Loistava säästökeino olisi suolaamisen lopettaminen, sen sijaan aurattaisiin ja hiekotettaisiin teitä.TM:n talvirengasvertailun kärkeen palasi vanha tuttu: "Jääpidoltaan kympin rengas”
Nokian Hakkapeliitta palasi ykköspaikalle Tekniikan Maailman tuoreessa talvirengasvertailussa.www.iltalehti.fi
Jos haluaisi etsiä säästökohteita, nastarenkaiden kieltäminen olisi erinomainen toimenpide. Säästäisi teitä runsaasti ja polttoaineen kulutus alenisi. Nastattomat talvirenkaat ovat jo todella hyviä, niillä selviää kelissä kun kelissä.
Ei vaan taida löytyä hallitusta joka tähän lähtisi. Ei myöskään nykyinen kansanrintamahalitus.
Se pidentäisi teiden käyttöikää kun vesi ei imeydy rakenteen sisälle suolan myötä ja polttoaineen kulutus alensi, tieturvallisuus paranisi kun tien pinnat olisivat puhtaat aurauksen jälkeen eikä täynnä sohjoa.
Kitkarenkailla ei selviä nykyisellä maanteiden kunnossapidolla missään pienemmillä pätkillä, ne ovat talvella täysin jäässä.