Itselleni jäi erilainen kuva. NATO-vastainen SDP muuttui ay-liikkeen johdon ja puolueen poliittisen johdon toimesta hyvin nopeasti NATO-myönteiseksi. Totta kai taustalla on NATO-vastaisen Suomen kuplan puhkeaminen.Ihan uteliaisuuttani kysyn, mitä hyvää työtä Marin teki Naton suhteen? Natoa ei tarvinnut myydä enää kenellekään Venäjän aloitettua hyökkäyssotansa, ei edes demareille, vaikka Marin sai sen ehkä näyttämään siltä.
Tästä olen myös eri mieltä. Demarit ovat lähentyneet Kokoomusta, mutta minun on hyvin vaikea nähdä tätä Marinin ansioksi.
Minulle on muodostunut hieman toisenlainen kuva. Demarien ja Kokoomuksen lähentyminen ei ole tapahtunut Marinin laittaessa vastaan tai Marinista huolimatta. Kyllä puolueen puheenjohtajalla on siinä ollut jonkinlainen rooli samaan tapaan kuin Orpolla Kokoomuksessa. Tätä tulevaa yhteistyötä rakennetaan jo Marinin ja Orpon kommenteissa. Esimerkiksi viimeisimmästä Marinin bilettämisestä Orpo kieltäytyi sanomasta mitään maikkarin tai YLE:n uutisille.
PS. Kokoomuksen reaktiossa näkyy osaltaan tietenkin Rydmanista vaikeneminen mielellään, joten vaietaan myös Marinista.
Viimeksi muokattu: