Ei myönnetä suuressa osassa maata ja se jos mikä on sitä epätasa-arvoa.Täällä velkaisessa Turussa myönsivät minulle ihan rutiinitarkastukseen palvelusetelin. Toin tämän esille, koska edellä väitettiin, että palveluseteleitä ei muka myönnetä.
Siis sehän on kaikkien ulottuvilla. Maan toiminnan kannalta on vaan ehdottoman tärkeää, että työväestö on jonossa ensimmäisenä.Isossa kuvassa olen sitä mieltä, että perustason hoidon pitäisi olla kaikkien ulottuvilla. Nyt meillä on erilaisia kategorioita ("työssä käyvä", "opiskelija" jne), joilla on ohituskaistoja. Valtion ei ole minun mielestä perusteltua ainakaan voimistaa tätä kehitystä.
Argumentteihisi on vaikea vastata, koska tarjoilemissasi linkeissä ei ole samaa sisältöä kun mitä tekstissä väität.
Työterveysvelvoitteen poistaminen ei välttämättä olisi muutos huonompaan suuntaan. En näe ongelmaa siinä, että yritys tarjoaa em. palveluita, mutta onko sen oltava pakollista? Näin on onnistuttu luomaan tilanne, jossa osalla porukasta on heikko julkinen perusterveydenhoito (eläkeläiset, työttömät), kun taas osalla on ikään kuin lisävakuutus, jolla saa vähän parempaa hoitoa.
Valtion toimien seurauksena kun näitä ohituskaistoja poistetaan on mahdollisena seurauksena mm. se terveydenhuollon toimipisteen sulkeminen väliaikaisesti kun työntekijät ovat sairaana.
Jos luet muutakin kun otsikon niin ne nimenomaan tukevat sanomistani.
Eläkäisen kannalta ei ole väliä onko vähän "työkunnossa" heti huomenna
Yhteiskunnan toiminnan kannalta työväestön mahdollisimman nopean töihin paluu sen sijaan on.
Jos ei tätä erittäin merkittävää eroa ymmärrä niin on aika pihalla elämästä.
Seurauksena näistä niin sanotuista säästöistä on enemmän jonoja ja vielä huonommat palvelut nimenomaan sinne eläkeläisille ja työttömille.
Sen asian tunnustaminen ottaa ilmeisesti aika koville.
Tähän kun lisätään hoitajamitoitukset, sote-uudistus yms. on tuloksen vielä nykyistäkin luokattomanpi julkinen terveydenhuolto. Sen seurauksena osaavaa henkilökuntaa tulee poistumaan yksityiselle puolelle ja vakuutusyhtiöiden/terveydenhuollon yritysten puolelta kaupataan jo kuukausipaketteja, joihin kuuluu kaikki.
Se on seuraus siitä, että Kela-korvaukset pienentyvät ja myös työterveyshuollon korvauksia on pienennetty.