Potilasta on pidetty syksy 20 miljardin euron hengityskoneessa, mutta jossain vaiheessa se on irroitettava. Silloin vasta näemme, että selviääkö se omilla keuhkoillaan.Oleellista on kumminkin se, että keväällä näyttänyt kuolema ei toteutunutkaan, vaan potilas näyttää jäävän henkiin:
Minä uskon ja olen valitettavasti valmis lyömään vetoja asiasta. Verottaja on tyypillisesti se taho joka hakee maksukyvyttömät yritykset konkurssiin. Tavarantoimittajat lopettavat toimitukset parissa viikossa, jos heille ei makseta, mutta esim alvien tilittämisessä on aikaa pari kuukautta. Tavallisestikin verottaja on aloitteellinen osapuoli jopa puolissa konkurssi-tapauksissa. Nyt ohjeistus on verottajalle on ollut, että firmoja ei haeta konkurssiin, vaan ne saavat kasvattaa velkaansa valtion piikkiin ja sitten jotkut vielä ihmettelevät kun konkurssien määrä ei ole kasvanut. Normaaleinakin vuosina konkurssiin menee nelinumeroinen määrä firmoja, niin miten sitten tällaisena vuonna kun kulutus on monilla aloilla ajettu minimiin? Kun nuo velat menevät maksuun, niin minä olen varma että näemme tuhansia konkursseja.Itse en mihinkään ylenpalttiseen konkurssiaaltoon usko, mutta perusteita ei juuri uskon lisäksi ole. 6kk ja ollaan viisaampia sen asian suhteen.
Nyt vuoden vaihteessa meni pari ravintolaa tuosta vierestä kiinni ja toisen omistaja kommentoi, että eivät tule jäämään ainoiksi.
Viimeksi muokattu: