Joo, tätä on varmasti ketjussa puitukin. Olen puhunut Marinin hallituksen oppositioasenteesta ja "mutku kokoomus" -hokemisesta ja jälleen saatiin yksi näyttö asiasta. Vasemmistoliittolainen ministeri valittaa hesarissa kuinka hän ei haluaisi eikä hänen mielestään edes pitäisi tehdä päätöksiä, jotka hän itse vasemmistohallituksen ministerinä kuitenkin todennäköisesti aikoo osaltaan tehdä. Eikö tämä ole naurettavaa? Eipä tarvitse jatkossakaan kaipailla vasemmistoliittolaisia mihinkään vastuun paikkoihin. Ilman Anderssonia puolue on pelkkä huono vitsi.
HS-haastattelu | Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen on joutumassa esittämään sosiaaliturvan leikkauksia, vaikka hän itse vastustaa niitä tiukasti
Tietenkin hallitusyhteistyössä joudutaan tekemään kompromisseja, mutta eikö äänestäjille pitäisi perustella miksi nämä kompromissit ovat tekemisen arvoisia sen sijaan että esitetään oppositiopoliitikkoa vaikka ollaan itse ministerinä ratkaisuja tekemässä. Jos taas uskotaan kompromissin olevan haitallinen, ei muuta kuin ulos hallituksesta.
HS-haastattelu | Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen on joutumassa esittämään sosiaaliturvan leikkauksia, vaikka hän itse vastustaa niitä tiukasti
Tietenkin hallitusyhteistyössä joudutaan tekemään kompromisseja, mutta eikö äänestäjille pitäisi perustella miksi nämä kompromissit ovat tekemisen arvoisia sen sijaan että esitetään oppositiopoliitikkoa vaikka ollaan itse ministerinä ratkaisuja tekemässä. Jos taas uskotaan kompromissin olevan haitallinen, ei muuta kuin ulos hallituksesta.