Sinä olet muuttunut silmittömän tendenssimäiseksi populistiksi näissä sisäpoliittisissa ketjuissa - tapasit olla analyyttisempi ja etäisempi päivänpoliittisten kiistojen suhteen. Nyt kirjoitat niistä kuin puolueaktivisti: yksipuolisesti, vääristävästi ja mustavalkoisesti. Tätä muutosta on ollut surullista ja turhauttavaa seurata.
Näin toki ei ole kuin kuvitelmissasi. Kokoomus on saanut enemmän näpeilleen kuin koskaan aiemmin. Olen lytännyt valitun linjan käytännössä kokonaan, koska se ei tuo Kokoomuksen vahvoja teemoja esiin ja etene positiivisin kuvin kannattajille. Löytyy monta kirjoitusta ja myös analyysi, miten näin väärin toimien käy.
Sanoisin, että kyse on sinun lumihiutalemaisesta kritiikin kestosta mitä tulee mm. Mariniin ja hallitukseen. Ja taustahan tuskin on kyvyttömyys nähdä mitään ongelmia vasemmistokonservatiivisessa hallituksessa. Ne sinä näet aivan hyvin. Syyt ovat muualla.
Käytän poliittista retoriikkaa. Valtaosin siksi, että se toimii ja se on hauskaa viihdepalstalla. Olen seurannut mm. Marinin poliittista retoriikkaa ja populismia ja olen pitänyt huolen siitä, että en koskaan alita Marinin tasoa. Se tosin ei ole edes vaikeaa.
Ehkä historia tulee osoittamaan sen, että Marinin talouspolitiikka 2021 eteenpäin oli väärä ja täysin päinvastainen kuin pohjoismaisissa hyvinvointiyhteiskunnissa. Tätä Mäkysen & Marinin julkisesti kertomaa talouspolitiikkaa vastaan olen tinkimättä, koska olen pohjoismaisen hyvinvointivaltion kannattaja. Suomi on jäämässä pahasti jälkeen ja trendi alkoi jo vuosia sitten.