Sanna Marinin hallitus

  • 2 602 438
  • 21 526

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei pääministeri ole viranomainen, joten ei Sanna tuossa itselleen työrauhaa ole pyytämässä, vaan viranomaisille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mikähän olisi ollut suhtautuminen, jos hallituksen koostumus olisi PS-Kok-KD ja Liike Nyt (11 kansanedustajaa..).
Ja tuollakin hallituksella olisi rahakkaan jääkiekkojoukkueen rosterin kokoinen valtiosihteerien joukko.
Toiminut kuten nykyinen hallitus, mutta TP Niinistö olisi ehdottanut yhtä mahdollista lisäelementtiä, tautimiettimiskomiteaa pähkäilyyn, ei päättämään.
Olisi varmaan PM Halla-aho sanonut kiitos, mutta ei kiitos: me handlataan kyllä tämä tällä porukalla.

Täsmälleen sama niillä pohjatiedoilla, joita asiasta on ollut. Tasavallan presidentille eivät maan sisäpoliittiset/operatiiviset asiat lähtökohtaisesti kuulu poislukien muodollinen rooli pääministeriehdokkaan nimeämisessä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ei pääministeri ole viranomainen, joten ei Sanna tuossa itselleen työrauhaa ole pyytämässä, vaan viranomaisille.
Ensimmäisessä twiitissä mielestäni kieliasullaan viittaa nimenomaan hallitukseen ja itseensä, tuo toinen toki on tarkoitettu sitten viranomaisille.
 

444

Jäsen



Voi Sanna, Sanna, Sanna... Nyt alkaa ote lipsumaan, liekö on montakin unetonta yötä jo alla stressin takia.

Yllättäen siellä on suurinta meteliä pitämässä joku jämäpersu Jiri Keronen.
”Näitä virheitä on tehty paljon.”
”Voisin olettaa, että joitain virheitä on tehty.”
”Todennäköisesti jopa Rinne olisi pärjännyt Marinin kööriä paremmin.”
”Mutta Antilla on isommat”, kun tuli puhe tisseistä.

Eli kovin yllättäen ei mitään konkretiaa eikä ainuttakaan virhettä osannut osoittaa, vaikka ensin niitä oli tehty valtavasti ja sen jälkeen ”luultavasti joitain, ja lopulta puhutaankin tisseistä. Ja tämä henkilöltä, joka 35-vuotiaaksi mennessä on edustanut kolmea eri puoluetta (muutos 2011, piraatit ja persut). Kiva että tällaisillekin on Oulusta löytynyt äänestäjiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllähän tuo ensimmäisessä viestissä työrauhaa pyytelee, ihan itselleen (hallitukselle oletuksena).
Siis jos nyt ymmärrän miten twitter-toimii, niin tuo ylempi viesti on myöhempi eli jatkoa alemmalle (siinä lukee että vastaus käyttäjälle sanna marin). Siinä toki puhutaan monikon ensimmäiseää muodossa, mutta pidän mahdollisena että sitä käytetään tuossa yhteydessä passiivi-muotona. En tulisiko tuosta äidinkielen ylioppilaskokeessa laudaturia.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Siis jos nyt ymmärrän miten twitter-toimii, niin tuo ylempi viesti on myöhempi eli jatkoa alemmalle (siinä lukee että vastaus käyttäjälle sanna marin). Siinä toki puhutaan monikon ensimmäiseää muodossa, mutta pidän mahdollisena että sitä käytetään tuossa yhteydessä passiivi-muotona. En tulisiko tuosta äidinkielen ylioppilaskokeessa laudaturia.
Alempi on jatkoa tuolle ylemmälle, ja tuo ylempi on taas jatkoa aikaisemmalle twiitille, jossa Marin kirjoitti ettei voi luvata hallituksen onnistuvan kriisin keskellä kaikin osin täydellisesti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos pyytää tuolla sanamuodolla työrauhaa, joko rinnastaa itseään viranomaisiin (ajatellen että viesti viittaisi aiempaan), tai sitten pyytää sitä päättäjille (kuten itse tulkitsen).
Vaikea tietysti kenenkään puolesta sanoa mitä tarkoittaa, mutta oma tulkinta tuollaisesta on yllä.
Tai sitten vain pyytää virkamiehille kuten THL:lle työrauhaaa, mutta johtaa pääministerinä edestäpäin eikä puhu heistä, vaan meistä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lehdistön ja toimittajien yksi perustehtävistä on valvoa vallanpitäjiä, se on selvä. Silti kuitenkin hiukan kyseenalaistaisin näiden laurinurmien ja timohaapaloiden "paljastusjuttuja". En näe näillä mitään muuta akuuttia vaikutusta, kuin mahdollisen epäluottamuksen lisääntymisen kansalaisten joukossa valtaapitäviä kohtaan. Se on normioloissa ihan tervettäkin järkevissä mittasuhteissa mutta näin poikkeusoloissa en näe sillä juurikaan positiivisia vaikutuksia. "Mitä tuokin tyttönen mistään tietää, eiköhän mennä viikonlopuksi mökille ystäväpariskunnan kanssa/futiskentälle pelaamaan kaveriporukan kanssa/jne." Olen Marinin kanssa samaa mieltä siitä, että kriisin jälkeen on aika (ja silloin pitääkin) tarkastella valtaapitävien toimintaa kriisiaikana kriittisesti, kyseenalaistaa päätökset ja niin edelleen. Tietyissä määrin sitä voi harrastaa nytkin, mutta edelleenkään en näe mitä sellaista noilla jutuilla saavutetaan, mitä ei olisi voinut saavuttaa koronakriisin jälkeen. Toki jos vallassa olevien toiminnassa olisi selkeää välinpitämättömyyttä tai jopa tarkoituksellista vahingollisuutta, niin tilanne olisin ihan eri mutta sellaista ei ole kyllä missään lehtijutuissa tullut ilmi.

Ehkei ole pääministerin asia pyytää hallitukselle työrauhaa (viranomaisille kylläkin) mutta joka tapauksessa itse ainakin sitä kovasti toivoisin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Alempi on jatkoa tuolle ylemmälle, ja tuo ylempi on taas jatkoa aikaisemmalle twiitille, jossa Marin kirjoitti ettei voi luvata hallituksen onnistuvan kriisin keskellä kaikin osin täydellisesti.
Ja näköjään jatkui tuon jälkeenkin. Eli tuo johtamisen rakenteet viittasi ainakin osittain presidentin suuntaan.
"Yhtälailla on tärkeää pitää yllä mutkatonta vuoropuhelua instituutioiden välillä. Nähdäkseni keskusteluyhteys valtioneuvoston, eduskunnan ja presidentin välillä on ollut suora ja toimiva. "
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihan mielenkiinnosta, mikä Marinin neljässä twiitissä on ongelma? Siis niissä, joiden aikamerkinnässä on 6h (6t) kaikissa. Mikä niissä on väärää sisältöä ja miksi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se vähän riippuu, keneltä sitä työrauhaa haluaa. Pääministeri käytännössä vastaa kansan hyvinvoinnista hallitusta johtaessaan, enkä pidä ollenkaan vääränä, että kansalaisten osalta kyseenalaistetaan toimia ja niiden järkevyyttä. Sen verran monen elämää tämä nykyinen viruspandemia heilauttaa huonompaan, jopa katastrofaaliseen suuntaan, ettei ihme erilaisten vaatimusten ja toimenpidekyselyiden perään.
Oma ja mahdollisen perheen toimeentulo sekä hyvinvointi kun suurimmalle osalle on se tärkein asia elämässä.
En kiellä viimeisen virkkeesi sanomaa. Eikä siinäkään ole mitään pahaa jos kyseenalaistetaan toimia, kunhan silti toimitaan niiden mukaan. Fiksut ja jopa ihan normaalijärjelläkin varustetut ihmiset pystyvät tähän. Mutta kun osa, ja viime viikot ovat osoittaneet että aika suurikin osa, suomalaisista on niin saatanan tyhmiä, että viis veisaavat kokoontumis- ja muista rajoituksista. He eivät tarvitse kun ihan pikkiriikkisen syyn lähteä sieltä kotieristyksestä ulos vammailemaan. Ja sitten huudetaan taas kuorossa, että missä helvetissä ne ulkonaliikkumiskiellot viipyy, miksei hallitus toimi ja miksi siinä kestää niin kauan kun sitä yhtä perusoikeutta taas rajoitetaan vähän lisää.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ihan mielenkiinnosta, mikä Marinin neljässä twiitissä on ongelma?
Onhan se nyt hieman huvittavaa, miten pääministeri Twitterissä vaatii että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä, vaan sitten vasta jälkikäteen voitaisiin jälkiviisastella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta kun osa, ja viime viikot ovat osoittaneet että aika suurikin osa, suomalaisista on niin saatanan tyhmiä, että viis veisaavat kokoontumis- ja muista rajoituksista. He eivät tarvitse kun ihan pikkiriikkisen syyn lähteä sieltä kotieristyksestä ulos vammailemaan. Ja sitten huudetaan taas kuorossa, että missä helvetissä ne ulkonaliikkumiskiellot viipyy, miksei hallitus toimi ja miksi siinä kestää niin kauan kun sitä yhtä perusoikeutta taas rajoitetaan vähän lisää.

Minusta normikansalainen on melkein jopa ymmärrettävä istuessaan täydessä kuppilassa lasi kädessä ja vaahdotessaan, miksi rajoitus kestää niin vitun kauan, että näitä ei saada kiinni. Mutta kuinka ymmärrettävää se on, kun kansanedustaja vaahtoaa somesta Suomen sulkemisesta heti, mutta hän itse tai ainakin samasta puolueesta valitut vaalivat perustuslakivaliokunnassa jokaista päätöstä viimeisen päälle?

Minusta lakia ei voida rikkoa, vaan rajoitukset tulee tehdä lain puitteissa silloinkin, kun päätökset hieman kestävät. Ihan perusasia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan se nyt hieman huvittavaa, miten pääministeri Twitterissä vaatii että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä, vaan sitten vasta jälkikäteen voitaisiin jälkiviisastella.

Missä kohtaa pääministeri twitterissä vaatii, että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä? Onko meillä samat twiitit? Mulla on siis Sanna Marin, pääministeri.

Jos minä olisin vaikka palomies ja pyytäisin isolle sammutustyölle myös työrauhaa, en kyllä tarkoittaisi sitä, että minua kohtaan ei saisi esittää kritiikkiä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Missä kohtaa pääministeri twitterissä vaatii, että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä? Onko meillä samat twiitit? Mulla on siis Sanna Marin, pääministeri.

Jos minä olisin vaikka palomies ja pyytäisin isolle sammutustyölle työrauhaa, en kyllä tarkoittaisi sitä, että minua kohtaan ei saisi esittää kritiikkiä.
Kyllä, meillä on samat twiitit. Hallitus tekee päätökset ja toimii kriisiaikana viranomaisten tietojen perusteella, näin ollen siis viranomaisten, ja myös siis välillisesti hallituksen, arvostelu ei kriisiaikana ole pääministerin mukaan soveliasta.
 

Analyzer

Jäsen
Missä kohtaa pääministeri twitterissä vaatii, että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä? Onko meillä samat twiitit? Mulla on siis Sanna Marin, pääministeri.

Jos minä olisin vaikka palomies ja pyytäisin isolle sammutustyölle työrauhaa, en kyllä tarkoittaisi sitä, että minua kohtaan ei saisi esittää kritiikkiä.

Ei varmasti tarkoita etteikö saisi lainkaan kritisoida, mutta selkeästi Marin ei ole tyytyväinen mediakohteluunsa kun tuollaisia kirjoittelee.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan se nyt hieman huvittavaa, miten pääministeri Twitterissä vaatii että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä, vaan sitten vasta jälkikäteen voitaisiin jälkiviisastella.

Missä niin on vaadittu?
Mun sisäluvulla tuossa puhutaan työrauhasta.

Työrauhaan kuuluu se, että asiasta mitään tietämättömät pitävät turpansa kiinni. Koskee myös presidenttiä, koska hänen hiekkalaatikkonsa on muualla. Työrauhaan kuulu myös se, että nämä syväkurkut työntäisivät kurkun syvälle. Mitä keikkabussissa puhutaan, se keikkabussiin jää, mitä kopissa puhutaan se koppiin jää, ja mitä suljetuissa kokouksissa puhutaan se suljettuun kokoukseen jää. Nää toimittajille laulavat uuvatit ymmärtävät oikein hyvin, että keskusteluissa käydään kaikkia mahdollisia ajatuksia läpi, joita ei ole mitään syytä julkisuuteen päästää. Ellei pienimunaisin koe jotenkin siitä hyötyvänsä, että rikkoo luottamuksen yrittäen hyötyä siitä itse jotenkin. Samalla sabotoiden niiden työtä, jotka asioista oikeasti ovat vastuussa.
Vittu että vituttaa toi toiminta!

Mua taas huvittaa se, että aku ankaa tai pillunkuvaa äänestäneet katsoo oikeudekseen arvostella ylipäätään yhtään mitään.
Hallitus on oikeutettu ihan samalla tavalla työrauhaan, kuin ihan kuka tahansa vaativaa työtä tekevä taho.
Tuo porukka joutuu tekemään helvetillisen paineen alla hieman isompia päätöksiä, kuin se, että ostanko kaapin täyteen paskapaperia vai en. Isossa kuvassa nyt on vedetty helvetin hyvin, ja jonkun THL:n yksittäisiä aivopieruja ei ole mitään syytä koittaa hallituksen piikkiin vierittää.

Tzeemiiii rööd..
Äh...
Tsemiä hallitukselle!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Lehdistön ja toimittajien yksi perustehtävistä on valvoa vallanpitäjiä, se on selvä. Silti kuitenkin hiukan kyseenalaistaisin näiden laurinurmien ja timohaapaloiden "paljastusjuttuja". En näe näillä mitään muuta akuuttia vaikutusta, kuin mahdollisen epäluottamuksen lisääntymisen kansalaisten joukossa valtaapitäviä kohtaan. Se on normioloissa ihan tervettäkin järkevissä mittasuhteissa mutta näin poikkeusoloissa en näe sillä juurikaan positiivisia vaikutuksia. "Mitä tuokin tyttönen mistään tietää, eiköhän mennä viikonlopuksi mökille ystäväpariskunnan kanssa/futiskentälle pelaamaan kaveriporukan kanssa/jne." Olen Marinin kanssa samaa mieltä siitä, että kriisin jälkeen on aika (ja silloin pitääkin) tarkastella valtaapitävien toimintaa kriisiaikana kriittisesti, kyseenalaistaa päätökset ja niin edelleen. Tietyissä määrin sitä voi harrastaa nytkin, mutta edelleenkään en näe mitä sellaista noilla jutuilla saavutetaan, mitä ei olisi voinut saavuttaa koronakriisin jälkeen. Toki jos vallassa olevien toiminnassa olisi selkeää välinpitämättömyyttä tai jopa tarkoituksellista vahingollisuutta, niin tilanne olisin ihan eri mutta sellaista ei ole kyllä missään lehtijutuissa tullut ilmi.

Ehkei ole pääministerin asia pyytää hallitukselle työrauhaa (viranomaisille kylläkin) mutta joka tapauksessa itse ainakin sitä kovasti toivoisin.

Komppaan tätä.
Jatkan vielä sen verran, että jos hallituksen toimissa havaitaan laittomuutta, niin siihen on lehdistön tietenkin puututtava heti.
Nythän on vain huudettu äänensä käheäksi sitä, että miksi kaikki kestää, kun eduskunta on lennosta joutunut tekemään puuttuvia lakeja, joita hallitus nyt tarvitsee tätä täysin poikkeuksellista ja ennenkokematonta kriisiä hoitaessaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä, meillä on samat twiitit. Hallitus tekee päätökset ja toimii kriisiaikana viranomaisten tietojen perusteella, näin ollen siis viranomaisten, ja myös siis välillisesti hallituksen, arvostelu ei kriisiaikana ole pääministerin mukaan soveliasta.

Ei varmasti tarkoita etteikö saisi lainkaan kritisoida, mutta selkeästi Marin ei ole tyytyväinen mediakohteluunsa kun tuollaisia kirjoittelee.

Ei Marin puhu twiiteissä itsestään, joten siinä kaatui jo väite, että hän ei ole twiiteissä tyytyväinen kohteluunsa. Hän puhuu hallituksen onnistumisesta ja tähän liittyy toive hallitukselle myös työrauhasta. Mukana on siis sana "myös" eli Marin loiventaa pyyntöään merkittävästi.

Myös työrauhan pyytäminen hyvin vaikeassa tilanteessa tarkoittaa ainakin minun käsitykseni mukaan myös työrauhaa. Jos ministereillä on 12-20 työtuntia per päivä ja osa asioista on tehtävä välittömästi, ymmärrän työrauhan. Hallitus ei ole Covid-19 kanssa kumileimasin, vaan ministerit painavat pitkää päivää. Kuten kaikki asian kanssa enemmän tekemisissä olevat sairaanhoitajat, virkamiehet jne.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tästä tulikin mieleeni että juuri nythän tupakka- ja alkoholiveroja kannattaisi nostaa kun niiden tuonti ulkomailta on vaikeata ja on tyydyttävä kotimaiseen tarjontaan. Nuuskaa ei taida saada mistään juuri nyt, mitenkähän käyttämään tottunut porukka pärjäilee?
Viinaa saa Saksasta suoraan ovelle. Tupakkaa sa toistaiseksi myös trokareilta myös suoraan ovelle. Nuuskasta ei tietoa.
 

444

Jäsen
Onhan se nyt hieman huvittavaa, miten pääministeri Twitterissä vaatii että hallitusta ja sen toimia kohtaan ei kriisin aikana saisi esittää kritiikkiä, vaan sitten vasta jälkikäteen voitaisiin jälkiviisastella.
Avaatko vielä, missä kohtaa Marin sanoo, että ei saisi esittää kritiikkiä? Tietenkin, jos olet sitä mieltä, että kaiken maailman tytöttelyt, tissien vertailut ja jirikerosmaiset tyhjät nillitykset (”luulisin, että joitain virheitä on tehty”, mutta ei kuitenkaan pointtaa ainuttakaan, kun kompetenssi ei riitä mahdollisten virheiden löytämiseen) ovat kritiikkiä, niin ymmärrän tämän viestisi paremmin. Mutta kerro toki mieluummin omin sanoin, niin ei mene arvailuksi ja puskista huuteluksi.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Avaatko vielä, missä kohtaa Marin sanoo, että ei saisi esittää kritiikkiä? Tietenkin, jos olet sitä mieltä, että kaiken maailman tytöttelyt, tissien vertailut ja jirikerosmaiset tyhjät nillitykset (”luulisin, että joitain virheitä on tehty”, mutta ei kuitenkaan pointtaa ainuttakaan, kun kompetenssi ei riitä mahdollisten virheiden löytämiseen) ovat kritiikkiä, niin ymmärrän tämän viestisi paremmin. Mutta kerro toki mieluummin omin sanoin, niin ei mene arvailuksi ja puskista huuteluksi.

Ei Marin puhu twiiteissä itsestään, joten siinä kaatui jo väite, että hän ei ole twiiteissä tyytyväinen kohteluunsa. Hän puhuu hallituksen onnistumisesta ja tähän liittyy toive hallitukselle myös työrauhasta. Mukana on siis sana "myös" eli Marin loiventaa pyyntöään merkittävästi.

Myös työrauhan pyytäminen hyvin vaikeassa tilanteessa tarkoittaa ainakin minun käsitykseni mukaan myös työrauhaa. Jos ministereillä on 12-20 työtuntia per päivä ja osa asioista on tehtävä välittömästi, ymmärrän työrauhan. Hallitus ei ole Covid-19 kanssa kumileimasin, vaan ministerit painavat pitkää päivää. Kuten kaikki asian kanssa enemmän tekemisissä olevat sairaanhoitajat, virkamiehet jne.


Missä niin on vaadittu?
Mun sisäluvulla tuossa puhutaan työrauhasta.

Työrauhaan kuuluu se, että asiasta mitään tietämättömät pitävät turpansa kiinni. Koskee myös presidenttiä, koska hänen hiekkalaatikkonsa on muualla. Työrauhaan kuulu myös se, että nämä syväkurkut työntäisivät kurkun syvälle. Mitä keikkabussissa puhutaan, se keikkabussiin jää, mitä kopissa puhutaan se koppiin jää, ja mitä suljetuissa kokouksissa puhutaan se suljettuun kokoukseen jää. Nää toimittajille laulavat uuvatit ymmärtävät oikein hyvin, että keskusteluissa käydään kaikkia mahdollisia ajatuksia läpi, joita ei ole mitään syytä julkisuuteen päästää. Ellei pienimunaisin koe jotenkin siitä hyötyvänsä, että rikkoo luottamuksen yrittäen hyötyä siitä itse jotenkin. Samalla sabotoiden niiden työtä, jotka asioista oikeasti ovat vastuussa.
Vittu että vituttaa toi toiminta!

Mua taas huvittaa se, että aku ankaa tai pillunkuvaa äänestäneet katsoo oikeudekseen arvostella ylipäätään yhtään mitään.
Hallitus on oikeutettu ihan samalla tavalla työrauhaan, kuin ihan kuka tahansa vaativaa työtä tekevä taho.
Tuo porukka joutuu tekemään helvetillisen paineen alla hieman isompia päätöksiä, kuin se, että ostanko kaapin täyteen paskapaperia vai en. Isossa kuvassa nyt on vedetty helvetin hyvin, ja jonkun THL:n yksittäisiä aivopieruja ei ole mitään syytä koittaa hallituksen piikkiin vierittää.

Tzeemiiii rööd..
Äh...
Tsemiä hallitukselle!
Ymmärtänemme sitten nämä Twiitit eri tavalla, koska minulle nuo kirjoitukset nimenomaan aukeavat niin, että Marinin vaatima työrauha on juuri sitä, ettei kukaan anna painetta mistään suunnasta, johon myöskin kritiikki lukeutuu.
 

444

Jäsen
Ymmärtänemme sitten nämä Twiitit eri tavalla, koska minulle nuo kirjoitukset nimenomaan aukeavat niin, että Marinin vaatima työrauha on juuri sitä, ettei kukaan anna painetta mistään suunnasta, johon myöskin kritiikki lukeutuu.
Se on sinun näkemyksesi, joka oletettavasti kuvastaa myös omaa toimintaasi. Minä olen avoin ottamaan kovankin paineen alla ja kesken kovimman kiireen vastaan perusteltua kritiikkiä ja toimintaehdotuksia vaihtoehtoisista toimintamalleista. Sellaiselle sparraukselle riittää aikaa, koska sillä voi olla positiivinen vaikutus lopputulokseen. Sen sijaan minulla ei ole koskaan aikaa pikkusieluiselle nillitykselle ja epäolennaisista lillukanvarsista vääntämiselle, koska ne eivät koskaan eivätkä missään tilanteessa edistä työn alla olevia asioita. Jälkimmäinen ei ole kritiikkiä, vaan vinkumista ja turhaa paskanjauhantaa.
Olettaisin - en siis tiedä, koska en ole Sanna Marin - tässä viitataan juuri siihen, että nyt tulisi antaa viranomaisille ja hallitukselle työrauha siltä osin, että lopetetaan se pikkusieluinen sössöttäminen ja puskista huutelu ja keskitytään siihen, että käsillä oleva kriisi saadaan yhteisvoimin kammettua voitoksi. Ei siis mitään mussutusta turvapaikanhakijoista tai 14 monninkyläläisestä, vaan annetaan työrauha hoitaa prioriteettilistan kärjessä olevat asiat ensimmäisenä kuntoon. Valitettava tilanne kuitenkin on, että Uudenmaan rajojen molemmilla puolilla on ”eristyksissä” ihmisiä, joiden elämää tilanne vaikeuttaa, ja samoin on valitettavaa, että turvapaikanhakijaongelma ei poistu koronan myötä. Ne ovat silti pieniä asioita kansainvälisen pandemian edessä. Ja aivan yhtä mitättömiä sen torjunnan kannalta kuin vaikkapa pääministerin ikä, sukupuoli tai kuppikoko.

Tai voinhan minä olla väärässäkin. Voi olla, että Laura ”Maisteri” Huhtasaaren mielenilmaus pääministerin vapaapäivää kohtaan oli vain ja ainoastaan asiallista kritiikkiä eikä suinkaan yritystä lietsoa eripuraa kansan keskuuteen. Eikä etenkään tyhjänpäiväistä nillitystä.
 

Analyzer

Jäsen
Ei Marin puhu twiiteissä itsestään, joten siinä kaatui jo väite, että hän ei ole twiiteissä tyytyväinen kohteluunsa. Hän puhuu hallituksen onnistumisesta ja tähän liittyy toive hallitukselle myös työrauhasta. Mukana on siis sana "myös" eli Marin loiventaa pyyntöään merkittävästi.

Myös työrauhan pyytäminen hyvin vaikeassa tilanteessa tarkoittaa ainakin minun käsitykseni mukaan myös työrauhaa. Jos ministereillä on 12-20 työtuntia per päivä ja osa asioista on tehtävä välittömästi, ymmärrän työrauhan. Hallitus ei ole Covid-19 kanssa kumileimasin, vaan ministerit painavat pitkää päivää. Kuten kaikki asian kanssa enemmän tekemisissä olevat sairaanhoitajat, virkamiehet jne.

Täsmennetään, että hän ei ole mielestäni tyytyväinen hallituksen kohteluun.

En usko, että Marinia paskan vertaa hetkauttaa mitä somessa öyhötetään ja näin ollen tämä työrauha pyyntö kohdistuisi median suuntaan, kun sieltä tätä sensaatiohakuisuutta löytyy. Ja asioiden oikominen tai myönteisempään valoon saattaminen on toki pois pääministerin omasta työajasta, jolle on tärkeämpääkin käyttöä. Lisäksi ne myös kampittavat kansakunnan yhteneväisyyttä.

Itse näen kuitenkin median hyvin tärkeänä vallan vahtikoirana näinä aikoina. Jos mietimme, että esimerkiksi Sipilä olisi moisen kirjoittanut, niin väitän että vastaanotto olisi tyystin toinen. Ja toisaalta jos Halonen olisi toiminut kuten Niinistö kriisin aikana, niin kyllä syntyisi tälläkin palstalla meteliä. Näen median työn oikein arvokkaana murtamassa näitä henkilökultteja, muuten sen varjolla aletaan helposti kahmimaan oikeuksia, jotka eivät toimenkuvaan kuulu.

Twiitti on monitulkintainen, ja selvästi sen voi lukea monella tapaa. Emme voi varmasti tietää,, mitä Marin on sillä oikeasti tarkoittanut.

Yksittäinen huonohko kommentti tai epäselvästi kirjoitettu twiitti ei kuitenkaan lainkaan muuta sitä asiaa, että Marin on ollut erinomainen pääministeri näinä vaikeina aikoina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös