Sanna Marinin hallitus

  • 2 594 531
  • 21 526

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tää on hieno ketju. Oikeistoporukka kirjoittaa satamäärin viestejä ja tuntee ittensä fiksuksi. Tässä vaiheessa voi todeta että hei sieltä Tokmannilta saa ämpäreitä. Kukkuu, höpötätte just sitä paskaa mihin Marin teidät ovelasti huijas ja jengi lähinnä nauraa parhaillaan teille. Itte toki olen sitä mieltä että touhu oli melkoisen ämpäristä.
En puhu kaikkien puolesta, mutta minua tässä erityisesti hiertää se, että itse yrittää taistella tämän viruksen leviämistä vastaan pitämällä sitä rättiä naaman edessä kaikissa julkisissa tiloissa (ilmeisesti tehohoidon kapasiteetti on äärirajoilla), joissa se on suinkin mahdollista, vaikka olen molemmat rokotukset saanut, kuten 73,4% tästä väestöstä, ja samaan aikaan saa kuulla, että henkilö, joka Kiurun ohella antaa kasvot tälle koronataistelulle yms. rajoitteille, on altistunut virukselle, ja päättää silti mennä ilman maskia ravintolaan bailaamaan aamuneljään asti. Pohdin juuri eilen kaupassa katsellessani kaikkia muita maskinaamoja, jotka todennäköisesti olivat myös rokotettuja, että miksi edes vaivaudumme jos pääministeriäkään ei kiinnosta?

Edellä oleva on siis vain minun henkilökohtainen fiilikseni, ja kaikille sattuu kämmejä. Jos tämä olisi poikkeustapaus, kohu olisi mielestäni ylimitoitettu. Mutta näitä virhearvioita sattuu Marinille jatkuvasti, ja aina on selityksissä kyse siitä, että hän on uskonut sen olevan hyväksyttyä, koska joku muu on sanonut sen olevan ok. Jos kyseessä olisi joku rivikäskyläinen, jonka tehtävä on yleisesti ottaen seurata sokeasti ohjeita, se olisi ymmärrettävää, mutta puhumme nyt tämän maan vaikutusvaltaisimmasta henkilöstä, pääministeristä, jolta itse toivoisin löytyvän sen verran omaa arviointikykyä, ettei lähde altistuneena bilettämään baariin, varsinkin kun tämän omicron-variantin takia hän joutuisi varmaan kohta puhumaan kansalle rajoitusten kiristämisen puolesta. Sama juttu sen ateriakohun kanssa. Ei tullut mieleen, että vasemmistopoliitikkona, joka on aiemmin saarnannut rikkaiden vastuunkantamisesta, perheensä aterioiden maksattaminen veronmaksajilla ei ole hyvä esimerkki, vaikka siihen joku tekninen porsaanreikä olisikin. Minulle tämä avautuu syvästi kaksinaamaisena toimintana, ja onko siis ihme, etten halua sellasen ihmisen olevan tämän maan todellinen johtaja?

Mainittakoon vielä (jotta tiedät mistä suunnasta tämä mielipide tulee), etten kertaakaan äänestänyt Kokoomusta (pois lukien presidentinvaalien toinen kierros), ja hurmaannuin vaalien alla Sanna Marinin olemuksesta siinä missä moni muukin, vaikka tiedostin hänen ideologiansa olevan naivia ja sinisilmäistä. Koin viherpunan olevan se minun juttuni (olen monivuotinen Vihreiden äänestäjä), mutta nyt tunnen olevani poliittisesti koditon. Se lienee yksi syy siihen, miksi tämä rakki jaksaa räksyttää. Tunnen itseni petetyksi, sekä puolueeni, että hallituksen keulahahmon toimesta. Ennen Persut oli se puolue, jota en missään nimessä äänestäisi, nyt se on hullua kyllä Vihreät. Ja vaikken ole koskaan äänestänyt Kokoomusta, seuraavissa vaaleissa saatan - varsinkin jos Elina Valtonen astuu keskeisempään rooliin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Joo, demarit eivät mokomaa harrasta. Sanooko nimi Työväen ja Pienviljelijäin Sosialidemokraattinen Liitto mitään? Ellei niin kannattaa googlettaa. Olisihan se hyvä sinunkin olla selvillä oman puolueesi historiasta.
Tuo liittyi ihan erilaiseen historialliseen tilanteeseen, missä puolueen lisäksi myös ammattiyhdistysliike ja työväen urheiluliike hajosivat. Nuo kaikki myöhemmin myös eheytyivät ja TPSL katosi puoluekartalta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

444

Jäsen
Siitä vaan kirjoittamaan tuon valittamisen sijaan.
Toinen meistä kirjoitti muutamassa päivässä aiheeseen liittyen n. 30 viestiä tähän ketjuun Marinin toiminnasta, ja kuittasi kepulaisten hölmöilyt parilla viestillä tyyliin ”ei ihan osunut askel lankulle”. Toinen ei kirjoittanut kummastakaan erityisesti, vaan nosti esille tämän epätasapainon sen jälkeen, kun joku toinen oli jo etukäteen ennustanut, miten kävisi, jos kyseessä olisi joku miespuolinen ministeri. Eikä ollut lainkaan väärässä. Toki moni ehti jo siinä välissä kertoa, että ei olisi mitään vaikutusta, koska Sipiläkin sai paljon paskaa niskaansa uhkailtuaan lehdistöä yms. Ja kuinkas sitten kävikään.

Minulla ei ole tarvetta jaella palstatuomioita yhdellekään ministerille. Tuo monen kaksilla rattailla ajaminen on vain niin läpinäkyvää, että se herättää puhtaasti hilpeyttä. Lintilän tässä voi toki mainita hallituksesta vielä erikseen, kun piti kauhealla kiireellä päästä tuomitsemaan, vaikka samalla on itse toiminut yhtälailla ”vastuuttomasti” tilanteessa. Toisaalta kepun tapauksessa tietää aina mitä saa: kasakaupalla silkkaa lantaa, eli sikäli on väärin sanoa, että kepu pettää aina, kun se tyriminen, valehtelu ja suhmurointi tulee oletusarvona.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Toinen meistä kirjoitti muutamassa päivässä aiheeseen liittyen n. 30 viestiä tähän ketjuun Marinin toiminnasta, ja kuittasi kepulaisten hölmöilyt parilla viestillä tyyliin ”ei ihan osunut askel lankulle”. Toinen ei kirjoittanut kummastakaan erityisesti, vaan nosti esille tämän epätasapainon sen jälkeen, kun joku toinen oli jo etukäteen ennustanut, miten kävisi, jos kyseessä olisi joku miespuolinen ministeri. Eikä ollut lainkaan väärässä. Toki moni ehti jo siinä välissä kertoa, että ei olisi mitään vaikutusta, koska Sipiläkin sai paljon paskaa niskaansa uhkailtuaan lehdistöä yms. Ja kuinkas sitten kävikään.

Minulla ei ole tarvetta jaella palstatuomioita yhdellekään ministerille. Tuo monen kaksilla rattailla ajaminen on vain niin läpinäkyvää, että se herättää puhtaasti hilpeyttä. Lintilän tässä voi toki mainita hallituksesta vielä erikseen, kun piti kauhealla kiireellä päästä tuomitsemaan, vaikka samalla on itse toiminut yhtälailla ”vastuuttomasti” tilanteessa. Toisaalta kepun tapauksessa tietää aina mitä saa: kasakaupalla silkkaa lantaa, eli sikäli on väärin sanoa, että kepu pettää aina, kun se tyriminen, valehtelu ja suhmurointi tulee oletusarvona.
Minusta tuo on loppujen lopuksi aikamoista jeesustelua. Marin on pääministeri, ja on ollut tässä tehtävässä koko tähänastisen pandemia-ajan, toimien samalla erittäin keskeisessä roolissa koronan vastaisessa taistelussa. Marinille on sopinut mitä mainioimmin keulakuvana toimiminen ja koronakenraalin hatun kantaminen silloin, kun on ollut tilaisuus ottaa jämäkän johtajan ja onnistujan roolia, tai päästä kertomaan hyviä uutisia esimerkiksi rajoitusten höllentämisestä.

Lintilä on kylläkin Marinin hallituksen ministeri, mutta hänen näkyvyytensä ja painoarvonsa on rippeitä verrattuna pääministeriin. Toiseksi Lintilällä ei ole myöskään ollut erityisen näkyvää roolia koronan vastaisessa taistelussa.

Ei ollut tietysti lainkaan fiksua Lintilältäkään mennä ihmisten ilmoille altistuneena, vaikka meni päiväaikaan ja selvin päin, toisin kuin pääministeri teki.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minulla ei ole tarvetta jaella palstatuomioita yhdellekään ministerille. Tuo monen kaksilla rattailla ajaminen on vain niin läpinäkyvää, että se herättää puhtaasti hilpeyttä.

Enemmän tällä suunnalla herättää surua muutaman palstatoverin käsittämätön putkinäkö. Siinä Marinia puolustetaan ja väheksytään hänen tekoja kuin teinin kiukuttelusta sukujuhlissa olisi kyse. Lisäksi esitetään valhe, jossa Marinia lyödään vain siksi, että hän on vasemmistonainen.

Mitä tulee vaikkapa Skinnariin, hän sanoi näin: ”Tein itse harkinnan, että menin pipolätkätapahtumaan, ja kannan siitä vastuun". Marin vieritti vastuun - kuten muuten teki aamaisgatessakin loppulausumaan asti - virkamiehille. Mitään en itse tehnyt... Tosin keskiviikkona Marin pyysi anteeksi ja otti vastuuta.

Tuossa varmaan ydinasia: miesministeri Skinnari otti vastuun itse ja yksikään miesministeri ei syyttänyt tai työntänyt vastuuta virkamiehille. Marin teki niin vajaan viikon verran ja oli tietenkin maalitauluna, koska ei vikaa itsestään löytänyt.

Jos Marin olisi tehnyt skinnarit heti, hän olisi tietenkin saanut pääministerinä paskaa niskaansa siitä, että johtaa koronatoimia, mutta ei itse niitä noudata. Se olisi tapahtunut 100 % varmasti silloinkin, jos pääministerinä olisi Orpo tai Häkkänen. Toki he olisivat saaneet kovemman käsittelyn ja ay-liikkeen ja vasemmiston yhteisen vaatimuken hallituksen hajottamisesta kansankunnan edun ja mainehaitan vuoksi.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toinen meistä kirjoitti muutamassa päivässä aiheeseen liittyen n. 30 viestiä tähän ketjuun Marinin toiminnasta, ja kuittasi kepulaisten hölmöilyt parilla viestillä tyyliin ”ei ihan osunut askel lankulle”.

Ensinnäkin Kepun ministerit eivät ole profiloituneet korona-paniikin levittäjinä ja koko maa kiinni ja karanteeniin -asenteella. Marin sen sijaan on. Kepun ministerit, päin vastoin, ovat johdonmukaisesti ajaneet maan mahdollisimman laajaa auki pitämistä ja talouden turvaamista. Sen vuoksi Marinin toiminnassa erityisesti nyppii vasemmiston helmasynti eli tekopyhyys: "Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon."

Sitten toinen seikka on se, että Marinin kaatumisen myötä hajoaisi tämä koko Suomelle haitallinen painajaishallitus. Lintilän tai Kaikkosen tilalle tulisi vain uusi kepuli. Sen vuoksi Marinin hölmöilyihin suhtaudutaan vakavammin, ne ovat eräänlainen valo pitkän ja synkän tunnelin päässä, mahdollisuus paremmasta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ensinnäkin Kepun ministerit eivät ole profiloituneet korona-paniikin levittäjinä ja koko maa kiinni ja karanteeniin -asenteella. Marin sen sijaan on. Kepun ministerit, päin vastoin, ovat johdonmukaisesti ajaneet maan mahdollisimman laajaa auki pitämistä ja talouden turvaamista. Sen vuoksi Marinin toiminnassa erityisesti nyppii vasemmiston helmasynti eli tekopyhyys: "Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon."
Tässä en nyt kyllä sinänsä tekopyhyyttä tunnista, että kyllähän viesti on ollut, että rokottautuneena voi nyt toimia vapaammin. Mitään kotiinsulkeutumiskampanjaa ei ole ollut käynnissä nyt aikoihin.

Mutta siis hölmöä oli joka tapauksessa tuo altistuneena juhliminen, koska nimenomaan keulakuvien on nyt toimittava suositusten mukaan, ja vaikka voidaan jeesustella, että kahdesti rokottautuneiden ei tarvitse nyt karanteenia pitää altistuksen takia, niin pääministerin tulisi kyllä ymmärtää baari- illat jättää silloin väliin, ihan vaan koska nousee esille kuitenkin ja luo osaltaan mielikuvaa, ettei ohjeistuksista kannata välittää. Plus tietysti vielä se, että hallituksen jäsenille tällainen toimintaohje välitettiinkin.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko? Aika yleisen käsityksen mukaan se oli juurikin Marin joka esti Kiurua toteuttamasta järeämpiä toimia.

Pidän aseistettujen viranomaisten valvomaa Uudenmaan saartoa aika järeänä toimena demokraattisessa maassa. Silloin taisi koko maassa olla kymmenkunta koronaan kuollutta. Marinin bileviikonloppuna uhreja tuli muistaakseni 23. Niin se maailma muuttuu ja silkkipaita kääntyy...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen vuoksi Marinin toiminnassa erityisesti nyppii vasemmiston helmasynti eli tekopyhyys: "Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon."
Marinhan sanoi jo kuukausia sitten että ”nyt saa mennä, kokea ja tehdä”.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Pidän aseistettujen viranomaisten valvomaa Uudenmaan saartoa aika järeänä toimena demokraattisessa maassa. Silloin taisi koko maassa olla kymmenkunta koronaan kuollutta. Marinin bileviikonloppuna uhreja tuli muistaakseni 23. Niin se maailma muuttuu ja silkkipaita kääntyy...
Sehän olikin järeä toimi. Jälkikäteen katsottuna varmaan turhankin järeä mutta jälkiviisaushan aina helppoa. Silloin pandemian alkuvaiheessa kuitenkin aika laajasti hyväksytty, eli ei kyllä mielestäni mitenkään edusta minkään sortin koronapaniikin levittämistä. Sitä en tiedä miten joku silkkipaita tähän liittyy.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Joo, demarit eivät mokomaa harrasta. Sanooko nimi Työväen ja Pienviljelijäin Sosialidemokraattinen Liitto mitään? Ellei niin kannattaa googlettaa. Olisihan se hyvä sinunkin olla selvillä oman puolueesi historiasta.

Maatalous on kuin yhteiskunta pienkoossa, ja se sisältää hyvin erilaisia ryhmiä mitä moni ei nykysin ymmärrä. Suomen maatalous on yhä edelleen kuin Suomi kutistettu yhteen ammattiryhmään, eli isot tekijät puuttuvat. Meidän yhteiskunnan tavaramerkki pääomien puutteen ja muutenkin tiukan verotuksen johdosta, eli pääomat nähdään enemmin kateuden aiheena, kuin yhteiskunnan kannalta oleeliisen tehostumisen mahdollistajana.

Itseasiassa maatalouden pahin ongelma kautta historian ollut työväen ja pien viljelijöiden liittyminen yhteen. Neuvostoliitossa lahdattiin kaikki isommat(kulakit), jotka alkoivat säädellä markkinaa ja eivät myyneetkään ruokaa huonoilla ehdoilla ja näin ajoivat omaa etuaan.

Nykyinen meno ei juuri eroa tästä, kun maatalous tarvitsee toimiakseen valtavia pääomia, niin verotuksellinen järjestelmä ei oikein tue tätä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiinnostaa muuten nähdä Tampereen seudun eläkeläisten mukavana poikana eduskuntaan äänestämän Ilmarin ensi vaalien äänimäärä boomer-puheiden, bilelautakunnan puheenjohtajuuden ja kaappihomouden jälkeen. Saattaa olla harmillinen yllätys tulossa. Kyllä kansa tietää...

Edit: En sillä, että minusta homoudessa olisi mitään kielteistä, mutta osalle äänestäjäkuntaa se saattaa olla yksi naula lisää Ilmarin arkkuun.
Sama Ilmaria äänestävä eläkeläisjengi on todennäköisesti diggaillut myös jotain Jari Sillanpäätä, joten suuntautuminen ei ehkä sittenkään ole iso juttu. Eikä Ilmari ole kai sitä erityisesti peitellyt, vaikkei ole tuonut asiaa virallisesti julkikaan. Joillekinhan kukaan ei ole homo, jos ei siitä erikseen tiedota.

Ylivoimaisesti tärkeintä on se, että Ilmari on eläkeläisten mielestä mukava poika. Vaikka seksuaalisesta suuntautumisesta kuuluisi jotain huhuja, eläkeläisäänestäjät voivat lakaista asiat tarvittaessa maton alle. Monille vanhemmille ihmisille homous on asia, jota ei oikein ole olemassakaan.

Paljon pahempi liike Ilmarilta olisi suora vittuilu eläkeläisille. Mutta eivät Ilmarin äänestäjät noita boomer-juttujakaan varmaan täysin tajua. Eiköhän se jatkokausi ole taattu, kunhan jaksaa seisoskella taas vaalien alla soppatykin luona ja jututtaa mummoja ahkerasti.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Eli siis Suomeksi vanhemman kansan periaatte, että ruualla ei pelleillä ja sen tuotantoa olisi jollain tapaa arvostettava ihan jo oman edun nimissä. Sillä on aivan karmeat seuraukset esimerkiksi inflaatioon jos tätä ei tehdä. Se kuka haluaa palata aikaan jolloin vuokra maksettiin voipaketilla, niin toivoisin suurempaa arvostusta nykyiseen järjestelmään jossa ruoka on yhä pienempi osa ihmisen päivittäisistä menoista.

Siksi mielestäni esim tuista nillittäminen on tekopyhää, koska se oma sijoitettu raha ruokaan on vain laskenut jatkuvasti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siksi mielestäni esim tuista nillittäminen on tekopyhää, koska se oma sijoitettu raha ruokaan on vain laskenut jatkuvasti.
Miksi se on parempi, että kuluttajan rahat kulkevat verojen ja tukien ruoantuotantoon, eikä suoraan tuotteiden hinnoissa? Luulisi, että ruoalla pelleiltäisiin vähemmän jos siihen kuluva rahasumma näkyisi jo tuotteen hinnoissa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Miksi se on parempi, että kuluttajan rahat kulkevat verojen ja tukien ruoantuotantoon, eikä suoraan tuotteiden hinnoissa? Luulisi, että ruoalla pelleiltäisiin vähemmän jos siihen kuluva rahasumma näkyisi jo tuotteen hinnoissa.

Samaa mieltä olen itsekkin. Jotta nyt hieman avaan ihmetykseni pointtia, niin jopa Osmo Soininvaara on myöntänyt tukien menevän puoliksi hintoihin. Itse kyllä kapinoin mtk ja jotain pienviljely pelleilyä vastaan, ja toivoisin pulaa markkinoilla.

Ongelma juuri on se, että köyhänkin on vara elää herroiksi.

Edit- ja jos vasemmistolainen aate leviää kovin laajalle, niin minut tullaan lahtaamaan kuten neuvostoliitolaiset veljet aikoinaan jos liian tiukka paikka tulee. Omistavaa luokkaa joka omistaa maata, kun ei ole vasemmistolaisessa siivessä kovin arvostettu ikinä.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ja taas mennään, tällä kertaa Vihreiden osalta altistumissekoilua. Kukapa muukaan kuin Seiska taas paljastaa.

Kyllähän tässä alkaa olla jo oma motivaatio korona-asioiden hoitamiselle aika minimissä, kun "herratkin" painelevat menemään miten sattuu.


Tässä toteutuu taas tämä vanha viisaus: Älä tee niinkuin minä teen, vaan tee niinkuin minä sanon.

Mutta joo, onhan tämä taas aikamoista esimerkinnäyttöä päättäjiltämme, sarjassa "Näin noudatamme rajoituksia ja muita ohjeita."

Sanattomaksi tämä vetää, kerta kerran jälkeen.
 

Jeffrey

Jäsen
Tässä toteutuu taas tämä vanha viisaus: Älä tee niinkuin minä teen, vaan tee niinkuin minä sanon.

Mutta joo, onhan tämä taas aikamoista esimerkinnäyttöä päättäjiltämme, sarjassa "Näin noudatamme rajoituksia ja muita ohjeita."

Sanattomaksi tämä vetää, kerta kerran jälkeen.

Hölmöähän tämä kokonaisuus on ja varsinkin sen salailu - mikäli totta. Tietysti nyt jos ajatellaan tavallisia ihmisiä ja miksei myös tavallisia poliitikkoja niin tällä hetkellä altistuneita ei määrätä välttämään kontakteja vaan vasta mikäli oireita ilmenee. Siinä mielessä tässä nyt on omasta mielestä kyse eri asiasta kuin Marinin kohdalla. Ja vaikka Vihreiden toiminta nyt saattaa olla hieman vastuutonta tai moraalitonta, niin silti se mielestäni menee kuten nykyään pitäisikin mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös