Mainos

Sanna Marinin hallitus

• 2 679 722
  • 21 453
Samalla tavalla opiskelijat, duunarit ja eläkeläiset käyvät teattereissa, konserteissa ja urheilutapahtumissa koko perheen voimin kuin "porvarit ". Kirjastoon ovat kaikki tervetulleita.

Pitikin ihan katsoa mitä samalla tavalla tarkoittaa tilastollisesti:

Ylemmät toimihenkilöt kävivät muita sosioekonomisia ryhmiä enemmän teatterissa. Yli puolet heistä (53 %) oli käynyt teatterissa vuoden aikana. Vähiten teatterissa olivat käyneet työntekijät (26 %) ja työttömät (22 %)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Väitteesi yliarvioi politiikkaa ja äänestyskäyttäytymiseen johtavia syitä muka sen perustuvan aina ideologioihin. Näin on ehkä ollut rakastamallasi 70-luvulla, mutta ei enää. Marinin ideologia on ollut tiedossa jo pitkään, joten mikään yllätys se ei voi olla puolueelle, joka valitsi hänet puheenjohtajakseen.

No ei. Marin sai vaalissa Lindtmania vastaan niukan enemmistön, ja demareista vuodettujen ja HS:n ja YLE:n julkaisemien uutisten perusteella ihmisiä saatettiin painostaa Marinin taakse. Kun haavat olivat ennestään demareista kerrottujen ja HS:n ja YLE:n julkaisemien tietojen perusteella syvät Rinteen syrjäyttäessä Urpilaisen (ja kauemmaksi), muitakin kuin innostuneita arvioita Marinia kohtaan löytyy.

Lindtman on oikealla vrt Mariniin, ja demarit olivat ennen tunnettuja oikeistodemarien kotina. Nyt tunnetuimmat oikeistodemarit ovat Liike nytissä ja Kokoomuksessa, ja Marin yrittää päästä eri keinoin Lindtmanista eroon ryhmyrinä ja istuttaa tilalle oman lakeijansa, Ilmari Nurmisen.

Kyse on myös poliittisesta linjasta, arvoista. Aivan kuten Purran, Orpon, Ohisalon, Saarikon ja muiden puoluejohtajien toimissa kyse on myös poliittisista valinnoista ja arvoista.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä kirjoitat? Tiedät varsin hyvin että luikuria taas pukkaa. Marin ei tosiaan ole vasemmiston vasenta laitaa, lainatun kirjoitus vihjailee että Marin on kommari.

Marin on "vasemmistopuolueen vasenta laitaa, joka näkyy ratkaisuissa". Aivan kuten kirjoitin lainaamassasi tekstissä. SDP on vasemmistopuolue, ja Marin puolueensa vasenta laitaa, kuten mm. YLE:n ja HS:n vaalikonevastausten tilastollinen analyysi ja KU:n teksti kertoo:

Vaalikonevastausten perusteella hän on vasemmistolaisempi kuin yksikään itsenäisen Suomen pääministeri. Marin on niin vasemmalla, että hän on lähempänä vasemmistoliiton kuin SDP:n kantoja, kertoo YLE:n vaalikone viime keväältä. Marinin vastaukset olivat samanlaisia kuin 83 prosenttia vasemmistoliittolaisten vastauksista ja 79 prosenttia SDP:n ehdokkaitten.

Muuten kirjoituksesta huomaa mahdollisen liikuttuneen tilan, joten jätän laajemmin kommentoimatta.

Viimeksi muokattu:

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaalikonevastausten perusteella hän on vasemmistolaisempi kuin yksikään itsenäisen Suomen pääministeri. Marin on niin vasemmalla, että hän on lähempänä vasemmistoliiton kuin SDP:n kantoja, kertoo YLE:n vaalikone viime keväältä. Marinin vastaukset olivat samanlaisia kuin 83 prosenttia vasemmistoliittolaisten vastauksista ja 79 prosenttia SDP:n ehdokkaitten.

Olen viestistäsi ja näkemyksestäsi sataprosenttisen samaa mieltä. Tuota ylläolevaa, muualta lainaamaasi tekstiä, sen sijaan on pakko hieman oikaista. Nimittäin 26. maaliskuuta 1946 – 29. heinäkuuta 1948 Suomen pääministerinä toimi SKDL:n Mauno Pekkala, joka saattoi (en ole tästä ihan varma, mutta kuitenkin jätän asiasta varauksen) olla marginaalisesti Marinia vasemmistolaisempi. Pekkalan meriitteihin kuului mm. Suomen ja Saksan yhteisten hyökkäyssuunnitelmien etukäteen vuotaminen Neuvostoliiton "diplomaatille" (NKVD) Jelisei Jelisejeville keväällä 1941.

Pekkala oli kuitenkin pääministerinä Marinia vähemmän vahingollinen henkilö, sillä tuohon aikaan todellinen valta oli presidentillä ja Paasikivi piti Pekkalan täysin omassa kontrollissaan. Marinin hölmöilyjä ei valitettavasti kontrolloi kukaan eikä mikään ja hintalappu tulee olemaan karmea....

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se nyt on aivan yhtä tyhjän kanssa onko käyttänyt vai ei verraten vaikka siihen että otetaan miljoonia velkaa sitä varten että joku porvari pääsee halvemmalla teatteriin.
Paljon on taas teatteria ja tekopöyristelyä tämän uusimman "kohun" kanssa. Ihan lastentarhameininkiä koko politiikka.

Itse olen pöyristynyt, että minua ei kutsuttu.

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä näitä Insta sun muita uutisia lukiessani tajuaa, että taidan olla vanha jyyrä... Tulee Paavo Lipposta ikävä, ei pääministerin tarvitse olla somen kuningas/kuningatar...

Niin ja en ole demareita koskaan äänestänyt...

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tällaisina aikoina, kun pyritään ulos kriisistä (korona), talouden suhteen on haasteita ja ilmastoasiat vaativat muutoksia kaikkien elämään, toivoisin politiikoilta enemmän rakentamista kuin hajottamista. Varsinkin pääministeri voisi näyttää tässä esimerkkiä. Mitä asiaa tuollainen kuittailua oikein ajaa eteenpäin? Aivan turhanpäiväistä nälvimistä. Ja olen Marinia nuorempi.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mihin liittyen? Onko Marinista päästy eroon ja demarit siirtäneet syrjään?

Sinun mielestäsi Marin aiheuttaa eripuraa demareiden sisällä ideologiallaan, minä olen esittänyt sen johtuvan persoonastaan ja julkisuuskuvastaan. Jos otetaan huomioon kertomuksen uusin käänne, näetkö eripuran edelleen johtuvan ideologisista syistä?

SDP:n äänestäjät ovat iäkkäitä ja vaikka kansanedustajat ymmärtäisivät nuoremman sukupolven some-kulttuuria, he kuuntelevat äänestäjiään. Tämä uusin tapaus tulee vaikuttamaan myös niihin, jotka eivät ole tähän mennessä asiaan reagoineet.

Jeffrey

Jäsen
Ei jumalauta mikä tyyppi. Mikä helvetin pääministeri se tuollainen on, joka kaikissa tilanteissa pyrkii vaan entistä suurempiin jakolinjoihin ihmisten välille.

Tämähän kuuluu ihan olennaisena osana sosialistiseen ideologiaan. Me vs. Muut. Köyhät vs. Rikkaat. Meidän ajatusmaailma vs. Toisinajattelijat. Ihan samaa tapahtuu kaikissa maailman sosialistisissa valtioissa ja on aina myös tapahtunut stalineiden ja hitlereiden ajoista lähtien.

Se miksi tätä jatketaan, on ideologia ja se että se on myös Suomessa toiminut ja nostanut sosiastit valtaan pitkästä pitkästä aikaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tällaisina aikoina, kun pyritään ulos kriisistä (korona), talouden suhteen on haasteita ja ilmastoasiat vaativat muutoksia kaikkien elämään, toivoisin politiikoilta enemmän rakentamista kuin hajottamista. Varsinkin pääministeri voisi näyttää tässä esimerkkiä. Mitä asiaa tuollainen kuittailua oikein ajaa eteenpäin? Aivan turhanpäiväistä nälvimistä. Ja olen Marinia nuorempi.

Ah, olin urheilemassa, ja paitsi iltapäivälehtien kärkijutuista. Nyt luin. Marinin kommentti boomereista oli varmaan parasta Marinia vähään aikaan. Tuolla saadaan taas lisää liikkumatilaa EU:n uuden (tulossa on) tukipaketin keskustelulta, kestävyysvajeelta ja ilmastonmuutoksen konkretialta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinun mielestäsi Marin aiheuttaa eripuraa demareiden sisällä ideologiallaan, minä olen esittänyt sen johtuvan persoonastaan ja julkisuuskuvastaan. Jos otetaan huomioon kertomuksen uusin käänne, näetkö eripuran edelleen johtuvan ideologisista syistä?

Sinulla on kovat johtopäätökset yhden viestin osalta, jota eivät HS:n ja YLE:n jutut demarien sisältä oikein tue. Marin on tulipunainen vassari, jota oikeistodemarit ja neutraalidemarit kavahtavat. On se varmaan vaikea luonne ja tapaus muutenkin. Painetta helpottaa oikeistodemarien siirtyminen puolueesta ulos jo aikaa sitten.

Näin siis katson, joku muu katsoo toisin.

Odotellaan nyt Ilmari Nurmista SDP:n ministeriksi kun sai jo Tampereen valtuuston puheenjohtajuuden.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Marinilta aika huono veto tuo boomereille vittuilu. Kieltämättä naurahdin sitä itsekin, sillä vitsihän oli hauska, mutta toki se myös jonkinlaisesta ylimielisyydestä kertoo. Sellaiseen ei olisi viime aikojen kohujen jälkeen varaa. Yleinen mielipide muuttuu Marinia kohtaan koko ajan vain kriittisemmäksi, ja silloin jopa omat voivat kaivaa maata Marinin jalkojen alta. Ihmettelen, jos kukaan Marinin lähipiiristä ei sano tätä hänelle, jos hän ei itse sitä tajua. Marin tuntuu olevan tällä hetkellä vallasta juopunut, ja siitä ei ole pitkä matka vallan menettämiseen.

Aisankannattaja-aviomiehelle jaksamisia.
Ilmarista ei taida olla vaaraa...

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sinulla on kovat johtopäätökset yhden viestin osalta, jota eivät HS:n ja YLE:n jutut demarien sisältä oikein tue. Marin on tulipunainen vassari, jota oikeistodemarit ja neutraalidemarit kavahtavat.

Esitin asiani ennen Marinin boomer-päivitystä, joten kysymys ei ole yhdestä viestistä. Jos Marinin ideologia olisi ongelma numero yksi, ei hän olisi pääministeriksi edes valittu.

SDP on jatkuvasti ongelmissa yksittäisten henkilövalinnoiden takia, joilla pyritään nousemaan puolueen profiilia, mutta tuloksena on epäonnistuminen. Hussein al-Taee piti olla korkean profiilin maahanmuuttaja, mutta hänen kaapistaan löytyikin vihapuhetta. Marinin piti olla valovoimainen pääministeri, joka saa SDP:n näyttämään nuorelta, mutta kaapista löytyikin ylimielinen some-käyttäytyminen.

Marin tuntuu olevan tällä hetkellä vallasta juopunut, ja siitä ei ole pitkä matka vallan menettämiseen.

Minua tässä häiritsee eniten se, että haluaisin tietää pääministerin matkasta EU:ssa, mutta asiasta keskustelemisen sijaan pääministeri hankaloittaa sitä itse aiheuttamalla kohuja. Marin tuntuu osaavan sosiaalisen median, mutta on osaamaton perinteisen journalismin kanssa.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näkeekö muut tuossa hauskan ristiriidan, että demari vittuile boomereille. Eiks tää oo vähän sama ku vasemmistoliiton edustaja huutelisi vitun köyhiä?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Esitin asiani ennen Marinin boomer-päivitystä, joten kysymys ei ole yhdestä viestistä. Jos Marinin ideologia olisi ongelma numero yksi, ei hän olisi pääministeriksi edes valittu.

Esitit kysymyksen minulle boomer-päivityksen jälkeen ja siihen ymmärtääkseni viitaten kysyit, olenko samaa mieltä edelleen. En ole väittänyt Marinin ideologian olevan numero yksi.

SDP on jatkuvasti ongelmissa yksittäisten henkilövalinnoiden takia, joilla pyritään nousemaan puolueen profiilia, mutta tuloksena on epäonnistuminen. Hussein al-Taee piti olla korkean profiilin maahanmuuttaja, mutta hänen kaapistaan löytyikin vihapuhetta. Marinin piti olla valovoimainen pääministeri, joka saa SDP:n näyttämään nuorelta, mutta kaapista löytyikin ylimielinen some-käyttäytyminen.

Tästä samaa mieltä. Tosin ongelmissa ovat muutkin puolueet. Kun kannatus laskee, omat aloittavat selkäänpuukotuksen, ja some + media tarttuvat. Orpon Kokoomus talvella esimerkkinä.

Minua tässä häiritsee eniten se, että haluaisin tietää pääministerin matkasta EU:ssa, mutta asiasta keskustelemisen sijaan pääministeri hankaloittaa sitä itse aiheuttamalla kohuja. Marin tuntuu osaavan sosiaalisen median, mutta on osaamaton perinteisen journalismin kanssa.

Uskallatko epäillä, että Marin esikuntineen syöttää näitä aivan tarkoituksella, jotta isot ja vaikeat kysymykset eivät nouse esille? Luulisi Marinin kertovan EU:n aivan uusista tukihankkeista, joista puhuttiin. Mutta tuli boomereita, ja en ihan sattumaan usko.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viesti oli siis luokkaa "hei boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin"... Ja joku Hjallis rakentaa imagoaan somessa kirjoittamalla että Marinin pitää lopettaa imagon rakentaminen somessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy