Sanna Marinin hallitus

  • 2 587 345
  • 21 526

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vaan minä en ymmärrä miksi tänne pitäisi haluta jotain ihme salaliittoteoriakeskusteluja sen faktapohjaisen keskustelun sijaan.
Jos lukisit muidenkin kuin minun viestejä, ymmärtäisit että se en ollut minä, joka täällä halusi salaliittoteorioista kirjoitella. Minä vain toivoin että ne voisivat olla värikkäämpiä, jos niitä on pakko kirjoittaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos lukisit muidenkin kuin minun viestejä, ymmärtäisit että se en ollut minä, joka täällä halusi salaliittoteorioista kirjoitella. Minä vain toivoin että ne voisivat olla värikkäämpiä, jos niitä on pakko kirjoittaa.
Kiitos vain luen kyllä ihan jokaisen viestin, minähän kävin tuosta @/dev/null viestistä tykkäämässäkin. Onhan siinä niin hurja salaliittoteoria esitetty. Tosin jää vähän epäselväksi, että keitäs tahoja nyt on ollut salaisessa liitossa, mutta mitäs pienistä. Hyvin huomaa tämän varsin perinteisen puolustustrategian missä yritetään siirtää keskustelu pois asiasta, Sanna Marinin veronkierto, korruptio ja täysin häpeilemätön veronmaksajien rahojen kuppaaminen lähipiirille, joksikin metakeskusteluksi ja tällä tavalla yritetään puolustella sitä veronkiertäjää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin huomaa tämän varsin perinteisen puolustustrategian missä yritetään siirtää keskustelu pois asiasta, Sanna Marinin veronkierto, korruptio ja täysin häpeilemätön veronmaksajien rahojen kuppaaminen lähipiirille, joksikin metakeskusteluksi ja tällä tavalla yritetään puolustella sitä veronkiertäjää.
Hyvin tunnistan strategian jolla keskusteluun heitetään salaliittoteorioita sekä suoranaisia valheita, että omaa agendaa saataisiin ajettua. Mm. venäläiset trollit tunnetusti käyttävät tuollaisia keinoja ja varmaan myös perussuomalaiset trollit ovat sieltä ottaneet paljon mallia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hyvin tunnistan strategian jolla keskusteluun heitetään salaliittoteorioita sekä suoranaisia valheita, että omaa agendaa saataisiin ajettua. Mm. venäläiset trollit tunnetusti käyttävät tuollaisia keinoja ja varmaan myös perussuomalaiset trollit ovat sieltä ottaneet paljon mallia.
Kerrotko missä on esitetty salaliittoteorioita tai suoranaisia valheita? Vai menikö sinulta ohi se sana "varmaan" siellä seassa? Kyseessä oli siis spekulointi. Ei mikään faktana esitetty väite. Katsos kun minä tosiaan luen niitä muiden viestejä. "on varmaan demarihenkisesti painostettu"
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä on todennäköisesti kyse. Eikös perhe ole kaksi aikuista ja taapero, 1-2 k€ kuussa on aika paljon. Siellä menee omat safkat, lapsen tavarat, suvun ja frendien ruuat valtion piikkiin.

Kommarille joka paasaa muiden ahneudesta tämä on tietenkin suht. kiusallista.

Kyllä, jossain määrin tarkoituksesta ohi menevät ostokset ovat mahdollisia, kun taustaa miettii. Vuoden 2020 huhtikussa media kertoi, että erään yhtiön toimitusjohtajaan yhteyttä ottanut henkilö mainosti Markkinointiakatemian palveluksia nimen omaan pääministerin puolisolla. Että heidän yrityksensä neuvonantajana toimii pääministerin puoliso, joka auttaa nimenomaan näissä hakemuksissa.

Luulisi, että tuolla otteella voi hyvin tilata kotiin Kesärantaan mitä tahansa kun Marin on kokousmatkoilla. Joko Marinin hyväksymällä ennakolla tai sitten ihan itse. Tuskin se kovin nuukaa on ollut VNK:ssä päässä kuka tilaa, kun mikään muukaan tähän asiaan liittyvä ei ole nuukaa ollut, eikä verottajaa ole viitsitty vaivata.

Tässä mielessä en itse ihmettele lainkaan Marinin halua maksaa kaikki, vaikka verotukseen merkitseminen seurauksineen olisi riittänyt. Marin saa kuitit itselleen ja varmaan antaa ne medialle lopettaakseen ajojahdin kun VNK ei ole välissä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrotko missä on esitetty salaliittoteorioita tai suoranaisia valheita?
Juurihan minä lainasin tätä sinun tekstiäsi...

Hyvin huomaa tämän varsin perinteisen puolustustrategian missä yritetään siirtää keskustelu pois asiasta, Sanna Marinin veronkierto, korruptio ja täysin häpeilemätön veronmaksajien rahojen kuppaaminen lähipiirille, joksikin metakeskusteluksi ja tällä tavalla yritetään puolustella sitä veronkiertäjää.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos lukisit muidenkin kuin minun viestejä, ymmärtäisit että se en ollut minä, joka täällä halusi salaliittoteorioista kirjoitella. Minä vain toivoin että ne voisivat olla värikkäämpiä, jos niitä on pakko kirjoittaa.

Tahallinen väärinymmärtäminen ja salaliitoksi leimaaminen on vasemmistolle tyypillisiä toimia keskustelun siirtämiseksi pois asiasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tahallinen väärinymmärtäminen ja salaliitoksi leimaaminen on vasemmistolle tyypillisiä toimia keskustelun siirtämiseksi pois asiasta.
Tahallinen vasemmistoksi leimaminen on tyypillinen toimenpide keskustelun siirtämiseksi pois omien mielikuvituksellisten tarinoiden hölmöydestä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nimimerkit @heavy ja @BlackWolf voisivat keskittyä keskustelemaan ketjun aiheesta sen sijaan, että keskittyvät toisiinsa ja toistensa viestien sisältöön ja niiden tarkoitukseeen.

t. Moderaattorit
Moderaattori voisi kirjoittaa muulla kuin mustalla tontilla. Hitusen hankalaa tummalla teemalla saada selvää.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tahallinen vasemmistoksi leimaminen on tyypillinen toimenpide keskustelun siirtämiseksi pois omien mielikuvituksellisten tarinoiden hölmöydestä.

Hiukan odottelisin sinulta asiaa ja arvioita. Mihin rahat on menneet ja miksi ohjeistus muuttui kun demarit pääsi valtaan? Miksi ohjeistuksen tekijä on vielä VNK:ssa hommissa jos hoiti ohjeet näin huonosti.
Hänen takiaan hairahtui Sanna I oikeamielinen, tuo köyhän puolustaja ja muutenkin jalo persoona. Ajatusten Tammerkoski.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan odottelisin sinulta asiaa ja arvioita. Mihin rahat on menneet ja miksi ohjeistus muuttui kun demarit pääsi valtaan? Miksi ohjeistuksen tekijä on vielä VNK:ssa hommissa jos hoiti ohjeet näin huonosti.
Ei minulla ole mitään syytä epäillä tietoja mitä julkisuudessa on rahojen käytöstä kerrottu. Ei myöskään ole syytä epäillä että käytäntö olisi muuttunut demareiden päästyä valtaan, vaan uskon kyllä että Katainenkin puhui totta siitä että söi Kesärannassa aamiaisia ja päivällisiä.

Minusta koko kohun saama huomio esim. täällä jatkiksessa on aivan naurettava, enkä koe että kenenkään pitäisi saada potkuja.

Toki tuollaiset jutut kuin tuo "ajatusten Tammerkoski" kertoo karua kieltään kirjoittajansa lapsellisuudesta.
 
Melkein kaikille lienee selvää se että nykyhallituksen sosialialistisellä menolla ei tulla pärjäämään. Ero muihin pohjoismaihin kasvaa rajusti.

Toinen asia on että naapurimaiden demarit eivät ole näin yrittäjävihamielisiä. Siellä ymmärretään kuka leikin oikeasti maksaa.

Tanskassa on vasemmistohallitus mutta nuo ymmärtävät mistä raha tulee toisin kuin kommari-sanna.
 

teppana

Jäsen
Ei minulla ole mitään syytä epäillä tietoja mitä julkisuudessa on rahojen käytöstä kerrottu. Ei myöskään ole syytä epäillä että käytäntö olisi muuttunut demareiden päästyä valtaan, vaan uskon kyllä että Katainenkin puhui totta siitä että söi Kesärannassa aamiaisia ja päivällisiä.

Minusta koko kohun saama huomio esim. täällä jatkiksessa on aivan naurettava, enkä koe että kenenkään pitäisi saada potkuja.

Toki tuollaiset jutut kuin tuo "ajatusten Tammerkoski" kertoo karua kieltään kirjoittajansa lapsellisuudesta.

Tässä näyttäisi olevan taustalla enemmänkin epäselvä ohjeistus. Kohua aiheuttaa enemmän se, että Marin on profiloitunut korkeamman verotuksen kannattajana. Melko kovasanaisestikin.

Marinin toiminta ei varmaankaan ole suunniteltua veronkiertoa/pröystäilyä. Mutta siinä valossa, miten hän itsensä on julkisuuteen antanut, tämä aamias-gate näyttää pahalta.

Sen lisäksi, tilanteen purkaminen on ollut epäselvää. Käytetyn edun määrää ei suoraan haluttu tuoda ilmi. Ehkä taustalla ei ole mitään sen kummempaa, mutta heikkoa julkisuushallintaa se on ollut.

Mittasuhteet asian tiimoilta ovat vähän hassut (mutta ehdottomasti uutisoinnin arvoiset), mutta niiden suureneminen on valtaosin Marinin ja VNK:n syytä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenties tämä on jo mainittu ketjussa, mutta nyt aamiaisgatesta puhuu kolumnissaan Jari Tervo, mielestäni aivan järkevästi. Kiinnostaisi tietää nimimerkiltä @mjr että onko Tervon ajatuksenjuoksun takana nyt yleinen sinimustuus ja kansallisradikalismi, setämieheys ja väärän sukupuoliset päättäjät, vaiko silkka ajatuksen köyhyys ja loiskiehunta. Nämähän ne ovat olleet ainoita mahdollisia selitysmalleja tämän kaltaisiin näkemyksiin.



Pääministeri turvautui pian spinnaukseen, ”pään kääntämiseen”, joka amerikaksi tunnetaan termillä ”pivoting”. Twitterissä levisi – ei edes laajalle – väärä tieto, jonka mukaan Marin olisi maksattanut häänsä valtioneuvoston kanslialla.

Twitterin nimimerkkitilit levittävät viljalti vääriä tietoja, solvauksia ja herjauksia. Perätöntä väitettä Marinin häiden maksattamisesta ei julkaissut yksikään oikea tiedotusväline. Valtaosa sai tietää väitteestä vasta Marinin omasta twiitistä, kuten oli tarkoituskin: ”Jaahas. Nyt leviää väite, että häidemme lasku olisi maksettu valtion rahoista. Ei ole! Olemme maksaneet kaikki hääkulumme itse kuten ruuat, juomat, henkilökunnan, kukat, koristeet, valokuvaajat ja musiikin. Ihan itse laitoin hiukset ja meikin, kuten joka päivä.”

Pääministeri ei vastannut kysymykseen aamiaisistaan. Hän vastasi kysymykseen, johon hän halusi vastata. Hän nostatti seuraajiensa mieliin miellyttäviä kuvia häistä, kukista ja koristeista. Hän kertoi meikkaavansa ja laittavansa hiukset itse joka päivä. Hän siis ilmoittautui tavalliseksi suomalaiseksi naiseksi, jota kohdellaan kaltoin. Tästä twiitistä tykättiin lähes yhdeksäntuhatta kertaa. ”Tsemppiä!” ”Voimia!” ”Sanna Marinista huokuu rehellisyys.”


...

Perjantaina iltapäivällä verottaja kertoi, että ateriaetu on verollinen. Saman päivän iltana pääministeri twiittasi maksavansa verot edustaan ”asianmukaisesti” ja lisäksi hän aikoi maksaa edun kokonaisuudessaan takaisin. Ateriaedun hyöty oli yli 14 000 euroa. Kohu ei siis noussut tyhjästä. Se aiheutti oikeita muutoksia, mitä tyhjät kohut eivät tee. Iltalehti ja toimittaja Jarno Liski kulkivat hyvän journalismin asialla.


Kun ketjuun on tuotu nyt esimerkiksi Tervon ja hallinnon etiikkaan erikoistuneen professorinkin näkemykset siitä, miksi kohu ei ole turha tai ylimitoitettu, on aika vaikea käydä keskustelua jos toinen osapuoli ei edes noteeraa tällaisia asioita vaan naurettavasti kuittaa kaiken järjettömänä öyhötyksenä. Totuus on kuitenkin se, että "oikeistotrollien" lisäksi kohussa on nähnyt järkeä moni muukin ja ihan perustellusti. Yhtenä lisäesimerkkinä Iikka Kivi, joka täyttänee paremmin vasemmistotrollin määritelmän. Toki hänen tapauksessaan Marin-fanit alkoivat tykittää boikottiviestejä sun muuta mukavaa. Tästäkin ketjusta tutun kuuloinen reaktio erimielisten näkemysten järkevään kohtaamiseen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kontiola alkaa olla liian vanha starba näihin turnauksiin.

e: väärään ketjuun meni…
Joo, tähän turnaukseenhan se on nuori poika vielä. Väykän Paavolla sitäpaitsi on aina sanansa sanottavana kun aletaan iästä puhua. Se on kuitenkin vain numero.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ei oikein uskoisi, että tämän twiitin ja muutaman muunkin ketjun twiitin on kirjoittanut Valtioneuvoston viestintäjohtaja, jolla on pitkä työhistoria journalistina



Mutta pakko se kai on uskoa, että nuo ovat Anttikosken itsensä kirjoittamia
Aamulehti lienee tyytyväinen, ettei valinnut tätä valittajaa päätoimittajakseen kun seuraa tuota toimintaa.
Ei oikein vakuuta viestintä tuolla tasolla.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei oikein uskoisi, että tämän twiitin ja muutaman muunkin ketjun twiitin on kirjoittanut Valtioneuvoston viestintäjohtaja, jolla on pitkä työhistoria journalistina



Mutta pakko se kai on uskoa, että nuo ovat Anttikosken itsensä kirjoittamia

Minusta ihan hyvä kirjoitus. Minä kirjoitan pääsääntöisesti jatkoaikaan vastaavia tuotoksia ja arvostan niitä suht korkealle. Toki aina aamuisin rupean pohtimaan mitähän helvettiä tuossa on koitettu sanoa kun tavaan omia tekstejäni läpi.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei oikein uskoisi, että tämän twiitin ja muutaman muunkin ketjun twiitin on kirjoittanut Valtioneuvoston viestintäjohtaja, jolla on pitkä työhistoria journalistina


On kyllä ihan käsittämätöntä epäpätevyyttä. En tiedä suoltavatko tätä paskaa ilmoille naama peruslukemilla, koska edessä on vaalit, vai uskovatko tämän oikeasti. Useimmille on sanomattakin selvä, että ohjeistuksen pääministerin etuuksista tulisi pohjautua ministeripalkkiolakiin, eikä kirjoittamattomiin käytäntöihin. Jos haluaa saada tietynlaisen ohjeistuksen läpi, eikä laki tue sitä ohjeistusta, silloin pitää pyrkiä muuttamaan lakia.

Mutta mainittakoon, että vallalla ollut kirjoittamaton käytäntö pääministerin arjen helpottamisesta aamiaisin ja lounain on ollut mielestäni hyvä käytäntö, ainakin silloin kun pääministeri oikeasti katsoo olevan sen tarpeessa. Pääministerin pitäisi voida keskittyä täysillä tehtäviinsä. Edun voi mielestäni perustella pääministerin virka- tai edustuskuluina. Tosin Marinin kaltaisten pääministerien kannalta (jotka katsovat olevansa aina sen tarpeessa) on hyvä, jos tästä on olemassa oikea lakiin pohjautuva ohjeistus, jottei sitä mielivaltaisesti väärinkäytetä. Sitä ei tosin kannattaisi sitoa keinotekoisesti mihinkään asuntoetuuteen, jonka takia tuo VNK:n nykyinen ohjeistus meni pieleen. Ministeripalkkiolaki määrittelee jo kyseisen asuntoetuuden tyhjentävästi.

Muutenkin ohjeistus, joka tarjoaa mahdollisuuksia ilmaisiin aterioihin vain Kesärannassa asuville pääministereille, on oudon rajaava. Miksi vain Kesärannassa asuvat saavat tämän palvelun? Ihan kun tällä porkkanalla yritettäisiin pakkoasuttaa kiinteistö, tai selittää lailliseksi tietyt suunnitelmat; ”Pääministerillä on oikeus Pattayalla vieraillessaan Nguyen nimisen ammatinharjoittajan hierontapalveluihin ja saattaa siitä koituneet kuitit salatuksi”. Jos ohjeistuksella oikeasti yritetään helpottaa jokaisen pääministerin arkea, yksinkertainen muotoilu voisi olla jotain tähän suuntaan; ”Pääministerillä tulisi olla oikeus tilata itselleen aamiaista ja lounasta kohtuullisuuden rajoissa aina kun tämä ei yövy kotonaan.” Tämä kattaisi myös Kesärannan silloin kun pääministerin ensijainen jääkaappi ei asu siellä. Tämä ei välttämättä palvele samalla tavalla sinne muuttoa suunnittelevia pääministereitä (jotka ovat ohjeistusta olleet rustaamassa), mutta olisivat silti ihan samassa asemassa kuin muutkin pääministerit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös