Hallitus valmisteli alkuun koronarajoitusten purkamista vain pienessä piirissä sosiaali- ja terveysministeriössä ja valtioneuvoston kansliassa, mikä herättää muissa ministeriöissä ihmetystä, kirjoittaa Marko Junkkari.
www.hs.fi
Koko ajan saa enemmän sellaisen tunteen, että ei nämä meidän hallituksen päättäjät oikeasti tajua, eivätkä välitä ihmisten mielen hyvinvoinnista. Ei ne vaan tajua tätä asiaa, että miten tärkeää se olisi antaa myös sitä porkkanaa, eikä pelkkää keppiä koko ajan. Marin on tähän asti vain todennut, että ei hän voi vastuullisena pääministerinä julistaa mitään tarkkaa päätepistettä näille rajoituksille. Samassa yhteydessä tuli tokaisseeksi, että tämä pandemia voi kestää jopa vuosia.
Joo tajuan tuon vastuun ja sitä myötä tulevan varovaisuuden. Mutta kyllä tässä nyt ihan oikeasti olisi jo korkea aika alkaa pistämään askelmerkkejä siihen suuntaan, että miten tästä rajoitusrumbasta tullaan ulos. Se jos mikä auttaisi ihmisiä jaksamaan tätä vielä vähän aikaa, kun olisi tieto siitä, että kohta helpottaa. Olen tätä jo pitkän aikaa toitottanut, että tästä pitäisi mediassa puhua paljon, paljon enemmän.
Uskon, että puhun nyt ison joukon suulla, kun sanon, että olen aivan lopen kyllästynyt siihen, että minun pitää itse onkia niitä positiivisia merkkejä jostain, kun mediassa ja hallituksessa ei toitoteta mitään muuta, kuin näitä synkkiä tulevaisuudenkuvia.
Mikä lie kokemattomuus tai joku se sitten on, että Marin ei tätä ole ymmärtänyt yhtään. Marinin toiminnasta saa myös sellaisen kuvan, että hän ei ole halukas jakamaan vastuuta ympärilleen ihan siinä mitassa, kuin olisi kansakunnan edun mukaista. Ehkä se on jotain epävarmuutta? Mene ja tiedä.