Toki kateus on monille sellainen voimavara että esimerkiksi keski-ikäistä naista voi risoa se että nuori urallaan pärjännyt nuorempi nainen saa kaiken helpommin kuin itse.
Oletan, että
@heavy viittaa minuun tällä ”keski-ikäinen nainen”-kommentillaan, koska kenenkään muun kommentit eivät oikein tässä ketjussa osu kohteeseen. Totean tähän, että sinä et tiedä minusta mitään, ja jos tietäisit, et todellakaan käyttäisi kateuskorttia kohdallani. Toisekseen, koska et tiedä minusta mitään, et tiedä, mitä minä olen saavuttanut ja onko se tullut helposti. Yleisesti toteaisin, että hyvin harva menestyy omana itsenään elämässään tekemättä yhtään mitään. Voi olla, että jotkut eivät arvosta toisten saavutuksia ja perustelevat niitä esim. hyvillä lähtökohdilla, vanhempien menestymisellä, tuurilla, jne., mutta itse en tällaiseen usko, vaan uskon intohimoon tekemistä kohtaan, yritteliäisyyteen, ahkeruuteen ja ripaukseen onnea esim. ajan ja paikan suhteen. Kaikki saavutettu on myös erittäin helppo kadottaa ilman työtä ja tarvittavaa osaamista ja hyvin vain pienellä osalla ihmiskunnasta on mahdollisuus suhtautua tällaisiin tilanteisiin pelkällä olan kohtauksella.
Marin henkilönä sekä hänen edustamansa asiat ovat niin kaukana omista arvoistani, että oikein pahaa tekee. Kunnianhimo on yleisesti ottaen mitä mahtavin voimavara, kunhan sen kanavoi oikein. Minun näkemykseni mukaan Sanna Marin ajaa ainoastaan omaa asiaansa ja hänen tämänhetkinen virkansa ja nykytilanne on siihen totaalisen väärä paikka. Minulle on aivan yhdentekevää maksaako valtio Sannalle aamupalat vai ei, kunhan asiat menevät sääntöjen mukaan. Ja nyt näyttää vahvasti siltä, että eipä ole mennyt. Onko vika Sannan? Voi hyvin olla, ettei ole. Koko helvetin aamupala ei minulle ole tässä se suurin ongelma. Suurin ongelmani on asiaan liittyvässä retoriikassa: ihminen, joka ei ole valmis ottamaan oikeasti vastuuta mistään negatiivisesta asiasta on yksinkertaisesti huono johtaja. Ja nyt jos koskaan, Suomi tarvitsee vahvan ja pätevän johtajan. Sanna Marin on lukemattomia kertoja osoittanut, että hän ei sellainen ole. Kun Marin valittiin PM:ksi, suhtauduin häneen positiivisesti hänen puoluetaustastaan huolimatta. Toki mietin, että mahtaako kompetenssi riittää, mutta olisin miettinyt samaa myös, jos hän olisi ollut mies. Elämänkokemuksella on väliä, eikä sen merkitystä voi väheksyä. Siihen on syynsä, miksi nuoruuden intohimot ja tietynlainen ehdottomuus karisevat iän ja usein myös kasvaneen vastuun myötä.
Minulle Sanna Marinissa ei ole koskaan ollut naiseus ongelma, eikä tule olemaan. Mutta tässä maailmassa, missä on edelleen paljon epätasa-arvoa, tällaiset Marinin kaltaiset suhmurointia harrastavat ylikunnianhimoiset kyynerpäätaktiikkaa harrastavat kaksinaamaiset naiset ovat todellista myrkkyä kaikille niille naisille, jotka ovat päteviä, aikaansaavia ja kohtelevat ihmisiä hyvin. Ja näiden naisten tietä Sanna Marin hiekottaa nyt aika lahjakkaasti. Minulle sukupuolella ei ihan oikeasti ole väliä ja siksi olenkin todella huono feministi. Niin kauan, kun naiset käyttävät ahtaalle jäädessään naiskorttia, asiat eivät etene toivottuun suuntaan, eli kohti täydellistä tasa-arvoa. Jos naiset eivät itse usko pystyvänsä johonkin ja omaa sukupuolta pitää ylikorostaa, miten muut voisivat uskoa siihen, ettei sukupuolella ole väliä? Itse siis uskon, että kaikki lähtee aina ihmisestä itsestään ja epävarmuus paistaa kauas. Ja kuka edes haluaa työskennellä sellaisessa duunissa, missä sukupuolella on pomolle merkitystä?
En pidä lainkaan siitä, mihin suuntaan Marinin hallituksen aikana Suomi on mennyt. Asioita salataan, ikäviä asioita pyritään viimeiseen asti olemaan kommentoimatta lainkaan ja kun sitten jotain on pakko kommentoida, vastuu siirretään aina jollekin muulle. Positiivisia asioita, jotka eivät itse asiassa edes johdu hallituksen toimista korostetaan ja samalla väheksytään kaikkien tosiasiallisten toimijoiden roolia ja tekoja. Jos henkilö sanoo tv:ssä, että kunnallisverosta pitäisi tehdä progressiivinen ja vaahtoaa, että varakkaat eivät osallistu nyt tarpeeksi kuntien toimien rahoittamiseen, ei ole hyväksyttävää, että tämän sanonut henkilö kirjoittaa muutaman päivän päästä blogitekstin, missä kiistää vaatineensa kunnallisveron progressiivisuutta. Ja tämän jälkeen käy vielä ilmi, että tämä hyvätuloinen henkilö itse on syönyt perheineen aamupalojaan valtion piikkiin. Ihan sama, onko se lopulta sallittua vai ei, ihmisen pitää itse ymmärtää oma asemansa ja toimia, kuten muille saarnaa. Edes politiikassa ei pidä voida pelata niin totaalisen kaksilla korteilla kuin millä Marin nyt näyttää pelaavan. Tämähän on ihan skitsofreenistä toimintaa ja ihmisten totaalista aliarviointia! Pääministeri voi yksityisesti vittuilla omalle kansalleen aivan niin paljon kuin haluaa, mutta vittumaiset ja ylimieliset twiitit eivät myöskään kuulu viranhoitoon. En mitenkään pysty seisomaan tällaisen toiminnan takana. En vaadi täydellisyyttä, mutta vaadin suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä, korkeaa moraalia ja hyviä käytöstapoja sekä esimerkillistä ja pätevää johtamista.
Ikävä kyllä kokemattomuus ja todennäköisen stressitilan aiheuttamat persoonallisuuden huonot piirteet näkyvät nyt monella saralla ja me, Suomen kansa, saamme maksaa siitä kovan hinnan. Ja tämä on se syy, miksi minun mielestäni Sanna Marinin pitäisi jättää pääministerin virka viipymättä. Se, jos mikä olisi Suomen edun asettamista etusijalle. Mutta, kun ihminen elää omassa kuplassaan ja kokee kaiken arvostelun, myös aiheellisen, hyökkäyksenä ja asettuu heti puolustuskannalle sen sijaan, että
kuuntelisi aidosti,
mitä kritiikki koskee ja muuttaisi omaa toimintaansa, en ikävä kyllä näe Marinin eroa todennäköisenä.