Jos tuo on ongelma niin silloin pitäisi olla tehtynä turvallisuusselvitykset niiden kauppojen henkilökunnalle missä näitä Sannan ostoksia käsitellään.Otapa kauppakuitti käteen ja katso, mitä kaikkea informaatiota siitä saat ostosten lisäksi:
- kauppa
- osoite
- päivämäärä
- kellonaika
- Y-tunnus
- myyjä (usein koodattuna, joskus jopa nimellä!)
- lisäksi kuittityypistä riippuen tunnisteet maksutapahtumalle
- muuta koodattua informaatiota, jota voi kaupan järjestelmän hakkeroimalla lukea
Tiedustelu perustuu massadatan käyttöön. Tuhat tuollaista kuittia antaa jo selvän kuvan rutiineista. Pahimmassa tapauksessa rajaa käytetyt liikkeet muutamaan tai vain yhteen. Mielestäni valtiojohtajien turvallisuutta ei kannata vaarantaa, vaikka Vladimir Kalsarimyrkyttäjällä ei juuri nyt olisikaan mitään aikeita käydä Marinin kimppuun. Jollakin muulla saatta joskus olla. Mutta kuten sanottu, suomalaiset tuppaavat olemaan kovin naiiveja näissä asioissa.
Itse asiasta olen todennut, että tuo kymppi per vierailu Kesärantaan pitäisi pistää verotukseen palkanlisäksi: vielä ehtii viime vuoden verotukseen tämän korjaamaan. Mitään kuitteja sen sijaan ei pidä lähteä esittelemään iltapäivälehtien sivuilla. Koko ajatus on syvästi typerä.
Voin kertoa ei muuten varmasti ole tehtynä kun mitään syytä siihen ei ole.
Lisäksi Sanna tuskin itse käy siellä kaupassa vaan hoitaa sen muita reittejä niin miten tässä tulee rutiinit selville?
Toisekseen se syökö pääministeri kaurapuuroa vai vegesmoothien aamupalaksi ei ole vieraanvallan tiedustelun kannalta mikään, erikoinen juttu samat saa selville kyllä muutenkin.
Jos Niinistö voi käydä höntsäämässä jäillä niin Marinin kauppakuitit ovat turvallisuusongelma?
Kyse ei ole kymppi per vierailu vaan 300€/kk, joka tekee merkittävästi enemmän eli oikeasti tuolla maksatetaan kaikki Marinin perheen ruokailut.