Mulle jäi nyt erittäin epäselväksi, mitä veroja tuossa on kierretty? Jos siis työnantaja ja @TosiFani ovat sopineet keskenään tuollaisen järjestelyn, ja kustannukset on laitettu rahapalkan päälle, ja tuosta koko pompsista on maksettu verot. Edelleen, kysymys kuuluu, missä kohtaa tuossa kierretään veroja?
Olen tämän jo kahdesti kertonut. Kannattaa alkaa jatkossa kaikkien vaatimaan palkkansa tällä tavalla että firma antaa luottokortin.Saan työnantajalta 1000€:n edestä tavaraa, joka merkitään minun palkaksi ja josta maksetaan verot ja sivukulut. Miten tämä on veronkiertoa? Palkkakuitissa luki rahasumma, josta oli kaikki pidätykset tehty.
Tämän jo aiemmin tänne kirjoitin mikä avaa tämän setin täysin.
Meillä on kaksi korttia A ja B
A kortti on tämä mystinen Sanna Marin visa jolla on 100€ "Suomi oy ab" nimisen firman rahaa. Hän vinguttaa visaa kaupassa 100€ ja sitten maksaisi 50% veroja vuoden lopussa eli 50€.
B kortti on normaalin Sanna Marinin ihan oma visa. Voidakseen vinguttaa sadalla eurolla hänelle on Suomi oy ab:n pitänyt maksaa 200€ josta on maksettu 50% veroja. Nyt kortilla on 100€ ja hän voi maksaa sillä kaupassa.
Huomaatko miten eri asiat on kyseessä? 100€ visan vingutushan olisi kaikille ilmainen palkan tuplaaminen. Tosin valtion verotus vähän kärsisi, mutta mitäs pienistä. Arvaa miksi sita firman visaa ei voi siellä kaupassa vinguttaa ja ostoksia omiin nimiin kirjata?