Sanna Marinin uhriutuminen saa uusia kierroksia:
"Voitte olla varmoja, että minulla on muitakin työtehtäviä kuin selvitellä perheeni ruokailua koskevia asioita päivätolkulla
Hänen mukaansa valtioneuvoston kanslian työntekijät ja hänen avustajansa ovat viikon ajan käyttäneet työaikaa vanhojen kuittien etsimiseen. Tästä syystä tietoa ateriaedun tarkasta kokonaissummasta ei ole pystytty aiemmin toimittamaan.
– Voisi ajatella asiat on helposti saatavilla mutta olemme joutuneet käymään kaiken kuitti kuitilta läpi ja eilen vihdoin saimme kokonaissumman. Viikko on mennyt työaikaa siihen, että on selvitetty kuluja ja etsitty medialle ja kansalaisille vastauksia".
Sanna Marin MTV:llä: Minulla on muitakin töitä kuin selvitellä aamiaiskohua | Verkkouutiset
Sanna Marin MTV:llä: Minulla on muitakin töitä kuin selvitellä aamiaiskohua | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Marinin mukaan siis kanslian työntekijät ja hänen avustajansa ovat käyttäneet viikon verran työaikaa kulujen ja kuittien selvittämiseen. Kun meistä monilla on kokemusta valtionhallinnosta ja yritysten kirjanpidosta, herää kyllä kysymys, miksi Marin vääristelee tätäkin asiaa.
Normaalisti käsitellyt ja järjestelmään tallennetut kuitit ja maksut on suhteellisen helppo poimia esille osavan, vaikka yhden osapäivätoimisen työntekijänkin toimesta jopa parissa tunnissa.
Marin viestii jälleen tavalla, joka ei ole pääministerille ainakaan ansioksi.
Jep. Aika klassista viestintää kun ei ole aitoja vastauksia antaa. Jos siellä on kolonnallinen avustajia ja sihteereitä selaillut viikon verran kuitteja läpi, vikaa ei ole pelkästään pääministerin etujen käytössä, vaan ihan taloushallinnassa. Käsittämätöntä että pääministeri käy julkista keskustelua näin heppoisin vaikutuskeinoin.
Jos siellä ei ole mitään salattavaa, se on erittäin helppo todistaa. Kuitit esiin ja kaikki puheet jostain maksutapahtumien seuraamisen vaikeudesta pitää lopettaa.