Jatkoaika on siis sitä mieltä että Jatkoaika on oikeassa.Nää asiat on lopulta aika yksinkertaisia. Presidenttikin nähnyt tilanteen mielestäni oikein.
Varsin vakuuttavaa.
Jatkoaika on siis sitä mieltä että Jatkoaika on oikeassa.Nää asiat on lopulta aika yksinkertaisia. Presidenttikin nähnyt tilanteen mielestäni oikein.
Noh. Niinistö ehdottaa asiantuntijoita johtoon, Marin tyrmää ja pitää johdon poliitikoilla ja heidän frendeillään. Kohu vuotaa julkisuuteen. Kuka näyttää kansan edessä hyvältä ja kuka ei?Sehän tässä juuri ihmetyttääkin, että lähetettiin kirje eli lähestyttiin hallitusta ja pääministeriä ihan muodollisesti. Suomen oloissa, näköjään edelleenkin (tämähän oli vitsi sota-aikana) tuollainen asiakirja leviää Helsingissä lähes välittömästi lehdistön tietoon. Sen kun kulisseissa vaikka miten rähisisi, mutta tuo oli todella outo veto, enkä olisi uskonut että Niinistö tälläiseen ryhtyisi.
Noh. Niinistö ehdottaa asiantuntijoita johtoon, Marin tyrmää ja pitää johdon poliitikoilla ja heidän frendeillään. Kohu vuotaa julkisuuteen. Kuka näyttää kansan edessä fiksulta ja kuka ei?
Siinä vastaus miksi Niinistö tämän meilin on lähettänyt.
Jatkoaika on siis sitä mieltä että Jatkoaika on oikeassa.
Varsin vakuuttavaa.
Pitäisiköhän lähettää presidentin kansliaan kirje ja ehdottaa, että ottaisin maanpuolustuksen hoidettavakseni, koska olen sitä mieltä että Suomen pitää liittyä natoon. Perusteluna mainitsisin että olen sitä mieltä.Minä ainakin olen yo. mieltä, vakuutuitpa tai et.
Pitäisiköhän lähettää presidentin kansliaan kirje ja ehdottaa, että ottaisin maanpuolustuksen hoidettavakseni, koska olen sitä mieltä että Suomen pitää liittyä natoon. Perusteluna mainitsisin että olen sitä mieltä.
Oli huono sanavalinta minulta. Pointti pysyy kuitenkin, joten voitko pysyä asiassa? Niinistö näyttää tämänkin jälkeen kansan silmissä hyvältä kun hän ehdotti asiantuntijoita mukaan, mutta Marin haluaa pitää mukana poliitikkoka.Ihan oikeinko teet tämän lopputuleman aiheesta - Niinistö ehdottaa asiantuntijoita johtoon? Mihin johtoon, mitä päätöksiä tekemään? Kenet ja millä valtuuksilla? (Vielä kun mystisesti itse tekstissä sanotaan, ettei mihinkään johtoon eikä mitään päätöksiä tekemään.)
Itse teksti oli kyllä taas sellaista poliitikko-virkamies-lakimies-diplomaatti jargonia, että loppujen lopuksi siitä ei tiedä onko se pyyntö, määräys, kehoitus, vaiko suositus. Tulkinta on itse kunkin mielikuvituksen varassa.Ihan oikeinko teet tämän lopputuleman aiheesta - Niinistö ehdottaa asiantuntijoita johtoon? Mihin johtoon, mitä päätöksiä tekemään? Kenet ja millä valtuuksilla? (Vielä kun mystisesti itse tekstissä sanotaan, ettei mihinkään johtoon eikä mitään päätöksiä tekemään.)
No minä en nyt oikeastaan ole kiinnostunut siitä kuka näyttää hyvältä. Näyttäköön kuka näyttää ja jatkukoon kriisin vähintään kohtuullinen hoito sekä perustuslain määrittelemä vallanjako ennallaan. Ja varmasti sinänsä voi ja tulee virtaviivaistaa tilanteen hoitoa - ei mikään ihme, että ensimmäiset byrokraattiset viritelmät ovat kömpelöitä kun kriisi on ennennäkemätön ja maa tottunut vuosikymmeniä täysin normaalioloihin. Mutta suutari pysyköön lestissään ja neuvokoon taustalla, jos ja kun neuvottavaa on.Oli huono sanavalinta minulta. Pointti pysyy kuitenkin. Niinistö näyttää tämänkin jälkeen kansan silmissä hyvältä.
Sinä kirjoitit, että et ymmärrä Niinistön motiivia. Minä avasin tämän motiivin sinulle. Nyt vastaat ettei se kiinnosta. Okei.No minä en nyt oikeastaan ole kiinnostunut siitä kuka näyttää hyvältä. Näyttäköön kuka näyttää ja jatkukoon kriisin vähintään kohtuullinen hoito sekä perustuslain määrittelemä vallanjako ennallaan. Ja varmasti sinänsä voisi virtaviivaistaa tilanteen hoitoa - ei mikään ihme, että ensimmäiset byrokraattiset viritelmät ovat kömpelöitä kun kriisi on ennennäkemätön ja maa tottunut vuosikymmeniä täysin normaalioloihin. Mutta suutari pysyköön lestissään ja neuvokoon taustalla, jos ja kun neuvottavaa on.
Sinä kirjoitit, että et ymmärrä Niinistön motiivia. Minä avasin tämän motiivin sinulle. Nyt vastaat ettei se kiinnosta. Okei.
Minäkin arvostan Niinistöä. Uskon tosin myös, että jokainen poliitikko nauttii huomiosta ja suosiosta. Tämän lisäksi suosio ruokkii itsevarmuutta. Ehkä nämä kaksi asiaa yhdessä saivat Niinistön vähän liiankin innokkaaksi.Niin, siis ajattelet, että Niinistön motiivin on näyttää hyvältä? Minä arvostan häntä kyllä selkeästi enemmän, että uskoisin itse noin.
Ymmärrän toki myös Niinistön ajatuksen tässä takana, mutta tämä ei ole se hetki kun lennosta luodaan uusia valtarakenteita.
Kerran olin lähellä erehtyä, mutta huomasin olleeni väärässä.Minä olen Niinistöä äänestänyt presidentiksi parikin kertaa, mutta nyt tuntuu, että hän pyrkii todistamaan oikeaksi sen miksi presidenttikausien lukumäärä on rajattu kahteen. Valta tunnetusti turmelee ja johtuuko sitten siitä tuollainen omnipotentiaaliharha, että hänellä olisi ylivertainen käsitys asiasta kuin asiasta.
Ymmärrän erittäin hyvin tuon hallituksen perustelun kieltäytymiselle vedoten virkavastuuseen ja selkeisiin vastuurajoihin. Komentosuhteiden on oltava selkeät niin ylhäältä alas päin kuin alhaalta ylöspäin. THL on tämän valtakunnan korkein terveysviranomainen ja laillisen hallituksen on kyettävä luottamaan siihen. Jos näin ei ole, niin se analysointi on myöhemmin ja sitten kehitytään. Näin se menee sodan aikana armeijassa; sivusta huutelijoille ei ole tilaa.
Ymmärrän toki myös Niinistön ajatuksen tässä takana, mutta tämä ei ole se hetki kun lennosta luodaan uusia valtarakenteita.
Virheitä on tehty, mutta Suomen oikeusvaltion valtarakenteita ei ole tehty tämänkaltaista kriisiä varten.Me emme olisi mitenkään voineet pistää maata kiinni tammikuussa emmekä helmikuussa vaikka jälkikäteen se olisi ollut fiksua ja nykyongelmat eivät ole neljän päivän viiveestä kiinni.
Ja jos ongelma on Helsinki-Vantaa, niin kuinka kädestä pitäen pitää tulla lukemaan THL:n tiedotteita kun ulkomailta palaajia on ohjeistettu THL:n nettisivujen toimesta karanteeniin viimeisen kuukauden ajan. Toki ymmärrätte myös ettei maassamme ole enää perinteitä työllistää julkisrahoitteisesti aulaemäntiä, koska tuottavuus ja tehokkuus.
Minä olen Niinistöä äänestänyt presidentiksi parikin kertaa, mutta nyt tuntuu, että hän pyrkii todistamaan oikeaksi sen miksi presidenttikausien lukumäärä on rajattu kahteen. Valta tunnetusti turmelee ja johtuuko sitten siitä tuollainen omnipotentiaaliharha, että hänellä olisi ylivertainen käsitys asiasta kuin asiasta.
Miten tämä nyt menee, onko se THL viranomainen vai ei?
THL:n Salminen? väitti A-studiossa, ettei THL ole viranomainen, eikä siten voi määritellä mitään toimenpiteitä, vaan antaa suosituksia ja dataa. Silti tälläkin palstalla jatkuvasti puhutaan THL:sta viranomaisena.
Pienenä kuriositeettina voi mainita, että tuollaisen tiedottamisen järjestäminen jonkin yksittäisen tason järkkäämänä olisi suunnittelusta toteutukseen vienyt muutaman tunnin. Kummaa ettei onnistunut combolta hallitus ja THL edes viikoissa.
Ymmärrän erittäin hyvin tuon hallituksen perustelun kieltäytymiselle vedoten virkavastuuseen ja selkeisiin vastuurajoihin. Komentosuhteiden on oltava selkeät niin ylhäältä alas päin kuin alhaalta ylöspäin. THL on tämän valtakunnan korkein terveysviranomainen ja laillisen hallituksen on kyettävä luottamaan siihen. Jos näin ei ole, niin se analysointi on myöhemmin ja sitten kehitytään. Näin se menee sodan aikana armeijassa; sivusta huutelijoille ei ole tilaa.
Niinhän Sauli Niinistökin pitää.En ole koskaan aikaisemmin kuullut tämän Martinin puhuvan, koska en seuraa politiikkaa, mutta onko kyseessä ns. jauholakki, vai miksi joutuu pitämään miettimistaukoa jokaikisen sanan välillä?
Se nyt on vanha seniili mies.Niinhän Sauli Niinistökin pitää.