"Suuria ikäluokkia kohdellaan silkkihansikkain" -väite on mielestäni absurdi. Kuten olen aiemmin sanonut, lähtötaso suurilla ikäluokilla on niin alhainen, että heidän eläkkeensä ovat erittäin alhaiset.
"Eläkeläisiä ja vähemmän työikäisiä..." on totta, mutta onko se eläkeläisten vika? Voisiko vika olla jossain muussa, esimerkiksi politiikassa, sosiaalietuuksien jakamisessa tms.?
Huoli pois, vanhat ihmiset kuolevat aikanaan eivätkä rasita teidän elämäänne, teidän jotka eivät vanhene eivätkä koskaan kuole.
Suurten ikäluokkien eläkkeet laskettiin viimeisten työvuosien mukaan vaihtaisin välittömästi tuohon järjestelmään omalta osaltani jos olisi mahdollista.
Nyt eläke lasketaan koko työuran kertymällä ja samalla pitää maksaa se lähes saman verran itse kuin suuret ikäluokat maksoivat kokonaisuudessaan eläkettä.
Jos tuon summan mikä työnantajan maksaman ja itse joutuu maksamaan saisi sijoittaa itse niin eläkkeeni olisi varmasti isompi kuin nykysysteemillä.
Vanhat kuolevat mutta uusia nuoria ei tule kun tällä hetkellä työelämässä olevat nuoret ovat huomattavasti huonommassa asemassa kuin suuret ikäluokat.
Työpaikat ei ole pysyviä ja töitä ei ole tai ne ovat pätkätöitä, ennen päästiin töihin ja samasta laitoksesta päästiin eläkkeelle.
Ja se eläke nimenomaan laskettiin niiden viimeisten työvuosien tuloista ei koko työuran.
Tässä suuret ikäluokat ryöstivät 70-luvulta eteenpäin syntyneet.
Tämä johtaa siihen, että lapsia ei synny ja tulevia eläkkeiden maksajia ei tule joten niitä toimia on tehtävä nyt.
Tämän takia olisi täysin reilua, että eläkkeitä leikattaisiin merkittävästi myös nykyisiltä eläkeläisiltä.
Kaikilta yli tämän hetken keskimääräisen eläkkeen saavat ylimenevä osa kokonaan pois niin pysyvästi.
Toki painottuen niin, että ne joiden eläke on määritelty viimeisten työvuosien mukaan niin he ottavat koko leikkauksen. Ne joiden eläke on määritelty nykyisen tavan mukaan niin leikkaus olisi vain muutama prosentti.