Sanna Marinin hallitus

  • 2 616 352
  • 21 563
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta eikö se tietäisi niitä sinun himoitsemiasi rajoituksia, eli siinä mielessä win-win.

Missä olen esitänyt rajoitusten tiukentamisia?
Kuinka monta kertaa on sanottava, että rajoitukset haittaavat omaakin elämistäni, ja haluan niistä pikimiten eroon, kunhan se on turvallista?

Esitä joku sanomani, jossa himoitsisin rajoituksia, niin ei mene ihan paskanpuhumiseksi?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eli rajoittukset haittaa, mutta rajoituksia ei voi ottaa pois, koska joka kulman takana voi vaania joku ghettovariantti. Tie ulos = rokotukset, sekä tartuntojen sieto silloin kun terveydenhoito ei ole enää "veitsenterällä".Mä en parhaalla tahdollanikaan voi välttyä ajatukselta, että sinä edustat tätä "tartunnat nollaan"-laitaa ja kaikki on alisteista sille. Jos olen väärässä, niin pahoittelut.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Penkittääköhän Kiuru yli 100? Siinä olis sillon täydellinen miehen malli. Ei mikään ituhippi turhannauraja, vaan todella jämäkkä turhia vinkujia kumartamaton aikaansaaja, jonka puheet oikeasti vaikuttaa palstanillityksen sijaan!

Viime vaalikaudella Krista Kiuru ja kumppanit torppasivat himoitsemasi SOTEn, eli aikaan saatiin myös sillä saralla. Ei siis kannata hirveästi pisteitä sinne jaella tämän uudistuksen puolesta, kun näiden sankarien takia sitä saatiin odottaa vielä vuosia.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Eli rajoittukset haittaa, mutta rajoituksia ei voi ottaa pois, koska joka kulman takana voi vaania joku ghettovariantti. Tie ulos = rokotukset, sekä tartuntojen sieto silloin kun terveydenhoito ei ole enää "veitsenterällä".Mä en parhaalla tahdollanikaan voi välttyä ajatukselta, että sinä edustat tätä "tartunnat nollaan"-laitaa ja kaikki on alisteista sille. Jos olen väärässä, niin pahoittelut.

Ei. Väärin.
Rajoitukset haittaa mun ja monen muun työllistymistä, ja siksi haluaisin niistä eroon turvallisuustilanteen sen salliessa. Tilanteen oikea-aikaisuuden päättämisen jätän niiden ihmisten käsiin, joiden tehtävänä se on, koska heillä on pääsy tietoihin, joihin itselläni ei.

Ei. Väärin.
Itselleni on päivänselvää, että tartuntoja ei saada 0:aan millään keinoin. Joudumme sietämään uutta normaalia koronan kanssa. Nykyiset rokotukset antavat riittävän suojan rokottautuneille, mutta tilanne saattaa muuttua radikaalisti jonkun muunnoksen myötä.

Kyllä. Olet väärässä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Viime vaalikaudella Krista Kiuru ja kumppanit torppasivat himoitsemasi SOTEn, eli aikaan saatiin myös sillä saralla. Ei siis kannata hirveästi pisteitä sinne jaella tämän uudistuksen puolesta, kun näiden sankarien takia sitä saatiin odottaa vielä vuosia.

Missä olen sanonut himoitsevani sotea? Sen olen sanonut, että en ota siihen kantaa, koska 1700 sivuinen esitys on minulle ylivoimainen luettavaksi ja sisäistettäväksi.
Sitä olen peräänkuuluttanut, että miksi Suomalaista terveydenhuoltoa pidetään kalliina, kun se kansainvälisisissä tutkimuksissa ei sitä ole.
Olen kysynyt sitäkin, että miksi 5 sote-aluetta on se oikea luku, mutta en ole saanut järjellistä vastausta.

Sotea, alunperin Parasta on odoteltu yli 15 vuotta, joten vuosi sinne tai tänne, aivan sama.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen kysynyt sitäkin, että miksi 5 sote-aluetta on se oikea luku, mutta en ole saanut järjellistä vastausta.

Siksi, että meillä on viisi yliopistollista sairaalaa, joilla on riittävästi lihaksia ja osaamista kaiken mahdollisen hoidon tarjoamiseen ja siksi niiden ympärille olisi luonnollista myös rakentaa ne sote-alueet.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Siksi, että meillä on viisi yliopistollista sairaalaa, joilla on riittävästi lihaksia ja osaamista kaiken mahdollisen hoidon tarjoamiseen ja siksi niiden ympärille olisi luonnollista myös rakentaa ne sote-alueet.

Tanskassa tuo 5 supersairaalan malli meni munilleen ja korvattiin 21 sairaanhoitopiirillä.
Ehkä täällä halutaan olla viisaampia?

 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tanskassa tuo 5 supersairaalan malli meni munilleen ja korvattiin 21 sairaanhoitopiirillä.
Ehkä täällä halutaan olla viisaampia?

Tanska myös lakkauttaa maakuntahallinnon.

Viidestä sotealueesta. Suomessa perustuslaki myös takaa kansalaisilleen oikeuden vaikuttaa omaan terveydenhoitoonsa. Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi Lahdessa asuvan on päästävä vaikuttamaan (vaaleilla) myös oman yliopistollisen sairaalan (Meilahti, Helsinki) asioihin, vaikka tosiaan Lahti ja Helsinki ovat eri maakuntaa. Eli maakunnat eivät tule olemaan itsenäisiä. Lahden maakuntahallinto vaikuttaa myös Helsingin ”maakunnan” yliopistollisen sairaalan järjestämiseen. Syntyy samanlainen hallinnollinen himmeli kuin nyt.

Eli yliopistollisia sairaaloita 5, keskussairaaloita 12, sairaaloita 18, mutta maakuntia 21. Sellaisen kansalaisen jonka maakunnassa ei ole mitään sairaalaa, pitää päästä vaikuttamaan siis yliopistollisen sairaalansa asioihin, keskussairaalansa ja alueellisen sairaalansa asioihin. Tämän takia perustuslakiasiantuntijat olivat 5 alueen kannalla, jos ei viittä, niin sitten 12.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noiden eri maiden ratkaisujen vertaaminen on pääosin oman agendan ajamista. Kukaan ei voi verrata maakuntien tai sotealueiden määriä keskenään, ellei samalla vertaile myös niiden tehtäviä.

Kuten sanoin, minulle käy hyvin 20+ aluetta, kunhan kuntien tehtävät lopetetaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Noiden eri maiden ratkaisujen vertaaminen on pääosin oman agendan ajamista. Kukaan ei voi verrata maakuntien tai sotealueiden määriä keskenään, ellei samalla vertaile myös niiden tehtäviä.

Kuten sanoin, minulle käy hyvin 20+ aluetta, kunhan kuntien tehtävät lopetetaan.

No joo, sillon jää kyllä pari pikkujuttua hoitamatta:
-koulutus
-päiväkoti
-kulttuuri
-nuoriso- ja kirjastotoimi
-kaupunkisuunnittelu
-maankäyttö
-vesi- ja jätehuolto
-ympäristöpalvelut
-yms

Mutta vittuakos noista, pelkkiä kulujahan nuo ovat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hallituksen toiminta saa kritiikkiä asiantuntijoilta, osa 979:


Tällä kertaa raippaa heiluttaa valtiosääntöoikeuden professori Tuomas Ojanen. Miten hallitus reagoi? Ei kiinnosta asiantuntijoiden näkemys, osa 979.

Aikanaan kun tästä hallituksesta eroon päästään, tehdään toivottavasti yhteenvetoa siitä, montako kertaa hallitus sivuutti täysin tai pääosin asiantuntijoiden ehdotukset ja näkemykset, ja antoi intressipolitiikan sekä erilaisten suppeiden etujen ohjata päätöksiä.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Noiden eri maiden ratkaisujen vertaaminen on pääosin oman agendan ajamista. Kukaan ei voi verrata maakuntien tai sotealueiden määriä keskenään, ellei samalla vertaile myös niiden tehtäviä.

Kuten sanoin, minulle käy hyvin 20+ aluetta, kunhan kuntien tehtävät lopetetaan.
Jos kuntien tehtävät lopetetaan niin silloin mennään ojasta allikkoon. Kunnilla on paljon tärkeitä tehtäviä kuten esim. koulutus ja päiväkotien toimintojen järjestäminen kunnissa. Vesi- ja jätehuoltoasioiden hoitaminen kuten myös kulttuuri-, urheilu- ja vapaa- ajan toimintojen järjestäminen kunnassa unohtamatta kirjastopalveluita. Kaavoitus ja infra kunnissa ovat myös kuntien tehtävät. Jos nämä kaikki tehtävät siirtyvät hyvinvointialuiden vastuulle niin siitä ei seuraa mitään hyvää.

Suomessa on aivan liikaa elinkelvottomia kuntia, jotka eivät pärjää tulevien haasteiden tehtävistä. Kunnat vastustavat pakkoliitoksia, mutta jotain on tehtävä tulevaisuudessa. Näin ei voi tilanne jatkua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No joo, sillon jää kyllä pari pikkujuttua hoitamatta:
-koulutus
-päiväkoti
-kulttuuri
-nuoriso- ja kirjastotoimi
-kaupunkisuunnittelu
-maankäyttö
-vesi- ja jätehuolto
-ympäristöpalvelut
-yms

Mutta vittuakos noista, pelkkiä kulujahan nuo ovat.
Mitä sä sekoilet? Miten noi jää hoitamatta, jos edellyttää, että eri järjestelmiä vertailessa pitää ottaa huomioon mm. nuo mainitsemasi asiat?

Vedätkö sä näitä sun kommentteja jostain demareiden diibadaabakoneesta lukematta alkuperäisiä viestejä kokonaan. Toteat vain, että tämä ei tue Sanna suuren agendaa, joten lyödään sitä tiukalla kommentilla?
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
No joo, sillon jää kyllä pari pikkujuttua hoitamatta:
-koulutus
-päiväkoti
-kulttuuri
-nuoriso- ja kirjastotoimi
-kaupunkisuunnittelu
-maankäyttö
-vesi- ja jätehuolto
-ympäristöpalvelut
-yms

Mutta vittuakos noista, pelkkiä kulujahan nuo ovat.
Juuri näin. Tehtäviä riittää myös kunnille kuten mainitsit. On myös huomioitava kuntien kiinteistöjen huoltotoimenpiteet ja peruskorjaukset.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Luonnollisesti tarkoitin, että ne siirretään sote-alueille.
Joo siis ne tehtävät, jotka loppuvat kunnilta, pitää oikeasti lopettaa kunnilta samantien. Jotkut 5v moratoriumit turhille virkamiehille ei kauheasti kuluja vähennä, vaan lisäävät. Turha jengi ulos, kuten yksityisellä puolella.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä sä sekoilet? Miten noi jää hoitamatta, jos edellyttää, että eri järjestelmiä vertailessa pitää ottaa huomioon mm. nuo mainitsemasi asiat?

Vedätkö sä näitä sun kommentteja jostain demareiden diibadaabakoneesta lukematta alkuperäisiä viestejä kokonaan. Toteat vain, että tämä ei tue Sanna suuren agendaa, joten lyödään sitä tiukalla kommentilla?

Ai mä sekoilen?
Jos kirjoitat, että kuntien tehtävät lopetetaan, niin minä luen, että silloin kuntien tehtävät pitäisi lopettaa. Jos myöhemmissä viesteissä koitat seivailla, että tarkoititkin tehtävien siirtämistä sotealueille, niin se ei muuta alkuperäistä sanomaasi yhtään miksikään, vaan syntyy takinkääntö.

Kommentit ovat omiani. Ne ovat puolue- ja sukupuolineutreja, enkä mielestäni kärsi aivovammasta, joka estäisi ymmärtämästä yksilöiden pystyvän järkeviin ratkaisuihin puoluetaustastaan riippumatta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ai mä sekoilen?
Jos kirjoitat, että kuntien tehtävät lopetetaan, niin minä luen, että silloin kuntien tehtävät pitäisi lopettaa. Jos myöhemmissä viesteissä koitat seivailla, että tarkoititkin tehtävien siirtämistä sotealueille, niin se ei muuta alkuperäistä sanomaasi yhtään miksikään, vaan syntyy takinkääntö.

Kommentit ovat omiani. Ne ovat puolue- ja sukupuolineutreja, enkä mielestäni kärsi aivovammasta, joka estäisi ymmärtämästä yksilöiden pystyvän järkeviin ratkaisuihin puoluetaustastaan riippumatta.
Minä ainakin ymmärsin että yksi porras(miksi ikinä haluatkin kuntia, sotealueita yms kutsua)pitää lakkauttaa ja tehtävät siirtää korvaavalle portaalle. Muutoin ollaan päällekkäisten virkojen paratiisissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos maakunnat tehostavat sotea, niin voisiko koulutussektoria tehostaa tuomalla takaisin esimerkiksi 40 lääniä, joille annettaisiin koulutusasiat? Siihen sitten vielä läänivaalit ja läänivero. Erään Jatkoajan nimimerkin mukaan tämä ei luo uutta hallintokerrosta, koska koulutusasiat siirtyvät pois kunnilta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei päivää ilman Marinin hallituksen epäpätevyyttä ja kieroilua


Muutama lainaus HS:n kirjoituksesta:

"Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa.
Tämä pitää paikkaansa, mutta ei kaikkien matkailijoiden osalta, mikä tilaisuudessa jätettiin kertomatta.
TILAISUUDESSA nimittäin ei kerrottu
Asiasta ei itse asiassa tiennyt kuin pieni joukko poliitikkoja ja virkamiehiä ennen kuin HS kertoi asiasta keskiviikkona.
Tämä ei ole mitätön seikka
ERIKOISTA on se, että tiistain tiedotustilaisuudessa esiintynyt Mäkijärvi ei ilmeisesti ollut saanut tietoa, että sisärajavalvonta jää voimaan
THL on ylipäätään ollut sivuraiteilla, kun STM on kesällä valmistellut uusia rajapäätöksiä.
Tämä tarkoittaa, että rajoilla on maanantaista lähtien todella sekava tilanne
Viestinnässä unohdettiin täysin ne mahdollisesti sadattuhannet suomalaiset, jotka miettivät rajojen ylitystä vielä heinäkuun aikana".


Surulliseksi vetää, miten tuollainen joukko maata hallitsee.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei päivää ilman Marinin hallituksen epäpätevyyttä ja kieroilua
. . .
Surulliseksi vetää, miten tuollainen joukko maata hallitsee.
Ihan totta! Suomen koronan hoito, talous ja työllisyys on muuhun maailmaan verrattuna aivan ala-arvoisesti hoidettu. Kyllä ryhdikäs oikeistohallitus olisi ollut kärsivälle kansalle siunaus!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BigJ

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
No joo, sillon jää kyllä pari pikkujuttua hoitamatta:
-koulutus
-päiväkoti
-kulttuuri
-nuoriso- ja kirjastotoimi
-kaupunkisuunnittelu
-maankäyttö
-vesi- ja jätehuolto
-ympäristöpalvelut
-yms

Mutta vittuakos noista, pelkkiä kulujahan nuo ovat.
Eikös nuo kaikki ole aika last season. Lakkautetaan nuo jolloin jää enemmän varoja autoteillä istuskeluun ja leireilyyn.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eikös nuo kaikki ole aika last season. Lakkautetaan nuo jolloin jää enemmän varoja autoteillä istuskeluun ja leireilyyn.
Älä unohda eriarvoistavien patsaiden valtailua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihan totta! Suomen koronan hoito, talous ja työllisyys on muuhun maailmaan verrattuna aivan ala-arvoisesti hoidettu. Kyllä ryhdikäs oikeistohallitus olisi ollut kärsivälle kansalle siunaus!

No, ei nyt sentään liioitella. Kyllä Marinin hallituksen toimiin koronan osalta voi antaa tunnustusta. Sen sijaan vähän aiemmin ja tästä eteenpäin mainitsemasi ryhdikäs oikeistohallitus oli kyllä voitto. Olisi säästytty miljardin euron vassarihallituksen kuntavaalikampanjalta ja parhaillaan piirrettäisiin viivoja kestävyysvajeen torjumiseen Vesa Vihriälän (+ Bengt Holmström, Sixten Korkman, Roope Uusitalo) työryhmän raporttiinkin perustuen.

Toki Marinitkin ovat tämä tärkeän asian sekä muut taloustoimet aikatauluttaneet. Oliko se nyt 2080-luvulla vai jopa sitä edellisellä vuosikymmenellä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös nuo kaikki ole aika last season. Lakkautetaan nuo jolloin jää enemmän varoja autoteillä istuskeluun ja leireilyyn.
Koulutusta, kirjastoja ja jätehuoltoa lukuunottamatta joo. Kaupunkisuunnittelua ei tarvitse, jos joku haluaa rakentaa keskelle peltoa ovettoman pilvenpiirtäjän niin eipä se kaupungin asia ole. Kulttuurin tukeminen ei kuulu valtion ydintehtäviin joten sitä voi järjestää jos asukkaat näin haluavat ja sen veroillaan maksavat. Päiväkotiakaan ei tarvitse järjestää. Kyllä aina joku löytyy hoitamaan lapsia tietyin järjestelyin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös