Minä jo aiemmin kirjoitin, että jos kustannukset nousevat, niin hinnat nousevat. Ei se niin mene, että jos joku hinta nousee, niin hallituksen pitää siihen puuttua. Se hinta muodostuu siellä vapailla markkinoilla. Jos se on huomenna korkeampi kuin tänään, niin sitten se on.Tämä on oikeastaan ainoa kohta mistä olemme eri mieltä. Vai ajattelitko, että kilpailun vähentyessä, hintataso alenee?
Kun minä olin nuori, niin aika moni asia maksoi aika paljon vähemmän, kuin nyt. Ja aika harva silloin kukoistanut firma on on enää pystyssä. Kokonaisia aloja on kadonnut kokonaan tai lähes kokonaan. Ystäväni meni aikanaan Anttilaan töihin tekemään postimyyntiluetteloa. Ei ole enää postimyyntiluetteloita, eikä Anttilaa. Kaverilla on kyllä töitä ja hyvin menee muutenkin. Ja meillä muillakin on asiat keskimäärin paremmin kuin 30 vuotta sitten.
Se on niiden kuljetusfirmojen homma pähkäillä, että mitenkä se homma saadaan hoidetuksi parhaiten. Kokemus on osoittanut, että se on paras tapa selvittää nämä asiat. Poliitikot eivät ole parhaita asiantuntijoita määräämään siitä, kuinka paljon tuotteiden kuljetus saa maksaa. Kommarit yritti, ei toiminut.
Eri kuljetusfirmat yrittää eri juttuja. Ne jotka onnistuu, menestyy. Ne jotka ei onnistuu, ei menesty. Niin sen pitääkin mennä. Jos me tuettais jokaista epäonnistujaa, ei meillä olisi tilaa eikä työntekijöitä uusille menestyjille. Meillä olis lahjakkaita ihmisiä tekemässä Anttilan postimyyntiluetteloita, joita kukaan ei enää käyttäisi. Nyt se työntekijöiden lahjakkuus on muiden, menestyvien yritysten käytössä.
Kun me ei tekohengitetä paskaa kuljetusyrittäjää, niin se innokas ja lahjakas yrittäjä yrittää tehdä jotain muuta ja mahdollisesti onnistuu ja tekee jotain, josta on itse asiassa hyötyä meille kaikille.