Mainos

Sanna Marinin hallitus

  • 2 676 963
  • 21 453

msg

Jäsen
Taas vaihteeksi ollaan otsikoissa salailun merkeissä

Julkisuus | Ministeriöt kieltäytyvät luovuttamasta kehysriiheen laatimiaan ehdotuksia, emeritusprofessori ihmettelee: ”Ehdotus tulee julkiseksi silloin, kun se on allekirjoitettu”: Julkisuus | Ministeriöt kieltäytyvät luovuttamasta kehysriiheen laatimiaan ehdotuksia, emeritusprofessori ihmettelee: ”Ehdotus tulee julkiseksi silloin, kun se on allekirjoitettu”

Hallitusohjelman kirjaukset ja julkisuuslaki eivät kiinnosta lainkaan?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Milloin hallitus alkaa tehdä jotain peliliikkeitä sen osalta, etteivät kuljetusliikkeet kuole yksi toisensa perään ylikalliin polttoaineen kustannuksiin? Firmat kun menevät nurin, niin eipä tarvitse enää käydä kaupassakaan. Se on ihan sama, jos jollain yksityisautoilijalla ei riitä fyrkat polttoaineeseen, kun ei ole mitään tarvetta enää liikkua mihinkään edellä mainituista syistä.
 
Viimeksi muokattu:

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Milloin hallitus alkaa tehdä jotain peliliikkeitä sen osalta, etteivät kuljetusliikkeet kuole yksi toisensa perään ylikalliin polttoaineen kustannuksiin? Firmat kun menevät nurin, niin eipä tarvitse enää käydä kaupassakaan. Se on ihan sama, jos jollain yksityisautoilijalla ei riitä fyrkat polttoaineeseen, jos ei ole mitään tarvetta enää liikkua mihinkään edellä mainituista syistä.
Tuttuun tapaan Suomen hallitus asettaa joukon ihmisiä miettimään sitä mitä pitäisi tehdä jossain vaiheessa. Tarkkaan harkittuaan he päättyvät siihen tulokseen, että he voisivat tehdä jotain asian hyväksi kuten on ollut tapana tähänkin asti.

Kuljetusala on ongelmissa kuten tiedetään samoinkuin maatalouselinkeinojen harjoittajat. Tilanne on hankala. Toivottavasti hallitus keksii päteviä toimenpiteitä ongelmiien ratkaisemiseksi vielä tällä vaalikaudella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tuttuun tapaan Suomen hallitus asettaa joukon ihmisiä miettimään sitä mitä pitäisi tehdä jossain vaiheessa. Tarkkaan harkittuaan he päättyvät siihen tulokseen, että he voisivat tehdä jotain asian hyväksi kuten on ollut tapana tähänkin asti.

Kuljetusala on ongelmissa kuten tiedetään samoinkuin maatalouselinkeinojen harjoittajat. Tilanne on hankala. Toivottavasti hallitus keksii päteviä toimenpiteitä ongelmiien ratkaisemiseksi vielä tällä vaalikaudella.

Ja Sannalla taitaa olla kaapit täynnä evästä virka-asunnolla, on ostettu hyvissä ajoin firman piikkiin.

Tuohan on oikeasti todella vakava paikka, jos firmat (kuljetusyritykset tai maatalous) alkavat kaatumaan isosti. Siinä käy sillä tavalla, että vaikka ajat muuttuisivat paremmiksi, niin tekijöitä ei enää olisi. Suurin osa näistä yrittäjistä on vielä perheyrityksiä, liiketoiminta mennyt sukupolvelta toiselle. Ruotsi teki jo korjausliikkeitä, niin täällä istuskellaan vain kaverin peukut perseessä ja ihmetellään menoa.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Ja Sannalla taitaa olla kaapit täynnä evästä virka-asunnolla, on ostettu hyvissä ajoin firm van piikkiin.

Tuohan on oikeasti todella vakava paikka, jos firmat (kuljetusyritykset tai maatalous) alkavat kaatumaan isosti. Siinä käy sillä tavalla, että vaikka ajat muuttuisivat paremmiksi, niin tekijöitä ei enää olisi. Suurin osa näistä yrittäjistä on vielä perheyrityksiä, liiketoiminta mennyt sukupolvelta toiselle. Ruotsi teki jo korjausliikkeitä, niin täällä istuskellaan vain kaverin peukut perseessä ja ihmetellään menoa.
Tunnen paljon kuskeja, jotka pohtivat viikottain tulevaisuuttaan. Kannattaako jatkaa nykyisessä ammatissa vai kannattaako vaihtaa alaa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ei mene mitenkään minun logiikkan. Miten ihmeessä tässä tilanteessa voidaan vielä entisestään kasvattaa vastikkeetonta rahan kippaamista. Suomi velkaantuu kovaa vauhtia, missään kehyksissä ei pysytä mutta fyrkkaa jaetaan velaksi kaikenlaisten syiden vuoksi ympäri maailmaa niin että ranteita pakottaa. Onko se imago ja hyvän ihmisen tunne niin huumaava että sen perusteella jaetaan, (otetaan jopa velkaa) rahaa jota meillä ei ole.

MIllainen taloustilanne pitää olla että hallitus vähentää vastikkeetonta rahan jakoa maailmalle?

Vai mikä tässä nyt on logiikka ?

"Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on pyytänyt parempaa rahoituksen parempaa suunnittelua ja raportointia."

"Hallitus on saanut palautetta siitä, että sen pitäisi suunnitella ja raportoida ilmastorahoituksensa nykyistä paremmin."

 
Viimeksi muokattu:

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei mene mitenkään minun logiikkan. Miten ihmeessä tässä tilanteessa voidaan vielä entisestään kasvattaa vastikkeetonta rahan kippaamista. Suomi velkaantuu kovaa vauhtia, missään kehyksissä ei pysytä mutta fyrkkaa jaetaan velaksi kaikenlaisten syiden vuoksi ympäri maailmaa niin että ranteita pakottaa. Onko se imago ja hyvän ihmisen tunne niin huumaava että sen perusteella jaetaan, (otetaan jopa velkaa) rahaa jota meillä ei ole.

MIllainen taloustilanne pitää olla että hallitus vähentää vastikkeetonta rahan jakoa maailmalle?

Vai mikä tässä nyt on logiikka ?

"Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on pyytänyt parempaa rahoituksen parempaa suunnittelua ja raportointia."

"Hallitus on saanut palautetta siitä, että sen pitäisi suunnitella ja raportoida ilmastorahoituksensa nykyistä paremmin."

Hei kiristetään vaan suomalaisten verotusta ja kipataan rahaa ulkomaille aina vaan enemmän!
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mene mitenkään minun logiikkan. Miten ihmeessä tässä tilanteessa voidaan vielä entisestään kasvattaa vastikkeetonta rahan kippaamista. Suomi velkaantuu kovaa vauhtia, missään kehyksissä ei pysytä mutta fyrkkaa jaetaan velaksi kaikenlaisten syiden vuoksi ympäri maailmaa niin että ranteita pakottaa. Onko se imago ja hyvän ihmisen tunne niin huumaava että sen perusteella jaetaan, (otetaan jopa velkaa) rahaa jota meillä ei ole.

MIllainen taloustilanne pitää olla että hallitus vähentää vastikkeetonta rahan jakoa maailmalle?

Vai mikä tässä nyt on logiikka ?

"Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on pyytänyt parempaa rahoituksen parempaa suunnittelua ja raportointia."

"Hallitus on saanut palautetta siitä, että sen pitäisi suunnitella ja raportoida ilmastorahoituksensa nykyistä paremmin."

No mutta onneksi voidaan sentään olla luottavaisin mielin siitä, että tämä kehitysapu menee oikeasti tarpeeseen ja auttaa hädässä olevia ihmisiä. Vai mitä? Korruptio | Tutkimus: Kehitysapua valuu eliitin pankkitileille veroparatiiseihin
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
No mutta onneksi voidaan sentään olla luottavaisin mielin siitä, että tämä kehitysapu menee oikeasti tarpeeseen ja auttaa hädässä olevia ihmisiä. Vai mitä? Korruptio | Tutkimus: Kehitysapua valuu eliitin pankkitileille veroparatiiseihin

Sanoppa muuta.

Voi vain arvailla paljonko tuosta "ilmastorahoituksesta" valuu korruption näppeihin.

Veikkaan että ei ihan vähää kun jopa VTV vaatii "parempaa suunnittelua ja raportointia" tai "Suomi tarvitsee pitkäjänteisen ja läpinäkyvän toimintamallin"

Tähän vielä lisättynä viikonloppuna esiin tulleet kehysriihen julkisten asiakirjojen salailut.

On meillä hallitus. Todella suomalaisvastainen, huonoin mahdollinen hallitus.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin hallitus alkaa tehdä jotain peliliikkeitä sen osalta, etteivät kuljetusliikkeet kuole yksi toisensa perään ylikalliin polttoaineen kustannuksiin? Firmat kun menevät nurin, niin eipä tarvitse enää käydä kaupassakaan. Se on ihan sama, jos jollain yksityisautoilijalla ei riitä fyrkat polttoaineeseen, kun ei ole mitään tarvetta enää liikkua mihinkään edellä mainituista syistä.
Jos kuljetusfirma on tehnyt niin tyhmiä sopimuksia, että se ei voi nostaa hintojaan silloin, kun sen omat kustannukset nousevat, niin sietää mennäkin nurin. Jää paremmin tilaa fiksummin toimiville firmoille.

Markkinatalous hoitaisi kyllä tämänkin ongelman siten, että lisääntyvät kustannukset pysyisivät niin pieninä, kuin mahdollista ja kohdistuisivat oikeisiin kohteisiin. Valitettavasti teitä taikaseinään uskovia kommareita on niin paljon, että vituiksi menee väkisinkin. Nyt saadaan sitten nousevien hintojen lisäksi vielä nousevia veroja, kun kepudemarit jakaa rahaa oikealle ja vasemmalle sekä varsinkin keskustalle.

Ollaan siis taas kerran tilanteessa, missä tukia saava bensanhinnan noususta kärsivä maksaa 200€ jokaisesta saamastaan satasesta. Ja on vieläpä tyytyväinen tilanteeseen ja äänestää seuraavissakin vaaleissa samoja kepukommareita.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos kuljetusfirma on tehnyt niin tyhmiä sopimuksia, että se ei voi nostaa hintojaan silloin, kun sen omat kustannukset nousevat, niin sietää mennäkin nurin. Jää paremmin tilaa fiksummin toimiville firmoille.

Markkinatalous hoitaisi kyllä tämänkin ongelman siten, että lisääntyvät kustannukset pysyisivät niin pieninä, kuin mahdollista ja kohdistuisivat oikeisiin kohteisiin. Valitettavasti teitä taikaseinään uskovia kommareita on niin paljon, että vituiksi menee väkisinkin. Nyt saadaan sitten nousevien hintojen lisäksi vielä nousevia veroja, kun kepudemarit jakaa rahaa oikealle ja vasemmalle sekä varsinkin keskustalle.

Heh, on sulla kivat syytökset. Haista ite! :)
Miksi pitäisi ottaa lisää velkaa ja missä esim. minä vaadin sellaista? Ei ihan pysty ymmärtämään kirjoittamaasi oksennusta, mutta sinulla vissiin on vähän tapana tällainen. Jotain penalttiakin on tainnut tulla, ellen ihan väärässä ole?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei mene mitenkään minun logiikkan. Miten ihmeessä tässä tilanteessa voidaan vielä entisestään kasvattaa vastikkeetonta rahan kippaamista. Suomi velkaantuu kovaa vauhtia, missään kehyksissä ei pysytä mutta fyrkkaa jaetaan velaksi kaikenlaisten syiden vuoksi ympäri maailmaa niin että ranteita pakottaa. Onko se imago ja hyvän ihmisen tunne niin huumaava että sen perusteella jaetaan, (otetaan jopa velkaa) rahaa jota meillä ei ole.

MIllainen taloustilanne pitää olla että hallitus vähentää vastikkeetonta rahan jakoa maailmalle?

Vai mikä tässä nyt on logiikka ?

"Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on pyytänyt parempaa rahoituksen parempaa suunnittelua ja raportointia."

"Hallitus on saanut palautetta siitä, että sen pitäisi suunnitella ja raportoida ilmastorahoituksensa nykyistä paremmin."


Puhumattakaan siitä, että juuri Saarikko ilmoitti, että pitää vähän luopua elintasosta. Mutta sitten tulee tää.

Ja taas ensi vuonna näitä äänestetään uudestaan, on se kansa tyhmä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Heh, on sulla kivat syytökset. Haista ite! :)
Miksi pitäisi ottaa lisää velkaa ja missä esim. minä vaadin sellaista? Ei ihan pysty ymmärtämään kirjoittamaasi oksennusta, mutta sinulla vissiin on vähän tapana tällainen. Jotain penalttiakin on tainnut tulla, ellen ihan väärässä ole?
No vaadit hallitusta hoitamaan tilanteen ja tämä tarkoittaa käytännössä lisävelan keräämistä. Tapahtuu se polttoaineveron alennuksella, tukirahalla tai muuten. Toki voi aina vain sanoa että "kehitysapu, maahanmuutto, markka takaisin ja bilateraalikauppa myös", mutta ei maailma ihan niin toimi. Eli kannatat lisävelan ottamista, jotta saadaan pidettyä yrityksiä pystyssä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pitäisi ottaa lisää velkaa ja missä esim. minä vaadin sellaista? Ei ihan pysty ymmärtämään kirjoittamaasi oksennusta, mutta sinulla vissiin on vähän tapana tällainen. Jotain penalttiakin on tainnut tulla, ellen ihan väärässä ole?
Sinä vaadit "valtiolta peliliikkeitä". Vaadit siis käytännössä valtiota puuttumaan vapaaseen markkinatalouteen keskusjohtoisen suunnitelmatalouden keinoin. Tuollaisesta ansaitsee tulla kutsutuksi kommariksi. Jos et tykkää tulla kutsutuksi kommariksi, niin älä ehdottele kommunistien metodeja otettavaksi käyttöön.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suuria budjettiylityksiä dieselin hinnannousun takia tekevät mm. kunnalliset liikennelaitokset. Niitä ei laiteta nurin, vaan veronmaksajat maksavat yhä enemmän liikennelaitosten kustannuksista. Ei kyse ole sosialismista tässäkään, saati yksityisten liikennöitsijöiden erityistukemisessa hyvin poikkeuksellisena aikana.

Tilastokeskuksen/Lähitapiolan selvityksen (2022) mukaan pienituloisimmilla viidenneksellä energian osuus kulutuksesta aika pieni. Mutta heidän kestokykynsä energian hinnan nousulle on olematon, koska kaikki tulot käytännössä menevät kulutukseen. Sen sijaan suurituloisilla jää normaalisti helpommin säästöjä, joilla energianhinnan nousua voidaan kattaa.

Näyttäisi siltä, että osa yrittäjistä, julkinen liikenne ja pienituloisin viidennes on jonkin tason ongelmissa polttonaineiden hinnannousun vuoksi.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Heh, on sulla kivat syytökset. Haista ite! :)
Miksi pitäisi ottaa lisää velkaa ja missä esim. minä vaadin sellaista? Ei ihan pysty ymmärtämään kirjoittamaasi oksennusta, mutta sinulla vissiin on vähän tapana tällainen. Jotain penalttiakin on tainnut tulla, ellen ihan väärässä ole?
Kuljetusala on erittäin kilpailtu ala. Logistiikkakustannukset ovat erittäin korkealla tasolla Suomessa. Se on täyttä puppua etteivät suuret/pienet kuljetusyritykset ja logistiikkayritykset osaa laskea kuljetus- ja varastointikustannuksia.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Heh, on sulla kivat syytökset. Haista ite! :)
Miksi pitäisi ottaa lisää velkaa ja missä esim. minä vaadin sellaista? Ei ihan pysty ymmärtämään kirjoittamaasi oksennusta, mutta sinulla vissiin on vähän tapana tällainen. Jotain penalttiakin on tainnut tulla, ellen ihan väärässä ole?
Onko kyseessä niinsanuttu trolli... suattaappi olla tai sitten ei. Hällä väliä... Täällä näyttää olevan jonkin verran laatoittajia...
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuljetusala on erittäin kilpailtu ala. Logistiikkakustannukset ovat erittäin korkealla tasolla Suomessa. Se on täyttä puppua etteivät suuret/pienet kuljetusyritykset ja logistiikkayritykset osaa laskea kuljetus- ja varastointikustannuksia.
Nimenomaan näin. Ja juuri nämä hyvin toimivat ja toimintansa oikein hinnoittelevat yritykset ansaitsevat sen, että vaikeinakin aikoina noudatetaan markkinataloutta. Ne ansaitsevat sen, että huonosti hommansa hoitavia ja toimintansa alihinnoittelevia markkinahäiriköitä ei "pelasteta" valtion toimesta.

Vaikeina aikoina huonojen firmojen kuuluukin kaatua. Ei yrityksen pystyssä pysyminen ole mikään itseisarvo. Jos se ei kannata, antaa kaatua. Tilalle tulee uusi, toivottavasti hommansa paremmin hoitava yritys. Tai sitten se nurin menneen firman omistaja voi yrittää uudelleen vanhoista virheistä oppien.

Pahinta mitä rehelliselle ja ahkeralle yrittäjälle voi tehdä, on antaa sen "aleksi valevyöry oy:n" touhuta samoilla apajilla ja vuodesta toiseen "pelastaa" sen valtion rahoilla. Koska nyt nousi bensan hinta ja ensi vuonna joku muu hinta ja sen jälkeen joku kolmas hinta. Ja eihän se nyt valevyöryn vika ollut, että mihinkään ei ole ikinä varauduttu millään tavalla.

 

warco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Onko mitään oikeaa sanottavaa? Vain trolli kirjoittaa noin typerästi. Oletko siis trolli? Lisäksi käyttämäsi halventava ilmaus "setämies" on tässä kontekstissa ikä- ja sukupuolirasistinen. Enhän minäkään tässä vastauksessa kutsu hallituksen keskeisiä ministereitä dingdong-teineiksi.

Investoinnit eivät ole sosialismia. Sen sijaan verojen lisääminen ja hintoja nostavat muut poliittiset päätökset lemahtavat pahasti sosialismilta. Näin kuitenkin hallitus on tehnyt. On vastuutonta, että terveitä yrityksiä ja työnsä vuoksi paljon ajavia ihmisiä ajetaan konkurssiin tai työttömiksi esimerkiksi jakeluvelvoitteen nostolla ja polttoaineveron kiristyksellä, jotka lisäksi nostavat litrahinnasta maksettavan arvonlisäveron nettomäärää. Lisäksi samalla hallitus nostaa kaikkia välillisiä kustannuksia: kun vaikkapa kuljetusten ja lämmityksen hinta nousevat, esimerkiksi ruuan hinta nousee.

Ehdotan autoiluun polttoaineveroksi yhtä, kiinteää hintaa, joka sisältää kaikki valtiolle menevät maksut. Se olisi selkeä ja helposti ymmärrettävä. Sopisiko esimerkiksi 50 senttiä litralta? Siten valtio saisi 35 euroa aina, kun tankkaan 70 litraa. Riittäisikö se? Minusta se olisi kohtuullista, kun lisäksi pitää kuitenkin maksaa vuosittaiset ajoneuvoverot (perusvero + dieselvero), vakuutusmaksun arvonlisävero ja tarvikkeisiin, autonosiin ja korjauksiin sisältyvät arvonlisäverot.
Niin että veronmaksajien pitää maksaa yritysten kulut? Ja kutsut tätä investoinniksi? Asia kunnossa. En ryhdy tähän pulushakkiin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Niin että veronmaksajien pitää maksaa yritysten kulut? Ja kutsut tätä investoinniksi? Asia kunnossa. En ryhdy tähän pulushakkiin.
Veronmaksajat maksavat nuo kulut kaikkien tuotteiden tulevissa hinnan nousuissa useampaan kertaan. Jos halutaan pitää inflaatio järkevällä tasolla on polttoaineiden ja energian hintaa tuettava nyt ja helpoin keino on verotuksen alentaminen ammattiliikenteessä.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Niin että veronmaksajien pitää maksaa yritysten kulut? Ja kutsut tätä investoinniksi? Asia kunnossa. En ryhdy tähän pulushakkiin.
Loppujen lopuksi veronmaksajat/kuluttajat maksavat kaikki ne kulut, joita yrityksille aiheutuu palveluiden tai tuotteiden hinnassa tavalla tai toisella joko veroina tai muuten. Ilmaisia lounaita ei ole.

Tappiota tuottavat yritykset eivät ole pidemmän päälle kenelläkään hyödyksi.
 

hege

Jäsen
On siinä kuitenkin ero maksaako kulut lopputuotteen kuluttaja vai kaikki veronmaksajat, toinen on normaalia kapitalismia ja toinen ehkä pikemminkin sosialismiä. Itse aina ihmetellyt sitä jos vaikeina aikoinan pitää tukea heikosti menestyviä yrityksiä koska se on juurikin kilpailua vääristävää sosialismia missä lahjattomillekin annetaan edellytykset pärjätä ilman pakkoa oppia mitään, se sitten jos koko toimialaa tuetaan on eriasia mutta silloinkin pitäisi ehkä hetki miettiä kannattaisiko mieluummin tukea vain niitä yrityksiä joilla on parhaat menestymisen mahdollisuudet? Eihän idea voi sellainen olla, että kirjoituskoneteollisuutta olisi pitänyt tukea silloin kun henkilökohtainen tietokone alkoi niitä syrjäyttämään.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Eduskuntavaaleihin on pikkuisen yli vuosi. Kuinka paljon tuhoa nämä vielä ehtivät saada aikaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös