärjätään ilman nyt irtisanoutuviakin, kun hoidellaan hommat järkevästi"
"Ongelmana on se, että sairaaloiden johdossa on lääkärit. Sinne pitäis laittaa ammattijohtajat laittamaan hommat kuntoon"
"Otetaan ulkomailta hoitajia"
"Koulutetaan jo Suomessa valmiiksi asuvat nyt thaihierojina työskentelevät hoitajiksi"
Nuo ovat tosiaan turhan yksioikoisia kannanottoja, eivätkä sinänsä kelpaa lääkkeiksi kuin ylimielisyyteen.