Sanna Marinin hallitus

  • 2 605 949
  • 21 526

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta kyse ei ole millään tasolla vilpillisestä verorahojen käytöstä eikä edes veronkierrosta. Nuo ovat täysin tietoista toimintaa. Tässä on sen sijaan tulkittu verottajan ohjeita ja verottaja sitten aikanaan ottaa kantaa asiaan. Ja tarvittaessa verottaa jälkikäteen.
Ei tietenkään mielestäsi ole tapahtunut vilppiä, eihän demarit toisiansa noki. Tietoista toimintaa on myös ollut kauppakuittien salaaminen, johon keksitty meriselitykseksi yksityisyyden suoja ja turvallisuus ettei Vladimir Myrkyttäjä tule arsenaalinsa kanssa samaan kauppaan "asioimaan".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Ei tietenkään mielestäsi ole tapahtunut vilppiä, eihän demarit toisiansa noki. Tietoista toimintaa on myös ollut kauppakuittien salaaminen, johon keksitty meriselitykseksi yksityisyyden suoja ja turvallisuus ettei Vladimir Myrkyttäjä tule arsenaalinsa kanssa samaan kauppaan "asioimaan".
Kätevästi siellä persu näki täällä näppäimistön takana demarin. Joka on kaukana totuudesta. Mutta näin ne asiat koetaan.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Vakituiseen kotiinsa Tampereelle

Eletäänkö siellä juhlaa, jos perhearkea eletään Kesärannassa?

Mites Marin kuittaa kulukorvauksia? Maakunnan edustaja saa asumisen vuoksi enemmän kuin Helsingissä asuva. Mutta jos asunto aamiaisineen on valtion puolesta....
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korruptio-sanan käyttö tässä on hieman erikoista, kun lahjontaa ei näy ja väärinkäyttö on VNK:n ja verottajan tulkintaeron varassa.

"Corruption, as defined by the World Bank, is a form of dishonesty or criminal offense undertaken by a person or organization entrusted with a position of authority, to acquire illicit benefit or abuse power for one's private gain. Corruption may include many activities including bribery and embezzlement, though it may also involve practices that are legal in many countries.[1]"

Kovalta asiapohjalta näitä kommentoidaan jos kuvitellaan korruption ja lahjonnan olevan synonyymeja. Toki ei tämä nyt valtaisa esimerkki suomalaisesta korruptiosta ole, mutta sen verran tärkeä ja merkittävä periaatteellinen asia, että tulee ehdottomasti perata auki eikä VNK:n ja Marinin esikunnan kannattajineen saa antaa lakaista juttua maton alle jo etukäteen. Etenkin kun esim. tunnettu persu ja roskalehtimies Päivi Lipponen totesi, että "Ei olisi pieneen mieleenkään tullut maksattaa omia safkoja valtiolla".

Tässä on myös kyse siitä, että Marin on itse ottanut position, jonka mukaan hyvätuloisten pitäisi osallistua vielä enemmän verotaakan kantoon verokikkailun sijaan, ja painostanut pääministeri Sipilää näyttämään henkilökohtaista esimerkkiä veroasioissa lain vaatimusten yli. Tästä syystä on nähdäkseni aiheellista olla pettynyt Marinin omaan toimintaan jo riippumatta siitä, todetaanko veroton aamiaisetu perheelle lopulta lailliseksi tai verottomaksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos olit finnairin koneessa, mihin suomalaispoliitikoilla on kai joku kausikortti, niin ikäväksesi voin kertoa, että niissä ei edes ole ykkösluokkaa.

Jos menet laajarunkokoneeseen ja näet siitä ovelta vasemmalla ne helvetin isot tuolit mistä saa sängyn ja on kaikki systeemit sekä oikeaa ruokaa ja metalliset ruokailuvälineet, niin ne on busines luokkaa, kuten myös pikkukoneiden eturivit. Ykkösluokkaa pääset ihailemaan youtube videoilta tai maksamalla (tai maksattamalla) karkeasti tuplahinnan normaalihintaiseen busines lippuun verrattuna. Niissä on käytännössä aina seinä etkä näe matkustajia, koska ne tulee eri ovesta, eikä ne käy yleensä edes terminaalissa. Ja kyllä, olen lentänyt Abu Dahbista Amsterdamiin qatarin ykkösluokassa. Hakivat ykkösluokan lounguesta golf kärryllä ja sai nukkua sängyssä koko matkan.
Oli Iceland Airin lento. Joo varmaan business oli oikea termi. En plebeijinä näistä tiedä.

Sori offtopicista.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kätevästi siellä persu näki täällä näppäimistön takana demarin. Joka on kaukana totuudesta. Mutta näin ne asiat koetaan.
Juu, näinhän se täällä menee ettei kukaan Marinia tai demareita puolustava äänestä eikä ole koskaan äänestänyt demareita. Vaikuttaa siltä, että on helpompi tulla kaapista ulos ja sanoa olevansa kallellaan samaan sukupuoleen kuin kertoa olevansa demari.
Mitä taas tulee persuiluun, niin jos sillä tarkoitetaan sitä että vastustaa verojen kiertoa ja kaikenlaista demareiden harrastamaa välistävetoa, etenkin kun se tapahtuu yhteiskuntavastuuta ja verotuloja peräänkuuluttavan pääministerin sekä hänen lakeijoidensa toimesta, niin kyllä olen persu.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Täällä on sivukaupalla selvennetty sinun kaltaisille ihmettelijöille, että kyse ei ole aamiaisesta. Kyse on verorahojen vilpillisestä käytöstä ja veronkierrosta. Jos näistä asioista ei saa kritisoida pääministeriä, niin ei varmaan sitten oikein mistään muustakaan.

Mitä muuten Marinin pitäisi tehdä, että demarileirissä puolustelu loppuu?

Itseä sapettaa tässä eniten perinteinen demarihenki. Sama kun itse mainostaisin töissä vegaanista elämäntapaa ja kuinka se on kestävää ja maailmalle parasta ja pieni uhraus itseltä. Sitten työkaverit löytävät mun työpöydän alta kasallisen puoliksi syötyjä Hesen megahamppareita.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Juu, näinhän se täällä menee ettei kukaan Marinia tai demareita puolustava äänestä eikä ole koskaan äänestänyt demareita. Vaikuttaa siltä, että on helpompi tulla kaapista ulos ja sanoa olevansa kallellaan samaan sukupuoleen kuin kertoa olevansa demari.
Mitä taas tulee persuiluun, niin jos sillä tarkoitetaan sitä että vastustaa verojen kiertoa ja kaikenlaista demareiden harrastamaa välistävetoa, etenkin kun se tapahtuu yhteiskuntavastuuta ja verotuloja peräänkuuluttavan pääministerin sekä hänen lakeijoidensa toimesta, niin kyllä olen persu.
Jos nyt vaan keskusteltaisiin tästä aamiais-gatesta eikä sen koommin yritettäisi profiloida muita keskustelijoita. Kun näköjään ei olla siinäkään kauhean hyviä. Tai itse asiassa tarkemmin ajatellen, jatkakaa te täällä keskenänne niin ei tule riitaa. Luulen että mulle riitti.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt vaan keskusteltaisiin tästä aamiais-gatesta eikä sen koommin yritettäisi profiloida muita keskustelijoita. Kun näköjään ei olla siinäkään kauhean hyviä.

Look who`s talking.

Kätevästi siellä persu näki täällä näppäimistön takana demarin. Joka on kaukana totuudesta. Mutta näin ne asiat koetaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Corruption, as defined by the World Bank, is a form of dishonesty or criminal offense undertaken by a person or organization entrusted with a position of authority, to acquire illicit benefit or abuse power for one's private gain. Corruption may include many activities including bribery and embezzlement, though it may also involve practices that are legal in many countries.[1]"

Kovalta asiapohjalta näitä kommentoidaan jos kuvitellaan korruption ja lahjonnan olevan synonyymeja. Toki ei tämä nyt valtaisa esimerkki suomalaisesta korruptiosta ole, mutta sen verran tärkeä ja merkittävä periaatteellinen asia, että tulee ehdottomasti perata auki eikä VNK:n ja Marinin esikunnan kannattajineen saa antaa lakaista juttua maton alle jo etukäteen. Etenkin kun esim. tunnettu persu ja roskalehtimies Päivi Lipponen totesi, että "Ei olisi pieneen mieleenkään tullut maksattaa omia safkoja valtiolla".

Tässä on myös kyse siitä, että Marin on itse ottanut position, jonka mukaan hyvätuloisten pitäisi osallistua vielä enemmän verotaakan kantoon verokikkailun sijaan, ja painostanut pääministeri Sipilää näyttämään henkilökohtaista esimerkkiä veroasioissa lain vaatimusten yli. Tästä syystä on nähdäkseni aiheellista olla pettynyt Marinin omaan toimintaan jo riippumatta siitä, todetaanko veroton aamiaisetu perheelle lopulta lailliseksi tai verottomaksi.

Jatketaan tähän, että asiaa on muutenkin kommentoitu ihan laajalti ja opposition sekä persujen tai roskalehdistön ulkopuolelta. Eli aika lapsellista koittaa vähätellä juttua merkityksettömänä opposition silmänkääntötemppuna tai persujen itkuna pikkujutuista. Pari mitkä nyt esim. omaan silmään pistivät viimeisen vartin aikana Päivi Lipposen lisäksi:

Vihreiden Kiesiläinen:




Lapin yliopiston prosessioikeuden professori Mikko Vuorenpää, entinen SDP:n jäsen:






 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämän alla olevan lainauksen jos hallituskumppanitkin ymmärtäisivät, olisi siinä jo hyvä alku. Tuskin maltan odottaa...

Saarikko viittasi Vanhasen taannoiseen kysymykseen siitä, onko Suomi enää Pohjoismaa. Saarikon mukaan sitä vasten on nyt kolme ongelmallista puollonkaulaa: liian alhainen työllisyys, kehno tuottavuuden kasvu ja tuotannollisten investointien puute.

”Nämä kolme asiaa”, Saarikko korosti ja huomautti, Suomen väestö ikääntyy.

”Emme ole saaneet julkisen sektorin tuloja ja menoja tasapainoon, vaan velkaannumme kroonisesti.”


Oikeita huomioita. Antaisin niistä Saarikolle kehuja ellei valitettava totuus olisi se, että hän ihan itse suostui kehyksien roskakoppaan heittämiseen ja miljardiluokan tuhlailuun vain siksi, että saa 70 miljoonaa tukiaisia turveyrittäjille. Sen tempun jälkeen itse pitäisin turvan kiinni ja häpeäisin. Saarikko kuitenkin taitaa (ja ihan perustellusti) luottaa suomalaisen äänestäjän lyhyeen muistiin ja yleiseen tyhmyyteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki kateus on monille sellainen voimavara että esimerkiksi keski-ikäistä naista voi risoa se että nuori urallaan pärjännyt nuorempi nainen saa kaiken helpommin kuin itse.

Oletan, että @heavy viittaa minuun tällä ”keski-ikäinen nainen”-kommentillaan, koska kenenkään muun kommentit eivät oikein tässä ketjussa osu kohteeseen. Totean tähän, että sinä et tiedä minusta mitään, ja jos tietäisit, et todellakaan käyttäisi kateuskorttia kohdallani. Toisekseen, koska et tiedä minusta mitään, et tiedä, mitä minä olen saavuttanut ja onko se tullut helposti. Yleisesti toteaisin, että hyvin harva menestyy omana itsenään elämässään tekemättä yhtään mitään. Voi olla, että jotkut eivät arvosta toisten saavutuksia ja perustelevat niitä esim. hyvillä lähtökohdilla, vanhempien menestymisellä, tuurilla, jne., mutta itse en tällaiseen usko, vaan uskon intohimoon tekemistä kohtaan, yritteliäisyyteen, ahkeruuteen ja ripaukseen onnea esim. ajan ja paikan suhteen. Kaikki saavutettu on myös erittäin helppo kadottaa ilman työtä ja tarvittavaa osaamista ja hyvin vain pienellä osalla ihmiskunnasta on mahdollisuus suhtautua tällaisiin tilanteisiin pelkällä olan kohtauksella.

Marin henkilönä sekä hänen edustamansa asiat ovat niin kaukana omista arvoistani, että oikein pahaa tekee. Kunnianhimo on yleisesti ottaen mitä mahtavin voimavara, kunhan sen kanavoi oikein. Minun näkemykseni mukaan Sanna Marin ajaa ainoastaan omaa asiaansa ja hänen tämänhetkinen virkansa ja nykytilanne on siihen totaalisen väärä paikka. Minulle on aivan yhdentekevää maksaako valtio Sannalle aamupalat vai ei, kunhan asiat menevät sääntöjen mukaan. Ja nyt näyttää vahvasti siltä, että eipä ole mennyt. Onko vika Sannan? Voi hyvin olla, ettei ole. Koko helvetin aamupala ei minulle ole tässä se suurin ongelma. Suurin ongelmani on asiaan liittyvässä retoriikassa: ihminen, joka ei ole valmis ottamaan oikeasti vastuuta mistään negatiivisesta asiasta on yksinkertaisesti huono johtaja. Ja nyt jos koskaan, Suomi tarvitsee vahvan ja pätevän johtajan. Sanna Marin on lukemattomia kertoja osoittanut, että hän ei sellainen ole. Kun Marin valittiin PM:ksi, suhtauduin häneen positiivisesti hänen puoluetaustastaan huolimatta. Toki mietin, että mahtaako kompetenssi riittää, mutta olisin miettinyt samaa myös, jos hän olisi ollut mies. Elämänkokemuksella on väliä, eikä sen merkitystä voi väheksyä. Siihen on syynsä, miksi nuoruuden intohimot ja tietynlainen ehdottomuus karisevat iän ja usein myös kasvaneen vastuun myötä.

Minulle Sanna Marinissa ei ole koskaan ollut naiseus ongelma, eikä tule olemaan. Mutta tässä maailmassa, missä on edelleen paljon epätasa-arvoa, tällaiset Marinin kaltaiset suhmurointia harrastavat ylikunnianhimoiset kyynerpäätaktiikkaa harrastavat kaksinaamaiset naiset ovat todellista myrkkyä kaikille niille naisille, jotka ovat päteviä, aikaansaavia ja kohtelevat ihmisiä hyvin. Ja näiden naisten tietä Sanna Marin hiekottaa nyt aika lahjakkaasti. Minulle sukupuolella ei ihan oikeasti ole väliä ja siksi olenkin todella huono feministi. Niin kauan, kun naiset käyttävät ahtaalle jäädessään naiskorttia, asiat eivät etene toivottuun suuntaan, eli kohti täydellistä tasa-arvoa. Jos naiset eivät itse usko pystyvänsä johonkin ja omaa sukupuolta pitää ylikorostaa, miten muut voisivat uskoa siihen, ettei sukupuolella ole väliä? Itse siis uskon, että kaikki lähtee aina ihmisestä itsestään ja epävarmuus paistaa kauas. Ja kuka edes haluaa työskennellä sellaisessa duunissa, missä sukupuolella on pomolle merkitystä?

En pidä lainkaan siitä, mihin suuntaan Marinin hallituksen aikana Suomi on mennyt. Asioita salataan, ikäviä asioita pyritään viimeiseen asti olemaan kommentoimatta lainkaan ja kun sitten jotain on pakko kommentoida, vastuu siirretään aina jollekin muulle. Positiivisia asioita, jotka eivät itse asiassa edes johdu hallituksen toimista korostetaan ja samalla väheksytään kaikkien tosiasiallisten toimijoiden roolia ja tekoja. Jos henkilö sanoo tv:ssä, että kunnallisverosta pitäisi tehdä progressiivinen ja vaahtoaa, että varakkaat eivät osallistu nyt tarpeeksi kuntien toimien rahoittamiseen, ei ole hyväksyttävää, että tämän sanonut henkilö kirjoittaa muutaman päivän päästä blogitekstin, missä kiistää vaatineensa kunnallisveron progressiivisuutta. Ja tämän jälkeen käy vielä ilmi, että tämä hyvätuloinen henkilö itse on syönyt perheineen aamupalojaan valtion piikkiin. Ihan sama, onko se lopulta sallittua vai ei, ihmisen pitää itse ymmärtää oma asemansa ja toimia, kuten muille saarnaa. Edes politiikassa ei pidä voida pelata niin totaalisen kaksilla korteilla kuin millä Marin nyt näyttää pelaavan. Tämähän on ihan skitsofreenistä toimintaa ja ihmisten totaalista aliarviointia! Pääministeri voi yksityisesti vittuilla omalle kansalleen aivan niin paljon kuin haluaa, mutta vittumaiset ja ylimieliset twiitit eivät myöskään kuulu viranhoitoon. En mitenkään pysty seisomaan tällaisen toiminnan takana. En vaadi täydellisyyttä, mutta vaadin suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä, korkeaa moraalia ja hyviä käytöstapoja sekä esimerkillistä ja pätevää johtamista.

Ikävä kyllä kokemattomuus ja todennäköisen stressitilan aiheuttamat persoonallisuuden huonot piirteet näkyvät nyt monella saralla ja me, Suomen kansa, saamme maksaa siitä kovan hinnan. Ja tämä on se syy, miksi minun mielestäni Sanna Marinin pitäisi jättää pääministerin virka viipymättä. Se, jos mikä olisi Suomen edun asettamista etusijalle. Mutta, kun ihminen elää omassa kuplassaan ja kokee kaiken arvostelun, myös aiheellisen, hyökkäyksenä ja asettuu heti puolustuskannalle sen sijaan, että kuuntelisi aidosti, mitä kritiikki koskee ja muuttaisi omaa toimintaansa, en ikävä kyllä näe Marinin eroa todennäköisenä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ikävä kyllä kokemattomuus ja todennäköisen stressitilan aiheuttamat persoonallisuuden huonot piirteet näkyvät nyt monella saralla ja me, Suomen kansa, saamme maksaa siitä kovan hinnan. Ja tämä on se syy, miksi minun mielestäni Sanna Marinin pitäisi jättää pääministerin virka viipymättä. Se, jos mikä olisi Suomen edun asettamista etusijalle. Mutta, kun ihminen elää omassa kuplassaan ja kokee kaiken arvostelun, myös aiheellisen, hyökkäyksenä ja asettuu heti puolustuskannalle sen sijaan, että kuuntelisi aidosti, mitä kritiikki koskee ja muuttaisi omaa toimintaansa, en ikävä kyllä näe Marinin eroa todennäköisenä.

Siis mitä peruuttamatonta vahinkoa Suomelle on tapahtunut? Minusta meillä on juuri sellainen keskustahallitus (SDP, Kokoomus, keskusta, you name it), jollaisia meillä on ollut kohta kaksi vuosikymmentä. Eli ongelmien edessä jahkaileva, isoissa uudistuksissa epäonnistuva (se sote...), ajoittain aika taitamattomasti esiintyväkin. Status quo jatkuu ja opposition suurin puolue haluaa jopa askelia taaksepäinkin, että eipä sieltäkään ole apuja tulossa.

Mutta dramaattisin äänenpainoin puhutaan jostain rahamäärällisesti täysin yhdentekevien virkaetujen tulkinnasta. On jopa aivan omia virheitään peittelevä poliitikko nähty valtioneuvostossa. Samaan aikaan Suomi tekee esim. lisäbudjetin, jossa velkamäärä tältä vuodelta nousee 15 miljardiin euroon. Mutta jatketaan vielä hetki aamupalasta.

Joo, on sillä symboliikallakin arvoa. Mutta ihan poskettomat mittasuhteet tämä on saanut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No, hei hulinaa vaan tässä ketjussa - vaan siis totta puhuen tämä aamupala-gate pitäisi kyllä käsitellä valtakunnanoikeudessa niin saataisiin selvyys skandaalista. Väitetään että vastaavaa etua olisi Kesärannassa käyttänyt useampikin pääministeri - voiko tämän tason rikos vanhentua kovin nopeasti tai ollenkaan? Entäs sitten seuraavien suurten lööppien aihe: yleisesti väitetään iltapäivälehtien toimituksissa, ettei nykyinen tasavallan presidentti olisi maksanut virkakaudellaan ollenkaan tuloveroa, käsittämätöntä jos totta.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No, hei hulinaa vaan tässä ketjussa - vaan siis totta puhuen tämä aamupala-gate pitäisi kyllä käsitellä valtakunnanoikeudessa niin saataisiin selvyys skandaalista. Väitetään että vastaavaa etua olisi Kesärannassa käyttänyt useampikin pääministeri - voiko tämän tason rikos vanhentua kovin nopeasti tai ollenkaan?

Voisiko näin todella olla? Kyse on kuitenkin ennen näkemättömästä suhmuroinnista.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eihän se nyt mennyt nappiin ja ikävää näin demarina, että tällaisia asioita tapahtuu. Huolimatonta toimintaa, josta paistaa kokemattomuus ja osin osaamattomuuskin pahasti.

Paha mieli tulee silti näistä palstavuodatuksista, mutta toivottavasti vuodattajilla edes vähän olo helpottaa. Noo, vaalien lähestyessä tässä ei ole mitään yllättävää, pikemminkin päinvastoin, eikä yöunet näin ollen ole vaarassa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos henkilö sanoo tv:ssä, että kunnallisverosta pitäisi tehdä progressiivinen ja vaahtoaa, että varakkaat eivät osallistu nyt tarpeeksi kuntien toimien rahoittamiseen, ei ole hyväksyttävää, että tämän sanonut henkilö kirjoittaa muutaman päivän päästä blogitekstin, missä kiistää vaatineensa kunnallisveron progressiivisuutta.
Tämäkin se hyvin kuvastaa nykypäivän poliittista keskustelua...Luetaan korkeintaan ehkä puolihuolimattomasti lehtiotsikot mitä on tapahtunut ja mitä on sanottu, ja sitten nettipalstoilla ja kahvipöydissä tuomitaan politikkoja asioista, joita he eivät oikeasti tehneet/sanoneet. Esim. Sanna Marin ei sanonut tv-haastattelussa että kunnallisverosta pitäisi tehdä progressiivinen vaan että: "olisi syytä pohtia, olisiko kunnallisveron syytä olla myös progressiivinen kuten valtion tuloverotus on. Tällä hetkellä se on vain osittain progressiivista kunnallisten perusvähennysten kautta eli vain pienituloisille progressiivinen".

 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
"Hienosti" taas palstan vasurisiipi niputtaa kaikki hallituksen toimien arvostelijat joko trolleiksi/persujen äänestäjiksi. Omalta kohdaltani voin kertoa, että olen äänestänyt aina, kun se on ollut mahdollista samaa puoluetta eli Keskustaa. Tosin en millään vaalien jälkeen uskonut, että Keskustä lähtisi Vihervasemmiston kelkkaan, mutta mahdollinen maakuntahallinnon himo oli liian suuri. Tämä ei kuitenkaan vie minulta oikeutta arvostella hallituksen toimintaa.

Olen lipsunut tästä linjasta tähän mennessä vain Presidentinvaalin 2. kierroksella äänestämällä Niinistöä, kun vaihtoehto on olllut vielä monta luokkaa heikompi (vihervasemmistolainen). Jos tulisi tilnne em.vaalissa, että toisella kierroksella olisi vaihtoehtoina esim. SDP:n ja Vihreiden ehdokas, niin äänestäisin mieluummin vaikka Aku Ankkaa tms. kyllä sekin aina vihervasemmistolaista parempi vaihtoehto on.

Edit. Ei kun, nythän mä sen hokasin: Tämä Marinin toiminta on sitä ns parempaa (vasemmistolaista) veronkiertoa tms.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Marin & Räikkönen maksoivat kuitenkin sentään häänsä itse eikä sitä (suoranaisesti) nyljetty veronmaksajien selkänahasta. Tarina ei kerro tarjottiinko mahdollisesti yökylään jääneille vieraille aamupalaa jääkaapista.

 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Marin & Räikkönen maksoivat kuitenkin sentään häänsä itse eikä sitä (suoranaisesti) nyljetty veronmaksajien selkänahasta. Tarina ei kerro tarjottiinko mahdollisesti yökylään jääneille vieraille aamupalaa jääkaapista.

Ja tämänkö pitäisi nyt sitten olla suuri tarina oikeudenmukaisesta ja suoraselkäisestä politiikan jumalattaresta? Voisiko joku kertoa Marinille että se juna meni jo? Toivottavasti ovat maksaneet myös jotain muutakin Marinin pääministerikauden aikana itse. Ei en kaipaa erittelyä. En vain ymmärrä miksi tällaista pitää edes hädissään kertoa ihan kuin se olisi suurikin ylpeyden aihe.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Palstan demareiden uhriutuminen on lähes yhtä hupaisaa kuin aatetoverin, jolle veroilmoituksen jättäminen ajallaan on vähän liian haastava tehtävä. Toisaalta progressiivisen kunnallisveromallin portinvartijan tehtävä vie aikaa, huolimatta siitä, että aamiastarpeet kannetaan kotiin. Luulisi että paatuneimman ja pölyisimmänkin demarin ei olisi vaikeaa myöntää itselleen, että Marinin puheet ja teot eivät oikein kohtaa ja hyppyä ei mitata sillä nyt astuttiin lankun yli. 10€:n aamupalan maksattaminen verovaroin on kokonaisuuden kannalta mitättömän marginaalissa, mutta henkilö joka on profiloitunut demarien vasempaan äärilaitaan luulisi ymmärtävän esimerkkinä olemisen merkityksen. Mutta mitäpä demari ei tekisi ylimääräisen 10€:n takia.

Tai vappusatasen.
 

lihaani

Jäsen
Iltapäivälehdistö vaivojaan säästämättä on paljastanut mm seuraavaa:
- Valtion varoilla on edustustilaisuuksiin Kesärannan jääkaappiin toimitettu mm. mietoja alkoholijuomia. Niitä ovat asukkaat voineet nauttia vapaa-ajallaan ilman mitään kontrollia.
Eikö verorahojen holtittomalla tuhlaukselta ole mitään rajaa? Kyse on periaatteesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös